Od pokračování legendárního SOCOMu se čekalo hodně. Možná až moc. Studio Zipper Interactive stálo před nezáviděníhodnou situací, kdy muselo dostát odkazu legendární série a zároveň uspokojit dlouho pěstovanou touhu fanoušků. Upřímně, nesplnilo ani jedno a je to sakramentská škoda, protože ze screenů a trailerů vypadala hra skutečně lákavě.
Kdysi byl SOCOM průkopníkem ultra-realistické taktické akce, jež si získala srdce desetitisíců fanoušků po celém světě, jenže co čert nechtěl, na SOCOM 4 to nějak není poznat. Hra se oděla do pozlátka relativně povedeného audiovizuálního zpracování (pomineme-li katastrofální efekty a fyzikální engine) a v nových šatech, jako by se z ní stal někdo jiný. Rázem na vás zírá veskrze obyčejná third-person akce, která si na vojáčky jenom hraje.
Hra učinila významný krok směrem k arkádám a je to na ní sakramentsky poznat.
Ano, pořád tu jsou taktické povely pro vaše družstvo, ale jejich využití pokulhává a ve finále to vždy skončí úplně stejně. Vaše parťáky pošlete kupředu, aby se na ně soustředila palba, zatímco vy se staráte o likvidování nepřátel z uctivé vzdálenosti. Ono, ne, že by taktizovat nešlo, jde to … ale dře to. A hlavně, docela to ztrácí smysl. Hra učinila významný krok směrem k arkádám a je to na ní sakramentsky poznat.
Přichystanými čtrnácti singleplayerovými misemi se prokoušete relativně bez obtíží i strategického umu a v poklidu si budete moci užívat béčkového příběhu, v němž zlí pánové se zbraněmi dělají zlé věci a musí být zastaveni. Průměrná dějová linka je navíc okořeněna průměrnými dialogy a průměrnými postavami a celé to tak ve vás bohužel nezanechá hlubší dojem. Snaha se ovšem vývojářům upřít nedá. Celá vaše jednotka je relativně sympatická a dokonce se myslelo i na teenagery, kteří budou moci pnutím v kalhotách prokazovat obdiv jediné postavě ženského pohlaví.
Co je ovšem neodpustitelné je délka kampaně, kterou lze s trochou snahy proběhnout doslova za pár hodin. U normální akce nic výjimečného; doba je taková. U taktické akce docela problém. Všechno ostatní ovšem funguje na jedničku. Design lokací (ačkoliv jsou docela jednotvárné; džungle, město, vesnice, džungle, město, vesnice atd.), systém krytí … těžko něco vytýkat. Snad jen, kdyby si tvůrci hráče tolik nevodili za ručičku. Podstatně větší volnost by novému SOCOMu jistě prospěla.
Ne, singleplayer opravdu nenadchnul. Za to multiplayer, to je jiná. Horší. Člověk by po předchozích zkušenostech čekal, že konečně uvidí, do čeho vývojáři investovali veškerý čas a snahu, zvlášť když jsou zodpovědní za relativně inovativní online akci MAG, jenže ono to působí tak nějak nemastně neslaně. Zatímco v případě custom kampaně s pěti živými hráči proti AI nepřátelům to ještě nedopadlo nejhůř, opravdu se u toho dá občas pobavit, kompetitivní část je v rámci série ohromným krokem zpět.
Definitivně kupříkladu zmizely některé herní módy, jež se v předchozích dílech těšily nemalé popularitě, a celé se to posunulo směrem ke Call of Duty. V praxi to znamená spoustu blbůstek okolo, které jsou ve výsledku k ničemu a arkádové gulášoidní podání, v němž je občas docela problém se zorientovat. Žádná výraznější spolupráce mezi hráči a taktizování není vůbec potřeba a všechno se to řeže dle libosti.
Z šedého průměru se tak hru daří vytáhnout jediné věci – pohybovému ovládání. SOCOM 4 si vesele tyká s Move a podle reakcí kolegů jde o zatraceně povedenou záležitost (sám jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet na vlastní kůži). Hra je pro ovladač údajně dokonale optimalizovaná a nehrozí proto žádné kiksy a zádrhely, což je příjemným překvapením a zprávou pro ostatní, že to jde udělat hned napoprvé a pořádně. Na to, aby to titul katapultovalo mezi nadprůměrné kousky, je to ale bohužel zoufale málo. A i proto je hodnocení takové, jaké je.
Recenze
SOCOM 4: Speciální jednotky hadra
Návrat ve velkém stylu se nekoná. Lehounce nadprůměrných 6/10 je podle mě zcela adekvátní hodnocení pro něco, co by bez nálepky SOCOM zapadlo hned po vydání.
Líbí se nám
- audiovizuální zpracování
- kooperativní custom kampaň
Vadí nám
- to by bylo na dlouho
Hmm… Docela nudna střílečka moc me nebavila:(
Brandy: Hranim SOCOMu jsem stravil tak 12 – 14 hodin (cisteho casu) , pricemz kampan jsem probehl za cca pet hodin.
Bžuletstrom je o tom otevřít si lahváče a pařit tak dlouho, dokud na to vidíš. Já jsem to dohrál nadvakrát
Jinak MOVE není žádný bonus, je to plnohodnotné ovládání. Pro někoho velmi zábavné, pro jiné méně. Souhlasím se Smileficem, chtělo by to obsáhlejší recenzi. Rosťo kolik jsi u toho strávil hodin? ?
Smileface: S nadhodnocovanim Bulletstorm a hlavne Black Ops naprosto souhlasim. Sam jsem sveho casu dal Bulletu 6/10. Na druhou stranu se mu musi nechat, ze je to neco "noveho". Tam slo ve sve podstate jen o akcni jizdu, pri ktere se vsichni vyblbnou. Na nic moc jineho se nehledelo.
Jinak ještě dodám, ve světě dostává Socom4 známky kolem 70, což vypovídá o mírně nadprůměrné hře a myslím, že to budou asi známky pocitvé. Co není poctivé jsou známky jiných her, které jsou jednoznačně přehodnocené. Mám na mysli Bulletstorm, Black Ops a podobně.
Rosťa: Jak jsem psal na hru jsou dost rozličné názory, takže to co nevyhovuje jednomu může druhýmu vyhovovat. Hrál jsem betu a s názorem na mulťák naprosto nesouhlasím. Sice to není nic úžasného a inovativního přesto je lepší než ten z CoD, alespoň pro mě a nejsem sám. Stačí se přečíst názory na Amazonu
S recenzí jsem nespokojenej, ne proto že nesdílím podobný názor, ale že je prostě jen krátká a moc o hře nevypovídá. Kde je informace o vyspělosti AI a chování nepřátel, o zbraních, jejich výběru a customizaci, o možnosti přivolat bombový útok, co zvuky a hudba? Dozvíme se, že design a systém krytí a grafika fungují a pak najednou že single nenadchnul. Prostě hrůza…
Brandy, Smileface: Pohybove ovladani je jen bonus navic. Mozna povedeny, ale porad jen bonus. Na faktu, ze hra jako takova stoji za starou belu to nic nemeni.
Uživatelé Gamespotu zatím průměrně 7. 8 takže do toho asi pujdu, Jinak nechápu jak recenzant mohl neodzkoušet MOVE a 3D předpokládám taky nezkoušel…
Kdyby recenzent hrál na move, bylo by to minimálně 7 a to už je normal
A to mi přijde divné, že u hry , která je již od začátku spjatá s move to končí posledním odstavce typu údajně dokonale…. Zkoušel jsem betu na sharpshooteru a je to opravdu skvěle odladěné i dodatečný ugrade podpory move do MAGu byl super. Je to jako kdyby někdo psal recenzi na Gran Turismo, Forzu a NFS Shift a nezkusil hrát na volantu 
No to me teda mrzi. Nejlepsi SOCOM ktery jsem hral je SOCOM Tactical Strike a to uz je na pomezi strategie. Ale vyborne jsem se tim bavil. Skoda ze se dnes vsichni podbizi povrchnim casual hracum a narocnejsi hry u kterych je potreba trochu takticky premyslet se uz nedelaji.
a jeste jedna malickost malinka ign ma kocky redaktorky ci co to tam porad vykladaji
jinac zing supr recenze jeste par kocek do videa si poridte a budete uplne supr

ale zing je taky supr jen ho znam velice kratkou dobu asi mesic a neco
Thopter: To jsme dva
jj mam to stejne z tema recenzema co rekne IGN podle toho se ridim
nevim proc ale verim jim nejvic
a to jsem do toho chtěl jít…. díky vám a IGN ( taky dali 6/10 ) nepujdu…díky. . počkám na slevu