Když se na trhu před nějakými dvanácti lety objevila hra s holohlavým zabijákem v hlavní roli, dovedu si představit, jak extaticky si museli vývojáři připadat: „Jo, máme holohlavého drsňáka s tetováním na zátylku, to je nářez!“ Kdo tehdy mohl tušit, že o dekádu později se bude porost shazovat z 90 % povrchu těla, bez ohledu na pohlaví, a zátylek se stane tím nejméně zajímavým místem pro tetování. Naštěstí vizáž nebyla ani zdaleka tím hlavním důvodem, proč si Agenta 47 oblíbili miliony fanoušků po celém světě a jeho několikaletou absenci tak těžce snášeli. Otázkou ovšem zůstává, zda-li je Absolution tou správnou náplastí na rozbolavělá srdce.
Není žádným tajemstvím, že v dnešní době se stealth hry už moc nenosí. Na své kořeny úspěšně zapomněl Sam Fisher, Raiden a vlastně ani nový Deus Ex v tomto směru tak úplně neokouzlil. Od předpřipravené hratelné ukázky se proto tak trochu očekávalo, že veškeré pochyby rozmetá na cucky a přítomným jasně demonstruje, že když něco funguje – opakovaně – není třeba to měnit. No, to se ovšem tak úplně nestalo. I v IO Interactive podlehli tlaku doby a až se Hitman dostane i k vám domů, budete si moci s Čárovým kódem relativně bezbolestně hrát na Ramba.
Nový Hitman nabídne dva herní styly; pro příznivce stříleček a kradmého pohybu ve stínech s nenápadným likvidováním nepřátel.
Pro Absolution se totiž počítá s dvěma herními styly. Hráči vyžadující přímočaré zpracování a nekontrolovatelný tah na branku se do gamesy nejspíš pustí jako do jakékoliv jiné akce a než se dostanou k závěrečným titulkům přes obrazovku jim proteče rudé Lipno. Fajnšmekři, hardcore pařani a skalní fanoušci značky však pravděpodobně dají přednost kradmému pohybu ve stínech a nenápadnému likvidování nepřátel ze zálohy, což je fajn, protože přesně proto je hra dělaná. Je tomu podřízeno naprosto vše, včetně hratelnosti jako takové, jež se bude mimo jiné opírat o něco jménem Instinkt.
To je v podstatě speciální ukazatel na okraji obrazovky, který se trochu naplní pokaždé, kdy někoho zabijete ze zálohy, využijete převleků, nebo jen schováte mrtvolu, abyste se vyhnuli odhalení. Odměnou vám pak budou speciální schopnosti, které se vám odemknou ve chvíli, kdy se ukazatel naplní. V ten moment se vám na krátkou chvíli zobrazí cesta hlídkujících stráží, případně budete moci nakouknout přes zdi, abyste zjistili, proti kolika nepřátelům vlastně stojíte, anebo budete moci oblbnout vaše protivníky, kteří si budou myslet, že patříte k nim. Vynikající zpestření, které ale kupodivu ke zdárnému zdolání hry není absolutně třeba. A hardcore hráči to jistě brzy po vydání potvrdí.
Přehlížet tuhle featurku by ovšem neměli ani vyznavači rychlé akce. V jejich případě totiž představuje vysoce ceněné, a vlastně i jediné, palivo pro rošťácky rozvernou abilitu Point/Shoot. Pokud jste někdy hráli výborné Red Dead Redemption, bude nejspíš stačit, když prozradíme, že jde o jakousi obdobu Dead-Eye. Vám ostatním přiblížíme, že je to speciální schopnost, díky níž se z vás na okamžik stanou ostrostřelci nemající konkurenci. Po aktivaci ability se čas jakoby zpomalí a vy budete mít pár vteřiny na to, abyste označily několik cílů současně (dle libosti). Následně se rozpoutá peklo, v němž si vaše kulky nemilosrdně rozeberou vše od živého masa až po výbušné propriety.
Nové dobrodružství Agenta 47 tak podle všeho nabídne všechno, co dnešní hráči od her očekávají, plus návdavkem přihodí možnost volby. Chcete-li se vrhnout do víru akce bez ohledu na to, že zabijete duši téhle série, fajn; dáváte přednost pomalému postupu a pečlivému plánování každého vašeho kroku? Směle do toho! Oba scénáře zatím vypadají, že fungují na jedničku a jediné co jim to může pokazit je příběh. Ten ale, zdá se, sestává z ideálního mixu akce, napětí a tajemna.
Vše se podle všeho točí kolem Diany Burnwood, bývalé Hitmanovi šéfky z International Contract Agency, která po záchvatu akutního svědomí zběhla, a našemu hrdinovi bylo nařízeno pomoct jí s cestou na onen svět. Když ji ovšem najde, Dianě se podaří přesvědčit ho, aby dohlédl na ženu jménem Victoria, jež se údajně ukrývá v sirotčinci kdesi v Chicagu. Jakmile tam však náš vrah dorazí, najde budovu v plamenech, jeptišky povražděné a bandu žoldáků brutálně vyslýchající všechny přeživší. Kdo je Victoria? Proč je pro Dianu tak důležitá? A kdo se ji vlastně snaží zabít? A proč?
Neméně lákavě ovšem vypadá audiovizuální zpracování. Hitmanovi to na obrazovkách nikdy neslušelo víc a údajně se můžeme těšit na detailně propracovaná, atmosférická prostředí, stejně jako precizní motion-capture, díky kterému se titul zase o kousek přiblížil realitě. To vše by navíc měly podbarvovat líbezné melodické linky adekvátně dokreslující aktuální dění. Inu, nechme se překvapit. Snad se již brzy dočkáme konkrétního data vydání.
Michal Burian, ouh to neva, nevsiml jsem si
Na nového Hitmana se vážně těším. Vypadá to, že tvůrci vědí co chtějí a že to bude opravdový Agent 47 jak ho máme rádi. Hodně se mi líbí jak si autoři vyhráli s jejich novým enginem a hlavně podtržení scének hutnou hudbou dodává dvojnásobnou atmosféru. Nesouhlasím s tím, že Deus Ex ve stealth neokouzlil! Vždyť se celá hra dala projít aniž by jste zabiji jedinou osobu (vyjma bossů samozřejmě) ! A to je v dnešní době skoro už nevídané! S novým Hitmanem si myslím že to bude stejné, už jen z důvodu že se drží stejné, dnes velice oblíbené strategie – hraj si jak ty chceš. To znamená více způsobů jak hru hrát – akční a stealth v tomto případě. Toho si neuvěřitelně vážím již od prvního Crysis.
Na Zingu je video od 3. 11. 2011. Nejde o nové video, pouze se hodilo do preview
to video je na netu dlouho ale nebylo s ceskyma titulkama, tak aspon jsem si precetl co rikaji jinak pecka krom toho instinktu
já se hlavně bojím, že to bude koridor, ve kterém budete muset všechny ať už hlučně nebo nahlas zabít. U hitmanů se mi líbilo, že nejtěžší (a nejvíce na infarkt) bylo zabít jen cíl a převlek si obstarat někde z poličky, ke které jste se museli proplížit mezi strážnými
Jo jóó. Na Hitmana se moc těším. A nebojim se zas tak, že by nějak hru zprznily. Podle mě bude u hry instinkt o to chudčí, o co těžší úroveň si dáte a pro lidi jako já (takže ten nejvíc brutál level ) , bude speciální pohled zakázaný! A ikdyby ne, nemusím ho přece používat. Budu si to pěkně hrát na ten pravý stil Hitmana, na který byla hra stvořena. Takže určitě ten druhý ale občas si rád položím bombu, nebo minu a rád střelím odstřelovačkou. Ale nenechám si ukrást ten pocit vlastní dobře vykonané práce a zvolené cesty žejo! ? A Doufám, že tohle tvůrci moc dobře vědí a jen hru přizpůsobují širšímu pojetí hráčského stilu hraní. Ale určitě nezmizí to kradmé plížení a tichá zabítí, utvořené do nehod. A možná nás i ten instinkt mile překvapí! ?
Hitman je pro mě synonymem pro pořádnou stealth akci, když budu chtít střílečku, rozhodně si radši zahraju něco jiného …
Bohužel to vypadá, že hráčská lenost a pohodlí dokurví i ty nejlepší série. Stačí se podívat na poslední Splinter Cell, ze kterýho udělali bohapustou střílečku. Tohle už taky vypadá na hraně:-(
Ten Instinkt se mi vůbec nelíbí…Mě prostě na hitmanovy bavilo že tam bylo pravidlo , , Jaké si to uděláš takové to máš". . Kolikrát ti strážní byli nepředvidatelní. Někoho jste sundali a hned byli ostražití. A pokud jste chtěli vědět kudy strážný chodí museli jste ho prostě sledovat a místo kde ho sundat si najít sami. . Tohle se mi nelíbí, pokud to nepůjde vypnout nebo to alespoň nebude nutné používat tak se na to vykašlu.
Adamen: A není to jedno?
Mooooc se těším.
Hitman Instinkt ? ja to tak vidím na kopii orliho smyslu z AC: R
Hitman je zpátky a ještě lepší než kdy jindy!
Pevně věřím že tenhle Hitman bude stát za to, už prostě záběry vypadají geniálně, už se nemůžu dočkat až si ho zkusím
Bude to návrat legendy.