Století se pomalu chýlí ke konci, celá Francie propukla v revoluci, a to je také doba, kam se s novým dílem Assassin’s Creed s podtitulem Unity přesuneme. Už je to totiž skoro rok, co k nám zavítala pirátská tématika, a jako s každým novým dílem je čas na změnu a unikátní historické období.
Revoluce v novém světle
Příběh pojednává o Arnu Dorianovi, jemuž zemřel otec a adoptoval ho mistr templářského řádu. Ten byl o několik let později zavražděn jiným templářem a Arnova nenávist ho přivedla k obávaným asasínům. Konečně tak mohl všechnu zlobu vypustit a vykonat dobro i pro ostatní – chopit průběh revoluce do vlastních rukou a nechat řádit spravedlnost. Tenhle sled událostí využije nejen pro pomoc občanům a řádu, ale i jako osobní pomstu, jež nebude znát mezí. Mezitím mu zkříží cestu spoustu nám jistě známých osobností, jako třeba Napoleon Bonaparte a markýz La Fayette – přívrženec vlády jakobínů, přeběhlík a poté také vězeň. Takže nám hra nabídne skvělou možnost zopakovat si dějepis a dokonce se i něco přiučit.
Po nepříjemné adopci se Arno seznámil s pozdější templářskou Élise de la Serre. Vyrůstali bok po boku, ale když Élise začala cestovat, na dlouhou dobu se s Arnem rozdělili. Ovšem to nebyla jediná neshoda, kterou za život prodělali. Zatímco Élise se dala na dráhu bojů za templářský řád, její kamarád se přidal k nepříteli. Oba tak čeká náročná cesta jak ve vztazích, tak spolupráci. Jak tenhle zaláskovaný příběh dopadne? To se dozvíme ve hře.
Inovace jak se patří
Grafická stránka hry není jediná věc, co se od předešlého dílu změnila. Je detailnější, s lepší mimikou obličeje a reálnějšími pohyby. Byl vylepšen i parkour systém, který je nyní rychlejší, plynulejší a zábavnější. Přidala se k němu i schopnost efektivně lézt držením jednoho tlačítka, anebo seskočit z budovy dolů na výčnělky, takže už nás nebude brzdit a omezovat pomalé lezení. Já osobně se nemůžu dočkat šplhání po veleznámé Notre Dame, jež majestátně ční nad městem. Krom toho nás to vhodí opravdu rozlehlého herního světa, který se má vrátit ke kořenům série a nabídnout nám jak staré dobré střešní zahrady, tak – jak je již zavedeným zvykem – seno, které prošlo několika menšími úpravami a bude se v otevřeném prostředí vyskytovat opravdu poskrovnu. Prostředí by mělo být autentické, živé, s náplní a herní svět 1:1 – přesně, jako ve skutečnosti. Uvidíme, zda se to povede Ubisoftu splnit, nebo jsou to jen plané sliby. Ztížení hry není jediným náznakem vrácení se k původním AC. Ani souboje není radno brát na lehkou váhu, jelikož budou značně zkomplikované, a to kvůli rychlému uhýbání, vykrývání a více nepřátelům. Klade se důraz na trpělivost, rozvahu a taktiku, takže z asasína se nestane stroj na zabíjení, co kosí jednoho nepřítele za druhým, jako tomu bylo v minulosti. Nedoporučuje se na sebe natáhnout čtyři a více protivníků. Tím pádem nám zůstává hlavně stealth. Už jen podle názvu samotné série je to krok dobrým směrem.
Další převratnou novinkou jsou kooperační mise. V praxi to znamená to, že si budeme moct vybrat, zda chceme úkol dělat sami, nebo si pozvat až tři kamarády. Pokud je vám nucená spolupráce a nutnost najít si parťáky proti srsti, máte možnost to zkusit sólo. K dispozici budou i „heist” mise pro dva hráče, ve kterých – jak už z názvu vypovídá – budeme krást, schovávat se a využívat naplno stealth. Tenhle typ bude vyžadovat perfektní a synchronizovanou spolupráci. Co-op bude i freeroam, takže si podobně jako v GTA Online budeme moci s kamarády zajít kam chceme a dělat cokoliv je libo.
A jako další tahák i úprava postavy podle vlastního stylu, a to jak v příběhových, tak v kooperačních úrovních. Bude mnoho typů a druhů různých částí oblečení – naše kreativita se bude moct slušně vyřádit a rozhodně se těším na komunitní výtvory, kterých nejspíše nebude málo. Ubisoft nám nedávno nabídl i Unite, kde jsme si mohli vytvořit vlastní postavu a vyhrát hodnotné ceny.
Na rozdíl od předchozích titulů bude mít každá část vybavení svou speciální vlastnost a staty. To znamená, že s lepší kapucí rychleji splyneme s davem, s novou vestou budeme odolnější proti přímým úderům a tak podobně. To samé platí i u zbraní, které měly všechny stejný útok a měnila se pouze rychlost úderu. Tady budou mít takové vychytávky, díky kterým lépe zapadnou do našeho herního stylu a dají nám mnohem větší volnost a variabilitu. Aby toho nebylo málo, dostane se nám i zbrusu nové zbraně, a to Phantom Blade. Sloužit bude jako předělaná skrytá čepel, která místo ostří dominuje malou kuší. Ovšem nutno podotknout, že výbava půjde získat jak hraním a snahou, tak reálnými penězi, a celé se to nese v duchu mikrotransakcí. To je opravdu škoda a jediná záchrana bude nedávat kupování za peníze až takovou váhu. K tomu přibude i vybírání schopností, jelikož Unity bude obsahovat strom schopností, a tak každý hráč může mít svůj unikátní styl hraní a nejrůznější kombinace.
Multiplayer tenhle díl bohužel (spíše bohudík) úplně vynechá. Stejně jako u Watch Dogs si můžeme spustit i výzvy. Pravděpodobně se budou zaměřovat na parkour, časový limit a sbírání nekonečných bodů. Všude po nádherné Paříži budou konec konců rozseté i collectibles a bude na nás, zda budete mít chuť a náladu je všechny posbírat. Kdoví, třeba se vám odkryje i nějaký pěkný achievement.
O současnosti se toho moc neví, kromě toho, že se seznámíme jako v případně Black Flag s Abstergem, které nám poskytne vylepšený Animus – Helix. Má následovat tzv. Helix mód, pomocí kterého budeme moct nejspíš vstupovat do vzpomínek a zase vyplouvat ven, do reality.
Z posledních prohlášení víme, že na next-gen konzolích hra pojede na 30fps, a tak nezbývá než doufat, že se vývojářům povede hru dobře optimalizovat. Mně osobně nevadí, že je počet snímků za sekundu takto omezen, dokud to nebude vyloženě škodit a kazit herní zážitek. Audiovizuál vypadá skvěle a rozhodně lépe, než tomu bylo u předešlého dílu. Soundtrack a zvukový doprovod krásně podtrhují atmosféru 18. století a vtáhnou do hry. Jediná znepokojivá věc mohou být bugy. Vývojáři si pořád ještě úplně neosvojili vlastnosti nové generace konzolí a je dost možné, že na to doplatí.
Všechno jsou to vítané novinky a vypadá to, že se studio poučilo z chyb. Nezodpovězená otázka tví v nárocích, které se do teď´ zamlčují a spousta fanoušků tvrdí, že přenechání moci kyjevskému studiu nad optimalizací nebylo zrovna to pravé ořechové. Tomu samému se totiž nepovedly porty třetího a čtvrtého AC na PC. Nám tak opět na neurčito zůstávají jen spekulace a dohady, které se na oficiálních fórech začínají rychle množit a hráči požadují vysvětlení.
Lepší AI a interakce?
Všechno bude. Z gameplay ukázek a trailerů jsme mohli vidět nejen otáčení strážných za sličnými ženami. Roztěkaní ochránci si totiž všimnou každé maličkosti a neobvyklosti. Konečně po dlouhé době se nám tak nabízí vyspělejší umělá inteligence a větší interaktivita prostředí. Při rozmrzelosti protivníka se tak můžeme nenápadně vytratit, proklouznout, či se s tím nemazat a rovnou použít skrytou čepel a využít tak naše tréninkem zocelené schopnosti. Zatím nevíme, jak přesně to bude fungovat, ale už nebude stačit se jen schovat za sud, do křoví, či na střechu. Soupeř se nás bude držet jako klíště a bude nás sledovat na poslední známou pozici, což je pro nás jediná výhoda a jen tak nás nenechá zalézt do bezpečí stínů.
Umělou inteligenci beru rozhodně jako velké plus a jako jeden z větších lákadel hry. Napravuje většinu chyb a z dosavadních dojmů působí jako pravý next-gen.
Znovuzrození
Můžeme nadávat, nesouhlasit a izolovat hru od sebe, ale AC: Unity vypadá prostě skvěle. Vrací se ke kořenům dvojky, po čemž fanoušci už tak dlouho volají, vylepšuje herní prvky, nabízí svobodu a láká na next-gen. Každopádně existuje několik věcí, které zatím nevypadají úplně dodělaně. Například optimalizace, kde nám hrozí opětovné umělé navyšování nároků a dopuštění se stejných chyb, jako v případě minulých dílů.
Pokud se vše povede, vývojáři nás nebudou nutit do placení zmíněných mikrotransakcí a hra dostojí jménu série, čeká nás konkurent úžasného druhého dílu a navýšení laťky pro všechny budoucí AC. A zda zklame? To se potom budeme muset vrátit ke snění o dokonalém pokračování a obracet víru v budoucí tituly. Rozhodně doporučuji hru alespoň sledovat a poté se rozhodnout o koupi.
Unity je totiž jako francouzská revoluce – je nevyzpytatelné, nejisté, lákavé a s nadějí na dobrý konec. Ale kdoví, jak to nakonec celé dopadne.
Zdroje: Wikipedie, AC Wiki, Digital Gathering, Gamespot
Dneska brzdí herní vývoj konzolisti, pirátství, drahý kafe, Ukrajinská krize, rozkopaná D1čka, všichni herní redaktoři světa, dvanáct apoštolů a Newellova obezita. Vítejte v druhém desetiletí 21. století…
Kdyby bylo po chuti některých, hrálo by jen horní 1% hry co vypadaj líp než realita a pomocí strojů na kterých by to běhalo by se vytápěla atmosféra.
jj chlapci, pirátství brzdí vývoj ( (: herní průmysl aka závod ke dnu. . he
k770i – troll je asi vždy trollem jak vidím…jinak nejsi ty retardovaný? Promiň, ale píšeš a chováš se tak
Konzole brzdí grafický vývoj (ale vydavatelům je to jedno hlavní peníze jsou z toho a to je to hlavní) , to že se nevytváří speciální verze pro PC kde by ta grafika byla zlepšená si můžou sami hráči za pirátství a kupovat nedodělky taky nebudou…mně je třeba jedno jestli hraji na konzoli nebo PC mám rád obě, ale mohli by dělat pro PC kvalitnější porty aby se využil potenciál…
k770i: Asi, jinak si nedokážu vysvětlit, proč Akadamie věd nepoužívá 2 PS4 a musí si pořizovat 64 serverů
Wreis: Přece cinematic experience, to tě Ubisoft nic nenaučil? Jsi málo ovce.
rawneox: Tak proč ten lock na 30fps a snížení rozlišení?
k770i: díky, díky moc! hejá hejá hou. .
Wreis: PS4 má výpočetní výkon necelý 2 teraflops (superpočítač používaný Akademií Věd v ČR má 4, 2 teraflops viz [ odkaz ] ) , dále má procesor 8 jader a 8GB GDDR5 ram. Pro chod OS a multitask si bere 512mb ram a zbytek (7, 5giga) má sdílené pro vram (chod her) . . Takže zas tak nevýkonná konzole to neni aby běžný počítače nějak omezovala, ne?
rawneox: V tobě je sedláctví až moc zakořeněné, mluvit už k tobě nebudu.
ltr33: Jo tak, to jsem tě špatně pochopil, omlouvám se Ale to je zase ten problém toho začarovaného kruhu: Hráči si nekoupí nic, na co programátoři dlabali a ti zase nenaprogramují nic, co by si hráči stáhli
rawneox: Ukaž oficiální prohlášení o tom, že tomu tak není
k770i: "Protože to tak je stanovený, aby konzolisti nebrečeli, že "next-gen" už nezvládá". . tvl možná ten next-gen je čtyřikrát silnější než tvůj komp a ty tady jen brečíš sám. . to je taky možnost Ukaž mi oficialní prohlášení o tom že to je tak stanovený a netřep tady zbytky snídaně z esovitý kličky. .
Odhlásit odběr !
wreis myslel jsem to tak, že si programátoři a vydavatelé řeknou "stejně si to stáhnout na co se s tím srát vezme nám to jen čas a peníze" a ti co si to chcou koupit si to stejně koupí…
k770i – nulová argumentace…ju zajímalo by mě co s tím má společný profil a když se dívám na tvůj nejde se smát…a je hodně hezké jak se každý tvůj koment hodně liší od toho minulého nestojíš si za svojím názorem s trolli se nemá cenu hádat
Skutečně zajímavá debata. Osobně hraju hry na 60 fps+. Posledních 20 h jsem hrál LotF které se díky výborné optimalizaci nad 30 fps nedostalo. A musím říct že když je hra na takovém bodu stabilní není trhaná. Samozřejmě když jsou fps dropy tak je jasné že stabilita mizí. Ale za předpokladu že máte těch 30 můžete bez problému hrát.
ltr33: Protože to tak je stanovený, aby konzolisti nebrečeli, že "next-gen" už nezvládá a firmy měly výdělky, protože hry na konzole mají vyšší hranici cen. No nic, chtěl jsem být vášnivý a pak jsem se podíval na tvůj profil, takže radši budu šetřit síly na někoho, kdo za to bude stát.