Žánr MMORPG her poslední roky stagnuje. World of Warcraft, někdejší král, pomalu ale jistě upadá v zapomnění, na čem má zajisté podíl i aktuálně probíhající kauza okolo společnosti Blizzard Entertainment. Nelze se tak divit, že se ostatní vývojáři opětovně snaží kultovní online hru sesadit a se svým vlastním počinem se dostat na výsluní. Nejinak je tomu i u brzy vycházejícího New World od Amazon Game Studios. Titul byl již několikrát odložen. Naposledy po červencové closed betě, kterou si mohli vyzkoušet všichni, kteří si hru předobjednali. Od minulého čtvrtka až do pondělního dopoledne, bylo možné okusit svět Aeternum v open betě a my se tak neváhali vrhnout vstříc dobrodružství. Dostojí ale hra hypu, který se kolem ní vytvořil?
Vývoj New World sleduji již několik let. Prakticky od jeho oznámení. Ač jsem sice nehrál první Ultimu Online, tak se s více jak dvaceti tisíci hodinami napříč mmorpg tituly považuji za veterána žánru, který posledních pár let urputně volá po inovaci a originalitě. Tzv. tab target soubojovému systému, který je značně zastaralý a mnohdy nudný, již zvoní hrana a čím dál více hráčů začíná preferovat akčnější souboje, ve kterých opravdu záleží na vašem umu, spíše než na korektní rotaci schopností. Jakmile se objeví alespoň zdánlivě dobře vypadající mmo s akčním combat systémem, okamžitě zbystřím. New World navíc kombinuje velmi líbivé technické zpracování s originálním zasazením do doby kolonizátorů. Nevyhneme se fantasy prvkům, což mně osobně ale vůbec nevadí.
New World kombinuje velmi líbivé technické zpracování s originálním zasazením do doby kolonizátorů.
Amazon Game Studios původně plánovalo New World vydat jakožto hardcore PvP titul, ve kterém byste při smrti např. přišli o veškeré své vybavení. Tím by se ale značně zmenšila základna hráčů, což tvůrcům nakonec došlo. Postupem času se tak z New World stalo klasické MMORPG, ve kterém se mimo PvP, na které je stále kladen největší důraz, můžete věnovat i PvE. Zde nastává první kámen úrazu. Jelikož byla hra během vývoje několikrát překopána, nelze od ní čekat, co se týče příběhu a PvE obsahu, žádné terno. Během hraní bety mi děj nikterak neučaroval a neustále se opakující úkoly typu zabij to a tohle, seber tam to a tamhle to, působily jako rychlokvaška. Šeď a nuda. Příběhové questy jsou o něco lépe zpracované, ale nic lepšího jak průměr nečekejte.
PvP obsah, to už je jiná. Ostrov Aeternum, na kterém se New World odehrává, je rozdělen do teritorií. Každé disponuje svým hlavním městem. A právě o teritoria a města se hráči a jejich Company (obdoba guildy), budou utkávat v bitvách 50 versus 50. To už je pořádná vřava. Kdo obsadí oblast, diktuje si například podmínky v podobě daní a poplatků. Na výběr jsou tři frakce, ke kterým se můžete připojit. Covenant – sekta náboženských fanatiků (inkvizice), Marauders – militantně založené, doslova „zelené mozky“ a Syndicate – intrikující bratrstvo plné nájemných zabijáků. Na každém serveru tak bude probíhat neustálý boj o kontrolu území. Jen doufám, že budou co do počtu frakce alespoň trochu vyvážené. Samotné PvP souboje jsou zábavné a opravdu potrápí vaše herní schopnosti.
Na výběr jsou tři frakce, ke kterým se můžete připojit.
Soubojový systém je nicméně na můj vkus nedodělaný. Můžete sice uskakovat, ale pokud zrovna provádíte útok za pomoci některé z vašich tří abilit, nepodaří se vám to, dokud útok nedokončíte (tzv. animation cancel lock). To má za výsledek občas frustrující zkušenost. Ve hře se aktuálně nachází jedenáct zbraní – meč a štít, sekerka, obouruční sekera, rapír, kopí, ice gauntlet, fire staff, obouruční kladivo, luk, mušketa a healing staff. Vaše postava může disponovat libovolnou kombinací dvou zmíněných zbraní. New World nenabízí dobře známý systém herních tříd, takže můžete být klidně léčitel s holí, který se bude následně ohánět rapírem (role tank, healer a dps tu nicméně najdeme). Zbraně jejich používáním levelujete a odemykáte si tak další schopnosti a pasivní bonusy. Pokud budete chtít, můžete si „vyexpit“ všechny. Každá zbraň těží z určitých atributů. Těch je celkem pět – strength, dexterity, intelligence, focus a constitution. Je tedy jasné, že vám při používání obouruční sekery nebude atribut pro healing staff příliš k užitku. Možnosti buildů jsou ale velmi komplexní a věřím, že si každý najde to svoje.
V čem New World exceluje, je jednoznačně systém craftingu. Troufám si říct, že je to to nejlepší, co jsem v žánru doposud viděl (ano, beru v potaz i FFXIV). Kácení stromů, kutání rudy, stahování zvěře či sbírání bylinek je natolik imersivní, že vás prostě bude bavit. profesí je samozřejmě více a jsou vzájemně natolik provázané, že pokud nechcete být závislí na ostatních hráčích, doporučuji se věnovat prakticky všem. Crafting je jednoznačně nejsilnější stránkou titulu a nebojím se jej přirovnat k již zmíněné Ultimě či např. Albionu Online. A ta grafika! Jedná se o aktuálně nejhezčí MMORPG. Bez debat. Úroveň detailů je obrovská a díky tomu se na ostrově Aeternum budete nejednou kochat výhledem.
Každá zbraň těží z určitých atributů.
Closed beta byla technicky na velmi dobré úrovni. To se bohužel nedá říct o open betě. Diskusní fóra zaplavily stížnosti hráčů, ve kterých popisují otřesnou optimalizaci hry a silné propady snímkování i na sestavách za nehorázné sumy. Má sestava s Ryzenem 5600x, RTX 3070ti a 16 GB Ram na tom nebyla jinak. Snímky si dělaly co chtěly, využití GPU se propadalo i k 50% a do toho vypadával zvuk. Pokud by closed beta neběžela desetkrát lépe, tak bych se nedivil, ale jelikož hra vychází již 28. září, nevidím to jako dobré znamení. Když k tomu přidáme aféru zničených RTX 3090 během closed bety (chyba byla na straně výrobce hardwaru), provází hru relativně hodně problémů. V návaznosti na to bych se rád omluvil za screenshoty, na kterých si všimnete informací o využití hardwaru. Náhoda je mrcha a já při současné situaci na trhu nechtěl riskovat. Děkuji za pochopení. Pokud by Amazon hru opět odložil, upletl by si na sebe bič. Doufám tedy, že byly problémy způsobeny pouze stress testem serverů a potenciálně také sběrem dat, který běžel na pozadí, aby tvůrcům usnadnil hledání chyb, kterých bylo mnohem více jak v uzavřené fázi testování.
Když se ohlédnu na herní historii Amazon Game Studios, není mi příliš do skoku. Většina projektů nespatřila světlo světa, další byly po krátké době vypnuty (Crucible). New World má potenciál stát se dalším velkým mmo hitem, ale rozhodně není bezchybný. Spíše naopak. I přesto jsem se ale celou dobu hraní bavil. Není to WoWko. A to je dobře. Pokud tvůrci zapracují na PvE obsahu a vyladí technickou stránku hry, rozhodně se bude jednat o důstojného soupeře ostatním hrám žánru. Pokud se tomu tak nestane, nevěštím hře zářnou budoucnost. Na vydání se těším, ale má očekávání jsou spíše vratká.
Také jsem veterán mmorpg. Mnoho let napříč LOTRO, GW 2, SW, ESO a teď ze setrvačnosti Destiny2. Tahle hra nepřináší vůbec nic nového. Ba naopak. I GW2 někdy před 7 lety přinesly trochu nový přirozenější systém questů, kdy třeba člověk viděl na cestě karavanu, tak se jen připojil k ostatním hráčům s tím, že ji doprovodí a ani nemusel žádný úkol brát a po tom co karavana dorazila byl splněn quest.
Vychvalovany crafting beru spíš jako standard u takové hry. Opět nic zvláštního oproti již starým GW2 nebo eso.
Akční soubojový systém jako v eso s pár abilitami mám pravda raději než milionová naklikávačka abilit ala GW2 a SW, ale už by to chtělo také trochu ozvláštnit. Je to zase až přílíš jednoduché a po chvíli nudné.
Grafika je možná na první pohled líbivá, ale na ten druhý už se dá říci, že s dnešními možnostmi bychom mohli být ještě o dost dál.
A ani to zasazení do světa mě nezaujalo. Mám rád historii, mám rád fantasy, ale tady mi to přijde na sebe nějak nasílu dané dohromady. Trochu pirátská mytologie, trochu fantasy, trochu historického dobývání Ameriky. Moc splácané.
A hlavně, ta hra nemá vůbec žádný lore.
Jak chce uspět proti hrám jako je třeba eso, za kterým stojí do posledního detailu vybudované celé universum s detailní historií, které se svým rozsahem může směle rovnat s propracovaností světa Středozemně. Nebo SW nebo nakonec i to wowko.
Jediné na co hra může sázet je na svou jednoduchost a nenáročnost, což možná ale dnešní generace hráčů ocení více než složitost a propracovanost a nakonec to nějaký úspěch mít bude. Pro mě jako pro herního starce je to zklamání a na již hodně staré tituly, které jsem zmiňoval to nemá ani zdaleka.
Situace okolo MMO je aktuálně hodně bledá, a tak se hráči upínají na každý nový titul. Ale kdo nic nečeká, může být pouze překvapen. Třeba to vyjde. ESO bylo na začátku také nic moc Uvidíme.
Měl se Amazon soustředit jen na MMO Lord of the Rings, takhle vyplázli zbytečně prachy a výsledek bude nula.
To jo, to LOTR MMO jsem myslím četl, že úplně zrušili, škoda, alespoň bych vyzkoušel. New World mě nezaujal ani omylem.
Ano, je to tak. LotR MMO bylo zrušeno.
O téhle rychlokvašce je tu tolik článků a o Ashes of Creation ani jeden, přitom to je zatím nejzajímavější MMORPG teď ve vývoji. Docela škoda.
Ashes of Creation nějaký čas sleduji, ale zatím to na mě působí jako hra s dost zastaralým systémem gameplaye. Ale třeba budu mile překvapen, až to v roce 2030 vyjde
Hru jsem testoval jen pár hodin, když pominu celkem kostrbatý combat systém, nevidím ve hře endgame content , je škoda, že opustili od ztráty gearu při smrti, což by u hry, kde jednou z hlavních náplní je grind profese dávalo smysl. Massive PvP je vlastně jen o tom, že stojíte v 50 na místě a mačkáte jedno tlačítko. Takovýto systém hry by si zasloužil něco na způsob hellgate v Albionu online. Kde by tým který zvítězil mohl dobít například bosse pro crafting reward.
Přes 100 hodin stráveno napříč oběma bety a fakt si nemůžu pomoct, ale nejlepší na celé hře je crafting a gathering, tedy systémy, které můžete hrát single bez jakékoliv interakce s ostatními hráči, questy a hlavně systém questu je nejotřesnější příklad, který můžete v mmo udělat… Nudný, znovu bez jakékoliv interakce s ostatními hráči…. navíc aby jste si mohli odemknout vyšší lvl questu ze settlementu, musíte udělat VŠECHNY ostatní questy z daného settlementu, nelze skipnout low lvl quest, protože pak ten s vyšším lvlem se vám prostě neodemkne, navíc všechny questy Jsou totožné kde odevzdate jeden quest a další vás pošle do samé lokace zabíjet ty samé mobky nebo otvírat ty samé bedny…..Expedice jsou narychlo udělané jen aby tam byla nějaká forma dungeonu a gear chasingu, ale nějaký ,,raidery,, tu určitě nepotkáte…. A core gameplay a hlavní pointa celé hry, PvP je jednoduše unbalanced… Pokud nebudou vydávat nějaký content update každý měsíc tak jim ti lidi jednoduše odejdou, protože territory control jako hlavní drive celé hry po chvilce omrzí a ve výsledku bude každý server ovládat jedna dána frakce, kde nebude vůbec žádná šance, aby to obsadil někdo jinej…. A co se týče nových hráčů kteří potencionálně přijdou například rok po vydání, nedokážu si to jednoduše představit…člověk dostane možnost v lvl 10 PVP vyjde ze settlementu a dostane instakill od max outnutych hráčů co budou farmit low lvl hráče… Skvělý systém a game design
Hra bez duše, totalitní nuda v přímé akci od studie z neomezeným budgetem. Tahle hra nemá šanci sundat umírající WoW ani jedno z ostatních TOP MMO, silně pochybuji že se i byť zařadí aspon trochu pod ně :).
Jak jsem psal už při x betách. Ta hra není špatná concept není zlý, jen je špatně vyvíjená a je prostě znát že Amazon ani neví co od toho chtějí. Nejdřív to bylo něco , pak zase něco jiného, pak to zase obalily něčím jiným, výsledek je nuda a šeď. Na téhle hře je doslova vidět ta znuděnost lidí jinými MMO, že dokáží omlouvat hypovat naprosto vše co na téhle hře je. Jako kdyby to nikdy v žádné jiné mmo nebylo.. Krásný příklad je omlouvání příšerných questů, jakože ono to v jiných mmo je taky strašné. TAK PROC BY SE MULTIMILIARDOVE STUDIO SNAZILO NE? Tohle mě neskutečně dostává. Jak někde muže něco tak tupého vypustit z ust. O Combatu se mluví pomalu jako o nečem revolučním, přitom mi přišel doslova a do písmene horší jak v ESU kterému se to podobá , a to to má ještě combat coldowny mezi swapem, nadhera.. Šílený PVE který tady je pomálu a nezabaví na víc jak měsíc, vždyt už v uzavřené bětě šlo za 14 dní stihnout pomalu 90% contentu hry. Nemluvně o Tunach bugu a glitchu.
Ok tohle by se vše dalo omluvit, ale co se nedá omluvit je to představení hry. To natáhnutí toho feelingu do hry, něco co hráče chytne a nepustí, nějaký příběh, zrada nebo boj mezi companys/kolonizátory proč jak apd. Něco čím ta hra hráče provede. Aby mu něco vštípilo do hlavy proč se bojuje na tom světě o co, co se tam stalo apd. Aby ten hráč k něčemu přilnul… Tohle hra nemá. To je prostě lenost a tupost od Amazonu a na tomhle je krásně vidět co tou hrou zamýšleli na začátku. Nemá to žádné cutsceny nic. Prostě tě hodí do světa a už v první minutě ti to rika zabij 5 kostlivců. Boha jeho rok 2021. Už v první minutě člověk zvrací z tich příšerných questů.. Jasný v každých MMO člověk dělá v podstatě to samé. Ale boha tady to člověk dělá už v prvních 5 minutách hry, je to v každé MMO před tímhle rokem. Proč Amazon nepřišel s něčím čím by se prezentoval? A to to nemusí být nic obřího, ale nějaká novinka. A ne jen sebrání contentu ze všech MMO a z bastlit to dohromady, stylem ono to možná bude fungovat.. Přijde mu to jako tupé MMO bez pořádného jádra.
Je mi uplně jasné proč Amazon posunul vydání Lost Arku na 2022 protože moc dobře ví že ten odliv těch hráčů z NW by byl masivní s příchodem téhle hry :).
S drtivou většinou souhlasím. Lost Ark má určitě lepší vyhlídky, tedy pokud ho u nás nezabijí P2W shopem.
Na open beti jsem se tesil, hru jsem nekoupil, tak je byl rad, ze si ji budu moci vyzkouset pred eventualnim prodejem a nsem rad, ze hsem si hru nekoupil a po zkusenosti v open bete, to jiz ani neplanuji.
Hra je jednoduse nudna, kdyby ji vydali pred 6 a vice lety, tak by to asi bylo good, ale na rok 2021(pomali 2022) jsou principi hry zkratka stare, nezazivne, repetujici se a kazdy veteran mmo se zacne nudir v ramci hodin, natoz pak dni. Prislo mi to jako takova horsi kopie Elder scrolls online.
Muj 4 denni pokis se hrou skoncil po 2 dnech a 3ti den odinstakaci hry.
Nemyslim si, ze ta hra nekdy bude dobra, potrebovala by hooodne prekopat, respektive postavit mechabicky od zacatku. Coz je na dalscih par let. Abych je nehanil, grafika je na mmo moc pekna.
do roka a do dne je ta hra mrtvá, jestli se něco za ty roky pokusů ověřilo, tak to, že o class-less MMO není až takový zájem a hlavně „holy trinity“ je prostě vrchol evoluce, to že se tohle ze hry odstraní ji vůbec nic nepřidává, ale spíše ubírá, zejména na rozmanitosti
betu jsem si vyzkoušel a děkuju, nechci ani zadarmo, ta hra opět nemá nic nového ani zajímavého, co by přinášela – příběh neexistující, questy podle šablony toho nejnudnějšího, co v MMO může existovat a PVE orientovaný na craft a sběr různých „currency“ je taky bída.
K pvp jsem se nedostal, ale tomu „mrtvýmu“ wow také nesahá ani po kotníky – obecně pvp bez TAB-target je mnohem složitější na realizaci tak, aby bylo zábavný a to se jim tady podle mě nepovedlo.
Zadnej velkej hit se konat nebude. Klidne se vsadim. A ze wowko umira slysim uz 10 let.
Sem videl nejaky video jak tam youtuberi breci, ze je wowko nebavi
Hrozna banda retardu
WoW je na tom aktuálně opravdu bídně. Velké množství hráčů se přesunulo na FFXIV. Prostě není content a Blizzard se to nesnaží změnit. Bohužel.
Tak kdyz se jim libi shemale asiatky tak at to hrajou. Wowko tyhle mmo stejne neprekonaj
Svým způsobem máš pravdu, WoW má velkou fanbase a určitě hodně hráčů hraje hru už jen z nostalgie nebo prostě proto, že v ní utopilo mrtě času a je jim líto přestat hru hrát. Já hrál až do loňska a přestal jsem hlavně kvůli tomu kontentu, který tě začal brutálně nutit hrát fakt moc často a dělat hlavně věci úplně zbytečné, jen aby hráč musel být ve hře. Dále atmosféra světa i příběh začal jít do kopru, přijde mi, že dnešní WoW je dost pro děti, ostatně cenzurování modelů postav i dialogů je toho také důkazem. Letos jsem si koupil na PS5 TESO, hrál jsem pár měsíců, hra je to dobrá, ale už to taky nehraju a určitě to na mě nezapůsobilo tak moc, jako kdysi WoW Ty řeči, že hra umírá je pravda, ale v tom významu, že ji nehraje tolik milionů lidí, jako v dobách WOTLK třeba a počet hráčů klesá, ale určitě to není tak, že by servery začínaly být mrtvý.
Aktualne ma ff14 vic aktivnich hracu, nez wow.
Ff114 ma opravdu nejlepsi craft/gather system na trhu. Vic se sozstredi na aktivni pribeh (story prog), nez gistorii a mytologii(lore) sveho sveta. Trialy a raidy nejsou spatne. A jsou mechanicky na urovni wowka.
Ff je vic community based a ma aktivni GM ve hre, +bojuji s problemem botu a gold(gill) prodejcu. Narozdil od actiblizu, ktery je podporuje.
Co se tyce grafiky: wowko ma nadcasovou stylizaci. Ff14 se da namodovat a black desert je kral.
Pvp orientace a boj bez tab-targetu… Bdo je v tomto top, ale pve je odpad.
Bdo je pay2win, free2play.
Wow je pay 2 play +pay2win. (+toxic AF).
Ff14 ma taky shop s mikrotransakcema, ale jsou to vse osklive veci… Ale koupit u nich neco, at uz hru, nebo enotikon… Na to musi mit clovek dva tituly a doktorat…
Vidím že tu začíná být zvykem se dozvídat o open betach když je jim konec.
O otevřené betě jsme informovali zde.