Televizní novinky a bulvární články jsou plné násilí. Když se ale objeví hra, která je postavena na násilí, vyvolá to velké pozdvižení. Takové hry jsou poté propírány všude možně a svalují se na ně chyby lidí, ale to jsou ve většině případů lidé, kteří nejsou v pořádku. Stojím si za tím, že hry dokážou ovlivnit slabého jedince, ale ne zdravého člověka s rozumem. Hry hraji od svého mládí a nikdy mně nenapadlo sednout do auta a uhánět po silnici jako blázen hlava nehlava ve stylu Need for Speed, nebo vzít do ruky zbraň a nakráčet na policejní stanice á lá hrdinové gangsterské série Grand Theft Auto od Rockstaru.
Mou psychiku nenarušila ani hra Hatred, která staví na násilí a neřeší žádný pud sebezáchovy či lidskost. Vžijete se totiž do narušeného a chladnokrevného antagonisty, který nenávidí celé lidstvo. Ať už se bavíme o obyčejných lidech, politicích, policajtech nebo vojácích. Nazývá je parazity, nebohými tvory, naloženým masem a neužitečnými červy. Jednoho dne mu úplně přeskočí, vezme do ruky zbraň a vyjde ze svého domu na předměstí New Yorku, aby tohle naložené maso postřílet a spálil.
Hlavní hrdina je arogantní psychopat, který vás začne nudit.
Vy tak máte za úkol postřílet předem určený počet obyvatel. Každým levelem se číslo postupně stupňuje, stejně tak samotná obtížnost. Na začátku se vaše šílenství snaží zastavit pouze policie s obyčejnými pistolemi. Poté nastoupí lépe ozbrojená jednotka SWAT s neprůstřelnými vestami, samopaly a brokovnicemi. Když ani to nepomůže, je na řadě armáda s ještě lepší výzbrojí (kupříkladu raketometem) a hlavně s ikonickým humvee, který má na střeše velmi účinný kulomet. Na první pohled by se mohlo zdát, že teď jde opravdu do tuhého, ale bohužel tomu tolik není.
Hatred jsem prošel na těžkou obtížnost za nějakých pět hodin a v dostupných sedmi úrovních jsem neměl téměř žádné závažné problémy. Když nastoupil SWAT nebo armáda, tak stačilo najít neprůstřelnou vestu, skrčit se a začít kosit jednoho strážce zákona za druhým. Když šlo do tuhého, nebát se vzít nohy na ramena, najít si neozbrojeného civilistu a toho zavraždit, abych si doplnil zdraví. To je totiž jediný způsobem ve hře, jak se uzdravit – psychopat zavraždí zraněnou oběť podříznutím hrdla, zlomením vazu nebo zastřelením. To vše sledujete v cut-scéně, kterou často bohužel narušuje špatně nastavená kamera.
Pokud si myslíte, že humvee s kulometem vám dokáže zavařit, tak tomu tak není. Sice udělá ze zdi vašírku, ale vývojáři nesmyslně na každou stranu vozidla umístili kanystr s benzínem. Ten stačí trefit a hammer exploduje.
Zdraví lze doplnit pouze likvidováním lidí v agonii. Jde o jediný způsob léčení.
Hatred se ze svého izometrického pohledu nehraje špatně, připomíná začátky GTA, ale schází mu náboj a zajímavosti. Je škoda, že Poláci postavili hru pouze na násilí a nevyhráli si s dalšími možnostmi, které by hratelnost zpestřily. Po grafické stránce na tom titul rozhodně není špatně, stejně tak jsem byl nadšen z modelu destrukce, kdy pomocí granátu, raketometu, kulometu, kanystru s benzínem nebo propan butanových láhví naděláte pořádnou paseku v domě, bance i na policejní stanici.
Špatně je na tom ale umělá inteligence ochránců zákona. Ti vám nesmyslně vbíhají do rány a dělají další velmi nepochopitelné kiksy. Jaké? Nejzávažnější problém vidím v tom, že střílejí po svých lidech, stejně tak neozbrojených obyvatelích. Nejednou se mi stalo, že mezi mnou a cílem byli lidi. Policista i přesto začal střílet a usmrtil nejednoho nebohého civilistu. Tohle bych ještě dokázal přežít, ovšem další věc už nikoliv. Na policejní stanici jsem šel do druhého patra, komando naběhlo do prvního patra a začalo nesmyslně střílet ve směru, kterým jsem se pohyboval o patro výše. Stačilo tedy šikovně chodit a takzvaní strážci zákona se postříleli navzájem. To jsem jaksi nechápal.
Vedlejší úkoly fungují jako respawn body. Když je nemáte nebo dojdou, začínáte hezky od začátku mise/lokality.
Kvitovat musím umělou inteligenci u obyvatel jednotlivých lokalit. Nebudu tady řešit, že často utíkají naprosto nesmyslně nebo se o něco zaseknou. Místo toho bych chtěl zmínit, že se mi líbilo, když civilista, po kterém jsem střílel, našel nejbližší zbraň na zemi, sebral ji a snažil si zachránit život. Nedělala to každá AI postava, ale pouze některé, což koresponduje se samotnou realitou; někdo by vzal nohy na ramena, jiný by se snažil bránit.
„Cítím jejich bolest. Jejich utrpení protéká mými žilami.“
Při masakru můžete mít u sebe maximálně tři různé zbraně a tři typy granátů. Ze začátku se musíte spolehnout především na obyčejnou pistoli. Poté naleznete různé brokovnice, samopaly, plamenomet nebo raketomet. Hlavní hrdina je sice ozbrojen nožem, ale ten využije pouze v cut-scénách, když vraždí svou zraněnou oběť, aby si doplnil zdraví.
Využít můžete i různá vozidla, ať už civilní, policejní nebo vozidla SWAT a armády, ale moc vám to nedoporučuji. Ve dvou pasážích sice vozidlo přímo řídíte, ale není to nic příjemného. Auto se ovládá dost těžkopádně a lepší je se řízení vyhnout.
Závěr
Už ze samotných odstavců výše je jasně patrné, že při hraní Hatred jsem nebyl moc spokojen. Vývojáři se soustředili příliš na násilí a brutalitu a zapomněli bohužel na další důležité části hry. Líbí se mi grafický kabát, kde převládá černá, bílá a tmavě červená. Samotná hratelnost je také v pořádku, pokud vám nevadí izometrické tituly, stejně tak vedlejší úkoly, na kterých si ovšem mohli dát v Destructive Creations více záležet a nejenom vše točit kolem zabíjení. Vedlejší úkoly fungují jako bod pro respawn. Pokud nesplníte vedlejší úkoly a zemřete, musíte hrát misi/lokalitu od začátku.
„Je to jako nejintenzivnější droga, potřebuju víc… mnohem víc.“
Kvůli těmto problémům nastává brzy stereotyp a nuda. Ještě hůře je na tom umělá inteligence, propady frekvence snímků za sekundu, jízdní model, krátká herní doba (sedm úrovní projdete za nějakých pět až šest hodin), nevýrazný soudtrack a v neposlední řadě odbytá česká lokalizace se špatně složenými větami a dalšími do očí bijícími kiksy.
• Stiskni G khozen grantu ve směru zaměřovacho křže
• Nechám pohřbít, kolik můžu
• Zmínit zbraó
• Oslepující granát obsazený
• Dokonči level „Domov“ se všemi sidequestmi
• Dokonči hru na lehké obtížnosti
• Stroj na genocídu
• Nějaký naložené maso
Recenze
Hatred - nenávist vede k utrpení
Hatred je jednoduchá izometrická střílečka, která staví pouze na zabíjení. Hlavní hrdina je arogantní chladnokrevný psychopat, který vás začne nudit. Hře chybí hlubší příběh a sráží ji slabá umělá inteligence, nudná a stereotypní náplň misí, krátká herní doba, jízdní model, nevýrazný soundtrack a otřesná česká lokalizace.
Líbí se nám
- grafický styl se hodí do celkové atmosféry
- zničitelné prostředí s rozpadajícími se zdmi
Vadí nám
- že se vše točí jen kolem zabíjení, i vedlejší úkoly
- arogantní a psychicky narušený hlavní hrdina začne brzy nudit
- krátká herní doba (sedm úrovní projdete za pět až šest hodin)
- umělá inteligence
- propady frekvence snímků za sekundu
- jízdní model
- nevýrazný soundtrack
- otřesná česká lokalizace
Až si to budu moct zahrát, tak kladnou recenzi napíšu U týhle hry to pude. Kontroverze atd
Yes, já si The Order 1886 obhájil, nebo ne?
Znam lidi, kteri dokazou vytvorit kontroverzi se vsim vsudy. . tendle paskvil je spis ostudnej, ale tak kazdej ma ten vkus posunutej nekde jinde ze ( ( (: rad bych si precetl recenzi od zastancu tydle praseciny. . he . . mozna i s chuti . . jediny co muzu ocenit je recenzentuv postreh "je to nuda", pac i virtualni kill muze bavit. .
to Moppy: Každému se líbí něco jiného. Ale za svým názorem na Hatred si stojím.
witcherrr: Já bych ubral Zaklínači 3 jeden bod za moc dlouhou herní dobu. Je to frustrující.
witcherrr: S tou herní dobou to chápu, ta hra nemá kromě singlu co nabídnout. I to CoD má totiž více obsahu,
společně s neomezeným multiplayerem.
Už mi přijde normální, že tu nacházím většinou jenom nefér recenze.
Jediné co se mi z videa líbilo, byl grafický kabátek…. . jinak je to děs, to i POSTAL byl zábavnější
krátká herní doba (sedm úrovní projdete za pět až šest hodin)
umělá inteligence
propady frekvence snímků za sekund
Tyhle body nelze brát vážně, dokud je nezačnou dostávat i ostatní hry CoD apod. .
Rychlokvaška, která nemá hlavu ani patu, zadarmo drahý.
MoRt8: Však také 23cicer poukazuje na to, že hru máš zakoupenou jednou, a že by sis měl přikoupit další kopie, ať podpoříš ty sympatické a tvůrčí vývojáře.
23cicer : : : Věta, že to mám nainstalovaný asi znamená co? Nevím jak pro tebe, ale pro mne to znamená, že jsem produkt předtím zakoupil. Chápu ale, že každej to tak nemá:-)
Ale ale Morte. . jeste nedavno si tu plamenne prohlasoval, ze si hru nekoupis jednou, ale petkrat tak upaluj, at ti do mesice vytvorej pokracovani – oni ti verej. . he
Nehrál jsem to a ani možná nebudu, i když to mám nainstalovaný, ale ať jdou všichni ty sráči, co by podobný věci zakazovali do hajzlu. Tvůrčí proces i v případě, že tvořím sebevětší sračku by měl bejt prostě bez omezení. Komu se to nelíbí – ať to nehraje, nečte, nečumí na to atd. Easy. S podobnou mentalitou bysme byli furt ve středověku. Je to tupá píčovina a sere spoustu lidí – díky za ní.
[ odkaz ]
to jesterkacz: To neznamená, že singláč dostaneš totálnu sr*čku. Tak či tak MP v tých "skvostoch" stoji za…