Hitman vyrazil na další dobrodružství. Tentokrát se jeho cílovou stanicí stal Ambrose Island. Jak nám pirátská destinace sedla a zda je to dostatečný důvod k návratu k Hitman 3, vám řekneme v našich dojmech z hraní.
- Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One, Nintendo Switch
- Datum vydání: 20. ledna 2021
- Výrobce: IO Interactive
- Žánr: Akční adventura
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 64,5 GB
- Herní doba: 7 hodin
- Cena: 1500 kč (Steam)
Konečně možnost stát se pirátem!
Hitman 3 mi dosud nabídl řadu lokací majících jisté kouzlo. Ambrose Island se však od většiny destinací liší, protože je to místo, které je plné lidí vyloučených z normální slušné společnosti. Chlápek v neoprenu tím pádem nikomu nepřipadá příliš podezřelý. Právě naopak. Všichni tu tak nějak žijí na hranici zákona a dokud se někomu necpete do baráku, jste jim v podstatě jedno. Trošku jsem tím byl zpočátku vyveden z míry, jelikož jsem očekával, že Agent 47 tu bude kvůli přemíře palných zbraní zažívat více divočiny.
Namísto toho jsem měl možnost hodně se potulovat po okolí a sledovat svět kolem sebe bez větších vyrušení. Informace se na Ambrose Island díky tomu vstřebávají opravdu nebývale dobře. Některé situace jsou navíc skutečně vtipné, takže se při trošku hlubším zkoumání dá i obstojně bavit. Lokace je to na poměry Hitman 3 relativně prostorná a složená z několika na sebe napojených částí. Je zde pláž kypící životem, chýše plné spáčů a pak samozřejmě také část kontrolovaná piráty. Hlavním bodem celé výpravy není ale ani tak hledání a eliminace cílů ve slumech, jako spíše získání přístupu k satelitu, ke kterému se dá dostat rovnou dvěma způsoby.
Ten jednodušší je postavený na vpádu do tajných prostor s počítačovým terminálem, které leží v jeskynním komplexu, do nějž se dá dostat na můj vkus možná až překvapivě snadno. Stačí jít za nosem. Vytáhnout pistoli a vymalovat pár starodávných aztéckých zdí obsahem hlav místní ochranky. O tom ale Hitman 3 přeci jen není. I když skrze projektily a násilí asi vede ta nejrychlejší cesta, jak se ostrovním královstvím Ambrose Island prokousat, pocit uspokojení člověk zažívá především, pokud se mu povede projít úrovní bez extrémního získání pozornosti, nebo zcela bezkontaktním průchodu založeném pouze na interakci s cíli.
Kreativita tvůrcům v rámci eliminací neschází
Za sebe jsem si proto zvolil druhou cestu, v jejímž rámci musíte obstarat dvě přístupové karty. Ty mohou vašim kumpánům pomoci dostat se k informacím v satelitu bez nutnosti násilí. Tedy někdo při jejich získávání asi zemře, nebude to však až takové krveprolití. Vyžaduje to ale více práce. Jednou musíte získat převlek kuchaře. Jinde zase skrze vysavač dočasně odstavit člena pirátské bandy a v jeho oblečení zamířit do útrob základny plné po zuby ozbrojených chlápků, kde na vás čeká jejich šéfka.
S tou se dá v Hitman 3 vypořádat různě. Můžete do její chýše nacpat s láskou vlastnoručně vyrobenou bombu, nebo jedovatou žabku. Ano, čtete správně. Ambrose Island je místem plný potenciálních zbraní a tvůrci Hitman 3 se je hráči vůbec nebojí nabídnout. Je v podstatě pouze na vás, jak moc chcete být během likvidace kreativní. Osobně jsem ji otrávil a další cíl pěkně po staru ze slušné dálky poslal ke všem čertům menší explozí. Sice to natropilo trošku rámusu, ale daný okamžik byl k nezaplacení.
Právě přidaný Ambrose Island je místo s potenciálem
Ambrose Island rozhodně představuje dobrý důvod k návratu k Hitman 3. Je to poctivá mapa, která před hráče hledající výzvu staví nové cíle a především zajímavé místo, v němž se mohou vyřádit všichni fandové tichých eliminací. Za sebe oceňuji primárně to, jak je nový ostrov zpracován. Většina tu má zbraně. Nikdo ostatní příliš neřeší a celkově je to prostor plný jisté formy svobody, jenž má velký potenciál v budoucnu nabídnout legendárnímu zabijákovi zajímavé nové cíle.