Série Mortal Kombat měla své stoupání i strmé pády, a pokud bychom měli být opravdu přísní, vyloženě dobrým byl snad jen první díl. Byl totiž na svou dobu přelomový. Zašlou slávu se nyní chystá oprášit studio NetherRealm, které po dobře přijatém koktejlu Mortal Kombat vs. DC Universe nadobro zakotvilo u první jmenované značky. Ze včerejšího speciálu jste nejspíše pochopili, že nemá Mortal Kombat chybu, recenze jsou ale od toho, aby hru pořádně prověřili. Tak tedy do toho.
S bohem hromů na věčné časy
Říkat, že si člověk kupuje bojovky kvůli příběhu je jako sledovat fotbal kvůli faulům. Tady jde prostě o to dát sis s kamarádem pořádně do huby. Co když ale zrovna dřepíte doma sami a po ruce máte Mortal Kombat? Inu, příběh tu je a co je důležitější, není úplně k ničemu. Sleduje onu oblíbenou při mezi bohem blesků Raidenem a nařachancem Shao Kahnem, který si chce podrobit lidskou říši a rozdrtit všechny kladné bojovníky. Příběh se nese v duchu předchozího dílka studia a to mi více než imponuje. Po kapitolách se tak dostanete k jednotlivým postavám, pochopíte jejich účast na turnaji a hlavně se pořádně zasmějete. I přes brutální náladu totiž o vtípky a odkazy není nouze, i když většinu z nich zapříčiní hlavně vtěrka Johnny Cage.
Vůbec všechno se tu drží oblíbených klišé série, a i když občas přeleze únosnou mez, fanoušci se tu rozhodně budou cítit jako doma. Pokud ale chcete vědět, jaký je opravdový důvod rozbíjení vašeho prasátka (mimo brutálních fatalit samozřejmě), je to přidaná hodnota. Mortal Kombat je totiž doslova nabitý obsahem, který vám vydrží na hodně dlouhou dobu. A to i v případě, že toužíte pouze po singleplayeru. Mimo příběhu je tu totiž také Challenge Tower, což je klasická věž úkolů, po níž se postupně posouváte. Těch je nespočet a každý vám vykouzlí úsměv na rtech svým způsobem. Jednou budete např. bojovat proti Mileeně, která vám bude chtít dát svého plyšového medvídka.
Na svou příležitost čeká i klasický arkádový žebříček, který si můžete projít i v novém systému Tag, tedy dvou bojovnících naráz. Systém pracuje skvěle a plynule, nabízí zajímavá komba a dává vám možnost vybrat dva oblíbené bijce najednou. Fanoušci jistě přivítají blbůsteky Test Your Strike a spol, které hlásí návrat po dlouhé době. Vůbec každý aspekt novodobého Mortal Kombatu je silně cítit nezrezivělou klasikou prvních dílů, nikoliv ostatních odnoží, jež se tak vehementně snažily dostat se na výsluní. A přitom stačilo tak málo.
Kapitolou samou pro sebe je Krypta, která zapříčiní váš dlouhotrvající zájem o hru. Stejně jako u předchůdců se jedná o interaktivní místečko, kde si za hromaděné body otevíráte rakve a děláte další nechuťárny, jež vám pro změnu odemykají bonusy. Může se jednat o bonusovou fatalitu, artwork, novou arénu či hudební skladbu. Dárečků je spousta a pokud vás tak neudrží u hry čiré soupeření, tak Krypta určitě.
V jednoduchosti je síla
Vrací se i standardní rozestavení tlačítek. Čtyři základní pro útoky + blokování a X-Ray pohyb. Nic více vědět nepotřebujete. Efektivní komba jsou tak spíše záležitostí dobrého načasování a spojení tlačítek, než učení jednotlivých kombinací do aleluja. Právě díky tomu může kdokoliv popadnout ovladač, hrát a dosahovat i slušných výsledků. Souboje díky tomu vypadají akčně a brutálně a téměř nikdy se nestane, že by se hráči jen neuměle ohlodávali.
Za pořádnými protivníky můžete samozřejmě jít online, kde kromě klasických i tag zápasů naleznete především tzv. divadlo, což je samo o sobě dokonalým nápadem. Jedná se o takové menší představení, kde se perou dva hráči. Souboje se odehrávají na graficky vyvedeném pódiu a hlediště je plné avatarů hráčů, kteří se rozhodli přijít na zápas podívat. Ti pak můžou nejen do zápasu zasahovat rajčaty, pokřiky a výroky, ale také konečnými známkami. Akorát tu místo trojité otočky s piruetou trhají páteře. To dokáže prodloužit životnost titulu téměř na nekonečnou dobu, protože je zkrátka zábava chodit po divadlech a prskat na schopnosti ostatních.
Kapka sem, koule tam
Nalijme si čistého vína a nehrajme si na slušňáky. Mortal Kombat je jednou z nejbrutálnějších her vůbec a bylo by pošetilé myslet si něco jiného. Tento trend drží i recenzovaný kousek, a to ve velkém stylu. Krvavé orgie jste již měli šanci vidět v našem včerejším speciálu, a tudíž nemá cenu je tu rozebírat. Je to hnus, děs, maso a šílenost. Soustředíme se tedy spíše na jiné maličkosti. Vrací se všechny známé postavy a je jich dokonce více, než byste čekali. Všechny jsou vyvedeny bravurně, a to i včetně unikátního modelu poškození a svých charakteristických vlastností. Potěší pěkné efekty během bitev, z nichž opravdu pocítíte padající rány.
Co si ale zaslouží nesporný obdiv, jsou samotná prostředí, ve kterých se šarvátky odehrávají. Opět se jedná o návrat starých klasik, jejich audiovizuál je ale dechberoucí. Často jsem se musel zastavit, abych si prohlídl detailně zpracované katakomby, obrovské Koloseum či nádherné královské pokoje. Vše je navíc animované a často i interaktivní. Díky tomu jsou souboje symfonií skvělých efektů a prezentace, která si prostě zaslouží naši nejnižší poklonu.
Návrat jak se patří
Mortal Kombat je zpět. Krvavý, brutální a uširvoucí. Zkrátka takový, jaký jej máme rádi. Remake se chlapcům z NetherRealm Studios povedl na jedničku a my tak můžeme hrát bojovku, která uspokojí jak dlouholeté fanoušky série, tak nově příchozí. Jen tak dál.
Recenze
Mortal Kombat – návrat legendy
Najít bojovku s bohatou přidanou hodnotou je těžké. Nový Mortal Kombat k tomu ale navíc přidává i orgie pro fanoušky a nevídanou různorodost, originalitu a horu létajících vnitřností navrch. A to se vyplatí.
Líbí se nám
- návrat ke kořenům
- spousta herních módů
- Online Theatre
- vyšponovaná brutalita
- bohatý výběr postav
- Scorpion
Vadí nám
- občas nevyvážená obtížnost
9 figtů je na déle , ale poslední je na měsíc
Tak hra je vynikající. Skvělí engeine, textury, příběh, komba …. atd. A až na toho zku…. Shao Khana. Ikdyž si uživatel hru nastaví na beginer tak se shao khan chová jak na hard. Programátoři by to měli opravit protože tohle je tak akorát na rozmlácení konzole jako já málem před chvílí. Neustéle ty jeho kladiva a oštěpy které po mě neustále hází a před některýma se nelze ani krýt no prostě hrůza. Ale jinak dobré
Bobyk: Podívej se na Moves list v pause menu tam je máš všechny vypsaný
Bobyk: Bohužel. Xbox 3D nepodporuje.
to je neco jakt street fighter 4 ale myslim ze MK 11 je lepsi
Konečne pořádná bojovka
Ahojky, zdravím všechny fandy. Mám dotaz, na PS3 jsem si stáhl demo a tam je možnost hrát i ve 3D, je tato možnost i na Xbox360? Jinak je to bomba hra, jen ještě přijít jak používat kouzla.

Líbí se nám Scorpion to me dostalo
jinak scorpion WIns

Pennywise: Já jsem to se svým Kenshim měl natrénováno hodně. A jeho komba znám snad většinu. Ale stejně jsem v druhym kole vždycky chcípl.
JakER: když nepočítám, že se Scorpionem jsem ho smetl jak nic (ale to jsem s ním měl fakt hodně natrénováno) , tak je to o tom naučit se komba, nauč se komba a budeš ho taky bít lehoučce hlava nehlava…klasicky do něho bušit je na nic. Nechci, aby to vyznělo, že jsem mistr světa v MK to fakt nejsem, ale je fakt, že těžký vůbec není, chce to jen trening
Pennywise: Když mi řekneš jak na něj a půjde to hladce tak řeknu, že to jde. Ale ne že je lehoučký. Jak jsi ho porazil?
JakER: Já taky ne
JakER: Moloch byl uplně lehoučký…
Jinak nevyvážená obtížnost? Nevšiml jsem si, tohle je velmi…velmi individuální, podle mě je tak akorát 
Vypadá to, že král bojovek je zpět.
Se vším všudy. Dokonce i nevyvážená obtížnost je zpět. Pamatuji když jsem hrál Deadly Aliance – Nikdy, upozorňuji NIKDY jsem neporazil Molocha. To prostě nejde!
Tak tak, dnes som si to doniesol domov a veru je to brutálna klasika v krásnom novom šate. Jediný zápor, že keď hrám online dostávam na pi*u!