Před týdnem jsme zde psali, že jednou z nejpříjemnějších novinek nově překopaného launcheru Ubisoftích her, nazvaného nyní Ubisoft Connect, je přidání funkce cross-save pro ukládání a přenášení postupu ve hrách napříč platformami. Pokud jste ale kvůli tomu jako já plánovali rozehrát mezigenerační (= vycházející pro obě generace konzolí) tituly na PC, abyste si od začátku jejich hraní již dnes mohli užít jejich raytracing vymoženosti – a potom si uloženou pozici přenést na nové konzole, musím vás bohužel zklamat. Na konkrétním případě Watch Dogs: Legion se nyní ukazuje, že to nefunguje tak docela podle našich představ.
Hru jsem z výše zmíněného důvodu recenzoval na PC, kde nechybí v hlavním menu možnost nahrát/stáhnout uloženou pozici do cloudu. Nicméně po jejím pořízení na Xbox jsem tuto možnost nenašel ani na konzoli Xbox One X, ani na konzoli Xbox Series S. Tento problém na fórech Ubisoftu řešilo více lidí a tak jsme se nakonec dočkali oficiálního objasnění podrobností a toho, v čem spočívá háček:
„Jako součást upgrade hry zdarma se můžete s uloženou pozicí pohybovat v rámci jakékoliv Xbox platformy,“ řekl producent hry Watch Dogs: Legion, Lathieeshe Thillainathan. „Pokud si pořídíte nový Xbox, můžete pokračovat v hraní vaší kopie hry a uložené pozice se tam přesunou s vámi. Týká se to všech Xbox konzolí, dále pak PlayStation rodiny a nakonec PC a Stadia řešíme jako jednu rodinu – mezi těmito dvěma se můžete přesouvat tam i zpět.“
Ukazuje se tedy, že nejde o tak svobodný systém, jak se mohlo zdát. Nejen, že neumožňuje sdílení uložené pozice napříč rodinami (např. z Xboxu na PlayStation, ale ani z PC na Xbox), ale podle všeho neumožňuje ani „návrat“ od nové generace konzole zpátky do té staré. Tohle s plnou jistotou zjistíme, až bude nová konzole venku oficiálně a s ní všechny relevantní patche pro jednotlivé hry.
Musím se přiznat, že jsem zklamaný, ale samozřejmě je to pořád lepší než nic, než nutnost rozehrát hru znovu na nové konzoli pro ty, kdo ji předtím hráli na staré konzoli. Zrovna tituly Ubisoftu mají „dlouhé nohy“ a pokud vás baví, můžete je díky DLC a eventům hrát klidně i rok-dva po projití hlavní kampaně. Problém s cross-save omezením se naštěstí netýká alespoň online složky hry:
„Online postup ukládáme na naší straně, takže je pro nás mnohem snazší jej umožnit na všech platformách zároveň,“ dodal Thillainathan.
Online multiplayer by do hry měl dorazit 3. prosince a nabídnout sandbox režim pro 4 hráče v otevřeném světě Londýna, dynamické eventy během hraní, co-op mise, PvP módy a raidům podobném co-op mise, nazvané Tactical Ops.
Mě štve za optimalizace. V pohodě 60 fps, pak se otočím, třeba na vodu a jeb, z 60 fps je 30 – žádné kolísání, prostě stabilních 30 fps! Pak se otočím a šup, zase 60 fps. A těch míst je tam víc a to to ani nemám na Ultra. RX 5700XT a R9 3900X.
BTW, došla vám už nějaká aktualizace? Měla být 30. 10 ale od 26.10 jsem neměl žádný patch, tehdy to byl D1 patch. PC verze.
Jo je docela jedno na čem to hraješ a problémy mají všichni. Někteří to řeší tím, že si místo DX12 přepnou na DX11 byť za cenu, že nemají ray tracing. Já to proto nekupoval ani na PC? když jsem viděl kolik to má chyb a bugů. Hlavně problémy s uloženou hrou. Ten patch nějaký byl a tuším, že měl 1,4 GB ale není to opravené ještě prej …
Zajimavy, tohle se mi treba vubec nedeje – ryzen 3600, rtx 2060, 32gb ram a mam to na m2 ssd
Proč má Xbox stejné logo jako Ubisoft Connect? Nebo mě to aspoň přijde, že mají stejné barvy
Načtení save z předchozí generace podporoval už XboxOne, kde jsem si takto přes cloud načetl save z Witcher 2 a Driver San Francisco rozehrané na Xbox360. Zda to jde obráceně jsem nikdy nezkoušel.
Musim rict, ze kdyz uz nic jinyho, tak ten Londyn je po graficky strance se zapnutym RT fakt pecka…
Přesně tak, poté co jsem na vlastní oči viděl rozdíl mezi PC RTX verzí a verzí pro současné konzole už docela chápu některé ty nízké známky. Samozřejmě že hry nejsou jen o grafice, ale v tomto případě to je tak citelný rozdíl (vidět doposud nejhezčí město ve videohře nebo naopak zastaralé šedé krabice), že to má velký dopad na celkový zážitek ze hry.
Ono to mesto vypada pekne i bez rtx, ale s rtx to ma uplne jiny grady a prestoze mam jen rtx 2060, ktera staci stezi na 45-50 fps pri rtx on a 2k, tak v tomhle pripade jsem to uprednostnil na ukor stabilnich 60fps, coz je u me uz co rict…
Na XOX to vypadá fakt hnusně. To si člověk říká, jak 7 let staré GTA 5 na X360 vypadá pořád lépe než tohle na dost výkonnější konzoli. Proč má RTX pouze Watch dogs ? Neobjeví se časem třeba i v AC Valhalla nebo Far Cry 6?
Myslím si, že ACV i FC6 (a obecně všechny budoucí velké hry) budou ten raytracing obsahovat.
No, nedávno jste tu vydávali článek, kde se popisovaly vlastnosti následujících her od Ubisoftu, a RTX byl jen u WD. Stejně tak to bylo s haptikou u Dualsensu. Proto se na to ptám, zda není nějaké info zda bude či nepřijde někdy časem.
To je pravda, ale myslím že to bylo spíš nějaké opomenutí nebo prostě u té WDL to vypíchli, protože tam to je opravdu na plné pecky (deštivý Londýn je na to vyloženě perfektní).
Očekávám, že raytracing do nějaké míry bude běžný efekt u všech next gen her a nějakým způsobem se objeví v každé z nich… ale třeba se mýlím. Uvidíme již za týden a půl
Mě štve že se v next-genu opět řeší grafika a ne funkce nebo inovace hratelnosti. Pořád máme jednotvárný mise, hloupý AI a tak podobě. Grafika je sice hezká, ale pokud to je na úkor gameplaye, což se mi zdá že se u WD snaží dělat, aby zakryli jak obyčejná ta hra je, tak to není žádný posun.
Zajímalo by mě, jestli se někdy dočkáme hry kde bude zkombinována např. deformace terénu jako je ve Snowrunner, možnost zničit úplně objekty jako v Red Faction a další…
Přijde mi že všichni hrajou hlavně na grafiku, aby nemuseli vytvářet nijak do hloubky obsah a jejich hratelnost. Je jasný že krásný Raytracing zaujme oko mnohem víc, ale je to škoda.
Tohle myslím platí docela dlouhodobě, že co je hezké na pohled, to je úspěšné
Bohužel, protože hardcore hráči samozřejmě upřednostňují jiné kvality, přesně jak píšete.
„Tohle myslím platí docela dlouhodobě, že co je hezké na pohled, to je úspěšné “
Z diskuze u recenze WD Legion:
„Šestý bod je potom za Lodnýn (kterému to vážně extra sluší s tím raytracingem).“
Ano, Londýn je na odpovídajícím HW v téhle hře opravdu mimořádný zážitek a zvyšuje hodnotu hry. Mě osobně navíc sedl celý ten systém rekrutování postav a jak s tím pracují v rámci „emergent narrative“ mechanik. Tyhle dvě věci má WDL jako jednoznačné klady navíc.
To ale nic nemění na tom, že mě mrzí průměrnost zbytku hry.
Jo, EA už to připravuje v dalším Battlefieldu.