V pondělí došlo k poměrně překvapivému úniku informací o novém titulu ze světa Borderlands, který má být zasazený mezi události prvního a druhého dílu a který převypráví začátky Handsome Jacka, úhlavního záporáka Borderlands 2. Uniklé informace byly zprvu poměrně uvěřitelné, navíc v artbooku druhého dílu Gearbox zmínil, že Jack je jeden z těch padouchů, kteří by si zasloužili vlastní hru, a tak není divu, že se vše nakonec potvrdilo. Všichni fanoušci série se tak mohou začít těšit na Borderlands: The Pre-sequel.
Pokračování předcházející jinému pokračování
Ať už to prazvláštní slovo „Pre-sequel“ vymyslel kdokoliv, pravděpodobně teď vyhrál soutěž o nejpitomější podtitul. Zároveň je ale tenhle přinejmenším bizarní podtitul opodstatněný. Tohle vážně není Borderlands 3, spíše takový Borderlands 2,5, ale zasazený do období po konci prvního dílu. Navíc se ani neodehrává na planetě Pandora, ale na měsíci, který ji obíhá, a na ikonické základně Hyperionu ve tvaru písmene H, která na nás při hraní Borderlands 2 shlížela prakticky neustále. Takové prostředí přináší několik změn v hratelnosti. Na měsíci je nižší gravitace, což vám umožní provádět vyšší skoky a také pořádně vyzkoušet jetpack. S ním je možné provádět dvojité skoky a zdolávat větší vzdálenosti, a také ho lze použít proti nepřátelům. Když ve vzduchu stisknete klávesu/tlačítko pro skrčení, v mžiku se snesete na zem a pokud je na té zemi protivník, má docela problém.
Jetpack ale nebudete moci používat zcela podle libosti, protože dost spotřebovává vaše zásoby kyslíku. Kyslík je tentokrát důležitý faktor, musíte hlídat jeho hladinu, abyste přežili, přičemž ho doplňujete podobným způsobem, jakým se v minulosti doplňovala munice. Další možnost je aktivovat generátor, který v těsné blízkosti vytvoří oblast plnou vzduchu, což lze použít i v boji, třeba v souvislosti se zraněním nepřátel ohněm. Kvůli kyslíku je přitom nezbytné nošení speciální masky. Nosíte ji jak vy, tak i nepřátelé, a její poškození není nic zanedbatelného. Jinak řečeno, v přestřelkách se hodí mířit právě na masky nepřátel, ale zároveň je moudré si hlídat, aby ta vaše nebyla vlivem nepřátelské palby příliš poškozená.
Čtveřice staronových tváří
Prostředí ale není jediná zásadní změna. Pre-sequel nabídne také možnost okusit roli jednoho ze čtyř nových hrdinů. Na první pohled jde o zcela nové tváře, se všemi jsme se ale v minulosti už setkali. Prvním hrdinou je Wilhelm, Enforcer (to první je jméno, to druhé název třídy). V Borderlands 2 šlo o obřího robota a zároveň prvního zásadního bosse, tentokrát se vžijeme do jeho lidské podoby a v průběhu hraní uvidíme, co vedlo k jeho proměně v mechanické monstrum. Další na seznamu je Nisha, Lawbringer, která v Borderlands 2 vystupovala jako šerifka města Lynchwood. Pak je tu poměrně překvapivý hrdina, Claptrap. Nebo přesněji řečeno třída Fragtrap. Jde přesně o toho Claptrapa, jehož jsme potkali na začátku prvních Borderlands a zároveň poslední žijící Claptrap jednotku ve druhém díle. Prostě je to ten hranatý, někdy vtipný, někdy spíš otravný mrňavý robot, takže očekávejte dost specifické schopnosti a kameru položenou níže k zemi.
Poslední postava do party je Athena, Gladiator, dříve známá jako Crimson assassin z DLC The Secret Armory of General Knoxx pro první díl. O ní zatím víme nejvíc. Jedná se vlastně o takového Kapitána Ameriku v sukni, protože Athena má k dispozici štít, kterým absorbuje poškození od nepřátel a pak ho po nich hodí. To je možné díky aktivní schopnosti Kinetic Aspis, kterou doplňují schopnosti Prepare for Glory (taunt) a Wrath of the Goddess, umožňující zasáhnout štítem několik nepřátel najednou. Jak už asi tušíte, Athena plní roli tanka.
Nad vším pak bdí samotný Handsome Jack, který v době Pre-sequelu ještě není taková svině jako v Borderlands 2, ale prostě jenom mechanik, který má za úkol získat zpět pod kontrolu „háčkovou“ základnu Hyperionu, jež je v držení nepřátel. A k tomu využije právě čtyři zmíněné hrdiny. Navzdory méně temné povaze ale doufáme, že půjde opět o toho sarkastického komentátora známého z druhého dílu.
Nezbytný arzenál
Novinek se dočkáme i v oblasti zbraní. Těšit se můžeme na nové efekty, třeba na Cryo efekt, s nímž budete střílet ledové projektily schopné zmrazit protivníka. Podobně jako v Bioshocku pak nebude problém k onomu chudákovi přistoupit a rozbít ho na malé kusy, které obohatí atmosféru měsíce. A pokud máte rádi sci-fi, uvítáte laserovou kategorii zbraní, umožňující používání kvérů, jejichž střelba evokuje blastery ve Star Wars nebo i paprskomety z Krotitelů Duchů. Jenom se nás neptejte, jestli půjde křížit paprsky, to zatím nevíme. Nové efekty a zbraně si každopádně budete moci vyzkoušet na nových typech nepřátel, přičemž někteří z nich budou taktéž disponovat jetpacky. Tudíž očekávejte podobné chování jako u dotěrných inženýrů Hyperionu v Borderlands 2.
Naopak neočekávejte novou grafiku. Pre-sequel je podle všeho spíš takové samostatné rozšíření Borderlands 2 než zcela nový titul, a podle toho také vypadá. Uživatelské rozhraní je totožné, grafika je totožná, a to i vzhledem k faktu, že se nepočítá s next-gen konzolemi, pouze s PC, Xboxem 360 a PlayStationem 3. Pokud nicméně 2K Games nabídne slušnou cenu, nemusel by být Pre-sequel k zahození. Možná že to na první pohled působí jen jako DLC, ale oznámené novinky mohou určitě zabavit na slušnou dobu.
Nezbývá než doufat, že se Borderlands dostalo do správných rukou. Gearbox, autor prvních dvou dílů, totiž není jediný tvůrčí celek, který má Pre-sequel na starosti, hlavní slovo má očividně tým 2K Australia, stojící třeba za X-Com Declassified. Už mnohokrát jsme se v herním průmyslu mohli přesvědčit, že svěření značky do rukou cizím lidem nemusí být vždy výhra. Ačkoliv, už nyní víme o jednom přínosu australského studia, konkrétně o nezbytném humoru, pro změnu zaměřeném na Austrálii, což by mohla být skvělá změna. Větší strach proto máme z DLC politiky. Pre-sequel možná není plnohodnotný Borderlands titul, ale stejně je klidně možné, že se po jeho vydání dočkáme záplavy oblečků, arén a dalších věcí, které v případě druhého dílu daly dohromady neuvěřitelných 45 DLC. Tak doufejme, že to tentokrát opět autoři nepřeženou a že zůstane jen u menšího, ale zábavného rozšíření světa Borderlands.
Při psaní článku byly použity především informace ze serverů Rock, Paper, Shotgun a Eurogamer.
Mam dohrane a celkom slabota. Vidno, ze Gearbox sa na tom zucastnil len aby to zapadalo do deja z 1 a 2. a priamo nerobili na hre, kedze je dost nevyvazena, raz su tam pasaze kde zomierate od nudy, o 5 min neskor na vas hra posiela vlny 100 nepriatelov, suboje s bosmi su slabe a finalny boss tiez nie je bohvie co, darmo, epicky bossfight s Warriorom len tak lahko neprebiju, nizka gravitacia sposobuje akurat glitche a faily. Celkovo uz to nema taky nadych ako Borderlands 2 a ten vidlacky australsky humor je pila na usi…
skylines – to si mne nepotěšil. . od hry sem čekal, že skalnímu fanouškovi nabídne aspoň "něco" nového
Takže ideální asi bude počkat na slevu na Steamu, co?
23cicer: Jak je to dlouhé to nevím. Ale už se to docela rozjelo a začíná to být sranda. Ale i tak jsem toho nějak přehraný.
skylines – jj teda já přímo asi taky ne (: ale z dvojky sem byl nadšenej. . co délka herní doby?
23cicer: Tak skalním určitě doplní příběh a užijou si nízké gravitace. Já skalní nejsem a tak mi to za tu cenu nabízí hodně málo nového.
skylines – to si mne nepotěšil. . od hry sem čekal, že skalnímu fanouškovi nabídne aspoň "něco" nového
Mopidu: tak pribehovo to trochu doplnuje univerzum, zistis ako Jack ziskal svoju armadu loaderov resp. preco su tresheri z 2 na Pandore
Nelíbí, nelíbí, nelíbí. Není to ani z daleka tak dobré jako dvojka, gravitace vás skákáním ochrání před většinou nepřátel, claptrap když sprintuje tak se zbraň houpe jako při běhu postavy což když má jen jedno kolečko dost bije do očí, při akci vyskakující tabulky vysvětlující zbytečnosti s dlouho prodlevou odkliknutí, strašně hloupé úkoly – vyzvedni tohle, najdi můj záznam pohádky, jeď tam tam tady to seber a táhni zpět – claptrap to při odpovědi na dotaz co si o tom myslí popsal dobře – Not enough action. Při hře za něj vás neovlivňuje kyslík což si myslím že o dost hráč přijde, mapy jsou téměř pořád řešené na běžnou gravitaci a nejsou zajímavé i když dlouhý skok zkrátí otravnou nudnou a dlouhou cestu no ale ti nepřátelé… Ti se ani za boha netrefí. Při velké přestřelce jsem si jezdil po mapě a vybíral bedny když kolem létali kulky a málokterá se trefila. Můžu přijet k nepříteli na dva metry abych mu nasázel samé critical hit a sotva přijdu o základní štít. Viděl bych to tak na koupi při 100-150 korunách protože z toho co jsem měl možnost hrát je to hodně velká bída. Radši volte dvojku. 50 Euro za DLC s vlastními DLC je naprosto absurdní. Na absurdní ždímací politiku u téhle hry jsem si už zvykl ale tohle nemá pro hráče co hrál dvojku absolutně žádnou hodnotu jen se bude nudit tím tisíckrát ohraným aby zjistil co se stalo s Hezounem Honzou.
Taky mám trochu problém s tou HUD… ale třeba si to zahraju, snad se zjistí jak Jack přišel k masce
ale bylo by fajnové, kdyby to aspoň trochu odlišili…
nebo se dovíme co se stalo s Jackovou ženou… nebo… SPOUSTA VĚCÍ…
zahrála bych si to, ale čistě kvůli příběhu, jinak to vypadá jako úplně obyč BL2 s pár vychytávkama 
Až moc mi to připomíná druhý díl, počínaje HUD
A myslím, že nejsem sám kdo by tohle radši vzal jako větší DLC ke dvojce. . Nicméně jako fanoušek série se těším, a doufám že s toho bude zajímavý přírustek do rodinky Borderlands a zároveň parádní doplnění příběhu 
Bojíme se
další záplavy desítek DLC – je jasné že bude okolo 15 DLC, tenhle model jim vydělává peníze a tak to zůstane
až přílišné podobnosti s Borderlands 2 – no grafika se posune o trošičku dále ale pořád to zůstane komixové, hratelnost není možné vylepšit protože je to FPS, můžete přidat questy, minihry postavy ale pořád to bude fps kde získáváte zkušenosti a vylepšujete postavu, takže toto je taky obava která na seznamu zůstane.
Já bych se bál DMR, základní hru koupím ale odmítám platit za odkousnutá dlc, takže teď drze přiznám že za hru zaplatím plnou cenu s tím že nakonec stáhnu warez až budou dlc venku a bude oznamen další díl jednoduché a prosté, always online ochrana by mi v tom mohla zabránit… jinak se není čeho bát… *PEACE*
Ať radši 2K představí Mafii 3 !
vzpomínka na předminulou budoucnost . srozumitelný (v avantgardním smyslu. . cha)
Pre-Sequel je dobrý nápad.
Prequel k Sequelu…