První Darksiders bylo poměrně velkým překvapením. Kousek, od kterého toho nikdo moc nečekal, se však nakonec ukázal jako skvělý akční titul, jenž dokázal zabavit na dlouhé hodiny. Dvojka tak byla jen otázkou času a v nedávné době jsme se jejího oznámení skutečně dočkali. Co si na nás tedy tvůrci ve Vigil Games chystají?
Smrt přichází
V jedničce jsme se chopili jednoho ze čtyř Jezdců Apokalypsy, a sice Války. Ten se tak nějak nešťastnou náhodou dostal do průseru a nezbylo mu nic jiného, než ho prostě napravit. Druhý díl se po příběhové stránce nehodlá pouštět do žádných přehnaných experimentů a vlastně na svého předchůdce elegantně navazuje.
Znovu se vtělíme do chlápka na koni, jež má s apokalypsou taktéž co do činění. Tentokráte naše pokyny bude poslouchat jezdec reprezentující smrt a také to nebude mít nejlehčí. Spolu s námi totiž musí osvobodit bratra a očistit jeho jméno. Sice to není nic převratného, ale jednička po příběhové stránce fungovala velice dobře, tak proč to měnit. Tahle hra přeci nikdy o propracovaném příběhu nebude.
Lepší, větší, rychlejší
Jde tady především o hratelnost a i tu změna hlavního protagonisty chtě nechtě zasáhne. Oproti Válce disponuje Smrt mnohem větším výčtem pohybů a v boji se již neomezuje pouze na brutální sílu, ale disponuje také lstivými úskoky či speciálními zbraněmi měnícími tvar. Nepřijdeme dokonce ani o efektní speciální schopnosti. Co říkáte na hejno vran vyklovávající oči, jež přiletí na jediné písknutí.
Navíc bude druhý díl mnohem více sázet na RPG prvky, takže náš jezdec v průběhu výpravy určitě povážlivě zesílí. Špatně nezní ani rozšířené množství výbavy, která bude mít jako v každém správném RPG hned dvě funkce. Za prvé z nás samozřejmě udělá drsňáka, jak se patří a za druhé taky nějak musíme vypadat. No ne? Veškerá kořist by měla být rozdělena na tři třídy. A sice pro mága, pro bojovníka a něco mezi tím.
První hra na tyto prvky nekladla zas až tak velký důraz a proto se jednalo hlavně o akční záležitost. Autoři by rádi dvojku více přiblížili RPG a nabídli hráčům mnohem komplexnější a dospělejší zážitek. Přesto se však nebude jednat o čistokrevné RPG, spíše tady jde o citlivou kombinaci hack and slash rubačky a akčněji pojatého RPG.
Dejte sbohem městu
Z městské džungle, kde Válka řádil převážně, se nyní přesuneme do více fantaskního světa. Pár menších výletů už mohli zažít hráči jedničky, ovšem nyní bude na podsvětí a démonský svět kladen mnohem větší důraz a strávíme v něm větší část hry.
Ve Vigil Games trochu popustili uzdu svým fantaziím a také oslovili některé umělce, kteří pro hru navrhli pár lokací. V nedávno ukázaném demu jsme například mohli vidět trůnní sál jednoho záporáka. Kdo by čekal jen nějakou pevnost nebo něco takového, ten by se šeredně mýlil. Lord of Bones totiž sídlí na lodi složené z kostí uprostřed jezera obklopen elektrickými úhoři.
Darksiders II prostě na trh přijde s velice uhozeným výtvarným stylem. Takže komu se líbila poslední Alenka nebo se třeba zapomněl v Dantes Inferno, bude se zde cítit jako doma.
Kvalita se cení
Pochopitelně nejde jen o výtvarný styl, ale i o kvalitu grafiky a efektů jako takových a zde udělali autoři ohromný krok kupředu. Z již zmíněného dema jde jasně vidět, že se bude jednat o grafický nadstandard kombinující ponurou atmosféru s blyštivými efekty. Pořádného nakopnutí se ovšem dočkaly i animace, obzvláště větvení všemožných komb a speciální schopnosti stojí za zkouknutí.
Své ovšem hraje i ozvučení. Sázet se bude především na instrumentální témata, jež dokonale dokreslí tajemný pach, jež z celé hry sálá. Své přitom ale udělají i všemožné pazvuky širokého spektra potvor.
V jednoduchosti je síla
Přesto, že se zvýšil počet možností, útoků, komb a speciálních schopností, ovládání se vydalo cestou zcela opačnou. Autoři se snaží všechny ovládací prvky co nejvíce zjednodušit a zpřístupnit tak hru co nejširšímu publiku.
Darksiders II se ukazují jako mnohem dospělejší hra a konečně už vědí, čím vlastně chtějí být. Stále se sice jedná o pořádnou akci, ale nesmíme zapomenout i na docela fortelné RPG prvky, které určitě přitáhnou hráče, které předchozí ráznější přístup odradil.
neznáte někdo podobnou rubačka na PC?
dobra hra urcite kupujem
Jednička byla podle mě parádní, to stejné očekávám i od dvojky Marigold: Máš pravdu, ty RPG prvky zní dobře, jen aby je nějak solidním způsobem na implementovali a nebyly tam jen na oko.
Opravdu nejvíce se těším na zabudování RPG prvků, to bych opravdu od autorů nečekal. Jakmile jsem o tom před nějakou dobou četl, hned mi zaplesalo srdíčko.