Martin Zavřel
Vývojářské studio Turtle Rock má zajímavý rodokmen – zakladatel Michael Booth se podílel kromě jiného na Counter-Strike, aby následně založil firmu, která světu nadělila úspěšné dva díly kooperativní zombie řežby Left 4 Dead. Díky té studio odkoupilo samotné Valve – aby si ale po pár letech majitelé opět odkoupili nezávislost zpátky. Následně zkusil štěstí s tematicky podobným kooperativním lovením monster v Evolve, jenže ten pohřbila přehnaná monetizace miktrotransakcemi ze strany vydavatele 2K Games. Nyní to tedy Turtle Rock zkoušejí znovu a nabízejí v podstatě třetí díl Left 4 Dead – ačkoliv nevlastní práva na původní značku a museli svoji hru pojmenovat jinak, při hraní je B4B od L4D prakticky k nerozeznání. Přesto ale na nějakou tu evoluci a vylepšení došlo, nejen po technické či grafické stránce.
Tohle není příběhová hra, nicméně svět a postavy jsou promyšlené a mají spoustu vtipných hlášek. Jednoznačný důraz je ale položen na akci, která je tak divoká, že i když budete hrát v jednom, hra vám přidělí postavy, řízené umělou inteligencí (boty). Prakticky nonstop masakr a jeho obtížnost ovlivňujete jednak nastavením obtížnosti, ale v pozadí pracuje také slavný „AI Director“ (tuto funkci proslavila právě L4D) neboli umělá inteligence, sledující vaše hraní a přizpůsobující tomu intenzitu akce, aby měla dobré tempo. Přesto jsem měl při hraní pocit, že na taktické hraní s ostřelovačkou je akce příliš divoká a na adrenalinové hraní se sečnými zbraněmi jsou zase postavy příliš pomalé a nehrabané – pokud se na vás sesype pět a více zombií ze všech stran, prakticky nemáte šanci se otáčet a řešit to dostatečně rychle.
Přesto jsem ale měl ze zbraní dobrý pocit, což umožnila jednak jejich pestrost a možnosti vylepšování, ale hlavně také hraní na PS5 DualSense ovladači, jelikož „kopání“ haptické odezvy při výstřelech se mi ještě pořád neomrzelo a B4B je jednou z těch her, které ho využívají opravdu dobře. Hra mne také místy překvapila atmosférickým prostředím s působivým nasvícením (deštivá mlha v lese, zářící ohně vraků aut v temném tunelu), určitě lze cítit grafický posun od L4D. Tím nejdůležitějším posunem je ale přítomnost sběratelských herních karet, které následně můžete aplikovat jako modifikátory při spuštění úrovně – přičemž hra vám některé karty vybírá i náhodně. Pokud budou nejlepší karty schované za nejvyšší obtížností, bude mít hra zábavnou endgame, což by byl určitě pokrok oproti L4D.
Nejlepší karty za nejvyšší obtížnost mohou nabídnout zábavnou endgame.
Každopádně pokud jste hráli L4D, pak víte naprosto přesně, co vás v B4B čeká. Vedle tradiční kooperativní kampaně nicméně můžete v betě vyzkoušet i PvP režim, kde se čtyři hráči ujmou lidí a čtyři další hráči zombií, ale ovládání monster působí poněkud neohrabaně a tento režim poněkud nevyrovnaně. Jádrem hry je tedy jasně kooperativní kampaň, ideálně s přáteli. Ochutnat ji budete moct už příští týden v otevřené betě, případně v říjnu při vydání hry, která bude od prvního dne součástí Game Pass předplatného.
Ondřej Partl
Autoři původního Left 4 Dead a zajímavé, avšak trestuhodně zabité asymetrické multiplayerovky Evolve, se vrací ke svým kořenům a hráčům se snaží servírovat přesně to, co je bavilo kdysi.
V partičce čtyř hráčů tak vyrazíte do jednotlivých „příběhových“ misí, v nichž se musíte dostat z bodu A do bodu B, kdy během toho postřílíte velký zástup řadových i speciálních zombíků, jimž se zde říká The Riddens. K tomu vám ještě budou představeny některé novinky, jako jsou schopnosti jednotlivých hrdinů či speciální kartičky, jenž různými způsoby upravují hratelnost či vylepšují vaše schopnosti (stále se nemohu rozhodnout, zda se mi tento systém líbí nebo ne). A je to pořád podobná zábava, u které se na pár hodin určitě zaseknete, ale bojím se, že až příliš rychle omrzí. Proto bude pekelně záležet na tom, jakou si autoři pro hráče připraví motivaci, kdy ta, kterou nabízejí k ochutnání v betě, podle mého příliš neobstojí. A rozhodně neobstojí ani zdejší PvP režim, jenž je vyloženě nudný, bez nápadu a špatně vybalancovaný.
Technický stav následně hodnotit úplně nechci, jelikož se jedná o betu, ale během hraní se mi třeba stalo, že kompletně vypadl zvuk hry, případně jsme se ocitli v nekonečném zápase, jelikož se odpojil nepřátelský tým a titul s tím evidentně příliš nepočítal. Nejvíce ale doufám, že vývojáři zapracují na inteligenci botů, kteří jsou zde vyloženě stupidní.
Ve výsledku tedy nevím, jestli se mi hra líbí nebo ne. Na jedné straně tu totiž máme stále zábavné střílení zombíků s přáteli, avšak na té druhé velké obavy z toho, jestli toho autoři nenabídnou přeci jen poněkud málo. Nicméně díky polehčující okolnosti, jíž je přítomnost hry v době vydání ve službě Xbox Game Pass, bude určitě dobré výsledný produkt minimálně vyzkoušet.
Dominik Tománek
Na Back 4 Blood jsem se vcelku těšil. V obou dílech Left 4 Dead jsem nechal až nezdravé množství času, proto mě zpráva o duchovním nástupci této série nadchla. Po vyzkoušené betě ale musím přiznat, že moje nadšení poměrně opadlo.
Hru jsem nejprve vyzkoušel „sám“ s náhodnými hráči a boty, v tomto případě jsem se moc nebavil. To mě ovšem nijak nepřekvapilo, protože tento typ her je stavěný na hraní s kamarády. Při hraní s kolegy z redakce jsem se bavil mnohonásobně více. Systém karet a balíčků by mohl do tohoto typu her přinést osvěžující vánek, beta ho ale zatím příliš detailně nepředstavila a já karty spíše bez zájmu proklikal. Podobně je to u avizovaných rolí v týmu, jejichž potenciál se nejspíše objeví až v plné verzi hry. Kromě zmiňovaných karet však Back 4 Blood s příliš novinkami nepřichází. Často jsem měl pocit, že hraji graficky vylepšené Left 4 Dead, které však v sobě nemá takový drive. Poslední hratelná mise v betě mě bavila zdaleka nejvíce, protože zmiňovaný drive přinesla.
Plnou verzi v říjnu určitě vyzkouším, ale asi jen kvůli skutečnosti, že se objeví v rámci Xbox Game Passu. Ke koupi mě totiž Back 4 Blood nepřesvědčila, budu se však rád plést a nechám se vyvést z omylu, třeba mě nakonec vývojáři přesvědčí.
EVANGELO (bot)
Když redakce Zingu přišla do našeho zombiemi zamořeného kraje (zde je nahrávka události) testovat svoje zbraně, připadla mi důležitá role posloužit jako jejich testovací AI parťák. Úkolu jsem se zhostil zodpovědně a choval se tak, jak se od botů čeká – občas nějaké to zaseknutí ve dveřích, znáte to. O to víc potom redaktoři koukali, když jsem některé z nich oživil poté, co se nechali monstry přizabít. Jak ale eskalovala obtížnost a divokost pozdějších misí v kampani, musel jsem eskalovat také demonstraci svých slabých i silných stránek. Proto jsem se zaseknul o jednoho statického rotačního kulometu a odmítal se jej pustit i poté, co už redakce Zingu vyčkávala na ukončení mise v bezpečné místnosti na jejím konci. Po chvíli zmatkaření se jim ale podařilo odhalit moji nejužitečnější vlastnost – jakmile se jeden z nich zabil, hra mu následně předala kontrolu nade mnou jakožto náhradním životem (takže mohl pustit rotační kulomet a konečně dojít do konce mise). Nikdo není dokonalý, ale v tomhle nelítostném nemrtvém světě rozhodně nikam nevyrážejte sami: boti jako já jsou pořád lepší, než žádný doprovod.
Otevřená beta začíná ve čtvrtek 12. srpna. Hra vychází 12. října a objednat si ji můžete v Xzone.
Nejspíš než tohle, si vyberu WWZ: Aftermath – navíc když do něj implementovali FPS pohled, vypadá to zajímavěji… tohle mi přišlo ani né po 1 hodině nudné, na L4D to rozhodně nemá
Osobně mi nejvíc vadí přítomnost kartiček, úplně bych to odstranil. Líbilo se mi, že jsem asi 3. kampaň s botama už solidně prochcípal, ale jinak si mě to ničím nezískalo. Chce to mít určitě s kým hrát. Zkoušel jsem i Versus, který mě u L4D dost bavil a hrát se to dá, jen se u hraní za infected nebavím ani zdaleka tak, jako u předchůdce této hry
doufám, že si ty reporty z bety vezmou k srdci a upraví ty zvuky zbraní a ty efekty krve jinak mně, jakožto fanouška left 4 dead (tisíce hodin) mně to baví
Mod podpora je to jediné co to dokáže udržet naživu
2x odehraný ACT 1 a mám pocit, že hra už nemá co nabídnout ani v plné verzi, systém kartiček je tady v betě úplně k ničemu/zbytečný. Zbraně mají velice zaměnitelný vzhled/zvuk/damage, jedna je jak druhá a oproti left 4 dead vůbec nemají ten správnej feeling, vylepšování pomocí „attachmentů“ je jen další zbytečnost, jako kartičky.
Hordy a samotné zombie jsou pomale a nepredstavuji vetsi hrozbu. Navic celá zombie apokalypsa je naprosto bez atmosféry, postavy nemaji zadne zapamatovani hodne momenty behem pruchodu hrou.
PVP jsem ještě nezkusil a patrně ani nezkusím, protože „special infected“ mě nezaujali ani z pohledu přezivších, v hordě zombíků si jich člověk ani nevšimne.
Left 4 Dead zůstává nadále nepřekonáno.
Zatím jsem tomu dal jen 20 minut kde jsem naskočil do rozjeté hry, jednou jsem totálně selhal a při opravkách jsem to zvládli na jedničku celkem rychle. Odstřelovali jsme tunel. Určitě to ještě pustím jen nějak nevidím dobře tu cenovku u podobných her. Buď tam bude fakt hodně obsahu nebo je přestřelená. No uvidím až časem.
a lidi to odsuzují, protože očekávají mikrotransakce. Přitom tak dobrá ta hra je.
Není, selhává i v tak základní věci jako je feeling ze zbraní. U téhle hry zásadní.
feeling ze zbraní je velmi individuální, takže chyba není u nich, ale u tebe.
Individuální to sice je, ale nejsem zdaleka jediný, kdo s tím má problém a když si proctes názory na Steam fóru, zjistíš, že ten feeling je špatný z konkrétních důvodů…
neříkej mi, že jsi tím feeling ze zbraní shrnul všechny různé věci na které si lidi stěžují u zbraní? takže jsi vlastně stěžuješ na všechno. Pak teda nemám proti tomu co říct.
Říkám, že feeling zbraní má nějaké konkrétní důvody, proč je špatně. A rozhodně bych neřekl, že se jedná o věci vkusu. Jeden příklad za všechny, nevýrazné zvuky a tak nějak všechny zbraně působí stejně. Do gunplaye mimo jiné zasahuje třeba i Gore, které tu žádné není a oproti left 4 Dead se jedná o mega krok zpět.
u gore je úplně nejhorší ten divný komixově laděný kečup, který stříká při headshotu – co to jako je? combat se skládá jen ze střílení a melee v podobě „bashování“ a oboje je provedeno naprosto mizerně jak u budgetovky z nesquicku… těžkej stacionární rotační kulomet působí jak špuntovka z pouti
Mr.sugar, ok už tě chápu.
Popravdě, grafika je u mně na posledním místě, takže nemám problém a taky nejsem vysazení na perfektně reálné zvuky. Mně stačí když má hra dobrou hratelnost a prvky, jak si udělat svou roli v týmu, a tady je tohle dobře udělané pomocí kartiček a že budou mít zbraně a postavy nějaké vlastnosti. I když bych popravdě uvítal výběr postavy jak v Payday 2.
Chápu. Děláme hru a již druhým rokem ladíme jen zbraně. I když si to mozna neuvědomuješ, zvuk ovlivní celkový požitek ze střílení, stejně tak animace a reakce nepřátel a spousty dalšího. Prostě výsledek že střílení prakticky v každé hře od Valve je tak nějak… Uspokojující. A to tady není, protože některé tyhle složky nedotáhli. Ve hře, která je na střílení dost založena je to pak vcelku zásadní problém. Ale taky není všem dnům konec. Důležité bude, co budou dělat po vydání. Rád bych, aby to nakonec klaplo. A trochu mě mrzí, že vs je spíš aréna. Kampaň by asi byla lepší.