Nový Thief je oficiálně ve vývoji, zatím však o něm nevíme tolik, kolik by se chtělo. Herní časopis GameInformer naštěstí odhalil svou další obálku exkluzivního titulu a s ní i horu detailů, které nám pomohou alespoň trochu proniknout pod pokličku připravovaného titulu.
Next-gen AI, next-gen zážitek
Ať už si říká kdo chce co chce, next-gen generace zdaleka není jen o nádherné grafice. Nová generace her by měla přinést vylepšení také v oblasti herních mechanismů, hratelnosti a umělé inteligenci. Stealth hry na dobrou umělou inteligenci postav spoléhají jako na životně důležitý prvek, o čemž by mohl povídat své Deus Ex: Human Revolution. Thief bude zkrátka jiný a Eidos nám už vysvětlil, čím se bude lišit.
Tak především, NPC postavy ve hře nebudou reagovat pouze na vás a váš pohyb. Všichni si jsou vědomi prostředí okolo a jeho rozvržení, takže dokážou vyvodit, kde by šlo nejlépe se schovat. Každý navíc bude hledat trochu jinak. To je velmi důležité, jelikož se očekává hned několik cest prakticky do každé budovy a pokud by nepřátelé nedokázali navigovat prostředím s elegancí baleríny, Thief by byl poloviční. Díky nové vrstvě v umělém mozku nepřátel tak bude mnohem těžší se schovat a vůbec zůstat v ústraní, jelikož budou NPC postavy myslet stejně, jako vy. Prozatím alespoň v teorii.
Zajímavou vychytávkou, spojenou se stealth postupem, jsou tzv. body návratu. Hráč může v zásadě určit bod v prostředí, kam se Garrett zdekuje, pokud se něco zvrtne. Řekněme, že právě páčíte zámek a uvidíte vás stráž. Než pochopí, co se to vůbec děje, stisknete jedno tlačítko a Garrett odkluše do tmy. Jednoduché a praktické. V případě, že se s aplikací tohoto prvku vývojáři správně poperou, mohlo by se jednat o pěkné zpestření, které vás nebude nutit do soubojů, pokud se něco nepovede a hráč dokáže mnohem lépe uhlídat situaci. Navíc bude tato funkce využita i během soubojů, kdy Garrettem spojíte několik bodů a vytvoříte mocné protiútoky a svůj vlastní styl boje. Pokud si totiž dobře pamatujete z minulosti, Garrett v přímém souboji proti několika strážím není nejzdatnější bojovníkem a budeme tak muset přistupovat k těmto momentům strategicky a chytře, největší roli bude hrát schovávání a hledání způsobů, jak odlákat stráže z toho kterého místa. Nedílnou součástí příprav bude i možnost vylepšovat své vybavení před začátkem každé nové mise. Samozřejmostí je mocný luk s několika druhy šípů, vystřelovací hák či obušek.
Soustřeď se
Z amuletu jménem Focus, který Garrett drží na jednom ze screenshotů, rozhodně radost nemáme. Má totiž sloužit stejně, jako u množství jiných her. Zvýrazní vám zajímavá místa v okolí, cíl vaší cesty, slabá místa u nepřátel a dokáže i zpomalit čas, což je zjednodušení, o které v Thiefovi nestojíme. Pokud to tvůrci nepřeženou a vytvoří amulet pouze jako pomůcku, kterou není nutné hojně používat (podobně, jako v novém Tomb Raideru), nemuselo by to dopadnout tak, jako v Hitman: Absolution. Focus navíc přece jen odkrývá zajímavé možnosti, jelikož má být prostředí maximálně otevřené a interaktivní, až do posledního šuplíku ve stole. Občasná pomoc se tak možná opravdu bude hodit.
Thief vždy byl a bude o plížení, tichém postupu a chytrostech vůči nepřátelům. Když tedy začaly poslední díly přidávat magii, bylo jasné, že to k ničemu dobrému nepřivede. Rozhodně jsme tedy rádi, že vývojáři od tohoto nesmyslu ustoupili a my se tak můžeme těšit na hratelnost staré školy, je však stále možné, že se něco magického ve hře objeví. Příběh je navíc mnohem temnější, což jistě uvítáte, a Garrett se tentokrát bude pohybovat ve zkorumpovaném městě, kde kněží hrabou peníze lopatami a chudáci umírají na ulicích. To je rozhodně oblíbené hřiště našeho hrdiny a jsme si jisti, že se po cestě za naplněním kapsy zaplete do nejedné konspirace.
Thief se nám začíná odhalovat jen pozvolna. Z toho, co jsme však měli možnost vidět, to vypadá na návrat starého dobrého Garretta tak, jak jej známe z počátečních dílů. Žádné výmysly a blbosti, jen kvalitní stealth. Doufejme, že v tom budou vývojáři pokračovat i nadále. Titul je prozatím oznámen pro PC a konzole nové generace, tedy PS4 a pravděpodobně i nový Xbox.
Beeda: no tak AI z jedničky by byl celkem fail, tohle je next-gen hra a doufám, že se vývoji AI budou věnovat více, než reklamní kampani.
hlavne at to neposerou nejakym pro udelani vseho zmacknete "E" jak v zaklinaci dvojce kde clovek nemuze vylezt ani po zebriku osobne by bylo nejlepsi upgradovat mechaniku jednicky kde AI v gold edici bylo celkem drsny, jinak obtiznost doufam zustane stejna jak v predchozich dilech a zadny zjednodusovani
Doufán AI nebude jenom chodici postavy bez mozku. Jestli to dopadne jak se slibuje tak se máme na co těšit.
Myslim, že myšlenka "slabšího" hrdiny je dobrá a už bylo na čase. Prakticky v každé hře je postava, za kterou hrajeme, o trochu silnější (Prý, aby se dala hra hrát) a hráči, co už mají vše zažité, si prakticky můžou hrát na bohy jen díky otravným systémům, které všechno usnadní. Sice je lehčí udělat z postavy nesmrtelný vraždící stroj, než udělal propracovaný stealth systém, ale jak to vypadá.
Nemám moc ráda lineární hry ale tohle vypadá dobře. Trošku mi to připomíná Assassin’s Creed.
monkey: Dishonored se inspirovalo Thiefem, to nepopírám, jenom říkám, že ten NOVÝ Thief si NĚKTERÉ prvky bere z Dishonored.
JumperCzech: nebo to vypada jako predesle dily thiefa, davno predtim nez bylo nejake Dishonored vubec v planu Tim nechci rict, ze dishonered je spatny, prave naopak kotel me ta hra bavila zatim ji mam dohranou dvakrat Jde spis o to, ze mladsi hraci vubec nevi, ze Thief uz byl kdysi davno a byla to peckovni hra, takze spis Dishonored bylo inspirovano starym Thiefem a ne naopak
i když mě původní dva díly tolik nebavily, tak trojku jsem si hodně užil, doufam že se to povede
Nevím předešlé díly Thief mě neoslovily ale tohle vypadá celkem slibně takže budu sledovat i nadále jak se to vyvíjí
Jestli bude AI taková, jakou ji slibují, tak to bude pecka.
Také se mi stealth líbí takže tuto hru nenechám bez povšimnutí. Starší díly jsem nehrála takže nemám co jiného dodat než těším se. .
miky: zamořené město, hodně otevřená hratelnost, taktický pohled- myslím, že některá prvky vypadají trochu jako z Dishonored.
Nádhera a doufám, že nový Thief opráší stealth žánru jeho už docela dost zašlou slávu.
Thief vypadá opravdu parádně, tak jsem na to tedy zvědav.
Stealth miluju, takze pro me urco v hledacku hra cislo jedna