ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Pokémon Scarlet a Violet představuje pokémona ze série Dark Souls

    Nintendo Canada se omlouvá za stav Pokémon Scarlet and Violet

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Pokémon Scarlet a Violet představuje pokémona ze série Dark Souls

    Nintendo Canada se omlouvá za stav Pokémon Scarlet and Violet

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy

Martin Cvrček autor: Martin Cvrček
31. 12. 2011
v sekci Recenze
58
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 669 sw
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Ještě před svým vydáním na sebe The Old Republic strhávalo značnou pozornost. Nejočekávanější MMO roku, nejdražší hra EA, První MMO od BioWare, po několika letech první Star Wars titul z dob Staré Republiky, údajný průlom v žánru z hlediska vyprávění příběhu, nebo možný nástupce World of Warcraft na trůnu MMO, přičemž by s bývalým králem vytřel podlahu. A také první skutečné MMORPG, co na Zingu recenzujeme. Takže se samozřejmě nabízí otázka: Je ta pozornost nakonec zasloužená?

Podívejte se na přehled herních tříd The Old Republic.

Příběh jednoho pašeráka

Když už tvůrci plánovali TOR jako průlom ve vyprávění příběhu v MMO žánru, proč nezačít rovnou tím? Zápletka, kterou ve hře zažijete, závisí v první řadě na výběru třídy. Budu předpokládat, že je všechny znáte nebo jste četli můj nedávný speciál, takže jenom zběžně, jde o classy Jedi Knight, Jedi Consular, Trooper a Smuggler (pro Republiku), a Sith Warrior, Sith Inquisitor, Imperial Agent a Bounty Hunter (pro Impérium). Příběh je samozřejmě v případě každé třídy jiný. Ačkoliv jsem v minulosti vždy preferoval rytíře Jedi a cestu modrého světelného meče, tentokrát jsem obrátil list a vsadil na Smugglera, tedy pašeráka. V případě jeho zápletky jsem se vážně královsky bavil, a nebylo to jenom tím, že pašerák nabízí řadu humorných situací a hlášek. Spousta zápletek u takto zdánlivě bezvýznamných a upozaděných postav se dá popsat tak, že začíná jednoduše, ale časem přeroste v epickou story, jakou nezažil ani Luke Skywalker. Tady je to jiné. Začíná jednoduše, pokračuje jednoduše a … a celkově je relativně jednoduchá nebo tak alespoň působí.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57868
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57869

1.

2.

O čem vůbec pašerákův příběh je? Vaše postava se na začátku hry vynoří se svou lodí v atmosféře planety Ord Mantel, na jejíž oběžné dráze zuří drsná bitva. Nezbývá nic jiného, než urychleně přistát. Na povrchu se pašerák, v mém případě pojmenovaný Curchek, setká s mužem jménem Skavak. Ten okamžitě vysvětlí, že na planetě zuří boj mezi zastánci Republiky a separatisty podporující sithské Impérium, a že by nebylo vůbec od věci, abyste zaběhli do nedaleké vesnice, pozabíjeli pár separatistů a vyřadili tamní věže. No problem, řeknete si, ale když to splníte a vrátíte se, zjistíte, že vaše loď je fuč. A kdo jí ukradl? Skavak. A ještě k tomu sebral blaster mírně naivnímu členovi domobrany, Corsovi Riggsovi. Ten se mimochodem ještě na Ord Mantelu stane vaším AI parťákem. Takže základní poslání je jasné. Získat zpátky svojí loď a nakopat zadek Skavakovi.

Za Republiku!

V zásadě je tedy pašerákova zápletka opravdu nesmírně jednoduchá, i když se samozřejmě časem rozroste. Ale víte co? Ono je to vlastně dobře. Paradoxně je spíše klad, že příběh není vyšperkovaný do kdovíjakých extrémů a tak vás nutí k rychlému odehrání. V případě MMO je vážně důležité, abyste si vyzkoušeli všechny prvky, co nabízí. A to se v případě The Old Republic daří dokonale, navíc jen v průběhu prologu, odehrávajícího se na Ord Mantelu, v centru republikové flotily (taková základna kde seženete prakticky vše) a hlavním městě Republiky, Coruscantu. Pochopitelně bude nejlepší všechny ty prvky projít jeden po druhém. A když už jsem zmínil planety, tak začnu rovnou jimi.

Jak se dá očekávat, tak rozsáhlému titulu, jakým nové Star Wars bezesporu je, nestačí pár planet. Musí nabídnout značnou část galaxie. Díky tomuto faktu tak lze navštívit kromě výše zmíněných planet třeba i písečný Tatooine, rozbombardovaný Taris, bouřlivou Nar Shadaa, zamrzlý Hoth a archaický Tython, na němž začínají příběh oba Jediové. A samozřejmě nesmí chybět ani planety primárně určené pro imperiální třídy, především Dromund Kaas, jenž je temnou stranou Síly nasáklý víc než školní tabule zaplněná matematickými výpočty.

Příběh není kdovíjak komplikovaný, ale donutí vás vyzkoušet si většinu herních prvků, což je u MMO hlavní.

Mezi planetami se přesunujete pomocí vaší vlastní vesmírné lodě, kterou získáte po dokončení prologu. V případě pašeráka tedy poté, až vyřešíte pár záležitostí na Coruscantu a sejmete jednoho velmi obtížného bosse. Zatím jsou vesmírné lodě relativně nevyužité, chybí slibované vesmírné souboje i možnost si na loď zvát kámoše a používat ji jako centrum guildy, ale i tak jde o fajn zpestření, zvlášť když má nedostatky přidat patch. Kromě toho, když poprvé nastoupíte na palubu a před vámi se otevře mapa galaxie se všemi těmi přístupnými soustavami, je to úžasný pocit.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57871
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57872

1.

2.

Vítejte, kapitáne

Planety pochopitelně slouží jak k zajímavým turistickým destinacím, tak i k zadávání neuvěřitelného množství příběhových i vedlejších questů. Úkoly jsou přeci jen alfa a omega každého MMO. Vlastně by se dalo říct, že ne samotný příběh, ale spíše příběhové questy vás nutí všechno vyzkoušet. A skutečně je tomu tak, protože úkoly jsou obsáhlé, často i detailní a promyšlené. Minimálně tedy příběhové úkoly.

Vedlejší jsou na tom zhruba stejně, i když je docela škoda, že v úvodních lokacích spadají do menšího stereotypu, často jde o notoricky známé aportovací úkoly ve stylu „znič 3 ovládací panely“. Nechybí ani velké množství typu „zabij 10 separatistů“, s čímž se setkáváte i v dalším průběhu, ale v jejich případě jde naštěstí jenom o bonus, což je fajn. V zásadě jsou ale úvodní sidequesty vážně celkem stereotypní, ale po pár hodinách se situace výrazně zlepšuje. V rámci jednoho nepovinného úkolu na Coruscantu se třeba můžete podívat do ruin chrámu Jediů (i když je plný nepřátel), a to je nabídka, která se neodmítá.

 

1 z 1
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57870

1.

Důležitější ale je, že během všech těch úkolů potkáte spoustu postav, s nimiž se lze vykecávat. A to opravdu. Jeden z nejslibnějších prvků Old Republic, plně nadabované rozhovory, dodrželi tvůrci do posledního detailu. Všichni jsou opravdu nadabováni. A jsou nadabováni skvěle, hlasy většinou odpovídají situaci a dané postavě, což je hlavní. Dokonce je nadabována i vaše postava, a to už je co říct. Ale když už BioWare použilo systém výběru otázek/odpovědí z Mass Effectu, tak se tomu asi nedalo vyhnout, což je jen a jen dobře. Jediné, co působí trochu divně, je řeč některých mimozemských ras. Délka jejich slov totiž skoro nikdy neodpovídá délce titulků, a to působí docela divně. Třeba studio Obsidian v případě Knights of the Old Republic II vyřešilo tento problém tak, že postavy (většinou Ithoriané a Twi’leci) opakovaly stejně znějící větu stále dokola, dokud titulky nezmizely. Pravda, není to úplně nejideálnější řešení, ale pořád lepší než aby nějaký Rodian mluvil 5 vteřin, a titulky zůstávaly v naprostém tichu na obrazovce dalších 5 vteřin.

Všechny postavy jsou opravdu nadabovány. A jsou nadabováni skvěle, hlasy téměř vždy odpovídají situaci a dané postavě

Byli jste oklamáni

Ne vždy ale narazíte na charaktery, které mají potřebu vést skvěle nadabované rozhovory. Tím chci říct, že mnohem častěji narazíte na velké, opravdu velké množství nepřátel, ať už jde o imperiální vojáky, separatisty, sithské učedníky, mafiány, nebo různá zvířata. Všichni protivníci jsou zařazeni do tří kategorií, konkrétně běžných, mírně obtížných a těch opravdu tuhých, proti nimž je lepší bojovat v něčí společnosti. Ono celkově není od věci mít k dispozici skutečného parťáka. I když se Star Wras: The Old Republic opravdu dá hrát jako singleplayerové RPG, občas vám hra hodí klacky pod nohy v podobě té třetí skupiny nepřátel. Pokud jste totiž svědomitě neplnili skoro každý vedlejší úkol (což mimochodem doporučuju taky, nebo aspoň část z nich), a tím jste o několik levelů níž než nepřítel, porazíte ho opravdu těžko, a tak vám nezbývá než přizvat nějakého jiného hráče, aby vám pomohl. Takové případy jsou naštěstí ojedinělé, a kromě toho mi to přišlo vždy jako slušná výzva, když jsem si uvědomil, že na všechno nestačím sám, a zároveň si procvičil ukecávání ostatních hráčů.

I když se Star Wars: The Old Republic opravdu dá hrát jako singleplayerové RPG, občas vás hra stejně nutí spolupracovat s ostatními hráči, a to hlavně v obtížných bossfightech.

Další podstatný fakt je ten, že z padlých nepřátel velmi často můžete získat nějaké nové předměty. Většinou narazíte jen na kus odpadu a pár kreditů, občas ale lze najít třeba i nové boty nebo lepší blaster. Stále je však lepší si vybavení spíše kupovat u obchodníků, než spoléhat na to, že nějaký nepřítel může být víc štědrý než Santa Claus. Ať už jde třeba o zbraně nebo oblečení, většinou si ho kupujete právě za kredity.

Někteří obchodníci ale nabízejí i speciální předměty, lepší než ty ostatní, které však lze koupit jen za určitý počet speciálních medailí, získatelných buď z mrtvol vybraných protivníků nebo za nějaké questy. Já si tak koupil třeba parádní a dost trvanlivou vestu (vybavení se totiž časem opotřebuje, a oprava není zrovna levná záležitost).

Druhů předmětů je ale samozřejmě víc, třeba lékárničky, stimulanty a vylepšení. Ano, nechybí možnost zlepšování různých předmětů. To probíhá velmi jednoduše, prostě vezmete zbraň, upgrade, dojdete ke speciální stanici, kde to pár kliky dáte dohromady a hurá, váš blaster už nestřílí bílé, ale fialové výboje. To chce potlesk.

Přesně mířený kop

Pochopitelně nechybí ani velká řada schopností, závislých na levelu vaší postavy. V základu má pašerák víceméně jenom trochu rychlejší střelbu než obvykle a možnost se krýt za překážky. Postupem času ale můžete používat dlouho se zaměřující, ale o to víc smrtící střelu, flash granát, kopnutí do rozkroku, a hlavně můj oblíbený termální detonátor, tedy granát. Všechno se učíte (a následně kupujete za pár kreditů) od trenérů v různých oblastech. Sympatické ale je, že jeden level neznamená jednu novou schopnost. Za jediný postup tak můžete získat tři nové schopnosti, nebo vylepšení těch stávajících.

Jakmile se dostanete na level 10, můžete si zvolit jednu ze dvou specializací, které hratelnost zajímavě oživují.

Jakmile se dostanete na level 10, což se dá stihnout hned na Ord Mantelu, můžete si zvolit jednu ze dvou specializací, na což se váže řada speciálních schopností. V případě pašeráka jde o Gunslingera a Scoundrela. Ten první se zaměřuje na boj tváří v tvář, ten druhý spíše na stealth postup. Já zvolil Gunslingera a myslím, že to byla parádní volba. Možnost střílet ze dvou blasterů naráz je k nezaplacení. A štít, jenž se automaticky aktivuje, kdykoliv a kdekoliv se skrčíte, také není k zahození. Zkrátka jde o zajímavé oživení a kromě toho se na specializace váže i šikovný strom dovedností, který můžete vidět na jednom screenshotu.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 57873
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 54339

1.

2.

Cítím velkou temnotu

Pokud vám tohle všechno nestačí, nabízí toho The Old Republic ještě víc, především tedy speciality v podobě Flashpointů a Warzones. Válečné zóny jsou prostě PvP oblasti, kdy se hráči rozdělí do dvou týmů a navzájem se řežou proti sobě pod záminkou nějakého vyššího cíle. Můj pašerák však běhá na PvE serveru, kde Warzones pochopitelně nejsou úplně nejvyhledávanější zábavou, takže to jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet. Aspoň zatím.

Co jsem ale měl možnost vyzkoušet, jsou Flashpointy, konkrétně jeden z nich s názvem The Esseles, v němž jde o přepadení republikové lodi imperiálním křižníkem. A na vás samozřejmě je loď zachránit. Flashpointy mají tu výhodu, že jsou mnohem víc filmové a atmosférické než běžné questy. Najdete tu víc cut-scén, víc rozhovorů s mnohem víc závažnějšími volbami (v případě pašeráka však hraje přiklonění k světlé nebo temné straně spíš symbolickou roli), zkrátka je to větší zábava. Tedy pokud máte někoho do party, protože sami za sebe si ve Flashpointech moc neškrtnete. Ono je tu totiž zároveň přítomno i víc bossů. Když tedy padnete, a v blízkosti není nikdo, kdo by vám pomohl, odporoučíte se na samý začátek. Navíc jde o časově náročnou záležitost, takže si nejde říct „teď si sám proběhnu kus Flashpointu“. Musíte dopředu plánovat, a v tom tkví jejich kouzlo. Proto není divu, že všudypřítomný chat zaplňují hlavně nabídky partnerství pro Flashpointy.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 54337
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 54338

1.

2.

Teď na chvíli obraťme list. Ještě jsem totiž moc nemluvil o problémech, protože Star Wars: The Old Republic rozhodně není úplně dokonalá hra. Kratší proslovy mimozemských ras nebo z počátku stereotypní sidequesty jsou naprostá maličkost, horší jsou přetrvávající problémy s přeplněnými servery. Situace se sice slušným tempem zlepšuje, ale pořád není problém se trefit do doby, kdy se na svoji postavu prostě nedostanete, protože na serveru, kde ji máte, hraje moc lidí. V prvních dnech po vydání třeba bylo možné hrát pouze dopoledne nebo pozdě večer. Jak ale říkám, situace se zlepšuje.

Star Wars:The Old Republic občas stále trpí přeplněnými servery.

Další věc je zvláštní respawn nepřátel. Často se mi stalo, že jsem procházel určitou lokací, a těsně u mě se najednou zhmotnila banda protivníků a začali do mě střílet. Prostě se objevili z ničeho nic, těsně přede mnou. Začínám mít pocit, že si v BioWare řekli „máme v tomhle ohledu problémy i v Dragon Age II, ale možná bude lepší z toho udělat poznávací znamení našich her“. Upřímně doufám, že se pletu a že jde jenom o chybu, kterou odstraní nějaký brzký patch (a že nás to nepotká i v Mass Effectu 3).

Totéž můžu říct i o ukončení hry. Její spuštění, průběh, všechno je v pohodě. Ale když dojde na ukončení, v 90% případů se hra zasekne a začne moje PC neuvěřitelným způsobem zatěžovat a ještě k tomu musí přijít na řadu ukončení stylem Ctrl + Alt + Del nebo Alt + F4. Můžete sice říct, že to je mým počítačem, ale není. Dělá to víc lidem. Dokonce tu ten problém byl už v betě, kdy BioWare slibovalo, že problém ještě před vydáním odstraní. Neodstranilo, pořád se to děje. Optimalizace tedy v určitých ohledech mírně pokulhává.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 54342
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 54341

1.

2.

Vysavač vesmírných peněženek

Ve všech případech však jde skutečně o problémy, který by mohl opravit patch. Co ale jen tak neopraví, jsou měsíční poplatky. Už jenom jejich přítomnost beru jako blbost, která v dnešní době nemá šanci na úspěch a je to přežitek z dávných časů, kdy je vymyslel někdo s myšlením ve stylu Bobbyho Koticka a lidi se na to chytili, protože jim nic jiného nezbývalo. Každopádně, já bych proti tomu vlastně nic moc neměl, zvlášť když je TOR tak kvalitní, ale jejich cena je příšerná. 250 – 300 Kč měsíčně, to je moc. Že si to může dovolit World of Warctaft ještě neznamená, že si to může dovolit i Star Wars. Já osobně bych zavedl takovou obchodní politiku, že by poplatky byly výrazně nižší než u konkurence, což by bylo pro hráče přijatelnější. Ale ne, musíme platit 6 stovek za dva měsíce. Díky EA. Fakt díky, divím se, že za to nežádáte plaketu v herní síni slávy.

 

1 z 2
- +
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 47699
Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy 47708

1.

2.

Vzhled nehraje roli

Ale poplatky stranou, teď se s dovolením vrátím k dalšímu kladu, a tím je audiovizuální stránka. Můžete sice namítnout, že podle screenů vypadá hra jako by byla celá z plastu, ale zdání klame. The Old Republic vypadá skvěle. Tedy na poměry MMO. Žánrovou špičku v tomhle ohledu sice pořád zastává Age of Conan, ale Star Wars se nemá za co stydět. Prostě vypadá dobře.

Zvuková stránka je na tom ale mnohem lépe. Každý zvuk zní samozřejmě přesvědčivě, i když se občas i tady najde problém s občasnými výpadky, hlavní ale je, že si vývojáři dali pořádně záležet na hudbě, bez ní by to nebylo Star Wars. Nechybí řada klasických skladeb ze všech filmů, hlavně z Pomsty Sithů, stejně tak je přítomno i spousta nových songů (ústřední melodie vážně bere dech), a nezapomnělo se ani na soundtrack původních Knights of The Old Republic, jenž lze slyšet hlavně z jukeboxů v kantýnách a barech. A jen tak mimochodem, soundtrack je jeden z důvodu, proč není od věci vlastnit sběratelskou edici.

Hudební doprovod, kombinující klasické skladby s úplně novými tóny, patří k tomu nejlepšímu, co kdy Star Wars universum nabídlo.

Ještě zmíním věc, která je snad nejdůležitější pro fanoušky Star Wars, a to reálie. Ještě před vydáním hledala spousta hnidopichů kdejakou nesrovnalost, důvod k nadávání, občas to dokonce zašlo tak daleko, že bylo The Old Republic srovnáváno s ehm, ehm seriálem Clone Wars, ale mám pro vás dobrou zprávu, v naprosté většině případů hra skvěle zapadá do celého univerza. Pár věcí sice nedává smysl, jako třeba teleportace vašich AI parťáků když se někam vydáte automaticky ovládaným vozidlem, ale jinak na první pohled není možné najít nějaké výrazné nesrovnalosti. Kromě toho může za určitých okolností přijít řada i na řešení pár záležitostí ohledně Revana, a všemu nasazuje korunu naprosto boží atmosféra, v níž se budou skvěle cítit jak znalci a fanoušci, tak i naprostí nováčci. Jinak řečeno, opravdu jde o takové pokračování Knights of the Old Republic.

Tohle je jenom začátek

Těch několik let čekání za to zkrátka stálo. Jsem nadšen jako hráč i jako fanoušek Star Wars. The Old Republic totiž ukázalo, že herní stránka SW universa má stále co nabídnout, a při vší úctě k TT Games (LEGO SW) a mrtvému Pandemicu (Battlefront), nikdo nezvládá Star Wars hry tak dobře jako BioWare. Kromě toho jde také o skvělé, neuvěřitelně rozsáhlé a propracované MMO, nabízející všechno, co si vůbec lze představit. Kvalitní příběh, plně nadabované dialogy, spoustu planet, Flashpointy, celkově návykovou hratelnost, naprosto úžasný hudební doprovod nebo hromady a hromady questů. Co víc si přát.

Zároveň vás čeká i pár problémů spojených s plnými servery, respawnem nepřátel a možná i s problematickým ukončením, ale hlavně vás čekají měsíční poplatky, jež by mohly samotnému titulu pěkně zavařit. Kvůli nim tak musíte zvážit na základě vlastního rozpočtu, zda vám to za to stojí, ale můj osobní názor je, že minimálně na pár měsíců byste měli dát Old Republic šanci, tedy pokud máte rádi MMO nebo Star Wars. A pokud nemáte, Star Wars: The Old Republic má hodně velkou šanci na to, aby váš názor změnilo. Na druhou stranu asi nemá šanci na sesazení World of Warcraft z trůnu žánru, ale to neberte jako nějaký problém. Tohle MMO je naprosto soběstačné, a má víc než co jiného šanci, že se zvládne prosadit i v budoucnosti, zvlášť když už teď má početnou základnu příznivců.

Ke Star Wars: The Old Republic se vrátíme v roce 2012.

Recenze

Star Wars: The Old Republic – před ještě dávnějšími časy

9 Hodnocení

Star Wars: The Old Republic by se dalo přirovnat k filmové Pomstě Sithů. Jde o vrchol všech děl z dob Staré Republiky, nabízí všechno, co máme na žánru rádi, přidává řádně epické a šikovné prvky, a už tak krátce po vydání má v žánru zajištěné místo o velikosti Hvězdy smrti. Chcete pořádné MMO nebo pořádný Star Wars titul? Sáhněte po The Old Republic. Nechcete? I tak to může být hra pro vás. Jenom pozor na měsíční poplatky.

Líbí se nám

  • slušný pašerákův příběh
  • velké množství hvězdných soustav
  • tuna questů
  • plně nadabované dialogy
  • skvěle provedené Flashpointy
  • fantastický hudební doprovod
  • báječná atmosféra
  • návyková hratelnost
  • skvěle zapadá do Star Wars reálií

Vadí nám

  • divný respawn nepřátel
  • měsíční poplatky
  • problematické ukončení hry (jak u koho)
  • stále drobné problémy se zaplněnými servery

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: BioWareElectronic Artslucasartsstar wars: the old republic
Předchozí článek

Závody WipEout 2048 měly mít zombie mód

Další článek

Související články

EA mělo zrušit singleplayerovou hru ze světa Apex Legends
Novinky

EA mělo zrušit singleplayerovou hru ze světa Apex Legends

před 2 dny
Wild Hearts
Novinky

Wild Hearts v nových záběrech z hraní ukazuje souboj s obřím monstrem

před 1 týdnem
Dlouholetý scenárista BioWare Mac Walters opouští studio
Novinky

Dlouholetý scenárista BioWare Mac Walters opouští studio

před 2 týdny
Další článek
672 ico shadow

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    58 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    34 Autoři komentářů
    CvrndaVildagameeaterglokyMadCiapka Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Vilda: Problém že je grace period skoro nikdy nefunguje, aspoň co jsem zažil. Zrovna včera jsem dělal pár questů na Nar Shaddaa, šel po ulici, kterou jsem před malým okamžikem vystřílel, a ve vteřině se kolem mě spawnuli tři nepřátelé, a ve stejnou chvíli jejich spawnu po mě začali střílet, aniž bych udělal jakoukoliv akci. V úvodu na Ord Mantelu to byla naprosto běžná praxe, a zažil jsem jenom málo případů, kdy by ta grace period opravdu fungovala. Jinak by mě docela zajímaly ty další kraviny. Uznávám že jsem se přepsal s tím, že hra zatím neobsahuje vesmírné souboje, ale jinak nevím o ničem, a ani mě nikdo na jiné "kraviny a nepřesnosti" neupozornil

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      9. 1. 2012 17:38
      Vilda
      Komunita
      Level 22
      Vilda
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jen kratce ke spawnum, protoze v textu je takový množství kravin a nepřesností, že jsem musel přestat číst – Každý mob co se čerstvě spawne má "grace period" – nikoho a ničeho si nevšímá, pokud neudělá nějakou útočnou akci. Tzn. že když se mi něco spawne na hlavě, můžu s klidem odběhnout pryč, než si začnou všímat okolí.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      8. 1. 2012 15:42
      gameeater
      Komunita
      Level 12
      gameeater
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Vzhledem k tomu že MMO hry jsou běh na dlouhou třať a jen tak za rok hraní vást to nepustí, tak se na to radši vykašlu a budu hrát nějaký pokažený freečko

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 1. 2012 22:53
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      gloky: Se servery se počítalo, ale abych se po dobu dvou týdnů mohl do hry připojit jenom dopoledne, to je na mě trochu moc. Pokud jde o spawn, vyřešil bych to snadno. Nepřátelé by se spawnovali mimo hráčův pohled, což relativně bez problému funguje ve spoustě jiných her, a nevidím důvod, proč by to v případě TOR mělo být jinak. Současný stav totiž opravdu bije do očí, a nevím jak tobě, ale mě hra nijak neupozorňuje "bacha, tady je spawnpoint nepřátel". Říct nechoď přes spawn pointy je asi totéž jako říct nechoď nikam a zůstaň v úvodní lokaci

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      4. 1. 2012 22:01
      gloky
      Komunita
      Level 25
      gloky
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To minus na full servery bych mel vyhradu. Hra sotva vysla takze se s tim pocitalo. Navic to stejne zvladli lip nez vetsina her. Co se tyce spawnu, to snad nemyslis vazne? Jak by jsi to asi tak chtel vyresit? Mas problem s spawnem mobu okolo? Dam ti radu. Nechod pres spawn pointy, to vetsinou pomaha. A samozrejme poplatky, vis to je ta nejlepsi vec na mmo a myslim to vazne. Odfiltrujes tak vetsinu decek, trolu a jim podobnych.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      4. 1. 2012 20:14
      MadCiapka
      Komunita
      Level 9
      MadCiapka
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      space fight: ted uz jsou? To ako keby niekedy neboli, co nie je pravda – prvykrat som SWTOR hral pred pol rokom a uz vtedy tam boli ;)

      a naposledy k respawnu: public casti su proste nebezpecne na PvE aj PvP serveroch a zaroven sa obavam, ze to je dan za MMO vlastnosti, ktora je opravnene kritizovatelna v single hre, ale v MMO nema riesenie.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      4. 1. 2012 9:12
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      MadCiapka: Teď už ve hře vesmírné souboje jsou, ale ještě poměrně nedávno nebyly. Vysvětlení, proč mi vadí poplatky stejně drahé jako u WoW, jsem podal už v samotném textu, takže to nebudu opakovat, a pokud jde o respawn potvor, to prostě považuju za chybu. Ne vyloženě za bug, ale chyba to je, která může leckomu rušit herní zážitek. Aby člověk šel po poli, a v tu chvíli se kolem něj spawnulo 5 nepřátel, jeden z nich dokonce zaseklý přímo v hráčově postavě, na to se nedá vymlouvat že jde o běžný MMO jev. Právě proto, že je tak běžný, mělo se tomu podle mě BioWare vyhnout

      kamgeforce: Aha díky, je pravda že v době recenze jsem se na level 25 nedostal (i když jednoho mounta, konkrétně STAP, už jsem v té době vlastnil díky sběratelské edici, i když bez možnosti ho využít) . Asi už se začínám opakovat, ale jde o další věc, kvůli které je v plánu další zhodnocení někdy v budoucnu

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 18:11
      kamgeforce
      Komunita
      Level 26
      kamgeforce
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Cvrnda: Ty ale mluvíš o speederech, zatímco Marek mluvil o normálních mountech, které sám ovládáš (přístupné od lvlu 25…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 18:06
      MadCiapka
      Komunita
      Level 9
      MadCiapka
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Keď si vlastný FB nečítate, tak to napíšem teda sem:

      ‎"chybí slibované vesmírné souboje" ehm, wtf? [ odkaz ]

      Ad respawn mobov – toto je MMO a v public častiach (tj. mimo story area) sa proste môžu objaviť moby tak nejak "z čista jasna", pretože ubehla špecifická doba od ich zabitia niekým iným. To je jav, ktorý sa v online hre dá predpokladať, takže fakt nechápem, prečo to je vytýkané ako mínus. It’s not a bug, it’s a feature.

      Poplatky sú úplne identické ako má WoW, tj. industry standard.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 15:43
      Rosťa Viktorin
      Komunita
      Level 42
      Rosťa Viktorin
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      michal89: Tri stovky sice v dnesni dobe jsou relativne vysoka castka, i tak ma ale docela daleko k neprekonatelne palce. Nehlede na to, ze SWTOR je bezkonkurencne nejrozsahlejsi MMO, ktere je zatim k dostani. A to holt neco stoji. Navic, troufam si tvrdit, ze plus minus do roka se tak o padesatikacku ceny snizi.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 15:14
      michal89
      Komunita
      Level 20
      michal89
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mě jde spíš o tu cenu, než o placení. Souhlasím, MMORPG se musejí udržovat, platit licence, neustále řešit různé problémy a podobně. Tudíž já chápu a přijímám, že potřebují měsíční poplatky. Ale naprosto nechápu jejich výši. Různě po netu jsem našel nejlépe hru za 900 a poplatek za 600. Nezdá se vám to strašně předražené? Hra právě vyšla, to chápu, ale poplatky u většiny MMORPG se teď pohybují kolem 150-200 korun. Oproti tomuhle standardu má tahle hra dvojnásobné poplatky.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 15:04
      Rosťa Viktorin
      Komunita
      Level 42
      Rosťa Viktorin
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Nad tim neustalym remcanim o placeni poplatku vazne zustava rozum stat. To jako opravdu kliknete na recenzi klasicke onlinovky a jakmile se dozvite, ze se plati poplatky tak s vytrestenyma ocima zustanete zirat na monitory a ptate se "Co? Co? Co? " Ano, tisicovka za mesic hrani se muze zdat hodne, ale u jinych her vam to nevadi? Call of Duty: za pet hodin po kampani, multiplayer sice zadarmo, ale kazda mapa stoji jak mala Dacia; Uncharted 3: ani ne za deset hodin dohrano (multiplayer je hodne o osobnim dojmu) ; Assassin’s Creed: za 10-15 hodin dohrano a MP fanouskovskou zakladnu moc neoslovuje. Presto se za vsechny tyhle hry nikomu nezda prehnane utratit pres tisicovku. Zvlastni.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 1. 2012 12:35
      Giorgiu
      Komunita
      Level 24
      Giorgiu
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      takže za 1000 kaček hra na měsíc, to je docela hukot… takže tuhle investici uložim k ledu :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 1. 2012 19:38
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Marek_Tvrdy: O vozítkách povídat nejde, protože hrajou minimální roli. Prostě člověk v rámci dané planety klikne, kam chce jet, v tu chvíli se objeví speeder/coruscanský taxík a bez jakéhokoliv hráčova zásahu ho na to místo automaticky zaveze. Nic víc, proto jsem se o nich zmínil jen letmo v odstavci o reáliích. Víc Flashpointů jsem opravdu nestihl. Chtěl jsem zkusit Hammer Station přístupný třeba z Tarisu, ale jít sám je sebevražda a z nějakého záhadného důvodu nikdo jiný nechtěl jít, aspoň ne v době kdy jsem hrál, i když The Esseles přístupný už v úvodu je aktivní pořád. I kvůli Flashpointům se k TOR snad vrátím v příštím roce.

      Giorgiu: Koupíš si hru, jejíž součástí je pouze jeden měsíc, přičemž ale už během toho měsíce musíš zadat číslo kreditní karty nebo kód předplacené karty, prý aby se nepřerušoval zážitek z hraní. Finance to z tebe/z kreditní karty/z předplacené karty začne vysávat až po uběhnutí toho prvního měsíce

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 1. 2012 17:11
      Giorgiu
      Komunita
      Level 24
      Giorgiu
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      jak to teda je s tim placením, koupim si za litr hru a mam tam 30 dní a každej další měsíc (dva) si musim zaplatit navíc? nebo je v krabici aspoň těch 90 dnů?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 1. 2012 16:28

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry zdarma

      Epic rozdává dvě hry zdarma

      2. 2. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      30. 1. 2023
      PlayStation Plus

      Únorová nabídka v PlayStation Plus předčasně odhalena

      29. 1. 2023
      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      31. 1. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      96
      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      52
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      36
      Bossové v Atomic Heart nebudou žádná ořezávátka

      Atomic Heart se ukazuje v souhrnném videu

      18
      Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

      Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

      5. 2. 2023
      Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

      Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

      5. 2. 2023
      Přehled esport novinek z 5. týdne

      Přehled esport novinek z 5. týdne

      5. 2. 2023
      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      5. 2. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Adam Král: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • TrueT: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • jawoxi: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • jawoxi: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • skylines: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • Lukaso 23: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      Česká hra Beecarbonize řeší téma klimatické změny

      Česká hra Beecarbonize řeší téma klimatické změny

      4. 2. 2023
      Představena únorová nabídka PlayStation Plus

      Představena únorová nabídka PlayStation Plus

      1. 2. 2023
      Dnes vychází SEASON: A letter to the future

      Dnes vychází SEASON: A letter to the future

      31. 1. 2023
      Plošinovka Pizza Tower vás nechá nasadit tempo

      Plošinovka Pizza Tower vás nechá nasadit tempo

      30. 1. 2023
      Alan Wake 2 oficiálně oznámen

      Alan Wake 2 je dosud největším projektem od Remedy

      2. 2. 2023
      Základní část virtuální ENYAQ Hokejové ligy ve hře NHL 23 vrcholí!

      Základní část virtuální ENYAQ Hokejové ligy ve hře NHL 23 vrcholí!

      31. 1. 2023
      Dechberoucí startovní upoutávka na Hogwarts Legacy

      Dechberoucí startovní upoutávka na Hogwarts Legacy

      1. 2. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář