Preview obsahuje spoilery související s koncem Uncharted 4
Zatímco ještě ani neznáme datum vydání (hra je směřována na konec letošního roku), očekávané samostatné rozšíření The Lost Legacy je v hledáčků hráčů i novinářů prakticky neustále. Tentokrát přišel se spoustou šťavnatých informací oficiální PlayStation blog, o nichž se dočtete v našem detailním preview.
Slibem nezarmoutíš
Vývoj tohoto rozšíření je stále v raných fázích, přesto hratelná ukázka údajně nabízí opravdu nadějný příslib pro všechny nedočkavé fanoušky. Celé dobrodružství se přitom přesouvá do jižní části Indie, což dává The Lost Legacy vizuální vzpruhu ve formě sytých barev a jisté osobnosti, kterou Indie vyzařuje. Naughty Dog se prý snaží přenést do hry co nejvíce z kultury samotné Indie a jejího prostředí. „Nádherná a obrovská prostranství, která můžete prozkoumávat, nabízí na každém rohu něco zajímavého,” nechal se slyšet kreativní ředitel Shaun Escayg.
Příběhově se posouváme dvanáct měsíců kupředu od posledních událostí v Uncharted 4, přičemž opět půjde o hledání prastarého artefaktu. Tím je tentokrát kel bohyně Ganéši, která patří v hinduistickém náboženství mezi největší božstvo a je zobrazována jako ženská postava se sloní hlavou. Podobně jako ve čtvrtém díle ale nebude pohánět hlavní protagonisty pouze materiální touha po pokladu. Bratrské pošťuchováni Sama a Nathana tentokrát střídá poněkud výbušnější spolupráce oblíbené klaďasky Chloe Frazer a nájemné žoldačky Nadine Ross, kterou představil čtvrtý díl jako jasného záporáka, je tedy velmi zajímavé, jak se autoři popasují s Nadine a její nelichotivou minulostí.
„Nejenom Asav ale i Chloe a Nadine mají rozdílné důvody, proč se klu zmocnit.“
Chloe a Nadine totiž zcela očividně nejsou přátelé na život a na smrt, nebo se nám to alespoň dosavadní informace a hratelná ukázka z PSX 2016 snaží namluvit. Rozdíl v přístupu nebo snad i životní filosofii ji zřejmý, jak jsme si mohli všimnout už z letmého rozhovoru v hratelné ukázce. Dohromady je však stmeluje společný cíl – získat posvátný kel z rukou válečníka Asava. Scénárista Josh Scherr ale poznamenává, že nejenom Asav ale i Chloe a Nadine mají rozdílné důvody, proč se klu zmocnit, lze tedy očekávat, že si obě ženské protagonistky nejednou vjedou do vlasů.
Velmi dobře si vzpomínám, jak jsem po dohrání Uncharted 4 přesvědčivě prohlašoval, že již v té době oznámené příběhové rozšíření zcela jistě představí v hlavní roli Sama a Sullyho, kteří se rozhodli pro společnou dráhu hledačů pokladů, ať už si pod tím představíte cokoli. Naughty Dog nedávno přiznali, že i tato varianta byla dlouho ve hře, nicméně byla později vyškrtnuta z důvodu Sullyho pokročilého věku. Nathanova dcera je naopak ještě moc mladá na nějaké to násilí a tak volba padla na Chloe. Prý šlo o velmi jednoduché rozhodnutí, protože postava Chloe je jednak velmi oblíbená u hráčů a její morální kompas je navíc nastaven poněkud do temnějších tónů, než u správňáckého Nathana.
„Chloe je spontánní a intuitivní, zatímco Nadine je striktní a vždy jede podle nalajnovaných pravidel.“
Scénárista Josh Scherr se navíc podělil o novou informaci, hledání posvátného klu Ganéši totiž iniciuje sama Chloe, jakou roli tedy v jeho hledání hraje Nadine? Důvodů je prý několik, přičemž jedním z hlavních pnutí je údajně snaha o jakési vykoupení jejích nedávných činů a samozřejmě také fakt, že její soukromá armáda Shoreline je v rozkladu a Nadine je vlastně tak trochu bez práce.
Chloe na druhou stranu potřebuje někoho zkušeného, nejlépe s vojenským výcvikem, protože stojí proti silnému protivníkovi. „Chemie mezi postavami je velmi zajímavá v tom, že Nadine je nejspíše tou nejvíce racionálně smýšlející a přímočarou osobností, kterou série Uncharted představila,” popisuje kreativní ředitel Escayg. Scherr k tomu dodává, že Nadine vždy preferuje zcela přímý postup. Svést jejich cesty dohromady je tak nejen zajímavým experimentem, protože každá z nich je zcela jiná, ale právě jejich odlišnosti nakonec nechají jejich pravou osobnost ještě více vyniknout. Chloe je spontánní a intuitivní, zatímco Nadine je striktní a vždy jede podle nalajnovaných pravidel.
Prý máme také věřit tomu, že jejich přátelství se bude s postupem hry vyvíjet. Obě dvě se ocitají v trošku odlišných rolích a musí si zvyknout nejen na ně, ale i na svého nového parťáka. „Chloe je nyní v pozici jakéhosi vedoucího, zatímco Nadine, která je zvyklá všemu velet, je najednou pouze pronajatou hrubou silou. Obě tak musí přijít na to, jak s tímto partnerstvím naložit,” doplňuje režisér Kurt Margenau.
Staré dobré Uncharted
Hratelná ukázka dala jasně najevo, že tentokrát půjde co do hratelnosti o trochu jiný zážitek, přesto prý bude fanouškům série vše opravdu velmi povědomé. Základní fundamenty hratelnosti prý ale zůstaly zachovány, přesto se můžeme těšit na mnoho novinek, které pramení nejen ze snahy přinést alespoň trochu něco nového, ale především také z dlouhého vývoje čtvrtého dílu, při kterém autoři prošli určitým vývojem a nyní konečně nadešel čas nové nápady a zkušenosti aplikovat v praxi.
„Na jedné úrovní, která nabízí hráči velký otevřený svět, pracuje zároveň pět různých týmů.“
Čtvrtý díl dal jasně najevo, že v Naughty Dogu inklinují k otevřenějšímu prostředí, část hry odehrávající se na Madagaskaru to koneckonců jasně dokazuje a kromě rozlehlého prostranství také přinesla několik nových prvků v hratelnosti. To máme prý okusit hned v úvodu The Lost Legacy, kde budeme mít co dočinění s prozatím největším volným prostranstvím v historii série. Velká rozloha nenabídne pouze volnost pohybu, ale také rozdílné možnosti, jak hrou postupovat kupředu.
Výtvarný ředitel Tate Mesesian prozradil, že už při vývoji Uncharted 4 a tvorbě právě úrovně na Madagaskaru vznikla celá řada zajímavých nápadů, jak v sérii přistupovat k otevřeným prostranstvím, v rámci zachování časového plánu vývoje však nedošlo k jejich dalšímu rozvoji a finální implementaci. To se už ale netýká The Lost Legacy, kde právě nové mechaniky otevřeného prostranství dostaly velký prostor. V praxi to znamená, že na jedné úrovní, která nabízí hráči velký otevřený svět, pracuje zároveň pět různých týmů. Asi není třeba zmiňovat, že u takové informace ihned vyvstanou na mysl pochybnosti, jak se dá takto diverzifikovaný vývoj přetavit v konzistentní herní zábavu, jestli má však mít nějaké studio plnou důvěru, je to právě Naughty Dog.
Ve výsledku se tak máme díky tomu dočkat rozlehlých úrovní s charakteristickými výzvami v podobně šplhání, enviromentálních hádanek a puzzlů a samozřejmě i akčních přestřelek. Jak už napověděla úroveň na Madagaskaru ze čtvrtého dílu, svět nabídne také nespočet tajemství a skrytých pokladů, které budou odměnou pro všechny hráče, kteří se odhodlají svět The Lost Legacy prozkoumat do nejmenších detailu. Slibovaná je také široká variantnost herního prostředí, za které prý tvůrci vděčí především přirozené diverzitě přírody jižní oblasti Indie, známé jako Western Ghats. Těšit se tak můžeme na zarostlé džungle, vysoká úpatí hor či starodávné chrámy a to vše ve spojení s urbanistickým prostředím, které představila hratelná ukázka z loňského PSX.
Novinky v arzenálu
Kromě herního prostředí se dočkáme také novinek ve vybavení. Již zmíněná hratelná ukázka dala jasně najevo, že stealth bude výraznou složkou celé hry a proto si budete moci přivlastnit poprvé v sérii pistoli s tlumičem, která přidá do typické Uncharted hratelnosti novinku v podobně strategického postupu s minimální pozorností od vašeho okolí. V multipalyeru Uncharted 4 si hráči velmi oblíbili výbušninu C4, takže i ta se podívá do The Lost Legacy. Samotné souboje prý půjde vyřešit rovnou několika způsoby. Lze se samozřejmě po vzoru starších dílů pustit to litého boje, přičemž je pouze na vás, z jaké strany na nepřítele zaútočíte. Stejně tak lze využít stealth přístup, který už drobně nakousnul čtvrtý díl, anebo se díky volnému prostranství souboji kompletně vyhnout. Kromě tichého přístupu ukázala hratelná ukázka také kompletně novou herní mechaniku v podobě páčení zámků, vývojáři však dodávají, že celý tento systém je stále ve vývoji a je tak možné, že ve finální hře bude vypadat odlišně. Prý šli dokonce Naughty Dog tak daleko, že si pořídili reálnou sadu šperháků pro páčení zámků, aby mohli tuto techniku sami trénovat.
The Lost Legacy je samostatné příběhové rozšíření, kterého bychom se měli dočkat někdy později v tomto roce, a mělo by jít o delší dobrodružství, než v případě The Last of Us: Left Behind. Na závěr pro mnohé smutná informace – Nathan Drake se v tomto přídavku rozhodně neobjeví. Údajně existovalo několik variant, jak Nathana do hry zapracovat, dokonce byla i verze, kde by byl jako vedlejší postava, autoři se však při všech těchto variantách cítili příliš svázaní se čtvrtým dílem, který ale ve skutečnosti nemá s The Lost Legacy příběhově nic společného, rozhodli se tedy v tomto případě na Nathana zapomenout.
Za mě je čtvrtý díl druhým nejlepším hned po třetím takže proč né. Od série Uncharted nemůžete čekat nějakou hloubku. Je to jen o honbě za pokladem který nakonec stejně nezískáte, způsobíte u toho milionové škody během stovek scriptů, v cestě vám stojí puzzle které vyřešíte většinou hned za běhu na první dobrou a postřílíte průměrně 700 nepřátel za hru kterých na mapě občas bylo víc než v CoD. Většina vtipů je k pousmání ale dobrých je tam jen pár takže mi jako postava chybět nebude. Je tam pár výborných momentů asi bych jich dovedl vyjmenovat deset které si pamatuji ale jinak to byla spíš taková generická vata takže uvidíme co přinese tohle. Doufám že se do hry vrátí možnost vracení granátů a vrhací lano zůstane. Zatím můj nejoblíbenější je třetí díl a to i přes to že je ze všech nejrozbitější.
Uvidíme na podzim.
Odpověď na komentář uživatele
Ssaannkkoo
Jednička až trojka podle mě byly čistokrevný honičky za pokladem, jelikož Shamballa i Atlantida jdou za poklad považovat a celé se to motalo převážně kolem Nathanově posedlosti. Čtverka je ale už něco trošku jinýho a orientuje se právě na již zmíněnou záchranu, kdy naším cílem není poklad i když ho k dosažení cíle potřebujeme (aspoň dle historky, kterou na nás upekl Sam) . Nathan tady svou posedlost již dokázal zkrotit, ale jeho bratr ne a tak ho k tomu musel dotlačit. Celá hra díky tomu dostala novej rozměr a já u jejího hraní měl zcela odlišnej feeling než u předchozích dílů. Každej to asi cítil jinak. Pro někoho to prostě byla honba za pokladem ve všech dílech a někdo za tím hledal něco víc. Asi nemá cenu se nad tím pozastavovat…
A navíc pokud si dobře pamatuju, tak v Uncharted neni jen poklad, např. hlavní podstatou dvojky bylo nalezení Shambally a trojky bájné Atlantidy. Nalezení pokladu (ne vždy ve formě pokladu) je už jen třešničkou na dortu
A pistole s tlumičem byla už v trojce, ale jenom ve dvou misích
.
Uncharted 4 byl pro mě nejlepší díl série a na tento přídavek se moc těším, už aby to bylo
Odpověď na komentář uživatele
Alfajk
Právě zachování jádra je to co dělá sérii sérií. Představ si například Call of Duty –> kdyby jsi změnil jádro této hry ze střílečky na stealth hru, ve které bys musel chránit křehký mír mezi dvěma frakcemi, bylo by to pořád ještě Call of Duty? Kdybys Need for speedům sebral auta a nahradil to loděma, byl by to Need for speed? Kdyby si chtěl natočit nový film o Indiana Jonesovi, řekl by sis: toho hledání pokladů bylo už dost, co takhle natočit film o tom, jak Indiana Jones jede někam na dovolenou a tam bude většinou rybařit, ale občas i rozbije držku zlopánům, kteří tam obtěžují místní obyvatelstvo? Jakmile sebereš věcem jejich podstatu, tak už bys je neměl nazývat stejně…
Odpověď na komentář uživatele
Ssaannkkoo
klidne by teda mohli prijit s necim originalnejsim, nez desaty opakovani honby za pokladem, sice ten dej vzdycky okorenej zajimavostma okolo, ale jadro je stejny u vsech dilu, to je trochu skoda
Odpověď na komentář uživatele
Ssaannkkoo
Jo no, to je jako říct, že v dalším Need for Speed se bude zase jenom závodit
.
Kdyby nešlo jen o další honbu za pokladem, tak by to nebylo to atmosférické Uncharted, které všechny baví. O tom přeci Uncharted je a vždy bude
a vůbec mi to nevadí.
Uncharted 4 byla fajnovka a na tohle se těší taky, ale s chutí zahraju. Jsem zvědavý na délku, jestli to bude mít alespoň 6-8 hodin