Pojďme se krátce pobavit o tom, jak listopadová škatulata zamíchala kartami a proč z toho jedna hra bude těžit výrazně víc, než ty ostatní. Listopad je tradičně nejdivočejším měsícem předvánoční sezóny, kromě jiného i proto, že jsou s ním spojené „davové nákupní akce“ typu Black Friday v USA. Ten letošní je ale mimořádný, kdy společně s velkými tituly vycházejí doslova ve stejný týden (alespoň ve světě) i obě nové konzole.
Také z toho důvodu byla reakce mnoha herních novinářů a recenzentů na oznámení odkladu jedné z nejočekávanějších her roku, Cyberpunk 2077, vděčné oddechnutí – úleva, že budeme mít víc času a klidu věnovat se ostatním velkým hrám, vycházejícím ve stejných dnech – namátkou třeba Call of Duty, Spider-Man, Demon´s Souls, Destiny: Beyond Light, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Yakuza a další. Zatímco těmto hrám (respektive jejich tvůrcům) se díky oznámení odkladu polského trháku ulevilo, řada jiných, původně zacílených na prosinec, se vyděsila a začala svoje vydání rovnou odsouvat na příští rok (Medium, Path of Exile a další).
Rozsah hry
Na pestrém seznamu listopadových her nicméně najdeme jednu, které odklad kyberpunkového RPG prospěje více, než všem ostatním – a nejen proto, že spolu víceméně sdílejí stejný žánr. Ano, je to samozřejmě Assassin’s Creed: Valhalla. Zatímco ostatní listopadové hry jsou relativně „krátké“ záležitosti (Call of Duty kampaň bude nejspíš na pár hodin, nový Spider-man také není zas tak dlouhý) nebo jsou zacíleny na specifickou skupinu hráčů (JRPG Yakuza: Like a Dragon nebo Destiny: Beyond Light), Valhalla slibuje desítky hodin ve velkém otevřeném světě, které si můžete užívat vámi zvoleným tempem a na vámi zvolenou obtížnost. Což by asi řada hráčů nenacpala do svého kalendáře vedle Cyberpunku, který má podle všeho nabídnout něco velmi podobného (tedy desítky hodin ve velkém otevřeném světě).
Výpravnost hry
Kromě rozsahu ale Valhalla disponuje ještě jednou vlastností, která nyní v listopadovém kalendáři extra vynikne. A tou je výpravnost. Nechápejte to prosím „pouze“ jako grafiku, ale celkové produkční hodnoty hry – hodiny filmečků, záplava animací, obrovský svět nacpaný působivými detaily a další věci, které k hrám s takto obrovským rozpočtem a prodejními projekcemi neodmyslitelně patří. Extra třešnička na dortu je pak skutečnost, že šťastní majitelé nových konzolí budou hledat pořádnou* novou hru, na které by si nechali předvést výkon jejich nového stroje. A soudě alespoň podle některých ukázek ze hry, Valhalla bude místy vypadat nádherně, což může vyšší plynulost nebo okamžité nahrávání jen podpořit. Na PS5 tuhle roli sice může splnit Spider-man, ale ten nabídne jen něco málo přes deset hodin příběhu. A Demon´s Souls je sice nádherná, ale ne každý na ni bude mít nervy. Pro launch Xboxu je Valhalla doslova „spása“.
* Minulý díl dosáhl 84% hodnocení, prodal přes 10 milionů kusů a Valhalla vyhrála anketu čtenářů Zingu.
Jak se povedla?
Samozřejmě bude také hodně záležet na recenzích a zkrátka na tom, jak se hra povedla. Jelikož vychází už tohle úterý, měli bychom se recenzí dočkat velice brzy… ačkoliv i nad tím tak trochu visí otazník. Vývojáři sice v minulosti ujišťovali, že hra nebude tak rozsáhlá a „přeplácaná“, jako monstrózní minulý díl (40 – 130 hodin), nicméně zatím není jisté, zda svůj slib dodrželi. Několik významných herních recenzentů přitom v uplynulých dnech na Twitteru naznačilo, že těžce nestíhají, přičemž zmiňovali nejen nabitou sezónu a nové konzole, ale také pozdní dodávání recenzentských kódů. A někteří se přitom odkázali i jmenovitě na Valhallu samotnou:
i predict a lot of late reviews this season for games, especially from individual creators. there are too many games, all way too long, for people to get through, and people getting access codes very late these days.
best to rely on creators who have specialized, genre coverage
— Gene Park (@GenePark) November 8, 2020
„Předpovídám mnoho opožděných recenzí na hry téhle sezóny, obzvláště od samostatných tvůrců. Je příliš mnoho her, všechny jsou příliš dlouhé na dohrání a lidé tyhle dny dostávají přístupové kódy velmi pozdě.“
There is a zero percent chance I finish Valhalla before Beyond Light so I’m just gonna take my time
— Paul Tassi (@PaulTassi) November 8, 2020
„Je nula procent šance, že bych dohrál Valhallu před Beyond Light, takže si ji místo toho vychutnám.“
I will not have a Valhalla review up tonight. I have finished it but I'm still working on my review. Will take another 1-2 days.
Make sure the reviewers you read/watch have finished the game.
— Skill Up (@SkillUpYT) November 9, 2020
„Dnes recenzi Valhally mít nebudu. Dohrál jsem ji, ale na recenzi stále pracuji. Zabere to ještě den nebo dva.
Ujistěte se, že recenzenti, které čtete nebo sledujete, hru dohráli.“
Děkujeme za další, nejspíš placenou reklamu na Assassins. Je jich všude málo!
Tak si teď říkám jestli Ubi nezaplatilo CDP nějaký ten chechták za další odklad… Podle mě jsou jediní , kteří se z toho odkladu radovali.
Valhalla bude stejný nudný repetitivní odpad jako Odyssey a poslední Ubisofti hry podle jedné šablony!
od CP2077 nečekám o moc víc
Jj, ještě nás čeká AC: WWI, AC: WWII, AC: Star Track a AC: Star Wars. Hrál jsem to jednou asi hodinu. Chtěl jsem to vypnout už po pár minutách, ale dal jsem tomu šanci. Ale to vracení v čase do současnosti, a hlavně úplně tupí nepřátelé a naprosto trapný systém boje, né, přes to se nedá přenést.
To je aspon clickbait jak ma byt. A ze je cyburpunk vicemene stejny zanr jako AC? Ale no tak….
Path of exile byl odložen kvůli cyberpunku? Jak málo musí někdo mít znalosti o herním trhu aby tohle napsal?
Tady třeba 3/4 redakce…
Vždyť to napsali sami tvůrci ve svém prohlášení, že odkládají novou sezónu PoE právě kvůli C77…
https://www.zing.cz/novinky/96210710/path-of-exile-odklada-sezonu-kvuli-cyberpunku-2077/
Takže to, že se GGG rozhodlo odložit patch 3.13, aby nebojovali o čísla s Cyberpunkem znamená, že se vyděsili a odložili kvyli CP hru jako takovou jo? Což v napsaném kontextu vychází jako odklad Poe 2 kvůli CP. Naprostá blbost, ale hlavně clickbatit, to nám jde…
Jen btw, poslední sezóna v PoE proběhla před více než 4 lety, takže i celý zmíněný článek je vlastně úplně mimo…
Vážně je Valhalla spása pro Xbox ? Ten kdo to napsal ví kuloví o Ubisoftu a jejich posledních AC hrách, problém s optimalizací vám asi nic neříká… Budou rádi když Xbox nebude hořet. Hraju AC od prvního dílu a dohrál jsem všechny. Od Unity kdy vyšel nový engine pro celou sérii to dopadá tak, že jsou velké bugy a pády fps. Kdo je hrál tak ví. Redaktor zřejmě neví…
Že po Valhalle neštěkne ani pes ? Oni CP 2077 zase odloží a nový spider man ? Myslíte to co mělo být jako DLC ? A Fenix je jen zábavnější forma Zeldy. Nic co by stálo kvůli tomu tak vyšilovat.
Pokud jde o stav Valhally na Xboxu, něco o tom vím, protože právě na této platformě hru hraji.
Tahle novinka zní jako přípravná půda pro vysoké hodnocení v recenzi někdy během dneška.
Upřímně ve vysoká hodnocení, ale samozřejmě zasloužená (bez ironie) doufám. Kdyby to nebyla parádní hra, byl bych zklamaný mnohem víc než z neúspěchu Cyberpunku. Ale to je můj osobní problém, zasazení fantasy minulosti mě láká víc. I když CP 2077 si také rád zahraji. Ale každý má zkrátka jiné preference a je jedině dobře, že vychází spousta rozdílných her, každý si najde to svoje.
Ono to ještě nevyšlo? Já myslel že už je to tak týden venku.
Co je s těma polákama? Cyberpunk pořád odkládají a Dying Light 2 taky v nedohlednu.
Problém s celým RPG systémem je ten, že Ubisoft prostě dobrý RPG dělat neumí. Ten kontrast mezi RPG jako bude Cyberpunk a touhle skoro parodií na RPG je markantní až tak, že se to snad vůbec nehodí popisovat jako víceméně stejnej žánr.
Tak to vydání Valhally jde úplně mimo mě…a pohřbila to absence české lokalizace a potřetí to samé? Ne díky.. A za další hned po vydání Valhally vyhází nový Spiderman a pak hned Fénix a pak ten Cyberpunk, takže po nějaké Valhalle ani pes neštěkne…
Valhalla me po Oddysey tez vubec nelaka. Ztrata casu v nudnem a generickem svete. Uz ani nostaligie k serii me nepresvedci.
Tohle je hra přímo pro mě. Naprosto parádní zasazení a i ten fakt, že mě bavily všechny díly. Budu možná v menšině, ale chci preferovat nejspíš ženskou Eivoru. I v díle Syndicate jsem se přepínal do Evie pokaždé, co mi to hra dovolila a Odyssey jsem hrál za Kassandru. Tyhle hry jsou na spoustu hodin a je mi sympatičtější koukat na pozadí ženský hrdince, než na chlapa. A hlavně jsem rád, že se vrací Codex do hry, poslední dva díly nabídly jen Discovery Tour. Bavilo mě v předešlých dílech číst si o právě objevených věcech a lidech a ne v samostatné hře. Třeba takový Watch Dogs 1 to měl také parádně zpracované. Procházet se krásným Chicagem a objevovat historii a město.
https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed/valhalla/news-updates/5aIB9gVftoYS5F9Hdh0fso/assassins-creed-valhalla-title-update-102
Jo to s tebou souhlasim, ze je lepsi se divat hodiny a hodiny na pekne pozadi od zenske, jenze zrovna zenska Eivor vypada spise jako chlap. Hele mozna jsi v te mensine, ale ja bych teda preferoval hrat za chlapa nez zzenstileho chlapa. Aspon by to davalo logicky vice smysl, ze je tam chlap.
Co se tyce celkoveho noveho dilu: Je to proste jen dalsi Origins. Origins 1.6, svet, postavy, AI, grafika, gameplay. Je to proste jen dalsi upraveny Origins. S timhle dilem vsazi vice na RPG nez jen dalsi akcni adventuru jako Origins a Odyssey, ale i tak to nemeni nic na tom, ze je to jen dalsi velice prumerny AC dil. Ubisoft uz by mel konecne odpojit serii AC z dychacich pristroju a nechat ho odpocivat.
podle me vsem tehle assasinum chybi nejakej slusnej scenar a reziser, pripomina me to filmy od disneye infantilni humor na urovni 12 letyho ditete, kdyz vezmu v uvahu prvni dva moderní díly, nemluve o scenari na urovni ulice nebo ordinace, kterej ve skutecnosti vlastne jde od nikud nikam prvni hry meli nejakej hlavní pribeh ktery nekam smeroval tady daji vzdycky jen vyrez, ktery nema zadnou hloubku a je to tam jen jako filler aby se to mohlo jmenovat assasin creed
Prominte, pochopil jsem spravne, ze pozadi vaseho avatara pro vas ovlivnuje hratelnost hry? Jestli je takovych hracu hodne, tak uz zacinam chapat duvod aktualniho smerovani hernich trendu a proc dochazi k uprednostnovani emoci pred rozumem.
Jestli je to reakce na mého avatara, tak jsi se naprosto netrefil. Prý emoce před rozumem. No nevím, zrovna Baldurs Gate 2 je brán jako jeden z naprostých klenotů a špiček nejen žánru, ale her obecně. A zrovna když ve hrách vítězí emoce, jen to snad jen dobře, nebo ne? Mě je 40 let a rozhodně se mi líbí, kam herní trend směřuje. Ne ve všech hrách, samozřejmě, ale každý si tu svojí oblíbenou najde. Hry už fakt nejsou jen pro vyvolené jako dřív. Ale i pro oldschool hráče (kam se počítám i já) hry stále vychází a to ještě ve vyšším počtu než dřív.
Pravdepodobne doslo k nepochopeni. Ja jsem reagoval na toto: „Budu možná v menšině, ale chci preferovat nejspíš ženskou Eivoru. I v díle Syndicate jsem se přepínal do Evie pokaždé, co mi to hra dovolila a Odyssey jsem hrál za Kassandru. Tyhle hry jsou na spoustu hodin a je mi sympatičtější koukat na pozadí ženský hrdince, než na chlapa.“
Pochopil jsem vas text tak, ze jako jedno z kriterii hratelnosti je pro vas mimo jine pozadi vaseho avatara, ktereho si ve hre zvolite. O Baldurs Gate 2 jste v tom textu nepsal ani slovo.
Já myslel, že jde o avatara, jako můj profilový obrázek, to jsme se tedy opravdu nepochopili. Spíš mi jde o to, že autoři i tu ženskou hrdinku mají příběhově vyřešenou, proto volím jí. Třeba by mě nikdy nenapadlo, roubovat jí do hry nějakýma modama, to raději hraju za chlapa, s tím nemám problém. Stejně jako raději koukám na manželky pozadí, nevím, proč bych měl 150 hodin koukat na Eivora chlapa, raději volím ženskou hrdinku. Ale rozhodně ne vždy. I když takový Max Payne 2 volil také zpestření, když jsme dvě mise mohli hrát za Monu. To, že i Ubisoft dává možnost volby je jedině dobře. Je teď na nich se s tím v rámci příběhu popasovat, v Odyssey to bylo udělané skvěle. A co se týká historie a žen bojovnic, super je tento článek:
https://www.heroine.cz/svet/1039-valecnice-hrob-vikingske-zeny-prozrazuje-mnohe-i-o-dnesku