Málokdo by v současné době nečekal čtvrtý díl série Assassin’s Creed, byť jednoduše proto, že je další na řadě. O pokračování už se mluví nějaký ten pátek a teprve posledních pár dní se na internet uvolnila vlna informací, detailů, obrázků a trailerů. Z celého toho chaosu je možné vyvodit hned několik věcí: série nabírá úplně nový směr a bude se značně lišit od dílu třetího. Zda je to dobře či špatně dokážeme posoudit až v říjnu, není ale od věci nasbírat všechny dosavadní informace a zamyslet se nad kvalitou připravovaného titulu. Čeká nás totiž slunce, pláže, piráti a řádná dávka agrese.
To nejlepší v jednom
Black Flag je opravdu razantním odklonem od zajetých kolejí série takřka ve všech směrech, Ubisoft se ale snaží napříč čtvrtým dílem udržet historickou niť a vlastně esenci Assassin’s Creed, ač se to zdá být v současné době prakticky nemožné. Příběh by nás měl zavést do Karibiku osmnáctého století, konkrétně roku 1715, takřka 40 let před událostmi třetího dílu. Hlavní postavou je namyšlený a cílevědomý pirát Edward Kenway, dědeček Connora a otec Haythama Kenwaye, do jehož botasek jsme se obuli hned na začátku trojky. I přesto, že se má děj a prakticky celé univerzum čtvrtého dílu točit kolem pirátství, máme prý zapomenout na oblíbené klišé a další blbosti z filmů, jako jsou mluvící papoušci a jiné vylomeniny. V podání Black Flag bude pirátství surovým, brutálním a realistickým. Alespoň jak to jen půjde.
Tvůrci se nás snaží přesvědčit, že by nás roční formát vydání neměl vylekat. Black Flag je ve vývoji od roku 2011 a jeho cesta vedla paralelně se třetím dílem, navíc na něm pracovalo úctyhodné množství poboček Ubisoftu, jako je Montreal, Singapore, Sofia, Annecy, Quebec, Bucharest a další. Přesně ty divize, které se podíleli na původní trilogii a které by mohli konečně něco zmáknout. Vývojáři navíc tvrdí, že má být AC IV dosud největším dílem s dosud největším otevřeným světem v historii série. Jasně, říkáte si, to jste nám tvrdil už u trojky. Zatím ale na povrch vyplouvají detaily, které by mohli naši nedůvěru alespoň lehce zmírnit.
Představte si kombinaci toho nejlepšího z dřívějších dílů – strategických vražd z jedničky, průzkumu a sbírání trofejí ze dvojky a systémů otevřeného světa z Bratrstva.
Celkově má Black Flag vrátit strukturu hratelnosti, tolik oblíbenou druhým dílem, a přenést ji do otevřeného prostředí Karibiku. Už žádné zdlouhavé hodinové tutoriály, agresivní povaha hlavního hrdiny bude prostupovat celým titulem. Zkrátka se půjde hned na věc. Představte si kombinaci toho nejlepšího z dřívějších dílů – strategických vražd z jedničky, průzkumu a sbírání trofejí ze dvojky a systémů otevřeného světa z Bratrstva.
Cestou necestou
Jak už jsme zmínili v naší dnešní aktualitě, AC IV bude velký. Hodně velký. Vlastně máme očekávat přes 50 rozličných lokací, které budou navíc rozděleny do mnoha rozličných druhů. Na celé mapě najdeme tři velká centrální města – Havanu, Kingston a Nassau. Ubisoft chce i tady následovat recept „toho nejlepšího“, takže se máme těšit na podobnou architekturu a stavbu města, jako představil druhý díl (rozuměj architekturu, po které bude radost parkourovat). Třetí díl i přes perfektně zmáknutý systém animací a pohybu jaksi zapomněl krásy Benátek a Florencie, takže jsme povětšinou přeskakovali ploty a prasata, což opravdu není romantické. Black Flag má sérii vrátit ony čarovné chvíle objevování historických míst. A to se nám líbí.
Kromě tří měst, každé z nich bude mít své vlastní osobité místo ve světě, se samozřejmě můžeme těšit na tuny menších osad, vesniček, jeskyní, kokosových ostrůvků v oceánu a samozřejmě džungle. Poprvé v sérii se máme také vydat pod vodní hladinu, kde budeme prozkoumávat vraky potopených lodí a mlátit žraloky.
A nyní přistupme k tomu, po čem všichni toužili už od odhalení námořních bitev ve třetím dílu. Pamatujete na to, jak všichni chtěli pirátskou hru od Ubisoftu? Inu, tady ji máme. Edward bude samozřejmě disponovat svou vlastní lodí, kterou bude moci kompletně ovládat a cestovat po celý mapě (veškerá souš je totiž spojena oceánem, je tedy možné se dostat kamkoliv na lodi). Máme se těšit na úchvatné námořní bitvy, které jsme nakousli ve třetím dílu, ve kterých celá posádka nakluše na pochroumanou loď a vy musíte stihnout co nejrychleji sejmout kapitána. Jakožto pirátovi vám nebude problém rabovat a ničit obchodní i jiné lodě, jelikož se má jednat o jeden z důležitých zdrojů obživy. Zdá se, že se série Assassin’s Creed minimálně v této oblasti přiblížila sérii Grand Theft Auto, což vůbec není na škodu. Boje za spravedlnost totiž máme dost.
S Edwardem nezřídka vylezete co nejvýše a budete přes dalekohled skenovat okolí a lodě, jejich posádku a cenný náklad.
Ubisoft okrajově zmínil množství vylepšení, kterými můžete svého plovoucího miláčka obdarovat, a také hned několik druhů nepřátelských lodí, se kterými přijdete do styku. S Edwardem tedy nezřídka vylezete co nejvýše a budete přes dalekohled skenovat okolí a lodě, jejich posádku a cenný náklad.
Ezio na druhou
Myslím, že nebudu sám, komu připadal nejvíce cool právě Ezio. Jeho italská agrese, šarm a motivace z něj dělaly velmi přitažlivou hlavní postavu, oproti které vypadal Connor ploše a nevýrazně. Fanoušci jistě budou mít radost, že se do těch dobrých časů vracíme i s Edwardem, který už od prvního pohledu v CGI filmečku působí čerstvě. Je agresivní, namyšlený a nezná slitování. Má rád pořádnou lahev rumu, dvojité šavle a dvojité slečny v posteli. Příběhová linka jej však postupně naučí pokoře a pravému smyslu existence, ke kterému jej přivede řád asasínů. To už od prvního pohledu zní mnohem zajímavěji a především si nelze nevšimnout mnoha shodných prvků právě s Eziem. A to může znamenat jen jediné – hurá!
Mezi potvrzené zbraně patří dvojí šavle, čtvery pistole, dvojí skryté čepele, nože, meče, sekery a jiné těžkotonážní zbraně.
Edward však nebude jediným drsoněm v okolí. Příběh nás totiž zavede přímo ke konci zlatého věku pirátství, na začátek osmnáctého století, ve kterém se množství lidí z nedostatku práce vrhlo na pirátství. Karibik v té době působil klíčovou lokací pro obchod, převážení otroků i pašeráctví, skrze kterou proplouvala většina obchodních lodí a kde se uskutečňoval na tu dobu největší obchod s cukrem a kakaem. Zkrátka, Karibik bude žít.
Ubisoft však ani zde nehodlá ustupovat od kořenů série (díkybohu) a hodlá spojit futuristické prvky s historicky přesnými událostmi, které budou mít s asasíny alespoň minimální souvislost. Na své cestě potkáme spoustu světoznámých pirátů, jako byl Charles Vane, Benjamin Hornigold, Anne Bonny, Calico Jack a samozřejmě Černovous, který se prý bude objevovat častěji, než si myslíme. Edward se samozřejmě zaplete do mnoha známých událostí té doby a prý si dokonce sedneme s Charlesem Vanem na opuštěném ostrově s flaškou rumu a nabitou pistolí. Večírek jak má být.
Velkým překvapením je příběhová linka, zasazená do budoucnosti, kterou samozřejmě Ubisoft nemůže vynechat. Příběh Desmonda sice skončil, to však neznamená, že se nenajde nějaký další blázen, který poleze do Animusu. Tentokrát bychom se měli vžít do jednoho ze zaměstnanců Absterga. Ano, slyšíte správně. Když už budeme převracet vše vzhůru nohama, tak pořádně, že? Podrobnosti zatím odhaleny nebyly, takže netušíme, zda bude postava zlá zlá, nebo hodná zlá.
Jedním z posledních ždíbků informací je potvrzení vydání nejen na současnou generaci konzolí a PC, ale také PlayStation 4 a nový Xbox, který se nejspíše odhalí v dubnu. Ubisoft podotknul, že se verze současné a next-gen generace konzolí nebudou v žádném případě lišit obsahem. Titul na PS4 nabídne zlepšenou grafickou stránku (což bylo pochopitelné), unikátní ovládací prvky, přizpůsobené pro nový ovladač DualShock, a také nové sociální propojení, které má prý pozvednout singleplayerový zážitek na zcela novou úroveň. O tom se však více dozvíme nejspíše až na E3.
Z uvolněných informací lze soudit, že má čtvrtý díl obrovský potenciál.
Assassin’s Creed IV: Black Flags se zatím připravuje na říjen letošního roku (v Evropě 1. listopadu), zatímco PC verze dorazí o něco později (pravděpodobně o tři týdny). Z uvolněných informací lze soudit, že má čtvrtý díl obrovský potenciál. Ano, je to velký odklon od série a jejích kořenů, po komornějším třetím dílu však potřebujeme originální nápad jako sůl a zatím to vypadá, že by se to Ubisoftu mohlo povést. Pokud dotáhnou většinu důležitých aspektů k dokonalosti a využijí prvky, které udělaly druhý díl nejlepším z celé série, možná nakonec výlet do Karibiku nebude tak marný. Zbývá už si položit jen jedinou otázku. Bude to stále Assassin‘s Creed?
Zdroj: IGN, GameStop, Kotaku, CVG
není to špatný.
MORTHSIR : to je fakt
limpi: Ja vim, jen sem se zasnil, jak by to bylo prinosne. .
MORTHSIR : to toho od ubi chces moc xD akort u AC
Chce to aspon volnost, jaka je ve skyrimu, nebo tak…. .
LucyferEwill: to je jasny, ale aby to nebyl jediny zpusob cestovani…. to je jedna z mala veci, ktere me v AC3 zklamaly
vývrtka: rychly cestovani urcite nezrusi
Hlavně doufám, že v AC IV bude vše, co tu píšou (opravdu obrovský svět aj. , dost by mě zklamalo rychlé cestování na lodi, ikdyž někdy je to fajn)
sranda je, že Ubi se drží stejných věcí (co se týče zabíjení) – AC1 = měli jsme zabít 5 nějakejch lidí, AC2 = sem nehrál (velmi toho lituji) , AC brotherhood = zabít několik členů rodiny Borgia, AC revelations = sem taky nehrál, AC3 = zabít Haythama Kenwaye, Charlese Lea, Thomase Hickeyho atd.

BEZTAK UBI STÁLE VĚŘÍM!
To bylo krasne….
ezio12 : Moc to všem pobočkám Ubisoftu přeju a fandum AC, aby to vyšlo, když to bude super pokračování, zlobit se rozhodně nebudu, tolik věcí v jedné hře. Snad to vše báječně slepí dohromady, aby to hlavně fungovalo a bude to něco velkolepýho. Ale nechvalme dne před večerem, aby to nebylo jak s tím dortem pejska a kočičky, ale to se snad doufejme nestane
ezio12 : souhlas
vertigo přesně
, sem na ten díl hodně zvědav. . bude to doufám parádní jízda a doufám že to bude mít i kvalitní příběh. . protože zde se nabízí tolik možností : 3…Věřím Ubi že tímto dílem opět nakopne serii AC na vyšší level : 3
ono to vyjde
ezio12: Ta rozmanitost
V kolika hrách mužu dělat tolik věcí jako ted bude v AC 4 ? Navíc zakládající se zhruba 50 na 50 celkem historických reálií a skutečnosti. Bez emzáku, zombiku a podobné havěti, docela příjemný si od toho odpočinout
Tím ovšem nechci říct že se netěším na The Last of US 