Idea Steel Battalionu je jednoduchá jako facka. Posaďte se na gauč a uchopte klasický ovladač, který obstará většinu obyčejných funkcí, jako je pohyb či střelba. Jakmile se ale objeví interaktivní místo, nejčastěji pak kokpit vašeho kráčejícího tanku, už bude potřeba natáhnout ručičku a vše obstarat hezky postaru. Manuálně. A že je na co sahat.
Světová válka. Zase
Příběh asi nebude něco, co vytře zrak svou originalitou. Píše se blízká budoucnost a technologický svět byl zcela zdevastován záhadným virem, který poslal do kopru veškerou elektroniku. Vše se tedy zahalí do chaosu a západní země toho využijí pro útok na USA. Opět.
Misí hlavního hrdiny Winfielda Powerse, tedy vás, tak bude vrátit zašlou slávu a svobodu své rodné zemi a pokud můžeme věřit prvnímu pořádnému traileru z výstavy, bude to akční, frenetické a brutální. A naštěstí mnohem více připomínající film Zachraňte vojína Ryana s chodícími tanky, než cokoliv jiného, futuristického a lineárního.
Bratři sobě
Na předváděčce bylo možné zhlédnout dostatek, aby nás to ujistilo v unikátnosti projektu. Jak jsme se blížili zdevastovanému pobřeží New Yorku, hrající vývojář vytáhl ruku nahoru pro virtuální periskop, aby si prohlédl pobřeží a ujistil se, že je bezpečné pokračovat. Lehké postavení stačilo k otevření horního poklopu, kde vývojář využil funkce head-tracking pro rozhlédnutí do stran.
Vracíme se zpět do sedadla a hráč lehce zamává, aby se odhalila malá skupinka v tanku – střelec samopalu zleva, kanoňák zprava a nakonec náš operátor uprostřed. Sociální interakce je kromě využití kombinace klasického a pohybového ovládání další devízou titulu.
Jak se stroj blíží frontové linii, atmosféra začíná houstnout a můžeme slyšet stovky kulek, co se odrážejí od našeho kokpitu. Nejedná se rozhodně pouze o naštvané vojáky se samopaly, čas od času vzduch prořízne zvuk letícího náboje z podobného tanku, ve kterém sedíme my, a země se otřásá v základech.
Náš střelec zleva, jehož brekot vývojář chladně ignoruje, nevydrží nápor a pokusí se prodrat k poklopu, načež musí zareagovat hráč. Ten bez zaváhání sáhne po vojákovi, vrátí jej zpět do stroje a trochu mu proklepne obličej, aby se vzpamatoval. Vývojáři dodávají, že sociální interakce hraje ve hře velkou roli a vy tak musíte nejen šikovně střílet, ale také dávat pozor na psychickou kondici vašich lidí.
Bohužel krátké představení hry končilo nábojem, letícím přímo do našeho tanku a bylo nutné utřít slzu a ujistit se, že toho brzy přijde mnohem více.
Steel Battalion má spoustu zajímavých nápadů, ale pro pořádné pochopení mechanismů hry to chce rozhodně více, než pár minut u předváděčky. Prozatím vše vypadá slibně a atmosféra je správně hutná, zda se ale jedná o záchranu hardcore komunity Kinectu, na to dostaneme odpověď o něco později.
Vypadá to zajímavě. Jen aby se to nestalo stereotypním.
Nádherná hudba.
Skvělá hudba.
Takhle by se měl kinect používat! Ale bojím se , že kdyby to měla bejt takhle celá hra i s pohybem a střelbou ovládanými Kinectem, tak by to asi moc dobře nedopadlo…. ale vypadá to moc dobře…