Watch Dogs: Legion v nejlepších momentech připomíná hezčí GTA, v těch nejhorších je nicméně další generickou hrou od Ubisoftu. Jaký bude podíl těchto kontrastů, to bude záležet na vašem stylu hraní a také na tom, jakou platformu si pro to hraní vyberete. Každopádně je zde potenciál pro pohlcující herní zážitek, jestliže ke hře přistoupíte „správným stylem“. Revoluční systém APC nicméně autoři využívají překvapivě rafinovaně.
- Platforma: PC (recenzovaná verze), PS4, PS5, X1, XSX/S
- Datum vydání: 29. 10. 2020
- Výrobce: Ubisoft Toronto (Kanada)
- Žánr: městská akce
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano (v prosinci)
- Dat ke stažení: 45 GB
- Herní doba: 20+ hodin
- Přístupnost: 18+
- Prodejní verze: krabicová i digitální
- Cena: 1.499,- Kč až 1.799,-Kč (dle platformy, Xzone)
Londýn v hlavní roli
Z určitého úhlu pohledu lze prohlásit, že hlavní „postavou“ každého dílu této série je město, do kterého je hra zasazená. Zatímco první díl nás zavedl do Chicaga a druhý do San Franciska, ve Watch Dogs 3 se podíváme do nám bližší Anglie, konkrétně do Londýna „blízké budoucnosti“, který po Brexitu zápasí s vlastní samosprávou. Jelikož jsem v Londýně mnohokrát byl v reálném světě, velmi jsem si užíval známá místa a dominanty, ale také ikonické autobusy nebo stanice metra. Naopak mi trochu vadily místy až příliš futuristické prvky nebo kostýmy, ačkoliv pozorovat na obloze skoro stejně hustý provoz dronů jako vozidel na silnici bylo fascinující.
Co jsem trochu podcenil, je skutečnost, že v Londýně často prší a hra vychází primárně pro hardware nové generace, který je vyzbrojen pokročilým raytracingem. Ve výsledku si tak užijete nádherných odlesků všemožného kalibru po celém městě na úrovni, jakou jsem ještě ve hrách neviděl – ani Control vás na to nepřipraví. Samozřejmě to ale neplatí pro „staré“ (současné) konzole. Na PC jsem ale z grafiky pravidelně žasnul a věřím, že hra bude podobně skvěle vypadat i na PS5 a XSX. Mimochodem moje sestava (i7-9700F, 16GB DDR4, RTX 2070 Super) utáhla vyšší nastavení raytracingu a 4K zhruba na 40 fps v otevřeném městě a docela stabilně na 60 fps v interiérech. SSD disk přitom zajistil, že nahrávání např. při fast-travel cestování trvalo vždy jen dvě-tři vteřiny.
V Londýně často prší a užijete si raytracing na úrovni, jakou jsem ještě neviděl.
Atmosféru města pak dokresluje přízvuk většiny postav a nebo třeba hudba, která hraje v rádiu vašich vozidel. Kromě mnoha známých britských popových skladeb zde najdete i evropskou klasickou hudbu, docela mi například vyrazilo dech, když jsem jel podél Temže a z rádia najednou začala hrát skladba Vltava z cyklu Má Vlast od Bedřicha Smetany. To byl zároveň přesně jeden z těch momentů, kdy mě hra opravdu pohltila a na který jen tak nezapomenu. Zážitek z ježdění po městě můžete ještě prohloubit díky přepnutí kamery do pohledu z vlastních očí za volantem. Jinak ale od řízení vozidel nečekejte žádné zázraky, je velmi arkádové a jeho nejzajímavější vlastností je tak určitá pestrost vozidel, od veteránů přes motorky až po vyloženě futuristické elektromobily s autopilotem.
9 milionů postav
Podobně jako Shadow of Mordor kdysi stála na geniální mechanice Nemesis nepřátel, Watch Dogs: Legion stojí do značné míry na revolučním pojetí postav ve hře. Město má necelých 9 milionů obyvatel a vy můžete hrát doslova za každého jednoho z nich (výjimku představují jen pojmenované hlavní postavy příběhu, jako jsou třeba vaši úhlavní nepřátelé). V praxi tak můžete doslova přijít ke komukoliv na zalidněné ulici, mobilem si ověřit jeho profesi, schopnosti i slabiny a následně jej začít přemlouvat, aby se přidal k vám. Platí to opravdu pro kohokoliv, od spěchajících úředníků přes důchodce v parku až po bezdomovce pod mostem. Kombinace jejich schopností jsou pak často nemálo vtipné (důchodce nemůže běhat, bezdomovec po požití alkoholu víc vydrží apod.). Hra mimochodem postavy generuje včetně rodinných vztahů a denní rutiny.
Co mne příjemně překvapilo, to jsou způsoby, jakými autoři využívají vámi posbíranou partu postav. Když se zastavíte ve vaší tajné základně, uvidíte je tam posedávat a povídat si mezi sebou. Pokud se mezi nimi přepínáte na ulici, většinou se setkají, pozdraví se a „předají si štafetu“. Realtime filmečky jsou často nastříhané tak, abyste si vašeho aktuálního hrdinu mohli pořádně prohlédnout v náležitě hrdinské póze. A aniž bych chtěl prozradit příliš, v pozdějších fázích příběhu autoři skvěle využívají vaše citové pouto k vašim rekrutům, i když zrovna nebudete mít zapnutou permadeath, kdy mrtvá postava prostě zůstane mrtvá (na nižší obtížnost je pouze půl hodiny reálného času nedostupná a musíte po tu dobu hrát za někoho jiného). Ze začátku hry to na mne tolik nefungovalo, ale ke konci už jsem měl vyloženě pocity jako při hraní Xcomu.
Příjemně překvapí, jak autoři využívají vámi posbíranou partu postav.
Co mi trochu vadilo, to byl místy ne úplně sedící hlas postavy. Není asi čemu se divit, protože při těch milionech kombinací prostě musí dojít k nějakým těm systemickým slabinám, kdy vám například hra vygeneruje příliš hrubý hlas pro křehkou dívku apod. Aby nezněly všechny postavy stejně, je na jejich hlas většinou aplikován také nějaký filtr, což někdy působí dobře a jindy ne tak docela. Každopádně je extra škoda chybějící české lokalizace, protože silný britský přízvuk může trochu zamotat hlavu i zkušenějším angličtinářům. Pro ně jsou zde naštěstí alespoň anglické titulky.
Britský John Wick
V úvodu hry, během vašeho rekrutování první postavy do hackerské odbojové skupiny DedSec, vám bude připomenuto, že jste hacker a měli byste se snažit řešit situace nenásilně. Jelikož jsem si ale tohoto krotkého přístupu užil vrchovatě ve druhém dílu série, rozhodl jsem se tentokrát hrát poněkud drsněji a vyloženě jsem si vybral a vylepšil postavu profesionálního hitmana, který po městě chodil v saku, skrývajícím MP5 s tlumičem. Pokud jsem pak dobýval nějakou základnu nepřítele, většinou to byla docela ostrá přestřelka. Přišlo mi ale, že to docela sedělo k vážnějšímu tématu hry, kterým je terorismus a následné přitvrzení totalitního režimu ve městě.
Jako střílečka a akční hra funguje Watch Dogs: Legion překvapivě dobře. Pomocí vlastních očí nebo dronu můžete důkladně zmapovat lokaci, na kterou se chystáte zaútočit – včetně tradičního tagování nepřátel. Samotná střelba pak působí dobře po stránce audiovizuálního zpracování i ovládání, kdy headshot z jakékoliv zbraně garantuje zabití na jednu ránu a doprovodí to specifickým zvukovým efektem. Svoji postavu a její vybavení pak můžete dále vylepšovat, takže například získáte možnost pomocí optické kamufláže zneviditelnit sebe nebo naopak zabité nepřátele (aby nalezení jejich těla nespustilo poplach). Neustále máte po ruce také „hotkey“ mobil, kterým můžete např. hackovat zbraň nebo zrak protivníka, shodit útočný dron z oblohy, zapnout brzdu pronásledujícímu vozidlu apod. AI nepřátel sice není kdovíco, ale pokud se jich na vás seběhne dostatek, zapotíte se i tak.
Jako střílečka a akční hra funguje Watch Dogs: Legion překvapivě dobře.
Samozřejmě jak jsou mise ve hře pestré, budou vás občas nutit do toho, abyste střídali postavy s různými schopnostmi. Jednou třeba budete potřebovat dělníka, aby měl přístup k nákladním dronům na staveništi. Jindy zase uniformovaného policistu, abyste mohli nepozorovaně infiltrovat policejní velitelství a ukrást odtud nepozorovaně tajné soubory. Samotný příběh vás také několikrát donutí rekrutovat extra lidi, abyste si alespoň trochu užili ten pocit z budování skupiny odboje. Pořád ale platí, že kromě hrstky příběhových misí je zcela na vás, koho rekrutujete a jakým způsobem budete hrát. Co mi trochu nesedlo, to je hraní za spiderboty. Ačkoliv s tím související puzzle jsou většinou zábavná a dobře vybalancovaná, děsně mě iritovalo skákání mechanického pavouka, kdy se po dosažení nejvyššího bodu snáší zpátky na zem nesmyslně pomalu, jako kdyby levitoval – nabourávalo to jinak poměrně dobrý pocit z realističnosti hry.
Kdo si hru užije?
Záleží na tom, jaký jste typ hráče. Samozřejmě můžete hru zhltnout jako jednohubku a propálit hlavní příběhové mise na nejnižší obtížnost za 12 hodin, abyste viděli příběh a užili si trochu toho řádění po graficky působivém městě. Mnohem lepší zážitek ale budou mít ti, kdo si hru vychutnají poněkud poctivěji, na vyšší obtížnost, s permadeath nastavením a souvisejícím strachem ze ztráty jejich oblíbené postavy, včetně plnění všemožných vedlejších misí, které jsou občas nudné, ale občas zajímavě rozšiřují svět po stránce technologie nebo politiky. I když se třeba rozhodnete ignorovat poněkud šablonovité „dobývání“ jednotlivých městských částí, propracovanost města a postav docela vyzývá k tomu, abyste se po Londýně trochu toulali nebo si dokonce užívali nějakou tu roleplay. A samozřejmě to může být mnohem lepší zábava, až v prosinci dorazí coop multiplayer.
Lepší zážitek budou mít ti, kdo si hru vychutnají poněkud poctivěji.
Watch Dogs: Legion není žádný trhák, ale také to vůbec není špatná hra. Příběh sice zpočátku působí poněkud jednoduše, ale v druhé polovině hry není nouze o silné momenty a klidně se přiznám, že už se mi pak vyloženě nedařilo od hry odtrhnout. Speciální body si zaslouží váš AI parťák Bagley, který je vybaven fascinujícím smyslem pro humor. Odklad hře nejspíš prospěl, protože i na PC působila velmi odladěně a vyšperkovaně – radost mi například udělala krátká intra postav po přepnutí do nich, kdy je zachytíte ve stylu GTA V, jak zrovna něco dělají. Mikrotransakcí je ve hře tradičně hromada, ale žádná z nich mi nepřišla zásadní. Pokud jste zarytým odpůrcem open world her od Ubisoftu, nejspíš vás tahle nijak nepřesvědčí. Pro ostatní jde ale o dobrou zábavu, která na výkonnějším HW skvěle vypadá. Nicméně je asi docela pravděpodobné, že jí neprospěje vydání tak blízko jiné, jednoznačně očekávanější hry od stejného vydavatele.
Druhý názor (Gabriela Šuterová)
Někde mezi vážnou jedničkou a nevážnou dvojkou sedí třetí díl Watch Dogs, který vás nechá zaťatými pěstmi, drony a zbraněmi bojovat za svržení novodobé hi-tech totality. Téma, které mělo šanci letos rezonovat více než kdy jindy, je ale jen rukojmím městského sandboxu. Možnosti jsou široké, spousta z nich zábavná, ale na každém kroku člověk pociťuje déja vu. Pár typů nepřátel, „osvobozování“ jednotlivých částí herní mapy, zběsilé ježdění a létání. Všechno to baví, ale jako by to člověk už někde viděl. Několikrát.
Watch Dogs: Legion mají své momenty a příběhová kampaň je postavena dostatečně energicky na to, abyste pocítili syndrom „ještě jedné poslední mise“. I díky tomu, že Londýn ve Watch Dogs je skvěle zpracovaný a člověk se rád podívá na další místa. Opravdu zajímavých nápadu je ale ve hře málo a jsou utopené v naprosto standardní šabloně. Navíc mají k noze přivázanou tristní umělou inteligencí, která se občas zblázní a vybije sama sebe i bez vašeho přičinění. Watch Dogs: Legion není špatná hra, ale je očividné, že mohla být výrazně lepší. Takhle se stává přesně tím, proti čemu se svým tématem snaží vymezit: mlčícím konformním občanem, který se raději zavře ve sklepě, který dobře zná a cítí se v něm bezpečně.
P. S. V době psaní ještě není k dispozici multiplayer, ale dokážu si představit, že v partě kamarádů by Watch Dogs: Legion mohla opravdu naplno zúročit své silné stránky.
Hru můžete zakoupit v Xzone.

Recenze
Watch Dogs: Legion
Ačkoliv se třetí díl série hraje hodně podobně těm předchozím, nová lokace a nápaditě využitá mechanika verbování vlastních hratelných postav jí dodává novou energii. Příběh se postupně zajímavě rozjede a vize blízké budoucnosti nabízí místy nápadité prvky. Pokud budete hrát na výkonnějším stroji, čeká vás navíc parádní implementace raytracingu do deštivého Londýna.
Líbí se nám
- Působivá implementace raytracingu
- Stavění vlastního týmu
- Solidní akční hratelnost
- Zábavné hackování všeho okolo
- Bagley
Vadí nám
- Průměrná AI nepřátel
- Určitá dávka šablonovitosti
- Pomalejší rozjezd
Od hry jsi nečekal vůbec nic. Koupil jsem ji ve slevě hlvně protože mě bavila jednička i dvojka. No a trojka nepřináší nic nového jen prostě tu starou dobrou klasiku zase trochu rozšířila o nové mechaniky a zasadila do nového nádhreného města. Celkově jsem dostal staré dobré watch dogs. Obrovské pískoviště, kde mužu plnit mise, jak se mi zlíbí. Za mě super. 7/10 souhlas.
Another shit from Ubishit factory.
Ani slovo o chybějící češtině…
Kdyby radši Ubi opravil Watchdogs 2 na PS4… koupil jsem si gold edici a ten pass abych mel vsechny DLC a kdyz tam chci udelat jednu misi (musim si promluvit s bezdomovcem Martym v homeless oblasti) tak tam bud Marty neni, a po restartu hry tam lezi a nejde s nim promluvit. Neni to jen muj problem je to celosvetovy u PS4 – Xbx nebo PC nevim.f*ck off ubi. Psal sem na ofiko podporu a tam mi rekli ze musim pockat na patch 😂😂 a tak cekam dal 😂😂
na pc je to zalagovaný až to bolí, vše co fungovalo v předchozím díle v tomhle díle nefunguje a ta optimalizace je příšerná. Ty obličeje těch postav taky nic moc, no uvidíme, co mi zítra ukážeč xbox verze, ale aspoň to porovnám
a na cem hrajes? Mas moznost zkusit i dlss? Mam rtx 2060, ktery dava zabrat uz i Ac:O, ale tady jsem si rikal, ze by mi to prave diky dlss mohlo bezet i lip, byt vlastne ani nevim, jestli ty hry pouzivaji stejny engine
dlss to zhoršuje, tak nemám úplně tu nejlepší grafiku, ale jiný novy hry mi takový problémy nedělali, navíc jsem se dívala na stream, kde typek měl úplně tu nejnovější grafiku a jelo mu to hodně špatně
jak to dlss zhorsuje? Blby je, ze to neni na steamu, takze si to ani clovek nemuze vyzkouset, aby aspon vedel, jak mu to pobezi
Jakože co? Mám gtx 1070 oc+ r9 3900x+ 16 hb ddr 4 3700mhz. Hraju vše na hight ve 2k. Nevím co bys od optimalizace chtěl? Optimalizace by byla jeden z plusu při recenzi. Podle mě alespoň…
To je asi jediná hra, kterou musím pro minimálně 60fps mít nastavenou na střední detaily. S RTX 2070 v 1440p rozlišení.
Jo, tady musí být sakra něco špatně.
Sice hraju na mix vysokých a velmi vysokých + něco málo na ultra, ale fps mi poskakuje mezi 30-50. Průměr 40-45. Thank fuck for Gsync, s takhle nízkými fps bych na starém monitoru nehrál.
I u HZD se letos stěžovalo na optimalizaci, ale i přesto hra vypadala a běžela daleko lépe než tohle.
Tahle série na tom nikdy nebyla s optimalizací dobře.
UBI+, za těch 16 Eur si to rád zahraju, měsíc je dlouhá doba
tak změna …
https://www.youtube.com/watch?v=crvmKLwPqKg&ab_channel=Pi%C5%A1kot
Přesně toto jsem očekával, generická hra, kde už jsme všechno několikrát někde viděli. Nic originálního, pouze ctrlc a ctrlc. Klasika ubi
*ctrlv nebo bychom ji nemohli hrát
Za mě jednoznačně zklamání lokalizace. Jednička mě bavila dvojku jsem dorhal ale už mě tak nebavila a bez tohoto dílu se zatím v klidu obejdu.
7/10 – takže to prakticky nestojí za hraní pokud to nedostanete zdarma nebo za cenu svačiny. Vůbec nejsem překvapený.
Ta hra je děs jako všechny watch dogs škoda že ta 1 neměla tu grafiku co slibovali tenkrát XD za něco takového dát prachy může jen blázen co neví co hrát to už Valhalla je lepší útrata peněz než watch dogs
Snad jste lidi nečekali nějaký průlom ve hrání. Pokud ano jste fakt naivní.
Furt dokola platíme za nove hry, kde vlastně se nic nezměnilo, jen trochu grafický upgrade a změna lokace.
Battlefield 5-Battlefield 3
Modern Warfare 2020-Modern Warfare 2007
A o těch Assassínech nemluvě. Tam z posledních mě nejvíce bavil Unity.
Přesně tak, hlavně si kupte sběratelskou edici za 3500 s kýčovitou figurkou a zlatými skiny.
Edit Ona je za 4 tisíce jak koukám, tak to je fakt výsměch za cca 12 hodin hraní hlavního příběhu.
Nemyslím si, že je ti něco potom, kdo za co utrácí své peníze. To za 1. A za 2, každý ví, že za nastřádané uplay bidy, kterých máme každý hromadu, máš -20% na vše
Neznám nikoho, kdo by si kupoval CE od Ubi za plnou palbu.
Ne není, já jim to taky nevyčítám. Jen si o nich myslím svoje.
A o lidech co se vyznají v ubisoftích slevách a mikrotransakcích taky
.
No tak jestli se dá projít příběh u takové velké hry za 12 hodin tak to je pěkná slabota …
Lidi nadávali že Mafia se dá projít za podobnou dobu, jenže ta neměla žádné velké ambice a stála tisícovku.
Pokud člověk běží jen hlavní mise na nejnižší obtížnost.
Ochudí se tím kromě jiného o několik super vedlejších misí s unikátními nápady/mechanikami.
1. Šlo by nějak rozepsat, o jaký vedlejší mise se jedná ? s unikátními nápady/mechanikami, co není tolik typické pro Open World hry ? co jsem tak viděl, a slyšel, tak je to naprostý generátor, kde někdo potřebuje pomoct, nebo získat něco, nebo nějakou blbost hacknout, což se nemůže jednat o super vedlejší misi, když zajdu dál, tak takový Red Dead Redemption 2 má kvalitní vedlejší mise kde se dá říct že jsou super, a ty hlavní ? to se může Ubisoftu jen zdát.
2. verbování postav – to se mi zdá taky bláhové, o revoluční ani evoluční mechaniku se říct nedá, pač tohle už bylo v GTA SAN ANDREAS v uživatelských mod serverech, a typu mise , že něco někomu pomůžu ukrást auto, a pak mám svého “ pokémona“ nebo nějaký ho „legendarního pokémona“ to mi přijde naprosto hloupoučké jak provedením tak se vším, korunu tomu dává, že si mužů za reálné peníze pořídit “ pokémona“. klasický Ubisoft.
1. Např.
2. Tady se prostě neshodneme. Ty uživatelské mody k tomu určitě neměly takový servis všemožných interakcí mezi postavami a celkového zapracování do příběhu hry.
A ty mise vydají na kolik minut?
Extrémní jízda v mafii mi dala zábavu na ty čtyři hodinky a výzva to byla.
Několik hodin ty vedlejší mise určitě zaberou, naskakovaly i po dohrání hlavního příběhu.
Děkuji, k domnělému rozsahu a ceny hry to teda žáden zázrak není…
No 7 je krásne hodnocení a utvrdilo mě v tom, že si hru uziju na plno. Četl jsem dnes i recenzi na tiscali a chtělo se mi blít. Nevím kdo to psal a je mi to jedno. Už se tam asi nikdy nekouknu. Občas si po vybraných recenzi z našich končin, říkam, že si už brzo udělám čas a začnu recenzovat taky. Jsem fanoušek série, ale objektivita by měla být na místě. Každý výtvor má plus a minus. Stop recenzim podle hatu na internetu. Mám dost názoru že ubi dělá hry pod hodnocení 5. Udělejte vlastní. To že vám ta hra nesedí není důvod ji nevytvořit. Mě např. taky vždycky přišlo TLOU jako totální pi*ovina. A nemyslím 2 díl. Ale i první. Ale beru to. Má to světla místa, ale i temná. GTA V mě nechytlo od vydání. Prázdna plocha plná nesmyslů. Ale beru že to lidi hrajou. Prostě „pokud se mi hra nelíbí a nehrál jsem ji, nebo to ani nemám v plánu, držím hubu“
Běž na Indiana tam tomu dali 8 , to se ti bude hezky číst , ale hate na hru je tam možná ještě větší než tady a na games zas lidi s recenzi vesměs souhlasí.,,,,,hmmm tak kde bude chyba…
Já ještě nehrál, ale chystám se a pak budu moudřejší. Jde o to, že někteří čekájí nemožné. Ta hra je pořád to stejný co od začátku. Tady přidali akorát ty jejich APC. A? Nepotřebuji tam mít jízdní model jak ve forze. Auta jsou to poslední, co mě tam zajímá. Je to pořád stejný engine jak první díl. Bylo jasný, že to bude zase podobný. Stejně tak jak celkový gameplay. Zasazením se mi tento díl líbí nejvíc a město vypadá nádhere. A jestli má někdo problém s vysokým hodnocením. Je to nesmysl. Viděli jste někdy jak vypadá hra s velmi nízkým hodnocením? Asi ne, že. Já ano, ale stejně jsem plno takových hrál. Prostě jen proto abych to vyzkoušel sám. Papouskovat cringe rozmazlenych děti.
Jenže oni tu hru tak propagovali , že to bude sakra něco , místo toho je to opět to samé v jiném kabátu ,tak ze to rozhořčení naprosto chápu a označovat někoho za dítě , protože tohle nechce podporovat …??? Tak kde to jsme….
Ty budeš asi hodně jednoduchej. 5/10 je reálný hodnocení toho braku. Nicméně je smutný, že takových jako ty je asi víc a tak Ubisoft se nemusí vůbec snažit
K diskuzi o známce, která se tu vede pravidelně pod každou recenzí:
Spousta lidí se tu diví, že zde většinou hry nedostávají 5/10 a méně. I když, výjimky jsou i tady na Zingu- za poslední rok Generation Zero 4/10, Left Alive 4/10, Fade to Silence dokonce jen 3/10, a určitě si někdo vzpomene i na další. Většinou ale tak nízké hodnocení opravdu nebývá. Proč tomu tak je? Důvody jsou dva:
– jednak si každý recenzent obvykle vybere k recenzování hru, o které předpokládá, že ho bude aspoň do jisté míry bavit a většinou ho aspoň do jisté míry opravdu baví
– druhým důvodem je, že na slušném herním webu se zpravidla nerecenzují ty vyloženě odpadní hry jako miliontý klon Flappy Bird, hry vytvořené jen kvůli trofejím, hry skoro nefunkční, nakreslené jak předškolním děckem, absolutně nezajímavé a vyrobené párem nemehel, kterých jsou mraky (těch her i těch nemehel), a které právem sklízí hodnocení 0-4.
Watch Dogs, ať už si o té hře myslíte, co chcete, je pořád funkční hra s nádherným audiovizuálem, slušnou výpravou a více či méně zábavnými mechanikami. Jasně, je určitě spousta her, co jednotlivé aspekty zvládají podstatně lépe, je ale třeba si uvědomit, že existuje i obrovská spousta her, které jsou na tom ve všech ohledech mnohem hůř a to je v hodnocení třeba rozlišit, a proto Watch Dogs Legion má víc bodů než třeba výše zmíněná Generation Zero.
Mimoto je třeba k hodnocení číst i vlastní text recenze, když v něm recenzent bude vychvalovat herní mechaniky, které ze srdce nenávidíte, a naopak, pak musíte počítat s tím, že ani ve výsledném hodnocení se s recenzentem neshodnete. Nakonec, je to jen názor jednoho hráče, ne všeobecná, neměnná pravda.
Edit: Ještě příklad z české kuchyně: když si budete pokaždé v hospodě dávat řízek, nejspíš vám brzy poleze pěkně na nervy. To ale neznamená, že v té hospodě smaží řízky špatně, jen jste se jich už přejedli a nejsou vám po chuti. S hrami od Ubisoftu je to stejné, Ubisoft dodá svůj standardní řízek, sem tam lehce jinak kořeněný, no a někdo může řízky konzumovat furt a jinému stačí dva tři za život a má dost. Ten řízek je ale pořád stejně dobrý, jen každému zrovna jinak chutná, podle toho, kolik těch řízků už snědl.
Promiň ale nebudu omlouvat herního giganta co má na to dělat hry jako Rockstargames a CDPR ale raději se rozhodně udělat tyhle generický hry. Jo furt to má nějakou úroveň a furt se to prodává ale jestli nevidíš jak s prominutím se snaží Ubisoft každou další hrou jen co nejvíc ojebat hráče tak jsi slepej. Defakto jen zkouší co vše jde udělat více genericky a aby to co nejvíc ušetřilo vývoj. A jak sám vidíš tak dle posledních kroků Ubisoftu to dochází už i hráčům a přestávají to kupovat.
A taky je docela blbost srovnávat firmu co má na to budget dělat tu „big“ ligu se středními studii. Ale však to je jedno, dál je braňte ale nečekejte zlepšení
Jak jsem psal, dělají takové řízky, někomu to vyhovuje, někomu zas ne. Za sebe to nijak nehodnotím, se sérií Watch Dogs nemám až tolik zkušeností, abych si to mohl dovolit- dohrál jsem jedničku a teď se zajímám o trojku. Kvalita hry podle mě nesouvisí s velikostí firmy, i pidistudia jako Amanita nebo ne o moc větší Ninja Theory dokáží udělat prvotřídní hry, a naopak leckterá velká studia jako třeba Bethesda dokážou vydat nechutnou prasárnu. Čekat lepší hru jen proto, že na ní dělá víc lidí, je blbost- už jen proto, že víc lidí znamená i víc akcionářů a idiotů ve vedení.
Ještě doplním, že hry od CD Projektu RED či Rockstar North tu taky mají většinou po právu známky 9-10/10, ne „pouhých“ 7. Rozlišené je to dobře, jen někdo pořád bude hledat důvody, proč by jeho oblíbená hra měla mít víc a nenáviděná míň.
Tak jestli se bavíme o kvalitě hry a ne její velikosti tak je hodnocení ještě horší
protože jediné co je na těchto hrách hlavní tahač jsou věci jako grafika a velikost což je věc právě těch peněz.
Ano s tím souhlasím že menší studia dokáži udělat lepší hry ale většinou je to strašné riziko viz Evil Within 2 a to je právě ono že je smutné že push to limits hry dělají studia které díky tomu můžou zkrachovat nebo zazářit (CDPR) a Buggysoft raději zvolí nudnou šablonu.
„čekat lepší hru jen protože na ní dělá víc lidí je blbost“ To jsem nenapsal, já napsal že ta firma má na to dělat skvělé hry. (Protože je rozdíl když máš na hru několikanásobně větší budget a můžeš přidat daleko více mechanik)
V recenzi se odjakživa hodnotila kvalita, nikdy kvantita, to snad není novinka, ne?
Právě proto, že ta hra má nádhernou grafiku a živý herní svět, už musí jen za tohle dostat nějaký ten bod a nedostat 0/10. Mechaniky jsou sice stereotypní a já osobně bych uvítal u Ubisoftích her větší inovaci (nebo naopak návrat ke kořenům, když některé série v posledních letech vykročily špatným směrem), jenže nelze říct, že by nebyly zábavné. Zábavné jsou stejně jako před lety, i když teď už dost ohrané- i tak ani tahle kategorie nelze nechat bez bodu, na nulu by musely být herní mechaniky absolutně nefunkční a jen a pouze frustrující. To nejsou, protože minimálně na nějakou chvíli zabaví. Dál tu máme úplně revoluční způsob vyprávění a tvorby herních postav, to je taky za nějaký ten bod a v tomhle aspektu by bylo namístě odpustit si řeči, že se Ubisoft bojí experimentovat a drží se jen svých šablon. Slušná hudba, slušný příběh? To nemůžu hodnotit, ale jsou to případné další body. A když se nakonec všechny kategorie sečtou, tak se hra na nějakých 6-7 bodů v pohodě vyšplhá.
S některými věcmi souhlasím.. hlavně to zpět ke kořenům..
Příběh si netroufám hodnotit protože je je něco co je mi vlastně jedno ale ta technologie NPC tomu více škodí než přináší, nejenže se nevytvoří takovej vztah s postavou ale ještě jak je vše děláno genericky a pomoci AI tak postavy nemají skoro žádné emoce a je to vše tak strašně robotické.. A zase jsme narazili na to že Ubisoft size má peníze na vývoj těchto technologii ale opět při vývoji hry kašle na detaily a dělá vše genericky. Hudba je zase věc peněz a kupování licence..
Prostě nejlepší mechaniky jsou věci co jsou díky tomu že je to big firma a né že actually chtěli dělat tu hru propracovanou.. To je to zlo a abych se přiznal taky věc co jsem přehlížel když jsem hrával old AC jen protože jsem to měl rád..
Ale ještě že jsi to nakouskl.. ta nová „revoluční“ technologie NPCs a příběhu
Edit) právě že tyto nové technologie mají dělat to že se vývojáří mohou zaměřit na jiné detaily a dělat tak lepší hry a ne že škudlit a škudlit
Ubisoft jsou mistři v dělání bezcharakterních a bezduchých postav.
naliM: S tím, že je spousta generovaných charakterů nejspíš na úkor sžití se s postavou a jakési struktury vyprávění, s tím bezvýhradně souhlasím, na druhou stranu právě díky této technologii mě hra zajímá, jak se s ní vlastně popasovali. Vzhledem k tomu, že jsou první, kdo se o něco takového pokusil, tak jim i odpustím některé nedostatky, které z toho plynou. Kde mě to ale nebetyčně sere, už roky, je Far Cry. Všechna NPC jak přes kopírák, šílenej záporak, povinná tlupa zhulenejch debílků v čele s Hurkem- tuhle postavu by měli zákonem zakázat- a do toho nemastnej neslanej kdosi, kdo všechny spasí, i když v posledních dílech nemá ani jméno, ani pohlaví. S AC, podle toho, co píšeš, to budeme mít stejně- taky dodnes miluju staré Asasíny, i když se ty hry trochu měnily vždycky až po cca 3 dílech, a naopak inovaci v sérii směrem k RPG a lootu a odklon od stealthu a parkouru nemůžu vystát.
Právě že ten systém NPC je podle mě strašná slabina AI mění hlas podle postavy takže defakto nemají žádné emoce, k tomu aby jsi někoho rekrutoval musíš splnit nějaký generický úkol.
Čoveče Far Cry moc nejsem fanoušek tak netuším jak to tam je.. ale AC mě štve hodně.. protože před Origins měli možnost buďto udělat skvělou hru s AC mechanikami a to si piš že by se to prodávalo a nebo jen změnit žánr a navodit dojem že je to jiné (uvidíme pár RPG dílů, už teď lidi říkají že je to to samé i když ve Valhalle vidím hodně propracovaných mechanik). Nejvíc mě asi mrzí jak to kašle na samotné zásady série jako volba pohlaví a volby.. to je prostě něco co nemůže fungovat v té sérii.. No snad další díl už bude truly next gen a zase se vrátí zpět..
Na to spoléhám, příští díl by měl začít novou generaci AC hned ze dvou důvodů- jednak trilogie Origins – Odyssey – Valhalla bude ukončena a za druhé ten další díl přijde rok až dva po vydání nových konzolí. Stejně jako když po trilogii AC3 & Liberation – Black Flag – Rogue přišlo Unity, rok po vydání současných konzolí.
A upřímně doufám, že to bude zase akční adventura, snad Ubisoft v posledních letech hry jako RDR2, Spider-Man či Ghost of Tsushima přesvědčily, že žánr akčních adventur rozhodně není mrtvý, a když se dobře udělá, tak může být úspěšnější než leckteré RPGčko.
Vzhledem k tomu jak se znásilňuje 10/10 které dostane i třeba jen „docela dobrá“ hra tak 7/10 je velká bída. Nejen že se tohle zneužívání desítek promítá do názorů na méně hodnocené hry (já osobně nebudu 7/10 ani zkoušet pokud jí nedostanu zdarma, v brutální slevě nebo na ní není nic zajímavého a originálního) ale také už pak nezbývá nic jak odlišit ty opravdu dobré a výjimečné pro které jsou ty desítky určené protože se jich rozdalo tolik že zapadnou v nesmyslně vysoce hodnoceném průměru který snadno převyšují ale najednou tu pro ně už není známka. Kdyby měl web svůj limit desítkových hodnocení třeba na 4 ročně – vrátilo by to hodnocení váhu, prestiž a exkluzivitu a pak už by se sedmička dala považovat za slušné číslo v hodnocení. Ale jen na tom webu, Proto je jediné hodnocení kterému se dá věřit to uživatelské – ale i to se musí filtrovat.
Tady ty ubisofti hovna uz by meli zacit novinari hodnotit objektivne.
Protoze ty jejich hry souvtak na 4-5/10
Dostalo to 7/10 což odpovídá průměrné Ubisoft hře. Dnešní „oficiální“ recenzenti neznají bodové známky pod 5 u AAA her
Ta 7čka je tak adekvatní bych řekl. Funguje nějak. Není inovativní ve všech směrech. Je to to co známe jen jiné prostředí. 4-5 je za blbě odladěnou hru s bugy. To, že hra někomu nesedí zase neznamená, že by měla dostat hned 4-5 když funguje
wow, to uz jako hry dostavaji kladny body i za to, ze „funguji“ ? to jsme to tedy dopracovali daleko… podle me to, ze hra alespon „funguje“, je samozrejmost a rozhodne ne neco, co by si zaslouzilo extra plusove body