ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

    Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

    Counter-Strike: Global Offensive

    Counter-Strike: Global Offensive zažívá rekordní popularitu

    Cyberpunk 2077 se podařilo prodat více než 20 milionů kopií

    Nová modifikace pro Cyberpunk 2077 vás nechá stát se smrtícím stínem

    Dark and Darker

    Kauza okolo Dark and Darker pokračuje, hra byla odstraněna ze Steamu

    Podívejte se detailně na Chaos Dwarfs pro Total War: Warhammer 3

    Tvůrci Total War: Warhammer 3 přichází s ukázkou dalšího legendárního lorda

    S hordami se v Diplomacy is Not an Option střetnete už v listopadu

    S hordami se v Diplomacy is Not an Option střetnete už v listopadu

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

    Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

    Counter-Strike: Global Offensive

    Counter-Strike: Global Offensive zažívá rekordní popularitu

    Cyberpunk 2077 se podařilo prodat více než 20 milionů kopií

    Nová modifikace pro Cyberpunk 2077 vás nechá stát se smrtícím stínem

    Dark and Darker

    Kauza okolo Dark and Darker pokračuje, hra byla odstraněna ze Steamu

    Podívejte se detailně na Chaos Dwarfs pro Total War: Warhammer 3

    Tvůrci Total War: Warhammer 3 přichází s ukázkou dalšího legendárního lorda

    S hordami se v Diplomacy is Not an Option střetnete už v listopadu

    S hordami se v Diplomacy is Not an Option střetnete už v listopadu

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Hitman: Absolution – stylový návrat legendy

Michal Maliarov autor: Michal Maliarov
18. 11. 2012
v sekci Recenze
62
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 923 298419 8000x5000
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenze z hraní PC verze

Je to už pěkná řádka let, co se na trhu objevil titul Hitman: Blood Money a mnozí před oznámením Absolution nejspíše ani nedoufali, že se oblíbený klonovaný zabiják vůbec vrátí. Herní struktura, která vás opravdu nutí přemýšlet, je totiž v poslední době hodně vzácná a o to více těší fakt, že si IO Interactive dalo tu práci vrátit Hitmana v jeho plné síle. Se všemi surovými reáliemi, hardcore hratelností a nevyčerpatelným (i když lehce chladivým) charismatem hlavního protagonisty.

Tentokrát je to osobní

Jedním z hlavních prvků předchozích dílů bylo cestování po celém světě. Dostanete cíl, vystartujete do vyznačené země, odstraníte jej a letíte dál. Vývojáři si však řekli, že už neosobních zakázek bylo dost a vytvořili příběh, který mnohem více krouží kolem Hitmana samotného, jeho nadřízených a známých. To je podle mě skvělý krok, jelikož bylo potřeba pro návrat hrdiny vymyslet něco nového, osvěžujícího a originálního. A ačkoliv nelze zápletku označit za veskrze perfektní, náladě hry sedne skvěle.

Podle informací od vedení však Diana svou Agenturu podvedla a unikla s cenným předmětem, což ji samozřejmě na zátylek umístilo laserový zaměřovač ostatních agentů.

Jak už je známo z trailerů i od studia samotného, hra začíná jen dalším obyčejným cílem. I když, tentokrát to není moc obyčejné, jelikož se jedná o Dianu Burnwood, bývalou „pomocnici na drátě“ a člověka, který Agentovi 47 kdysi zachránil život. Podle informací od vedení však Diana svou Agenturu podvedla a unikla s cenným předmětem, což ji samozřejmě na zátylek umístilo laserový zaměřovač ostatních agentů. A kdo jiný se na tak delikátní práci hodí lépe, než náš plešoun?

 

1 z 2
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72385
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72382

1.

2.

Jak ale záhy zjišťujete, nic není tak černobílé a oním cenným předmětem je holčička jménem Victoria. Rozhodně tady nebudu popisovat, kým je a proč Diana obětovala svůj život za to, aby byla v bezpečí. Řeknu jen, že je pro Agenturu nesmírně cenná a pro její návrat podstoupí cokoliv. Jediným štěstím Diany je však její blízký vztah k našemu hrdinovi, který ve správný moment udělá své a Hitman, nejlepší zabiják Agentury, slíbí chránit holčičku vlastním životem.

Jak jistě chápete, to se mu nejednou šeredně vymstí, chladnokrevnost a vypočítavost však vždy byly hlavními pomocníky Agenta 47 a jediné, co se nyní změnilo, jsou okolnosti. Na útěku před policií, vlastními bývalými zaměstnavateli a několika dalšími ubožáky, kteří chtějí dostat „cenný náklad“, tak musí Hitman zjistit, co je Victoria zač, proč po ni prahne polovina podsvětí a když bude nejhůře…odstranit všechny, kdo se mu postaví do cesty.

 

1 z 1
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72384

1.

Když musíš, tak musíš

Strukturou se nový Hitman prakticky neliší od svých předchůdců. Ačkoliv je příběh mnohem osobnější a uzavřenější, stále se posouváte od cíle k cíli, jen se nyní mezitím snažíte zjistit více informací a přijít na kloub celé situaci. Vůbec poprvé se také všechny události odehrávají ve Spojených státech a náš hrdina nekrouží po světě. Nemusíte se však bát, různorodosti je na území USA více než dost a prakticky každá mise je odlišná stylem, atmosférou i prostředím. Zavítáte do čínské čtvrti Chicaga, jeho knihovny a soudní síně, odskočíte si také do Dakoty a prosluněného městečka Hope, které nabídne zcela odlišný zážitek od propršeného města plného tvrdých chlápků a dolů. Až na výjimky navíc každá úroveň nabízí velmi bohaté okolí, což je hrám série vlastní, a dává vám kupu způsobů, jak se vypořádat se situací.

Máte tu pár počátečních obtížností pro začátečníky a příležitostní hráče, pro fajnšmekry a letité fanoušky je tu však připraven hardcore mód, kde se nedočkáte absolutně žádných pomocníků.

Tím se ostatně dostáváme ke hřebu titulu, a sic jeho naprosté svobodě a otevřenosti. Největším strachem fanoušků bylo, že vývojáři titulu zjednoduší a přizpůsobí dnešním poměrům, což ostatně bylo vidět už v předchozím dílu. Strach však můžete směle odfouknout, Hitman je zpět a je stejně tvrdý, drsný a těžký, jako jeho počátky. Jistě, máte tu pár počátečních obtížností pro začátečníky a příležitostní hráče, pro fajnšmekry a letité fanoušky je tu však připraven hardcore mód, kde se nedočkáte absolutně žádných pomocníků. A věřte, že je to mnohem větší záhul, než si dokážete představit. Každá obtížnost vám totiž ubírá na jednotlivých pomůckách a celkově zinteligentňuje AI nepřátel a postav v okolí, jejich reakce na situaci a činy.

 

1 z 2
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72390
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72402

1.

2.

Ostatně právě umělá inteligence dělá ze hry velmi živou záležitost. Podle vývojářů se na AI pracovalo opravdu hodně, a je to znát. Ať už se stane jakákoliv situace, postavy v okolí na ni dokážou čile a realisticky reagovat. Pokud uvidí tělo, začnou prohledávat okolí, stanou se pozornější a mnohem rychleji vás zpozorují. Pokud však nebudete odhaleni s pistolí nad mrtvolou, povětšinou do vás nikdo nikdy ihned nezačne pálit a všichni se snaží nejprve zjistit, co se vůbec stalo. Někdo vás tak může požádat, abyste odešel, což je asi nejideálnější způsob, jak vypadnout z místa činu. Jiní zase začnou požadovat, abyste jim ukázal obličej, druzí zase začnou přemýšlet, zda už vás nikde neviděli. Právě díky tomu můžete ve hře aplikovat nápady z reálného života, jelikož se AI chová vcelku realisticky. Viděl někdo moji zbraň? Viděl mě někdo zabíjet? Ne. Tak proč se nervovat, obléknu se do hadrů uklízeče a v klidu odkráčím. Bohužel se neobešlo bez několika kiksů, nebo spíše kompromisů AI, které jsou ostatně v sérii už zažité.

Velmi užitečnou funkcí je rychlé zabíjení. Po jeho spuštění vám začne ubývat instinkt a vy máte chvíli na to, abyste po vzoru Splinter Cell: Conviction označili co nejvíce nepřátel a pustili řadu luxusně vypadajících headshotů.

Převlékání je samozřejmě nedílnou součástí i nového dílu, tentokrát jsou navíc převleky vázány na jeden nový prvek, a sic Instinkt. Ten se vám postupně doplňuje, když potichu a chytře odklízíte nepřátele, plníte úkoly nebo nacházíte rozličné předměty v okolí a slouží hned k několika účelům. Tím prvním je možnost splynout s okolím. V případě, že se snažíte v převleku dostat skrze zaplněné prostředí a někdo vás začne podezřívat, podržíte tlačítko instinktu a prokráčíte směle skrz. Chytré je také využívat stacionární schovky, jako jsou například koblihy v policejním okrsku či ovládání strojů v dolech. Velmi užitečnou funkcí je rychlé zabíjení. Po jeho spuštění vám začne ubývat instinkt a vy máte chvíli na to, abyste po vzoru Splinter Cell: Conviction označili co nejvíce nepřátel a pustili řadu luxusně vypadajících headshotů. To pomáhá jak v zapeklitých soubojích, tak ve chvíli, kdy čelíte několika strážím a chcete je všechny sejmout bez toho, abyste riskovali odhalení šmejděním myši k jednotlivým hlavám. A samozřejmě to pěkně vypadá.

 

1 z 1
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72395

1.

Batoh bez mapy

Změnou značně prošel inventář a jeho používání. Hitman dokáže unést najednou slušný počet zbraní včetně dvou druhů duálních pistolí, samopalu, ostřelovačky, škrtícího drátu a dalšího předmětu z okolí. Vše navíc lze bez problémů schovat pod sako, což zní možná divně, jinak by to ale v podobné hře ani nešlo. Pro dosažení co nejvyššího skóre na konci mise se navíc vyplatí opravdu přemýšlet nad postupem a z větší části dělat věci potichu. Nejen, že si hru tímto stylem mnohem více užijete, ještě ale narazíte na neopakovatelné konverzace a situace, když budete jen naslouchat. Nechybí ani pár parádních odkazů z jiných her Square Enix, což se musí líbit fanouškům.

Zcela zmizela interaktivní mapa, jeden z klíčových strategických prvků předchozích dílů. Její přítomnost částečně nahradil Instinkt, který po spuštění zviditelňuje zajímavá místa v okolí a dokáže dokonce ukázat všechny postavy a jejich předpokládaný směr chůze skrze zdi, což se rozhodně hodí pro tichý postup a v zásadě nahrazuje mapu v reálném čase, navíc ani nemusíte neustále přepínat mezi hrou a mapou. Svým způsobem se navíc značně zvyšuje obtížnost, jelikož musíte opravdu prozkoumávat prostředí a přemýšlet, kudy se vydáte, vše navíc za chodu a bez zdržování. Instinkt vám navíc kromě konkrétních cílů a míst úniku neukáže, kde se válí onen klíč pro postup dál, vše si budete muset hezky najít sami. A to je podle mě další velké plus pro zvýšení pozornosti a zážitku ze hry.

 

1 z 2
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 68864
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 68865

1.

2.

Opomenout bych nesměl ani další prvek, který moc hráče k soubojům netlačí. Vaše zdraví totiž ubývá relativně rychle a pod přímou palbou dlouho nevydržíte. Navíc se vám zdraví nijak neobnovuje, a pokud nenajdete lékárničku, máte smůlu. Všechny úrovně jsou navíc doslova posety postavami, takže sprintování k nejbližší lékárničce opravdu nepomůže. Někdo po vás začne šít, někdo poběží donášet, někdo si to bude chtít vyřídit osobně. Takový únik ze soudní síně při plném poplachu není žádná sranda a budete rádi, pokud se dokážete schovat v nějaké skříni. Ano, samozřejmě se vrací rozličné schovky, rozeseté všemožně po úrovni, kam můžete také přetáhnout a schovat mrtvoly, aby zbytečně neplašily kolemjdoucí. Dávejte však bacha, nepřátelé jsou inteligentní a dokážou si zvednout tlak už i z malé kaluže od krve, kterou samozřejmě nijak nevymažete.

Když pouť skončí

Hitman naštěstí neobsahuje žádný plnohodnotný multiplayer. Říkám naštěstí, protože se díky tomu mohli vývojáři maximálně soustředit na singleplayerový zážitek. Na druhou stranu najdete online mód jménem Contracts, který sedí nátuře hry mnohem lépe. Všichni fanoušci série odjakživa soutěžili, kdo je nejlepší, nejtišší a nejrychlejší zabiják. Zatímco předtím se jednalo spíše o výměnu YouTube videí, tentokrát to IO Interactive komunitě umožňuje přímo ve hře, a to luxusním způsobem.

 

1 z 1
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72379

1.

Představte si každou úroveň ve hře jako menší editor. Vyberete úroveň, vstoupíte do ni a svět okolo žije. Události probíhají, všichni NPC postavy dělají svou práci a vy v kůži Hitmana procházíte úrovní a přemýšlíte, koho odpravit. V každé úrovni můžete označit, kdo bude hlavním cílem, a je jedno, zda se jedná o uklízeče, policistu nebo zhulence. Označíte postavu, ideální způsob zabití, jeho čas a postup. Pak projdete dál, označíte několik dalších lidí, svůj postup uložíte a nahrajete na komunitní server jako výzvu. Všichni ostatní si mohou vaši výzvu stáhnout a pokusit se ji co nejlepším způsobem splnit. Za vše samozřejmě dostáváte body, díky kterým si dokupujete lepší vybavení, obleky a další serepetičky. Pokud nejste tvořivá nátura, stačí jednoduše zabrousit online a vybrat si výzvu pro sebe.

Díky počtu úrovní a především postav v nich jsou možnosti prakticky neomezené a vždy se najde někdo, kdo vymyslí nějaký šílený způsob a cíl, který se budou snažit ostatní dostat.

Contracts beru jako jeden z nejlepších nápadů bez přímého multiplayeru za posledních několik let, který vám vydrží prakticky nekonečně dlouho a budete v něm soutěžit dlouho poté, co dohrajete příběh. Díky počtu úrovní a především postav v nich jsou totiž možnosti prakticky neomezené a vždy se najde někdo, kdo vymyslí nějaký šílený způsob a cíl, který se budou snažit ostatní dostat. Zde před IO Interactive opravdu smekám.

 

1 z 2
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72380
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 72381

1.

2.

Když styl velí grafice

Nový Hitman běží na druhé generaci Glacier enginu a ten dělá vše pro to, aby si hráči odnesli co nejpůsobivější zážitek. Nejde tu ani tak o krásy grafiky jako takové, jako spíše o precizní výtvarný styl, ve kterém série vždy kralovala. Ať už procházíte soudní síní, zapršenými uličkami města nebo se kocháte tanečnicemi v přelidněném strip klubu, vše je vypipláno do posledního detailu a právě to hráče nepřestává udivovat. Nejvíce potěší efekty vody a deště, stejně jako osvětlení a hra světel a stínů. Velmi dobře vypadají také postavy, detaily oblečení a obličeje. Svět Hitmana vypadá až moc realisticky a živě, vše působí věrohodně a některé scenérie dokážou zlákat k obyčejnému obdivování. Ani nevím, kolik minut jsem skejsnul ve strip klubu.

Mlčenlivého agenta se opět ujal David Bateson, v týmu se to ale hvězdami jen hemží. Nechybí Marsha Thomason v roli Diany či Powers Boothe v roli šéfa Agentury Travise.

Ať je však dokonalost enginu sebe veliká, občas jsem narazil na rozmazané textury a obličejům by prospěl nějaký ten polygon navíc, především pak když je sledujete zblízka ve filmečcích, které jsou renderovány v enginu hry. Naopak synchronizace rtů a mluveného slova je na velmi slušné úrovni a především malé detaily postav a jejich chování jim dokáže vtisknout život. Postavy by samozřejmě nebyly nic bez jejich dabérů. Mlčenlivého agenta se opět ujal David Bateson, v týmu se to ale hvězdami jen hemží. Nechybí Marsha Thomason v roli Diany, Powers Boothe v roli šéfa Agentury Travise či perfektní Keith Carradine, který ozvučil dakotského magnáta Blaka Dextera.

 

1 z 1
- +
Hitman: Absolution – stylový návrat legendy 66275

1.

Soundtrack se drží v rámci celé série a velmi příjemně spojuje elektronickou hudbu s orchestrálním doprovodem, který především vypjatým situacím a přestřelkám skvěle sedne. Soundtrack má na svědomí Thomas Bartschi, který nahradil původního Jespera Kyda. Musím přiznat, že dostatečně úspěšně.

Návrat, jak se patří

O Hitmana jsem měl během jeho vývoje oprávněný strach. Celá série totiž vždy byla a je o přemýšlení, taktice a hardcore hratelnosti, která je výzvou. Současná doba je však plná akčních her, které svou obtížností připomínají spíše tutoriály. IO Interactive naštěstí nezklamalo a vrátilo Agenta 47 se vší parádou. To, co jsme na sérii tak milovali, zůstalo do poslední kapky, a i když chybí některé dřívější prvky, byly nahrazeny novými, modernějšími mechanismy, které do hry dobře zapadají. Příběh proletíte jedním dechem, a až budete dostatečně připraveni, vyražte do Kontraktů a ukažte, kdo je na světě nejlepší asasín.

PS: Nezapomeňte dnes v 17:30 naladit LivePlay s Hitmanem, kde se hře budeme věnovat podrobněji a ukážeme vám vše, co budete chtít vědět. Bez spoilerů a zábavně!

Recenze

Hitman: Absolution – stylový návrat legendy

9 Hodnocení

Hitman měl vždy v herním průmyslu svůj neopakovatelný vibe a osobně jsem nesmírně rád, že se po dlouhých šesti letech opět vrací. Vývojáři vyslyšeli všechna přání fanoušků a inovace, které do hry přinesli, žádným způsobem neruší strukturu série. Co chtít více?

Líbí se nám

  • návrat ke kořenům
  • Instinkt
  • řádně tuhá obtížnost
  • mód Contracts
  • osobitý výtvarný styl
  • živoucí svět
  • skvělá umělá inteligence

Vadí nám

  • občasné kiksy AI
  • pár grafických nedostatků

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: hitman: absolutionio interactivesquare enix
Předchozí článek

Dishonored – Videorecenze

Další článek

Softwárová nostalgie

Související články

seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022
Novinky

Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

před 1 dnem
Square Enix bude nadále vydávat hry exkluzivně na PlayStation
Novinky

Square Enix bude nadále vydávat hry exkluzivně na PlayStation

před 1 týdnem
Vývojáři Hitmana zakládají nový tým v Istanbulu
Novinky

Vývojáři Hitmana zakládají nový tým v Istanbulu

před 1 týdnem
Další článek

Softwárová nostalgie

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    62 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    36 Autoři komentářů
    ACzeMikydustyStrec-R.I.P-Virus Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      ACzeMiky
      Komunita
      Level 39
      ACzeMiky
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak takovouhle krávovinu jsem dlouho nehrál. Co je to za recenzi? NPCčka mě zaregistrujou, když se plížim, skrz zeď, vypařim se, objevim se za nima a oni už se otáčej a šijou to do mě nova… Bože tohle že je stylový návrat legendy? Na blood money to nemá ani omylem.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      30. 1. 2013 15:33
      Dusty
      Komunita
      Level 41
      Dusty
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      návrat legendy na vaše konzole :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 12. 2012 16:22
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      -R. I. P-: Možná na lehčí obtížnosti, ale tady to beru jako že mi nikdo nestrká nic pod nos a zadarmo. Přeci jen Hitman jede víceméně na vlastní pěst a co nemá… to prostě nemá. Náhodou je krásny, jak sám objevím nějakou "skrytou/hlídanou místnost" a "poklad" v ní.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      28. 11. 2012 21:41
      Miroslav
      Komunita
      Level 43
      Miroslav
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Bohatě by stačila mapa terénu a místností v baracích. Na vyšší obtížnosti na těch mapách dřív stejně nic nebylo, ale pro orientaci sloužily dobře.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      28. 11. 2012 21:33
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      -R. I. P-: S mapou by to bylo už moc jednoduchy. Stačí bohatě minimapa.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      28. 11. 2012 21:30
      Miroslav
      Komunita
      Level 43
      Miroslav
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Bez mapy si absolutně neškrtám, fakt nechápu proč tam chybí něco natolik zásadního! Budu muset holt zabíjet :(

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      28. 11. 2012 21:12
      Virus
      Komunita
      Level 50
      Virus
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Strec : :-D Ty mu ji pleskneš do čela viď? :thumbup: Nejstilovější to je ale stále hrnkem a nebo strunkou ;-) Ale rád hážu flašky na odvedení pozornosti a taky sem tam si nastražím kanistr pro ten případ, co kdyby se to zvrtlo. :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 11. 2012 19:16
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Virus: Můj scénář… jen já nečekám na vzdej se.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 11. 2012 18:25
      Virus
      Komunita
      Level 50
      Virus
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Strec: Je jich asi 5 že jo? No a ty jsi mám za to na třetí a já na páté. Jo je to super těžké ale tak to je prostě Hitman. :lala: A je dobrej. Jen občas mě sere, že chci někam vyšplahat a bum "Co tam děláš? Otoč se, ukáž tvář, to jsi ty vzdej se a bum a už má kudlu v krku a já zase musim od znova! :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 11. 2012 17:25
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Virus: Jedu na první obtížnost z té v profesional "taulce" a jsem přesně za tím klubem (v postupu) o kterým píšeš . A jako i na téhle obtížnosti to není jenoduchy, ale níž bych nešel ani náhodou… tahle obtížnost mi vyhovuje, ale pořád to není nic flustrujícího. Nepochopil bych, kdyby pro někoho byla těžká obtížnost normál :D.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 20:14
      Virus
      Komunita
      Level 50
      Virus
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jak říkáte, tak i já to hraju na tu nejtěžší možnost a je to maso. Modlím se za každou ventilaci, za každýho blbýho poldu, co snad obejde ten stůl a nepude za mnou a hlavně se modlím, že už konečně najdu své zbraně! ;-) Jsem v té misi, jak mám jít do striptýz baru ale zatim se flákám u těch poldů. :-D A zatim jsem našel asi u třech misí, jak to dát bez zabíjení navíc ale kdo se bude vracet. Já ty dvě nebo jednu mrtvolu vemu. Holt když mi čuměj z otevřeného okna… :lala:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 17:20
      Miroslav
      Komunita
      Level 43
      Miroslav
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Keeper aneb další důkaz toho, že za tyhle ty kolikrát směšný zjednodušování nemůžou konzole.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 15:31
      MoRt8
      Komunita
      Level 49
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Keeper : : : Tak si nastav obtížnost na Extreme nebo Purist a uvidíš, jak si tě budou hoši všímat a kolik jich bude. S checkpointama se taky nebudeš muset rozčilovat, protože tam žádný nejsou – pěkně postaru, celej level na jeden zátah. 1 chyba po 1/2 hodině hraní a pěkně znova od začátku. Musím se teda ale přiznat, že na obtížnost Purist jsem to dojel do toho levelu, kdy má člověk nastoupit na nádraží do vlaku, což mi zabralo asi 15 hodin čistýho času:-) ) Od toho kola jedu na předposlední obtížnost, kde aspoň člověk vidí, jestli ho nemá někdo v merku a tak. Purist je opravdu masochismus – jediné co máte k dispozici je crosshair a nepřátel je víc, jsou podezřívavější, všímavější a mají rychlejší reakce. Tam to bylo opravdu o tom 50x chcípnout, našprtat každej kout levelu a pak jet jak stroj po paměti. Taky si myslím, že nás ty současný hry nechaly zlenivět a otupět, možná bych to před lety hrál snáze. Koneckonců první Hitman byl taky frustrující hard core. Dneska už na to nejsme zvyklí – hry mají příliš berliček. V tom je novej Hitman fajn, že umožňuje jet to fakt natvrdo.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 14:34
      Keeper
      Komunita
      Level 41
      Keeper
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      -R. I. P-: ale jo, jinak je inteligence slusna, jak je u teto serie zvykem. .

      u predchozich dilu jsem si te konzolovatosti moc nevsiml teda, zadne vymackavani klaves pri soubojich nebo tak neco… celkove i seskupit klavesy by slo, je to az zbytecne klavesove rozsahle

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 14:28
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      -R. I. P-: Přesně. Proti Dihonored nemám nic, ale ta všímavost vojáků byla k smíchu… i když dokázaly překvapit :D, když jsem je bral jako trdla a byl jsem neostražitý já.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 11. 2012 14:21

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      25. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      95
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      59
      Herní obchod Xzone mění své logo

      Herní obchod Xzone mění své logo

      24
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

      Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

      27. 3. 2023
      Counter-Strike: Global Offensive

      Counter-Strike: Global Offensive zažívá rekordní popularitu

      27. 3. 2023
      Cyberpunk 2077 se podařilo prodat více než 20 milionů kopií

      Nová modifikace pro Cyberpunk 2077 vás nechá stát se smrtícím stínem

      27. 3. 2023
      Dark and Darker

      Kauza okolo Dark and Darker pokračuje, hra byla odstraněna ze Steamu

      27. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • djmn: Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem
      • Geralt z Rivie: Counter-Strike: Global Offensive zažívá rekordní popularitu
      • patasde: Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2
      • djmn: Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2
      • djmn: Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2
      • djmn: Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2
      Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

      Nově představený bojovník pro Tekken 8 je mužem z oceli

      27. 3. 2023
      Crime Boss: Rockay City

      Česká akce Crime Boss: Rockay City představuje herní režimy

      23. 3. 2023
      Planet Zoo dostane balíček s tropickou tématikou

      Planet Zoo dostane balíček s tropickou tématikou

      25. 3. 2023
      Shroud

      Streameři Shroud a Sacriel pracují se studiem Splash Damage na AAA hře

      20. 3. 2023
      V Redfall budete muset být online i v singleplayeru

      Redfall by nemusel být always online

      23. 3. 2023
      Men of War 2 vám dává možnost si jej otestovat

      Men of War 2 vám dává možnost si jej otestovat

      25. 3. 2023
      Taktické RPG Miasma Chronicles má datum vydání

      Taktické RPG Miasma Chronicles má datum vydání

      21. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář