Včera před večeří vás Miky informoval, že na Captivate 2012 došlo na oficiální oznámení třetího pokračování série Lost Planet. Titul míří na velkou trojici Xbox 360, PlayStation 3 a PC s cílem překvapit nás z kraje roku 2013.
Z nemnoha informací jsme pro vás upekli první preview, které si posvítilo na story, hratelnost i zvláštní nápady vedoucích Capcomu.
Série Lost Planet Lost Planet přinesl především inovace na poli grafiky, ale také v level designu (šlo o čerstvé maso oproti neustálým střílečkám z druhé světové) a v hratelnosti rovněž potěšil prvek neustálé nutnosti shánět termální energii, která v ledovém prostředí jaksi zpoza avatarova kabátu sama mizela. V druhém dílu došlo na proměnu, když titulní svět E.D.N. III pookřál a stal se během deseti let (!) tropickým „rájem“. Místní agresivní zvěřina si ovšem dovolenou nevzala. Druhý se díl zacílil především na hru více hráčů a kooperativnější étos. |
Doba ledová je doba letová
První a nejpřekvapivější zpráva (vedle jména vývojářů, viz níže) je dějové zasazení do doby dávno před prvním dílem Lost Planet.
To znamená, že emzácká planeta E.D.N. III je ještě uvězněná pod krustou ledu a sněhu a s tím souvisí i mnohem dobrodružnější stylizace titulu.
Snaha o návrat na počátek číší i z loga Lost Planet 3, které je velmi podobné placce prvního dílu.
Vtělit se tak máme do Jima, drsného pilota, který opustil Zemi, když dostal nebezpečnou leč velmi výhodnou nabídku od megakorporace NEVEC. Ta připravuje E.D.N. III pro rozsáhlou kolonizaci a právě Jim s druhou vlnou objevitelů má prozkoumávat neprozkoumané a sbírat vzorky mocné termální energie…
Jim, viděný v prvním traileru, sice působí jako už-tolikrát-viděný hláškující frajer, není ale zcela bez určité osobitosti. Na Zemi mu zůstala rodina a je otázkou, bude-li toho nějak v zápletce využito. Korporace NEVEC, která později v sérii platila za hlavními záporáky, se totiž teprve má stát semeništěm zla. V průběhu Lost Planet 3 objeví Jim její ukrývaná tajemství a bylo by hříchem motiv rodiny v nebezpečí nezužitkovat.
V jednom se to lépe mrzne
Zaměření na akci má ve třetím dílu výrazně ustoupit právě ve prospěch příběhovější hratelnosti. Multiplayer ovšem samozřejmě absentovat nebude.
Hlavní taťka šmoula série, Kenji Oguro, neustále prohlašuje, že Lost Planet 3 má nejblíže jeho původní ideji a nemá smysl mu to nevěřit. Dynamické bojiště a extrémní atmosférické podmínky jsou zpět, ale tentokrát si sebou série veze i několik sympatických novinek.
Podnebí totiž především neustále bičují šílené sněhové vánice (můžete si jedné všimnout již v traileru), které budou svými výskyty ovlivňovat žážitek. Je otázkou, vrátí-li se i shánění termální energie, je to ale nanejvýš pravděpodobné.
Zůstanou samozřejmě staré prvky série, především mechy alias kráčející tanky. Právě v nich dojde na pohled přepínaný automaticky do vidění z první osoby. Naproti tomu majoritní pochodová část hry bude znovu v pohledu z třetí osoby,
A chybět nebudou ani emzáci Akridové, stále útočící v houfech. Akridové chtějí sloužit jako nejčastější potrava našich zbraní, tedy alespoň do okamžiku odhalení zlých intencí NEVECu.
Břídilové ze Spark Unlimited Video z Lost Planet 3 vypadá fajn, informacím rovněž tleskáme… Jenom ti vývojáři jsou nějací divní. Je poněkud znepokojující, že v seznamu kalifornského Spark Unlimited stojí především podprůměrná akce o nacistické invazi do země hvězd a pruhů Turning Point: The Fall of Liberty. Ta dokonce i využívala přepínání mezi pohledem z první a třetí osoby slibované do Lost Planet 3; koncept nadšení nesklidil. Poté Spark Unlimited zpíchli akci Legendary, na níž ZNOVU v recenzích vykrváceli. IGN udělující 2,5 bodů z deseti, byť hráči jsou skoro o patero bodů vstřícnější. A překvapivě ani sparksácký debut Call of Duty: Finest Hour pro konzole v roce 2004 nedosáhl výše než do průměru. Jistou důvěru tak alespoň vzbuzuje fakt, že za Lost Planet 3 stále stojí jako herní ředitel Kenji Oguro, jež vytvořil i předchozí dva díly. Mimo nich se podílel i na sérii Omnimusha. |
Žánrový mix
Zdůraznění role přírody (včetně povětrnostních podmínek) zesiluje survivalovější a dobrodružnější atmosféru Lost Planet 3. Nejde ale stále o všechny novinky.
Těžko se maskuje, že Lost Planet jedna i dva měly daleko k nějakému dramatu či ambienci. I to plánuje pozměnit třetí díl, jenž chce zvýšit důraz výskyt na hororových pasáží. Mluví se přímo o podobnosti takovýchto levelů a prvků mrazivému Dead Space. To by při správném prostřídání s adrenalinovou akcí venku mohlo oživit zážitek.
Menší Akridi tak například budou umět na hráčova avatara skočit, po čemž začne rychlá minihra s jejich strháváním. Rovněž prozkoumávání opuštěných budov z dob úplně první lidské výpravy na E.D.N. III má být realizováno v hororovém duchu.
Namísto sandboxu trojka též přinese spíše „tunelovější“ pojetí, kdy středobodem hráčova světa bude základna, z ní se má vydávat na vcelku přímočaré mise. Podobnost se sérií Borderlands protentokrát označíme za čistě náhodnou.
Capcom míří vysoko
Z důrazu na příběhovost, hororové elementy i opakování Ogura, že Unreal Engine 3 nabídne bezprecedentní (na sérii) filmové pasáže, přímo teče snaha o nové směřování série Lost Planet.
Ta byla odjakživa spíše střední třídou; první dva díly získaly lehce nadprůměrná hodnocení s tím, že konzole rulovaly lépe než PC verze. Druhého dílu se prodalo po celém světě 1,5 milionu kopií, což na poměry jiných značek není zrovna přehršle.
Capcom zkouší tak trochu jiný přístup a je nasnadě, že může jak přilákat masy nových hráčů, tak i neuspět a přitom ztratit změnou původní fanoušky. Volba Spark Unlimited v tomto nepůsobí zrovna přesvědčivě.
Leč, jak praví klasik: uvidí se, až se uvidí. Do první hratelné (či dokonce třeba hands-on) ukázky proto Ogurovi věřme, že neumětely ze Sparks zvládne postavit do latě.
draggo: jasně, ona to byla i řečnická otázka. Obecně ale řada prequelů moc nevyužívá svůj narativní potenciál odkazovat na předchozí díla, i když je fakt, že to platí dost i na jiná média než videohry.
A díky FreeKillerovi a Mikymu za opravu.
"kolik zajímavých prequelů znáte. . ? "
Ehm… Halo: Reach?
Ba, díky
Jak je tam to "Těšíme se" nemá místo "ba" tam být "na" ?
prozatím je tak oznámena. Tak uvidíme, zda to nezmění
BTW: PC verze vyjde souběžně s konzolovou což je u Capcomu nezvyk