O titulu Scorn od studia EBB Software jsme od Kickstarterové kampaně, která proběhla v roce 2017 mnoho nedozvěděli. Jako ujištění, že se na hře stále pracuje pak sloužila až květnová filmová ukázka, která sloužila mimo jiné jako oznámení, že se jedná o exkluzivitu pro PC a Xbox Series X/S, jež na pulty obchodů zamíří již v příštím roce a podívá se i do služby Xbox Game Pass.
Nyní se vývojáři připomínají novou, čtrnáct minut dlouhou ukázkou, která však působí poněkud rozporuplně, ostatně, posuďte sami.
Co je ovšem na tomto first-person hororu zajímavé je, že každá oblast má nabídnou unikátní atmosféru, hádanky a postavy, což dohromady utváří jeden soudržný svět. Tyto oblasti si budete postupem hry postupně odemykat a získáte i nové zbraně a předměty, při tom vše se navíc budete snažit o pochopení světa, který vám bude prezentován. O zneklidňující atmosféru se pak má kromě prostředí postará i hlavní postava.
už aby to bylo….
Hmmmm. Vidím inspiraci spoustou titulů, herních i filmových, jmenovitě Vetřelec/Prometheus, nové Doomy, Wolfensteiny, Dead Space, Resident Evil i polozapomenutou hororovou střílečku NecroVisioN.
Co však v ukázce vůbec nevidím je, jak se vlastně bude hra hrát. Nechci si představit, že tohle je stěžejní kámen hratelnosti této hry, spíš myslím, že toho ještě tvůrci spoustu tají a tak trochu si s námi hrají. Což mi ale nijak nevadí, naopak se zvědavostí čekám, co ze hry nakonec vyleze. Myslím, že hra bude o dost akčnější, než se v současnosti tváří.
Podle ukázky si dokonce dovolím tvrdit, že zařazení do hororovém žánru je dost možná mylné, prostředí hry si sice libuje v hnusu, ale celkově je dost světlé a osvětlení je mnohem víc než sinister cozy, prostě takové příjemné, útulné, hřejivé přítmí jak od lampičky, kterou nám maminky nechávaly rozsvícenou během našeho dětského snění.
Ten svět je zpracován absolutně parádně. Nic „gigerovatějšího jsem snad ještě neviděl“. Očekával jsem, že to letos už 100% vyjde a zase nic. No, tak čekám dál no…
Tohle se mi moc líbí. Jsem rád za každou hororovku, která nevyužívá prvoplánové lekačky, ale staví na atmosféře a tajemnu. To prostředí je správně nechutné, vypadá to, že munice a životů bude pomálu a hráč si bude muset každý střet 2x rozmyslet. Nepochybuji, že to v hráči vyvolá napětí, které ale možná nepůjde tak dobře předat člověku, který jen sleduje záznam.
Já teda nevím, ale z žádného gameplaye jsem nevycítil, že by to bylo nějak hororové. Možná úplně první video mi dávalo pocit, že to bude horor, ale čím víc vidím, tím víc mi příjde, že tam nebude nic z čeho mít strach. Design je supr, o tom žádná, ale prozatím se zdá, že hra nic jiného nenabídne. Až hra vyjde, může být všechno jinak, třeba se budeme bát a bude tam parádní příběh, ale s tímhle tolik lidí nenavnadí. Pro ty co tu zmiňují Amnesii, kterou jsem nehrál (jen viděl), tak tomu přidává fakt, že nejste ozbrojení jako tady. S brokovnicí se každej cítí více jistý.
Je to walking simulator v Gigerově hlavě. Taky bych radši, aby to byla víc střílečka, ale zdá se, že to prostě bude co to bude. Co mně nejvíc nabourávalo atmosféru během sledování byly jednoznačně zvuky zbraní. Mám v ruce nějakej živej slizo-humus bůhví z jaký dimenze a zní to stejně jako konvenční pozemský zbraně? EEEE
Docela mě překvapuj reakci na tuhle hru, v čem je tohle nudnější než například nová přehypovaná Amnesia, proč nepíšete stejné komenty i pod ní? Jako ty vole vyčítat atmosférické hře že je pomalá to je síla, to jste jako čekali že tam budete dashovat jak v Eternalu nechápu. Konečně nějáký odlišný horror po delší době a dostane takhle naložený. Předpokládám že půlka lidí minimálně jsou sony fans co na to nadávaj jen z principu že je to konzolová exkluzivita ale i tak.
Koukám, že tady každej hned chytrej. V průběhu ukázky jsem přemýšlel jetli její „pomalost“ je záměrná nebo taková bude i hra a došel jsem k tomu, že je to schválně, aby mohli vývojáří ukázat co nejvíce z prostředí. V jedné chvíli postava sprintuje, takže když to bude člověk hrát doma bude se patrně pohybovat rychleji a celé to bude svižnější, výjma pasáží, kde se nějak bude muset plížit. Hra podle mě bude hodně sázet na příběh, prostředí a atmosféru. A minimálně to prostředí vypadá originálně a velmi dobře. Takže pokud se jim podaří do toho zasadit dobrý příběh, tak to bude velmi povedená hra. Jo a pro všechny kterým se to zdá nudné, tak „nová“ Amnesie je sice dobře spracovaná, ale sotva v nečem originální. A gameplay Scornu není o nic nudnější než právě zmíněná Amnesie, Soma a stopadesát dalšícho hororů kde je gameplay úplně stejej, ale nikomu to nevadí.
Sám jsi to řekl, po 150-tý ten samej walking simulator. Tak sorry, že zatím nesekám šavlí hrdla od šampusek.
Není nutné hned bouchat šampáňo, ale taký není nutný to hned hatovat + je pokrytecký hatovat tohle za něco, co mi u jiný hry nevadí.
Prostředí sice vypadá dobře, pokud to ale bude celé v podobném duchu, tak bohužel. Všechno se jednou okouká…
Parafrázoval bych rčením, že tady obal předčil obsah. Něco tak strašně nudného jsem už dlouho neviděl. Nedokázal jsem se na to dívat až do konce. Tohle vypadá na pořádný průšvih. Evidentně mají v týmu dobré grafiky, ale zapomněli na herní designéry. Zbraně originální, ale pocit ze střelby příšerný. Prostě nuda, kam se člověk podívá. Tohle zachrání odklad o dva roky a dalších 50 zkušených lidí.
Spíš než Scorn by se hra měla jmenovat Boring. Na fps je to velmi pomalé, přitom první gameplay z 2017 byl mírně rychlejší. Prostředí je ale úžasné, jenže pořád jsou to jen kulisy a ty automatiky dobrou hru nedělají.
Hodně mě láká atmosféra a estetika této hry. Jelikož berou inspiraci z práce H.R. Gigera. Ale po hratelné stránce to vypadá hodně nudně. Snad se z toho nakonec vyklube alespoň průměrná hra.
Na to se nedá dívat. Vždyť se hýbe jak C-3PO.
Hmmm not good not terrible…
Mělo tam být „not great“
😁díky za opravu
Teda, tak nudných 14 minut jsem dlouho v gameplayi neviděl. Připomíná mi to propadáky Inner Chains a Agony.
Tohle mi přijde výtvarně na mnohem vyšší úrovni…
…a asi teda bude docela rozdíl na to jen koukat proti tomu to hrát „na vlastní kůži“