Arkádové závody v rozlehlém a otevřeném světě The Crew z roku 2014 do dnešního dne hrálo na všech platformách přes 12 milionů hráčů, což je více než dostatečný úspěch, aby po necelých čtyřech letech Ubisoft navázal připravovaným druhým dílem. Než ke konci tohoto měsíce The Crew 2 vyjde, tvůrci z lyonského studia Ubisoftu Ivory Tower svoji druhou hru zatěžkali posledním uzavřeným beta testem, který spustili mezi 31. květnem a 4. červnem. Díky Zingu si ostatně stovka z vás mohla betu The Crew 2 zahrát, pro ty ostatní pak nabízíme následující řádky našich dojmů.
Pokud jste s předchozí The Crew měli tu čest, tak se v nástupci rychle zorientujete. Autoři ostatně beze studu přiznávají, že The Crew 2 z jedničky přímo vychází a je postavena na základech staršího dílu. První The Crew, jestli něčím, tak ve své době udivovala bezprecedentně obřím a plně otevřeným světem takřka celých USA, přičemž i podruhé, což je možná trochu škoda, tvůrci původní model mapy znovu využili. Na prakticky stejné rozloze celých kontinentálních Spojených států ovšem vytvořili drtivou většinu lokací znovu.
Zase ta Amerika
Jakkoli můžete narazit na podobná místa, v drtivé většině jsou části světa nově vymodelované v detailnějším hávu, byť se stále nemůžu ubránit pocitu, že jiný kontinent či alespoň třeba jeho jižní část, by hře prospěla více než zase ten samý svět Severní Ameriky. Co myslíte? Zdejší staronová mapa dostala název Motornation, přičemž stojí kulisami velkolepého závodního klání na vodě, zemi i ve vzduchu napříč celou zemí. Právě citelně širší nabídka vozidel, nově i s vodními a vzdušnými prostředky, má být tím hlavním lákadlem The Crew 2, které se tak alespoň v oblasti řiditelných vozidel oproti svému předchůdci podstatně více rozkročuje rovnou do několika žánrů.
„Vaším hlavním úkolem je vydělávání peněz a sbírání followerů.“
V betě bylo přístupných celkem 272 různých strojů (na většinu z nich si ale musíte napřed vydělat), mezi nimiž samozřejmě i nadále hrají prim automobily a motocykly, tedy vozidla použitá už v prvním dílu. Nově se ale objevují rychlé motorové čluny a také sportovní a akrobatické letouny. Nicméně zde najdete třeba i vrtulník a kompaktní vznášedlo, přičemž velká část garáže, loděnice i hangáru patří znovu skutečným a licencovaným prostředkům. Ale objevíte tu i různé tunerské kreace jako např. malé „cinquecento“ od Fiatu s namontovanými obřími pneumatikami ve stylu bigfootů. Snad jen na ty čtyřkolky se tu kupodivu zapomnělo…
Více svobody na každém kilometru
Závodní park je od toho v jedničce mnohem rozmanitější, což se dá říci i o typech závodů napříč celými USA, kdy si v každou chvíli můžete svobodně vybírat z nepřeberné a stále občerstvované nabídky jízd a soutěží ve třech různých prostředích. Beta neobsáhla úplně všechny podniky, protože těch má být ve finále několik stovek, ale skrze rozlehlou mapu USA dala dobře nakouknout do čtyřech z celkových pěti závodních skupin. Do dvojky v Ubisoftu chtěli ještě více svobody než v prvním The Crew a tak lze nyní dojet, doplout a doletět prakticky kamkoli. Však zrovna v kokpitu letounu se můžete z výšky vydat do jakéhokoli zákoutí celé mapy, jež je znovu velmi obsáhlá.
Podobně i závodní náplň kombinuje všechny možné povrchy, takže vás čekají silnice i terény, nízké průlety i vysoká akrobacie a vodní závody navrch. Při hraní mi skoro až přišlo, že už je těch druhů jízdy snad až moc, přičemž je hra lifruje bez ladu a skladu jak na běžícím pásu. Na úvod vás hned posadí do sportovního vozu v městských ulicích, abyste o pár okamžiků záhy vypluli na řeku, přeletěli vysoké mrakodrapy a skončili zase v jiném depu daleko od civilizace mezi přírodními velikány. Přitom jistě sami poznáte mnohá známá zákoutí (např. Monument Valley, Key West, Mys Canaveral atd.), nicméně mapa samozřejmě ani podruhé není žádnou přesnou kopií Spojených států.
Styl jako v Need for Speed
Už od začátku, kdy si vybíráte svoji postavu, mě iritovala ta rádoby „cool atmosféra hroznejch závodních tvrďáků“, kteří zásadně nosí stejnou kšiltovku či jeden typ nevzhledného kulicha v létě a rozjíždějí se zásadně kufrem napřed. V Americe je to asi populární (pro tento trh je hra ostatně hlavně zacílena), ale mně podobná stylizace jako v posledním Need for Speed či Gravelu přijde snad až trapná. Proto jsem přiblblé okecávačky vašich průvodců, kteří vám tolikrát lezou do zadku, záhy přeskakoval. Ivory Tower ale sází na nový příběh civilního závodníka (to jste jako vy), jenž v soutěžích zastupuje hlavního sponzora celého podniku, výrobce sportovních kamer Live. A proto se ani nedivím, že vám tu podkuřují a rozdávají nová a drahá vozidla jen tak na první pokec…
Vaším hlavním úkolem je nejen vydělávání peněz skrze finanční prémie za dobře absolvované závody a jízdy, ale také sbírat nové a nové followery, vlastně úplně stejně, jak to před pěti lety zkoušel GRiD 2 od Codemasters. Celkových 14 typů závodů, od silnic přes terény a vodu až po vzduch, je ovšem dostatečné číslo na to, aby vás zdejší závodění jen tak neomrzelo. Na The Crew 2 se mi líbí, že prakticky stále tu máte na výběr z myriády možností co dělat, co jet a kam se vrtnout. To je oproti svázanější jedničce, která vás více vedla za ručičku, podstatný rozdíl. Hra ukládá posledních 10 minut vaší jízdy, takže se už jen hrabete v opakovačkách, případně fotíte momentky. Někdo si nejdříve v klídku objede celou mapu po ikonické Route 66 nebo kalifornském slunečném pobřeží, zatímco jiný si vytuní své auto a vrhne se zpátky do víru závodění na X způsobů.
Obrovitý svět naplněný po okraj
Vždy jsem za největší závodní hry po stránce obsahu považoval sérii Forza Horizon, ale tady to vypadá, že jí The Crew 2 možná i překoná. Na kompletní dokončení vyžaduje starší The Crew u zkušenějšího hráče kolem 70 hodin, ovšem tvůrci sami chtějí tuto metu ještě navýšit, např. skrze nově vydávané turnaje a cíle. Trochu mne ale zklamal mrzký počet osmi účastníků na startu, což je stejná hodnota roštu jako minule. Vývojáři se zejména na konzolích musí popasovat s paměťovými a výkonovými omezeními, protože velký, živý a plně otevřený svět s proměnlivým počasím a denní dobou je na výkon pěkný otesánek.
„The Crew 2 je svobodnější a rozmanitější než první díl.“
Zřejmě i proto byla grafika na testovaném Xboxu One S jen průměrná, načítání vzdálenějšího okolí bylo dosti zjednodušováno a navíc se hra občas citelně škubala, že o nějakých trvalých 60 FPS nemůže být ani řeč. Dívali jste se na „zasněžená“ auta při jízdě v zimních oblastech Aspenu? Jako by na ně někdo chrstnul plný kbelík bílé barvy. Přitom by měl obrázek podle slov studia těžit z vyšší dohlednosti, jemnějších objektů a nové práce se stíny a nasvícením. Nevím, alespoň u Microsoftu mi ten rozdíl od jedničky moc výrazný nepřišel, v tomto bude jasně nejlepší PC verze, které bych dal, pokud možno přednost.
Bezchybné to není
Necelý měsíc před vydáním už je hra prakticky hotová, takže poslední opravy a úpravy na základě zpětné vazby z bety již vývojáři směřují do záplat. Ostatně, sněžení v Kalifornii působí divně, když hned za hranicemi v Nevadě sluníčko snad ani nezajde a možná jste si také všimli stále stejných chodců kolem silnic, kteří se totožně a dost cukavě pohybují v podivných křečích. Několikrát mi hra ztratila online nit i když jsem byl normálně na síti, protože i dvojka vyžaduje neustálé připojení k internetu. Ještě bych dodal, že uložený postup z bety se prý do plné verze nepřenese.
The Crew 2 je prakticky za dveřmi, přičemž z této takřka finální ochutnávky je vidět, že se Ubisoft zaměřil hlavně na uplatnění připomínek komunity z prvního dílu, takže jakkoli je na první pohled dvojka velmi podobnou hrou, nyní je ale mnohem svobodnější a vlastně i rozmanitější. Mne osobně třeba čluny absolutně neoslovily, zatímco létání jsem si užil. Právě přes nové disciplíny chce Ubisoft k sérii přitáhnout nové hráče, kteří třeba jedničku minuli. Jestli se to povede, se dozvíme po 26. červnu, kdy The Crew 2 na PC, PlayStation 4 a Xbox One vychází.
Hru předobjednáte v Xzone.cz a GameExpres.sk.
Jedina vec co se mi libi je hezci graficke zpracovani. jinak je to nuda – kdyz se chci vyblbnout na lodi nebo v letadle, zapinam GTA. Radeji zustanu stale u CREW 1, protoze ji hraju x let a bavi me vic jak beta CREW 2. Navic nebude podporovat na xbox one volant Logitech G920, coz mi hru uplne zhnusilo a ty prachy dam do nejake lepsi hry.
g920 to bude na milion procent podporovat
Za mě rozporuplné pocity. U jedničky jsem strávil snad i nějakou tu stovku hodin, ale u dvojky mi nepřijde, že by mě to nějak táhlo k hraní.
Fyzika aut je znatelně slabší (i když má hra stále lepší ovládání jak současné NFS), obzvláště driftovací specifikace se tentokrát nepovedla; absence interaktivního menu za jízdy mi hodně vadí a ty cutscény jsou tak hrozné, že je prostě musím přeskakovat. Přitom jednička měla cutscény vynikající (na poměry závodních her).
Ale abych nekřivdil – líbí se mi ten mnohonásobně širší výběr aut, konečně i vcelku povedený editor vinylů/polepů a to rozšíření závodění i do vzduchu a vody je zajímavé.
Každopádně jsem si koupi rozmyslel. Minimálně pokud s tou hratelností něco neudělají
Ja si jen tak lítám po mapě, nevím co tam mám dělat dál To samé co u Crew 1, neumím se v těch jejich hrách orientovat takže za 400 Kč v výprodeji.
To uz neni chyba hry, ze se tam neumis orientovat.
Tobě Ubisoft snad platí, to jak tu lobuješ za hru, která za 1600 nikdy stát nebude je až k smíchu.
Tukan: Pro boha, komu tady cpeš, za kolik ta hra stojí, když ještě ani nevyšla… a i kdyby vyšla? To že tebe neoslovila, nesedí ti, nemá pro tebe hodnotu 1600,- neznamená, že to tak musí být na beton pro ostatní. Kážeš tu pěkné hovadiny a navíc bez konstruktivní kritiky, takže jak asi velkou hodnotu má takový tvůj výkřik? Pro mě nestojí za 1600,- žádná hra (u jedné letošní ale asi neodolám) a nikomu to necpu.
A komu to tady cpeš ty ? Byla to narážka na toho datla co tu každému komu se to trochu nelíbí nadává.
Kezby mi platil, to bych se mel dobře – kazdoapdne tenhle tvuj post bych moh napsat u vsech exkluzivek co jsou vyhajpovany do nebes a me pritom nebavi…
Tak ty exkluzivity jsou potahane kvuli prodejum, ve výsledku pak dost lidí nebaví. Ale je blbost tu někoho hejtovat jen kvuli tomu, ze tam vidí minimální posun oproti The Crew 1.
Vždyť je dobře že se ozve. Od toho je to diskuze. Kdyby neměl co přihodit nebo mlčel aby někoho nepobouřil tak by to nebyla diskuze ale spíš nástěnka Dokud je to smysluplné tak kde je problém.
To je content lock pro betu. Měli přidat do bety PvP.
Za mě RUCE PRYČ.
Je sice fajn že jsou zde kromě aut i motorky, čluny či dokonce letadla. Ale nač to když snad ani jedno není zpracováno tak jak by si zasloužilo. Řízení my přišlo až moc arkádové, fyzika neexistující a nebylo například možné vůbec převrátit auto. Prezentace hry (menu/obrázky/filmečky/grafické spracování/audio stránka včetně soundtracku) mi přijde spíše odstrašující. To vše zabalené ve velkém nudném světě jenž je asi po apokalypse.
Oproti takové Forze Horizon 3 (což považuji za krále arkádových open world závodů) je to o několik hodně tříd níže.
Řízení mi přišlo až moc arkádové? To snad ne! :O Kdo by to u arkádové závodní hry čekal. Trochu méně sarkasmu: auto se dá nastavit. Jen je to deb#lně schované za výběr součástek pro vozidlo, navíc až s navýšením levelu lze auto individuálně poladit.
Fyzika se zlepšila vůči prvnímu dílu. Menu se naprosto nepovedlo. Postavy jsou naprosto #&@đ[ĐĐ a měli by zapracovat na draw distance, na PC to vypadá relativně dobře. Filmečky jsem taky raději přeskakoval. Ale podle mě jich ve hře bude minimum.
Názor na hudbu je vždycky individuální. Mít ve hře např. jen metal, tak bliju na svůj volant pokaždé, když bych to uslyšel. Je pravda, že tam není zrovna žádný zázrak, ale rádio lze vypnout a pustím si něco jiného. Mluvené slovo, třeba. Aspoň v klasické hudbě nezapomněli na Dvořáka.
Svět podle mě nebude tak nudný, ta beta byla zbytečně moc osekaná a chyběl v ní obsah, nějakých deset závodů je za hodinu až dvě hotových a beta je otevřená na čtyři dny. Já se překonal a točil jsem závody, abych si alespoň koupil Zondu R. Nicméně ten „cool“ pocit ze hry, který se Ubi snaží navodit, selhává a možná se na betu měli vykašlat.
P.S. Forzu Horizon 3 jsem ani nedokončil, raději jsem zapnul právě The Crew a jezdil jen tak po světě.
Třeba fyziku časem předělají do nějaké rozumné formy jako u jedničky V prvním díle bylo dobré že se dala nastavit od arkády po „wannabe“ simulátor typu NFS Shift a bylo to pak hodně realistické co se týče běžných specifikací (ne drag, drift, monster) – jasně že se nedalo řídit tachometrem protože 300 bylo spíš 100-150km/h co se týče dynamiky ale tady u dvojky je to nastavení jako u TDU 2. I když tu akrádovost „stáhnu na minimum“ tak pořád mám arkádu jak prase a musím si na to zvykat protože to neodpovídá ničemu co běžně hraju. Podle mého ta hra bude mít smysl až tak za rok až k tomu přidají další obsah a poladí to jako první díl. Vycházím z toho že se o to budou starat jako o MMO stejně jako u prvního dílu. Hlavně to chce Summit nebo tak něco.
250+ aut, 118 zavodu a 144 skillu ti prijde jako malo obsahu?
Car list je dobrý. To jediný mě na tom asi těší. 100 závodů měl už první underground a skilly jako obsah nepočítám. Těch ti pár lidí za týden udělá na mapě tisíc a to je spíš něco jako collectibles – prostě něco co uděláš za týden pro pár lidí na světě co nemají žádný život a všechno to ochotně posbírají na achievement. Jde o to že nám dají letadla a v nich jen sbírání bodů za pět nebo šest triků a pak závody, že dostanem drifty a v nich jen honbu nejvyššího skore a podobně. Aby nám měli co prodat v expanzi. A kdo ví jak vůbec bude vypadat výzva každého krále disciplíny nebo jestli tam bude nějaký systém motivace jako třeba summit.
> collectibles – prostě něco co uděláš za týden pro pár lidí na světě co nemají žádný život a všechno to ochotně posbírají na achievement.
k tomu ve hře slouží focení
Ja jsem spokojen hra je daleko lepsi nez The crew 1, nelituji tech 3000 za sberatelku, daleko lepe utracene penize nez za Payback….
A 12mega lidi ze je malo? vazne? Nektere zavodni hry nemaj ani pulku tohodle cisla…
Absolutní nuda. Jízdní model naprosto nezáživný. U létaní jsem myslel, že gamepad prohodím oknem a o lodích ani nemluvím. Cutscény taky otřesné. Svět sice obrovský, ale že by mě bavilo jím projíždět se říct nedá. Na papíře to přitom vypadalo tak nadějně… Za mě rozhodně nedoporučuji. To bych možná už radši zauvažoval nad tím, že si pořídím NFS.
Kdyz si neumite nastavit vozidlo neni to chyba hry
To same jako si stezovat na grafiku u nekolikrat vetsiho sveta nez jine hry a s minimalnimi nahravacimi casy je taky smutne + je to starsi verze hry nez ta co mel k dispozici IGN nebo Gamespot…
Jízdní model se nastavením vozidla změnit nedá u žádné hry a můžete se snažit sebevíc. Těch problémů je tam v mých očích mnohem víc a vyjmenoval jsem je už předtím. Není to jen o tom, jak se chovají vozidla. I když je to jedna z největších výtek, jelikož se jedná právě o závodní hru, která by měla být zábavná už od začátku a upřímně pokud mám už z úvodu hry pocit naprosté frustrace, tak hra nestojí ani za to, abych se snažil něco nastavovat. Vy svých tří tisíc za sběratelku sice litovat nemusíte, ale já bych za něco takového peníze nikdy nevyhodil. Můj názor.
ta amerika mě taky dost už štve, jeden z důvodů proč nekupuju, možná snad nějaké rozšíření v DLC – Anglie, Evropa, Japonsko, atd (tak jak to mají ve STEEP) v NFS mi ame stačila dost, chce to něco nového…
Pro mě zatím nejhorší letošní zážitek. Ač mě původní Crew celkem bavilo, přišlo mi, že dvojka má jen o fous lepší grafiku. A to je tak všechno. Pocit z jízdy nula, fyzika vozidel nula, hromada nudných cutscén. Představoval jsem si aspoň nicotné vylepšení, ale bohužel, spíš to spěje k horšímu.
Oproti prvnímu dílu je to slabota. Což je hodně zvláštní protože tu máme lodě a letadla ale stejně z toho mám dojem že je to ve všem krok zpět a prostě mě to nebaví. Opustili spoustu dobrých mechanik a konceptů a udělali z toho nudnou tuctovku. Jelikož to nevyhnutelně čeká stejný osud jako první díl – tunu DLC tak do toho nepůjdu. Přidat do prvního dílu Porsche a prodat mi to za 20 Euro tak to vezmu. Tohle bych nebral ani za tolik. Od Alpha verze se skoro nic nezměnilo a hra pořád působí ořezaně a to ani né ve smyslu toho že by nám to tam pak chtěli vrátit a prodat jako DLC ale v tom smyslu že je to prostě odfláknuté. Je to tak schizofrenní hra která chtěla být F. Horizon ale zároveň si zachovat vlastní identitu že prakticky není ani jedno a to čím je to nefunguje. Za týden a kousek tu máme E3 kde snad uvidím novou Forzu protože s Crew2 mi to nevyšlo.
The Crew z roku 2014 do dnešního dne hrálo na všech platformách přes 12 milionů hráčů, což je hodne malo, kdyz hra byla ZADARMO a jestli to hrali stylem jako ja(nainstaloval, zapnul a po pul hodine odinstaloval) tak je to sakra malo.
A jaké je dle autora srovnání např. s posledními NfS? Hraje se lépe „hůře“?
Jako myslíš jízdní vlastnosti? Řídí se to obojí stejně blbě.
Ty bílé pruhy, když kamera poletuje kolem auta při nečinnosti, to je nějaký glitch nebo naprosto nevzhledný záměr?
To je samozřejmě umělecká vsuvka. Těch pruhů tam je na efekt mraky.
Kritizovat výpadek připojení serveru v beta verzi?… Ale vykreslování vzdálenosti je strašné i na PC, bez ohledu, jaké detaily jsem měl nastavené. Auta vyblikávala 100 metrů přede mnou. Doufám, že Draw distance vylepší. Během závodů na vodě se bojky vykreslovaly na můj vkus relativně pozdě. Na hru jsem v jednom bodě neoprávněně naštvaný, protože jsem doufal, že budeme moct vyzkoušet i jiné disciplíny.
Hru si koupím, o tom žádná, ale pro někoho, kdo v první hře strávil několikset hodin času, to bude připadat jak další DLC s novými vozidly, protože ta mapa je skoro stejná, jen přidali víc vegetace, takže na oko to vypadá jinak. Sem tam úprava. Ale asi největší vztek v The Crew 2 mi přivodila lokace kousek za Las Vegas, sprosté okopírování Wild Run loopingů, U-ramp ad. Já bych to nenazýval ani The Crew 2, spíš The Crew 1.5.
UI zbytečně zprasili, vyhovoval mi ten „plný přístup ke všemu za jízdy“ – přitom by mohli do Tool menu, kde se mění rádio a skladby, implementovat meníčko (co bylo v první hře) abychom mohli alespoň měnit vozidla. Až teď v betě jsem našel, kde se vypíná ABS, kontrola trakce, ESP. U volantu Logitech G29 kdykoliv po restartu hry jsem nemohl spustit menu, protože jsem ho měl na klávese PS (ta pod Share a Option) a s restartem hry se přidělení klávesy vymazalo. Když ještě kritizuji, tak switchování na fav člun / letadlo / auto s volantem nešlo, ani jsem nemohl přidělit klávesu. Někdy mi vypadával Force Feedback a LEDky na řazení, stejně jako u první hry, u jiné hry se mi to nikdy nedělo. Je to vyloženě k na##ní, opravit se to dá ALT+TABem mimo hru a pak zpátky.
https://www.youtube.com/watch?v=faQLyHW4488 V některých místech je na tom dvojka horší než prví díl