Dojmy z hraní PlayStation 4 bety
Pokud stejně jako já považujete hype za smyčku okolo krku ještě nevydané videohry, zhasněte večer světlo u vás v pokoji. Ani bych se nedivil, kdyby celá komunita Zingu skončila o svíčkách a definitivně tak stvrdila sílu reklamní masáže, které dnes musí čelit opravdu každý, kdo se byť jen letmo o hry zajímá. Neobjevuji Ameriku, to vskutku ne. Objevuji však Destiny, chystané veledílo studia Bungie, a zároveň žasnu, jak rychle se dá přetavit hype v reálná očekávání.
Pod patronátem Master Chiefa
Rovnou si pojďme říci, že nová značka tvůrců Halo vstoupila do bety a následující dojmy tak nejsou zkreslené vydavatelským kalkulem. Čím ale můj názor nepochybně ovlivněn bude, to jest herní gigant Halo. Patřím mezi fanoušky tohoto silně amerického univerza, Master Chief mi přirostl k srdci a o to víc mě těší, že má Destiny s Halo společného daleko víc, než se na první headshot může zdát.
Jsou to totiž pravě ty headshoty, co obě značky spojuje. Těžko se to prezentuje, ještě hůře se o tom píše – samotná akce v Destiny se prostě ve videu neprodá. Musíte chytit gamepad a odpravit pár nepřátel, abyste pochopili, že v Bungie si tou megalomanskou výpravou vlastně kupuji hráče, aby mu záhy ukázali, že ta omáčka není zdaleka to nejlepší.
Pravě pro ty neprezentovatelné herní mechaniky Destiny nevzbuzovalo přehnaná očekávání i přesto, že zoufalí vývojáři ukazovali ze své hry, co se dalo. Dlouho nechápali, proč se jim nedaří vábit publikum. Odpověď ležela v jejich rukách a já osobně jsem přesvědčen, že beta je reakce pravě na zjištění, že hráči musí herní mechaniky otestovat sami.
V Destiny si najde každý svoje. Slušně vychovaná střílečka musí mít pušky, kulomety, raketomety, granáty, přičemž Destiny k tomu všemu ještě navíc přihazuje královský pocit ze střelby. Feeling není kdovíjak realistický, zbraně vás nekopou, jako byste byli mičuda, i přesto však akce okolo působí přirozeně. V ruce sice držíte variaci na klasický kvér, ten se ale začal vyrábět tak daleko v budoucnosti, že lidstvo mezitím začalo mapovat vesmír a tradiční Čech už dávno zapomněl i na zlaté Nagano. Dohadovat se o modelu střelby z pulsní pušky skutečně nemá smysl, střelba funguje, jak má a z každého povedeného zásahu tak neplynou pouze zkušenosti, ale též radost. No a o tu jde především.
Společně zkoumat a kochat se
Rukopis tvůrců poznáte hned v úvodu. Umělecké křídlo Bungie poskytlo grafikům takový materiál, že i těch několik málo lokací se jen tak neokouká. Do večera halené kosmodromy jsou čistá magie, která dokonce zamaskuje i skutečnost, že dalších výjevů se prakticky nedočkáte. Prostředí přesto působí tak uvěřitelně, jak jen to ve smyšleným světe jde a dává tušit, že se v záři máme opravdu na co těšit.
První krůčky touhle hrou ale zdaleka nepřipomínají předchozí počiny Bungie a daleko spíše směřují hráče k pocitu, že právě startuje nejnovější MMO. To je sice částečně pravda, koncepčně to ale zdaleka tak jednoduché není.
Výběrem rasy v úvodu volíte především schopnosti, které si postupem na novou úroveň můžete odemykat, ve výsledku ale Destiny pořád zůstává právověrnou střílečkou. Je tedy úplně jedno, jakou ze tři ras si zvolíte (já sám volil podle vzhledu), reflexy tu nakonec stejně hraji první housle.
Přecpaný bágl
Dá se jim samozřejmě pomoci. Pouhé střílení k úspěchu stačit nebude a beta tak vytasila i svou RPG kartu zastoupenou zejména vybavením a občasným lootem. Zbraní jsem vyzkoušel dost a svého hrdinu jsem několikrát převlékl do bytelnějšího brnění. Všiml jsem si ale syndromu, který často sužuje RPG systémy. Když jsem se držel příběhové linie, leveloval jsem jednoduše, hra po mně mrskala silnější výbavou, ale do cesty mi stavěla stále odolnější protivníky. Nebýt tedy čísla u mé postavy, nějakou genezi mého svěřence bych patrně neregistroval.
Výše jsem se také zmínil o jakési MMO stránce Destiny a teď to trochu rozvedu. Betu lze prolétnout bez pomoci kamarádů, nemusím snad ale zdůrazňovat, jaký potenciál skýtá kooperační jádro hry, kdy příběhové úkoly přímo umožňují průchod v několika lidech. I když jsem ale brouzdal krajinou jen tak sám, nezřídka hledí mé sniperky zakoplo o skupinku jiných hráčů, kterým jsem několika precizními výstřely pořádně usnadnil práci. Jde o to, že nemusíte zrovna holdovat MMO hrám, Destiny se totiž tváří jako dokonalý průsečík mezi online a offline přístupem. Ani já, zarytý sólo hráč nenacházím větších vytek.
V září nashle
Buďme za to rádi! Beta Destiny sice příliš obsahu nenabízí, všeho všudy pár příběhových úkolů dohrajete za odpoledne a řadu generických vedlejšáků splníte za další. Proč se přesto budete do světa Destiny vracet pořád dokola s úsměvem na rtech? Inu, přátele, kvůli střílení. To by mělo byt srdcem každé střílečky a tahle ho má zatím na právem místě!
tak ja se neomezuju na regiony, spousta her se sem dost spatne dostava hlavne bezny hry sice obcas to bejva korejsky a podobne takze pribeh clovek moc neprozije ale otestovat si efekty a podobny veci proc ne:-) , jinak na asijskej trh hlavne koukam kvuli heroes of might and magic online ktery puvodne byly asia only , nez je potopily uplne aby ubisoft mel cistej trh na might and magic heroes. byla to celkem dobra hra zalozena na technologii heroes 3 + wog modifikace
Beeda2004: aha máš namysly hry co na západě neznáme…hrát mi na notu diabla umíš to jo …. na PC to nebylo špatné ale PS4 verze mě totálně rosekala …. masakr game už jsem prubnul i lvl 70 na hardcore mod …. ted už jen platinovku
Lootmaster: klidne se muzu pokusit nejaky najit:-) , ja vetsinou na nazvy moc nekoukam spis se zajimam ciste o hru, vetsinou se jednalo o takovy ty korejsky a japonsky predelavky tam to bylo asi nejvic znat, Ale kazdopadne podle m nejlepsi metodu udelal blizzard s diablem. engine je myslim na pc i na ps4 stejnej ale samotna hra je delana uplne zvlast primo pro danou platformu, to je podle me asi nejlepsi zpusob jak dosahnou toho aby nebyly vubec zadny problemy.
Beeda2004: Případů byla spousta a nevypsal jsi ani jediný titul …pokud jich byla taková spousta a já o nich nevím tak mi je sem napiš …. 8 příkladů stačí…:D nemusíš je to jen joke…
Lootmaster: zrovna watch dogs gta4 ani assasina nehraju, protoze me ty hry nijak nezaujaly. Jinak u kolika her byla optimalizace resena nedostatecnym prevedenim, z xboxu a podobne tak se toho da napocitat celkem dost, ruzne problemy s ovladanim protoze je to puvodne delany na joypady a ne na klavesnice s mysi a ani se nezatezovaly s tim tam zmenit v popisku v ovladani kde nechaly puvodni popisky i na pc, a u nekterych konzolovek se parkrat taky stalo ze tam daly nejaky sileny rozvrzeni klavesnice ktery se nedalo ani pres cfg. ini zmenit. takovyhle pripadu byla spousta, a obcas se i ted neco obevi.
sauron77: Nebýt failů s optimalizací u značek typu Watch Dogs, GTA IV nebo Assasins Creed tak to ani neřešíme…. o velkých značkách mluví miliony lidí pak se zdá , že musí být každá hra hned být špatně optimalizovaná …. . třeba zrovna PC tím nepravem trpí….
Beeda2004: z casti s tebou sohlasim. . kazdopadne dle me to nejvice odnese grafika ktera by byla mnohem lepsi kdyby ta hra byla exkluzivita. . u te optimalizace je to problem spise PC-ckovej ale nemyslim si ze je to kvuli portu z konzole. . treba Lords of Shadow 2 jsem hral na PC a hra bezela paradne jako na PS3
Beeda2004: potom jsi neznalý poměrů většina portů mezi čímkoliv dopadá dobře a to i na PC …je to tak 8 ku 2 ….
sauron77: vice platforem taky znamena vetsinou horsi optimalizaci na ostatni zarizeni nez na ktery je primarne delana a to znamena i horsi hratelnost, nepamatuju si moc her kde by nejaky konverze z konzoli na pc nebo na opak byly dobre udelany vetsinou to dobre jelo jen na puvodnim zarizeni, vijimky sou jen malo z posledni doby asi diablo ktery je na pc a na konzole delany uplne jinak a nema spolu nic spolecnyho kromne nazvu
no protoze Halo vychazelo jen na Xbox. . ale ja jsem za to rad. . A ze odesli od Microsoftu jsem nevedel
Proč pro Xbox? Bungie přešlo od Microsoftu a dohodlo se na spolupráci s Activisionem, který vydává hry na všechny platformy.
jinak se divim ze to neudelali jako exkluzivitu jen pro Xbox tak ale taky je pravda ze hra pro vice platforem vydela vice penez
Miky: dik za odpoved. . multaky nejsou pro me ale bavilo by me hrani v kooperativnim singlu. . s kamosema na jedne konzoli myslim ze EVOLVE tak pujde hrat
Destiny budete moci hrát i jako singleplayerovou hru, mnohem větší zábavu si ale užijete s partou kamarádů, kteří se s vámi mohou vydat na mise.
moc se v teto hre nevyznam. . bude tam i singleplayer? nebo to je jen online FPS ?