Zatímco Sony společně s PlayStationem 5 vydala na trh také ovladač DualSense, který přinesl nové funkce jako adaptivní spouště či haptickou odezvu, Xbox se držel toho, co fungovalo. Ovladač pro Xbox Series je tak prakticky identický jako ten pro Xbox One, jediný rozdíl je v D-padu a USB-C portu, který nahradil micro USB. Možná se to ale změní.
Šéf Xboxu Phil Spencer v podcastu Kinda Funny Gamescast pochválil konkurenční PlayStation a promluvil i o možném vylepšení ovladače pro Xbox:
„Rozhodně uvažujeme o různých zařízeních, která by dostala víc her na více míst. Nejspíš trochu zapracujeme na ovladači. Myslím, že Sony odvedla s jejich ovladačem dobrou práci, my se na něco z toho podívali a myslíme si, že jsou tu věci, které bychom měli udělat.“
O potenciálním vylepšení pro gamepad od Xboxu se nemluví poprvé, otázka ale zní, kdy ho dostaneme? Ze slov Spencera to vypadá, že s vývojem asi ještě ani nezačali, takže si nejspíš budeme muset nějakou dobu počkat.
Co na tom chtějí vylepšovat. Pořád to bude jen ovladač. Pokud nevymyslí něco co zvládne precizní a přesný pohyb tak to vždycky bude jako mít ruce v sádře. Sony sice udělalo dobré triggery ale k čemu to když se pořád míří na páčce. To je jako přidělat volant na koloběžku – auto to z ní neudělá.
Ne každá hra vyžaduje pixelovou přesnost (přesto existují třeba profesionální hráči COD: Warzone, kteří hrají na ovladači a úspěšně ve velkém poráží protivníky s klávesnicí a myší).
Hlavní přednost ovladačů je snadné a pohodlné hraní v jakékoliv pozici, potmě apod. což je třeba pro mne mnohem lákavější, než sedět při hraní u stolu, jako kdybych pracoval v kanceláři.
Jinak zrovna tyhle dny se docela dost řeší, o kolik lepší je zážitek z F1 2021 na PS5 díky haptice, která perfektně „simuluje“ povrch vozovky a další efekty.
Ta haptika je u F1 2021 sice fajn (že by mi to nějak prohlubovalo zážitek, to se říct nedá), ale třeba ty adaptivní spouště jsou tam spíše na pěst. Ono celkově jsem zpozoroval, že mě tyhle funkce sice zpočátku baví, ale pro delší hraní mě už zase spíše otravují.
Určitě záleží na hráči i na hře.
S F1 nemám vlastní zkušenost, ale v Returnalu mám snad stovku hodin a doteď mě šíleně baví, co tam při střelbě ty adaptivní triggery dělají.
Jo zvyknout se dá na všechno. Viděl jsem driftera který neměl ruce a přesto na nohách driftoval jako profík a taky kdekoho porazí. K tomu sezení to chce lepší židli. Taky radši hraju v záklonu s nataženýma nohama než sedět jako úředník. Krom toho mi absolutně nic nebrání si to vzít na gauč který mám hned za ní takže je to takové hraní jaké si ho člověk udělá. No a hraní závodní hry na páčkách je další velký kompromis kde haptika je jen o tom udělat to snesitelnější. Jak se říká je to taková „rtěnka na praseti“. To že zatáčím palcem mi nějaké vibrování zápěstí moc nevylepší.
Zrovna v COD tyhle Dualsense většina lidi vypíná, protože je to akorát přítěž. V singl hrách to určitý prospěch mít muže, ale asi ne dlouhotrvající.
Jako celoživoztní PCčkář od konce ’80 let mám na k+m odehrány miliardy hodin, ale mít k dnešním hrám připojený gamepad je prakticky již povinnost. Už jen proto, že drtivá většina her se již při vývoji soustředí primárně na ovládání gamepadem. A to nezmiňuji to pohodlí, mít veškeré ovládací prvky na cirka 15 cm pěkně v klíně. Vlastním k PC všechny modely xbox ovladačů (z toho 2 sběratelské kusy) a celou dobu čekám, kdy do toho Xbox/Microsoft šlápne, doběhně SONY a implementuje vlastní technologii adaptivních triggerů a haptickou odezvu. Protože to je jednoznačně budoucnost. Už se těším, až tam něco podobného bude. Je mi naprosto jedno, jestli to okopírují a pojmenují jinak, ale hlavně ať to mám doma na hraní. Miluju ovladače od Xboxu. jejich ergonomie je podle mě lepší než u SONY. Tak šup sem s tím!
Jezis ne, at nic nevymysli, radsi at koupi technologii od sony.
Tohle asi jen tak z patentu Sony nepustí, i když pro nás hráče by to byla skvělá věc.
Tak jak to Sony okopírovala jinde, tak to MS okopiruje od Sony.
Neměl nějaký elite model Xbox ovladače náhodou adaptivní spoustě ještě před DualSensem? Jen na to nebyla aktivní podpora z her, tak to bylo spíš jen o nastavení citlivosti.
A to byla osmdesátá léta kterého století? Já jen že miliarda hodin je nějakých 115 000 let
Když hry ještě za něco staly, tak stačila klávesnice za 199kc a myš za 99kc… teď musí ten blbej ovladač dělat bzum bzum, vrum vrum, píp píp apod.
Když byla zlatá léta her, tak se všechno odehrálo na základní myši a klávesnici a jako záložní mám tu myš po dvaceti letech dodnes. Dnes se přehání ve funkcích, ale ty hry jsou hlavní problém.
Žádný posun ve fyzice, jen všichni honí FPS a grafiku.
Sorry, ale tohle považuji za názor ubrečeného kromaňonce…
Prominte, nebyl jste to zrovna vy, kdo pred nejakou dobou vyjadroval nespokojenost s „toxicitou“ zdejsich diskusi? Opavdu si myslite, ze tento vas komentar, ktery spise cili na osobnost uzivatele Maston, nezli na cokoliv tykajici se clanku ci diskuse samotne, prispiva k lepsi diskusi?
Jestlize ma nekdo jiny nazor nez ja, neni lepsi vyjadrit se k tomu nazoru vecne, v cem konkretne clovek nesouhlasi, proc si mysli to ci ono? Co myslite, maji druzi pravo na svuj nazor, i kdyby to byl nazor, ktery vy ze sveho pohledu povazujete za hloupy? A je vhodne, aby ten nazor byl zesmesnovan, spise nez protiargumentovan?
Pozor. Corvus má nahrány na PC už miliardy hodin, takže je možné, že kromaňonce ještě pamatuje
Takže kámoš?
Úplně taková pravda to není. Letecké simulátory sice šlo i v devadesátkách hrát jen na m+k, ale oproti kvalitnímu joysticku to bylo utrpení. Stejně tak různé VR helmy také nejsou výdobytkem poslední módy. Dříve stačila na hraní fpsek i strategií základní myš s kuličkou a kancelářská klávesnice, protože ty hry si o nějakých 30 snímcích za sekundu mohly nechat jen zdát, natož pak o nějaké vyšší frekvenci, takže nějakou odezvu periferií nikdo neřešil. Pořád vznikají kvalitní hry, jen se musí k nim člověk prohrabat tou kupou balastu.
Potesilo by me, kdyby konecne zacali na xbox ovladaci fungovat tlacitka A a Y. Pokud je zmacknete trochu pod uhlem,nebo ne uplne spravnou silou,ttak cvaknou,ale stisk registrovan neni.Tahne se to min od xbox one s a zda se,ze to nikdo neresi… Vystridalo se mi tu jiz par ovladacu a vsude stejny problem. Spolehlive funguji akorat na elite ovladaci.
Já podobný problém naprosto neregistruji. Za to u elite ovladače mi odešla levá páčka a musel jsem ho reklamovat. Šlo o před pár měsíci probírané driftování, kdy se páčka nevracela do vystředěné polohy a postava tak ve hře neustále šla dopředu. Dobrý peklo. U elite ovladače mě to zamrzelo.
Takovou stížnost jsem teda nikdy neviděl. Já mám už druhej gamepad od xbox one a ani jednou jsem se s tím nesetkal. To že občas něco nedomáčknu se stane u jakéhokoliv zařízení ale ne vyloženě jen na určitá tlačítka u toho gamepadu.
Ja sem pak hodim link, az budu doma, nekde ho tam mam v zalozkach. Je to tam ukazane na videu a na internetu je o tom i spousta stiznosti.
Zde slíbený odkaz. Sice píšou „new xbox controllers“, ale stejný problém jsem měl již s tím v xbox one. Koukněte tam na to video (testují Y). Ovladač klikne, ale nic se nezaregistruje. Pokud zmáčnu přímo kolmo a nebo silněji, tak je to ok, pokud ale zmáčku zlehka (tak akorát, aby to cvaklo), nebo trochu ze strany, tak to stisk nezaregistruje.
https://www.techspot.com/news/88834-microsoft-acknowledges-unresponsiveness-problem-new-xbox-controllers-working.html
A tady obrázek, proč k tomu dochází: https://imgur.com/tQAGwxM