PS4 exkluzivita The Order: 1886 nám přinese poněkud odlišný výklad historie, než je ten, jaký známe. Zbystřet by tak nyní měl každý, kdo se v hodinách dějepisu raději věnoval hraní lodí, nebo drtil některou z přenosných konzolí, jelikož mu výklad paní dějepisářky přišel poněkud nezajímavý a nudný. Pokud jste postrádali v období průmyslové revoluce boj mezi rytíři a mutanty, jste zde na správném místě.
Mutanti v 7. století v ulicích Londýna?
Pro porozumění světa v The Order: 1886 se musíme podívat hluboko do minulosti. Příběh začíná již v 7. století, kdy se na zemi zrodila nová rasa lidí, jakýsi druh monster, mutantů, kteří vypadají jako pouliční směska člověka a zvířete. Lidé se začali těchto monster po právu bát a po vzoru hesla – dobrý mutant, mrtvý mutant, zrodila se válka. Umírání nevinných lidí nebralo konce a tak vznikl řád rytířů kulatého stolu. Řád, pověřený ochranou krále a bojem s mutanty.
Samotní rytíři nejsou obyčejní smrtelníci, díky speciální mystické tekutině oplývají dlouhověkostí a pozoruhodnými schopnostmi léčení. Rovněž se mohou pyšnit vymoženostmi, jež jim přinesla průmyslová revoluce, která se objevila v 19. století v Londýně. Díky těmto aspektům, se rozdíly mezi lidmi a monstry začaly vyrovnávat. Přeci jen je rozdíl, zda bojuje proti krvežíznivým mutantům s klackem v ruce, nebo mu zatápíte nově vynalezenou puškou, která vystřeluje elektrické výboje. Zbraně budou ostatně velkým zpestřením hry. Zapomeňte na obyčejné a okoukané pistolky, rytíři řádu disponují arzenálem, za který by se nestyděl snad ani komandér Shepard.
Průmyslová revoluce byla velkým mezníkem historie, avšak autorům z Ready at Dawn to nestačilo, a tak přidali s předstihem do tohoto období i vzducholodě, elektrické sítě či bezdrátové komunikátory. Pravdou však je, že vývojáři vše začleňují do hry s takovou vytříbeností, že vám jednoduše připadá, jako by tam všechny tyto věci měly být. Stejné tvrzení platí i o zbraních, tvořených z materiálů, které v té době již lidé znali, ačkoliv na něco podobné zřejmě ani nepomysleli.
Aby bylo představení příběhu a alternativní historie úplné, musíme také prozradit, že Londýn čelí kromě mutantů i hrozbě občanské války. Chudina totiž vyrazila do ulic a protestuje proti útlaku a sociálním rozdílům. Jsou ozbrojeni a nebojí se zaútočit ani na rytíře řádu, které vnímají jako součást útlaku a jako mocnářské nástroje bohatých. V tuto chvíli přijdou na řadu morální otázky, se kterými se také budeme muset vypořádat, a které ovlivní náš další postup a stejně tak i celý příběh hry.
Rytíři, elektrické pušky a mystická tekutina?
My, do příběhu zasáhneme až v 19. století, coby sir Galahad, jako jeden z rytířů řádu. Sir Galahad je již ostřílený bojovník, který díky dlouhověkosti svádí boje s monstry již přes sto let. V boji se po našem boku objeví ještě další tři rytíři – Marquis de Lafayette, Sir Percival a Lady Igraine. Sir Percival je nejstarší a nejzkušenější rytíř řádu, zatímco Marquis je prozatím pouze učeň. Co se týče Lady Igraine, jedná se o jedinou ženu v řádu. Tvůrci prozradili, že se zde rýsuje možnost jakéhosi romantického splynutí.
Po přečtení předešlého odstavce, vás jistě okamžitě napadla otázka kooperace, avšak o této možnosti prozatím nic nevíme. Jistě však víme to, že hra nebude obsahovat multiplayer, autoři se totiž chtějí naplno soustředit na singleplayer a přinést nám vybroušený zážitek ve stylu Uncharted, ačkoliv hra spíše připomíná Gears of War. I když jste se nyní možná trochu zalekli, ono přirovnání k akční řežbě Gears of War, je určeno především díky zvolené kameře (nad ramenem hlavní postavy) a krycímu systému.
Velký důraz je kladen na příběh a jakousi filmovost, která jednoznačně čiší z několika málo záběrů, které jsme již mohli ze hry vidět. Hra tak plynule přechází z 3rd person akce do filmové sekvence ve stylu Heavy Rain nebo Beyond: Two Souls, kdy musíte v přesný okamžik zmáčknout správné tlačítko gamepadu. Využití bude mít ve hře i touchpad, kterým se budeme dorozumívat s ostatními členy řádu, avšak nečekejte obyčejné tahy prstem. Komunikace bude totiž probíhat díky zprávám, odeslaným Morseovým kódem, pokud tak morseovku ještě neumíte, můžete prozatím trénovat.
Tomu se říká historie!
The Order: 1886 je ve vývoji již od roku 2009, kdy Ready at Dawn vytvořili engine pro PlayStation 4 a nutno podotknout, že veškerý obrazový materiál, který nám vývojáři již poskytli, vypadá více než dobře. Studio se nijak netají tím, že klade velký důraz na detaily, což potvrzuje i fakt, že kvůli vymodelování Londýna, nafotili v jeho ulicích na 38 000 fotografií. Stejně tak ohromuje tvrzení, že hlavní postavy budou mít přes 100 tisíc polygonů, avšak musíme podotknout, že hra poběží při uzamčených 30fps.
Prozatím se autoři pochlubili prezentací, kde předvedli souboj rytířů se členy povstání. Boj se odehrávalo v chudé čtvrti Whitechapel, a ze všech stran na hráče čišel neo-viktoriánsky ztvárněný Londýn. Na nadcházející výstavě E3 (v červnu), by se měli objevit první pořádné gameplay záběry, předvádějící, mimo jiné, zničitelné herní prostředí, takže se rozhodně máme na co těšit. Hra vypadá prozatím opravdu k světu, avšak otázkou zůstává, zda-li se bude i skvěle hrát, a zda to bude opravdu ta hra, kterou budou majitelům PS4 všichni závidět.
člověk to třeba zatoleruje u CoD kde ma MP , ale tady teda nevim nevim … , ale líbí se mi tema a prostředí.
Jako vypadá to luxusně, ale 12 hodin je za ty prachy strašně málo. To 3x zapnu a abych si kupoval novou hru. Navíc to ani nemá obraz 16: 9 ale je to nějakej debilní kino formát. No nevim teda, ale tahle hra mě zatim ke koupi nepřesvědčila. Snad bude aspoň výbornej příběh, když už to teda má být ten filmovej zážitek.
tak to jako alternativa namisto zaklinače , ktereho podivně odložili zatim nema .
cca 12 hodin, asi dle obtížnosti
Lootmaster: 10 hodin, max 12. .
Vypada to zajimavě jak to bude dlouhe?
To je fakt, kdyz to nekoho nezajima, tak at jde cintat jinam, vzdyt maj super "Temeliny", tudiz proc se tu vozej v nakupnim voziku…. he chrchle flus . xD
Je to mimo téma, končíme !
kidy mimo téma a zase od pubertálních pc fans. . nevim co z toho maj, když lezou na články který se jich netýkaj a pruděj. . lol. . koho to zajímá? ? ! taky pařim na pc ale ne tak abych se z toho pokakal a fekály rozmazával na diskuzi u konzolový exkluzivky. . hrůza tyhle trapky
teda tady se to rozjelo…. ) chcete zapis do knihy rekordu v poctu komentaru …: ? ) )
Semuel: S HD Packem " Ultra textures" ?
A mimochodem to PC je sestavené tak, aby Mastilo dalších 5 let a drželo se 60 FPS. a né, že to padá jak….
PS: FPS udává výkon PC. Proto se o něm bavím. Samozřejmě pokud není chyba ze strany vývojářů.
Kotlik: : No bejt tebou tak se nechlubím že ti to rozjede Crsis 2 na full to mě rozjelo i staré PC…. . Hlavně si nastuduj co která konfigurace znamená pak o tom plkej. Jestli jsi dal za tu sestavu tolik tak jsi osel tohle bych pořídil za 15 k a ne za takovou palku.
rawneox: Díval jsi se, kolik to 8-mi jádro taktuje ? I tohle pracovní 4 jádro rozjelo crysis 2 na max…, ostatní hry bez problému. Mimochodem tohle není moje herní PC…, herní je viz. dole. Končím tuto hádku. Nejsme opice a vy jste Fanatici. Mimochodem ta grafika v PS4 se podobá AMD 7770, slabé…. a 8 GB ram ti moc nepomůže. Ani ten slavný crysis 3 nezabral přes 4GB.
MORTHSIR: Pozor na ně…
Kotalík: Neřeš to, dostaneš přes zadek xD
kotlik: viz tvuj profil
AMD athlon 4 (jádro) 2. 80GHz, Můj OC (3. 50Ghz)
Základní deska Gigabyte GA-770t-USB3
Ram 4 GB 1333Mhz
Grafika Nvidia Gigabyte 760 2GB
Windows 7 64bit Professional
Corsair 650W Gold
Monitor LG Full HD 1080p
500GB HDD
PS4
8 jádrový procesor X86
Grafický procesor AMD Radeon1. 84 TFLOPS. AMD next-generation Radeon™ based graphics engine
8 GB DDR5 RAM
500 GB HardDisk
Blu-ray mechanika
Wi-fi
Bluetooth 2. 1
HDMi
USB 3. 0
synku
EDIT : +mam 46´ fullhd tv a děti moje si říkej svejm kamarádům a ne o 10let starším týpkům