ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

    Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

    Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

    Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

    Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

    Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

    The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

    The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

    Novinky o železe #14 – nezničitelný notebook a výkon nových Intel procesorů

    Novinky o železe #14 – nezničitelný notebook a výkon nových Intel procesorů

    The Talos Principle 2 se ukazuje v dechberoucím traileru

    The Talos Principle 2 se ukazuje v dechberoucím traileru

  • Recenze
    EA Sports FC 24

    Recenze EA Sports FC 24 – vstupenka do další éry

    Recenze The Expanse: A Telltale Series

    Recenze The Expanse: A Telltale Series

    Recenze Resident Evil 4: Separate Ways – úhel pohledu

    Recenze Resident Evil 4: Separate Ways – úhel pohledu

    Tvůrci Payday 3 ví co komunita chce

    Recenze Payday 3 – další výstřel na terč

    Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - neony, které pohltí 18ab1cd4a3b18 screenshotUrl

    Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – neony, které pohltí

    The Crew Motorfest

    Recenze The Crew Motorfest – vzhůru na Havaj

    Recenze Lies of P – Pinocchiova noční můra stojí za to

    Recenze Lies of P – Pinocchiova noční můra stojí za to

  • Videa
    Zing Podcast #84: Phantom Liberty, plány Xboxu a Lies of P

    Zing Podcast #84: Phantom Liberty, plány Xboxu a Lies of P

    Zing Podcast #83: Unity vs. vývojáři a Baldur’s Gate 3 na PS5

    Zing Podcast #83: Unity vs. vývojáři a Baldur’s Gate 3 na PS5

    Zing Podcast #82: Nintendo Switch 2 a Starfield po dohrání

    Zing Podcast #82: Nintendo Switch 2 a Starfield po dohrání

    Zing Podcast #81: Starfield a Sea of Stars

    Zing Podcast #81: Starfield a Sea of Stars

    Podrobný rozbor traileru na hru Alan Wake 2

    Gamescom 2023: videodojmy z prezentace hry Alan Wake 2

    Zing Podcast #80: Gamescom 2023

    Zing Podcast #80: Gamescom 2023

    Zing Podcast #79: Port RDR, Shadow Gambit a Baldur’s Gate 3 podruhé

    Zing Podcast #79: Port RDR, Shadow Gambit a Baldur’s Gate 3 podruhé

    Zing Podcast #78: Baldur’s Gate 3, Atlas Fallen a problémy s XSS

    Zing Podcast #78: Baldur’s Gate 3, Atlas Fallen a problémy s XSS

    Zing Podcast #77: Ratchet na PC a The Expanse

    Zing Podcast #77: Ratchet na PC a The Expanse

  • Preview
    Dojmy z hraní Last Train Home

    Dojmy z hraní Last Train Home

    Dojmy z hraní demoverze Lies of P

    Dojmy z hraní demoverze Lies of P

    Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

    Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry New Arc Line

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry New Arc Line

    S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

    Gamescom 2023: dojmy z hraní S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry Ara: History Untold

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry Ara: History Untold

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 3 Reload

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 3 Reload

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 5 Tactica

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 5 Tactica

    Podrobný rozbor traileru na hru Alan Wake 2

    Gamescom 2023: videodojmy z prezentace hry Alan Wake 2

  • Speciály
    Recenze deskové hry Cupity dupity

    Recenze deskové hry Cupity dupity

    Recenze Extraliga All-Stars 1993-2023: Karetní hra

    Recenze Extraliga All-Stars 1993-2023: Karetní hra

    Recenze deskové hry Pyramido

    Recenze deskové hry Pyramido

    Studio Remedy oficiálně oznamuje Control 2

    Náhled do Remedy Connected Universe, část první

    Recenze deskové hry Širé pláně

    Recenze deskové hry Širé pláně

    Zářijové hry

    Zářijové hry: přehled & anketa

    Srpnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Srpnové ohlédnutí redakce

    Recenze karetní hry PišK.O.rky

    Recenze karetní hry PišK.O.rky

    Gamescom

    Reportáž: Gamescom 2023, s podporou notebooků Lenovo Legion

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Heureka
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

    Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

    Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

    Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

    Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

    Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

    The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

    The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

    Novinky o železe #14 – nezničitelný notebook a výkon nových Intel procesorů

    Novinky o železe #14 – nezničitelný notebook a výkon nových Intel procesorů

    The Talos Principle 2 se ukazuje v dechberoucím traileru

    The Talos Principle 2 se ukazuje v dechberoucím traileru

  • Recenze
    EA Sports FC 24

    Recenze EA Sports FC 24 – vstupenka do další éry

    Recenze The Expanse: A Telltale Series

    Recenze The Expanse: A Telltale Series

    Recenze Resident Evil 4: Separate Ways – úhel pohledu

    Recenze Resident Evil 4: Separate Ways – úhel pohledu

    Tvůrci Payday 3 ví co komunita chce

    Recenze Payday 3 – další výstřel na terč

    Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - neony, které pohltí 18ab1cd4a3b18 screenshotUrl

    Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – neony, které pohltí

    The Crew Motorfest

    Recenze The Crew Motorfest – vzhůru na Havaj

    Recenze Lies of P – Pinocchiova noční můra stojí za to

    Recenze Lies of P – Pinocchiova noční můra stojí za to

  • Videa
    Zing Podcast #84: Phantom Liberty, plány Xboxu a Lies of P

    Zing Podcast #84: Phantom Liberty, plány Xboxu a Lies of P

    Zing Podcast #83: Unity vs. vývojáři a Baldur’s Gate 3 na PS5

    Zing Podcast #83: Unity vs. vývojáři a Baldur’s Gate 3 na PS5

    Zing Podcast #82: Nintendo Switch 2 a Starfield po dohrání

    Zing Podcast #82: Nintendo Switch 2 a Starfield po dohrání

    Zing Podcast #81: Starfield a Sea of Stars

    Zing Podcast #81: Starfield a Sea of Stars

    Podrobný rozbor traileru na hru Alan Wake 2

    Gamescom 2023: videodojmy z prezentace hry Alan Wake 2

    Zing Podcast #80: Gamescom 2023

    Zing Podcast #80: Gamescom 2023

    Zing Podcast #79: Port RDR, Shadow Gambit a Baldur’s Gate 3 podruhé

    Zing Podcast #79: Port RDR, Shadow Gambit a Baldur’s Gate 3 podruhé

    Zing Podcast #78: Baldur’s Gate 3, Atlas Fallen a problémy s XSS

    Zing Podcast #78: Baldur’s Gate 3, Atlas Fallen a problémy s XSS

    Zing Podcast #77: Ratchet na PC a The Expanse

    Zing Podcast #77: Ratchet na PC a The Expanse

  • Preview
    Dojmy z hraní Last Train Home

    Dojmy z hraní Last Train Home

    Dojmy z hraní demoverze Lies of P

    Dojmy z hraní demoverze Lies of P

    Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

    Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry New Arc Line

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry New Arc Line

    S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

    Gamescom 2023: dojmy z hraní S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry Ara: History Untold

    Gamescom 2023: dojmy z prezentace hry Ara: History Untold

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 3 Reload

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 3 Reload

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 5 Tactica

    Gamescom 2023: dojmy z hraní Persona 5 Tactica

    Podrobný rozbor traileru na hru Alan Wake 2

    Gamescom 2023: videodojmy z prezentace hry Alan Wake 2

  • Speciály
    Recenze deskové hry Cupity dupity

    Recenze deskové hry Cupity dupity

    Recenze Extraliga All-Stars 1993-2023: Karetní hra

    Recenze Extraliga All-Stars 1993-2023: Karetní hra

    Recenze deskové hry Pyramido

    Recenze deskové hry Pyramido

    Studio Remedy oficiálně oznamuje Control 2

    Náhled do Remedy Connected Universe, část první

    Recenze deskové hry Širé pláně

    Recenze deskové hry Širé pláně

    Zářijové hry

    Zářijové hry: přehled & anketa

    Srpnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Srpnové ohlédnutí redakce

    Recenze karetní hry PišK.O.rky

    Recenze karetní hry PišK.O.rky

    Gamescom

    Reportáž: Gamescom 2023, s podporou notebooků Lenovo Legion

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Heureka
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Take On Mars – u rudého souseda

Martin Cvrček autor: Martin Cvrček
5. 8. 2013
v sekci Recenze
9
Take On Mars - u rudého souseda 1037 tkom
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Když bylo na letošní E3 oznámeno, že se v pokračování série Take On od českých Bohemia Interactive podíváme na Mars, mnoho lidí to překvapilo. A světe div se, nejen mezi příznivci vesmírné tématiky, ale i mezi obyčejnými hráči se najednou našlo mnoho zájemců, kteří se začali těšit na objevování Rudé planety. Na začátku srpna Take On Mars konečně spatřilo světlo světa prostřednictvím Steam Early Access. Hry v této sekci obyčejně ještě nejsou hotové, což se teoreticky dá říct i o Take On Mars, ale i tak je hra jako taková v podstatě dokončená a v Early Access je spíše pro potřeby budoucího obsahu a nápadů hráčů, proto jsem neváhal a pustil se do jejího zhodnocení.

Agentura na vesmírné sny

Podobně jako Arma nebo Take On Helicopters, i Take On Mars je rozdělené na tři části. První z nich je kampaň schovaná pod názvem Space Program. V něm se ujmete agentury ne nepodobné NASA s prostým cílem: Zkoumat povrch Marsu, a to se dvěma druhy techniky. Prvním z nich je lander, nepohyblivé zařízení sloužící převážně k průzkumu nějaké konkrétní oblasti, druhým z nich je ikonický rover, který se pro změnu pohybuje podle libosti. Vaše kariéra průzkumníka Marsu přitom věrně kopíruje skutečné zkoumání Rudé planety, takže na začátku máte k dispozici jen drobný lander, u nějž je třeba kvalita fotografií, které pořídí, dost mizerná. Postupem času a také postupem po technologických levelech se vaše technologie zlepšují, a tak se od ovládání drobných landerů a roverů dostanete k řízení jejich mnohem výkonnějších a pokročilejších nástupců.

 

1 z 2
- +
Take On Mars - u rudého souseda 85539
Take On Mars - u rudého souseda 85541

1.

2.

A co že s technikou vlastně na povrchu Marsu přesně děláte? Už jsem naznačil možnost fotografování důležitých míst založené na zachycení důležitých bodů, dále vás čeká zkoumání hornin nebo atmosféry díky řadě nástrojů a také prosté objevování nových míst. Že to zní nudně? Možná, ale tady prostě nečekejte akci, Take On Mars je simulátor, který se drží reality. S tím prostě musíte počítat a jde o hlavní důvod, proč se hra nedá doporučit širokým masám. Pokud vám však tento fakt nevadí, můžete se začít těšit. Navzdory obyčejnému vzezření je každý úkol slušná zábava, alespoň já jsem se tedy rozhodně nenudil, zvlášť když vás hra zásobuje i informacemi, díky nimž se můžete o Marsu dozvědět leckteré zajímavosti. I když, postupem času u mě nastal drobnější stereotyp. Nešlo ale o nic hrozného a vždy se po krátké době našlo něco, co mě ke hraní znovu přikovalo. Třeba zkoušení techniky, kterou jsem si zrovna odemkl. Ale chápu, že v případě takto zaměřené hry nejdou moc vymyslet kdovíjaké čáry. Pokud vás každopádně objevování Marsu láká, budete se při průzkumu určitě bavit.

Na kancelářské židli

Všechno přitom řídíte prostřednictvím kontrolního centra, v němž máte k dispozici především mapu, jejímž prostřednictvím určujete mise, které budete následně s vozidly sami plnit. Díky vydělaným penězům můžete na povrch Marsu poslat další techniku, vše důležité ohledně zkoumání planety zkrátka řídíte přes ní a mezi centrem a Rudou planetou se můžete libovolně přepínat. Přitom se sluší říct, že Take On Mars nabízí tři lokality, a to okolí kráterů Victoria, Kaiser a Gale, k nimž však nemáte přístup hned, musíte si nejdříve zakoupit jejich satelitní snímky a teprve poté na nich můžete operovat. Ony ty peníze celkově hrají docela velkou roli, jak už to tak koneckonců bývá. Pokud budete svědomitě plnit všechny důležité mise, těžko se dostanete do finanční nouze, ale i tak vás mohou potkat úvahy, jestli stojí za to poslat za úkolem na kraji Victoria kráteru nový rover, nebo ušetřit peníze a naopak obětovat půl hodiny svého času tím, že tam dojedete roverem, který jste v rámci jiného úkolu nechali na druhé straně mapy.

Take On Mars nabízí tři lokality, a to okolí kráterů Victoria, Kaiser a Gale.

Peníze také můžete použít ke stavbě vlastního stroje. V kontrolním centru totiž máte k dispozici laboratoř, kde si můžete kompletně od nuly postavit vlastní lander i rover. K dispozici je i testovací středisko, to abyste si nejdřív všechno vyzkoušeli na Zemi a nezlikvidovali hned nevhodně postavený stroj na Marsu, kam váš výtvor můžete kdykoliv poslat. Za zmínku také stojí, že s trochou snahy lze z testovacího centra zdrhnout a udělat si romantickou projížďku roverem po lese, za což dostanete jeden ze čtyřiceti hezky zpracovaných achievementů, které pro leckoho mohou také sloužit jako způsob, jak alespoň částečně odbourat postupující stereotyp. Už jenom proto, že se některé z nich vážou ke skrytým věcem a drobnějším easter eggům.

 

1 z 2
- +
Take On Mars - u rudého souseda 85543
Take On Mars - u rudého souseda 85544

1.

2.

Space Program režim nabízí ještě jednu důležitou věc, a to volbu mezi reálným a simulovaným časem, kterou musíte provést na začátku vaší kariéry. V rámci simulovaného času si můžete podle libosti posouvat čas o hodiny, dny nebo týdny (což je doprovázeno dost ujetou cut-scénou), zatímco u reálného času nic nenaděláte. Pokud se zrovna vydáte na objevování Rudé planety v době, kdy je na skutečném Marsu noc, budete mít noc i ve hře a neuděláte s tím vůbec nic. Možná to působí jako maličkost, ale i taková maličkost přispívá k realistickému a uvěřitelnému dojmu z celé hry. No, a to by bylo ke Space Programu asi tak všechno.

Něco navíc

K simulátorům každopádně zpravidla patří i dost komplexní a mnohdy náročné ovládání. V případě Take On Mars ovládání určitě komplexní je, ale rozhodně není extra náročné. Naopak, stačí si ujasnit co kde je a co čím ovládáte a zvyknete si poměrně brzo. Problém ale je, že v současné době není tak lehké si to všechno ujasnit. Hra totiž zcela postrádá konvenční hratelné tutoriály, vše vás učí prostřednictvím tutoriálových videí. I ty však z velké části zatím chybí, přítomno je jen video o základech a ovládání kontrolního centra, takže pokud si hodláte hru koupit v blízké době, připravte se na to, že vám Take On Mars nic moc nevysvětlí a budete na všechno muset přijít sami, především z nastavení. Což je mnohdy docela frustrující. Sice se celá situace časem zaručeně napraví, v tuto chvíli to však chtě nechtě musím brát jako nezanedbatelný zápor. Ovládání každopádně nabízí i pár specialit, třeba možnost volné kamery. V jakémkoliv okamžiku můžete opustit vaše vozidlo a kamerou se volně pohybovat po celé oblasti.

 

1 z 2
- +
Take On Mars - u rudého souseda 85538
Take On Mars - u rudého souseda 85540

1.

2.

Ale abych se vrátil k tomu, co Take On Mars přesně nabízí. Kromě Space Programu je tu ještě režim Scenarios, tedy samotné scénáře, které jsou v tuto chvíli dva a jde přesně o to, co bylo ukazováno na E3. Zatím je tedy tato část hry relativně chudá, v obou scénářích si každopádně můžete snadno vyzkoušet základy objevování Marsu, a co víc, bez jakéhokoliv čekání máte k dispozici ovládání technologicky nejvyspělejších roverů. Pokud tedy chcete do zkoumání Marsu skočit po hlavě, Scenarios vám k tomu dají velkou příležitost.

Vzhůru na vlastní tvorbu

Posledním režimem hry je editor. Ten se sice z hlediska ovládacích prvků podobá editoru Army, ale jinak si jde zcela vlastní cestou, už jenom proto, že je zcela in-game. Můžete kamerou projíždět každou z nabízených map (krátery Victoria, Gale, Kaiser i pozemské testovací středisko), všechno, co uděláte si můžete otestovat za běhu, vše je zkrátka plynulé a hlavně jednoduché. Ze začátku asi budete trochu zmatení, ale jakmile si vše osaháte, přečtete a budete dávat pozor na všechno co děláte, nebude pro vás tvorba v editoru kdovíjaký problém, i díky příjemnému uživatelskému rozhraní. Snad netřeba říkat, že i editor může zcela odbourat jakýkoliv náznak stereotypu. A také dost pomoci k získání achievementů. Mě se tak třeba povedl krok, kdy jsem vyfocením jediné fotografie získal čtyři achievementy naráz. Hack? Ale kdepak, tento krok může udělat každý. Je to svým způsobem sviňárna, ale zároveň legální praktika a další důkaz toho, že v editoru jde udělat ledacos.

 

1 z 2
- +
Take On Mars - u rudého souseda 85542
Take On Mars - u rudého souseda 85545

1.

2.

Dělat si v něm vážně můžete prakticky vše, od umisťování a zkoušení veškeré techniky včetně vámi postavených strojů až po důkladné testování skvělé fyziky, díky níž lze zničit nebo utrhnout celou řadu součástí landeru nebo roveru (hlavně na skalnaté mapě Gale kráteru), a upravování jakéhokoliv aspektu hry. Take On Mars totiž do velké míry sází právě na možnosti editace, které jsou opravdu bohaté a pevně věřím, že to bude ráj pro tvůrce modů, zvlášť až přibude podpora Steam Workshopu.

Editor se ovládá skvěle a nabízí celou řadu možností, jak se vyřádit

Take On Mars se bohužel nevyhnulo ani řadě bugů. Nikdy jsem se sice nesetkal s něčím fatálním, ale i tak tu jsou. Kromě výjimečných pádů v průběhu Space programu jsem se setkal třeba s častými pády při práci s editorem. Občas se mi stalo, že Take On Mars spadlo, když jsem se snažil pustit mnou vytvořenou misi nebo těsně poté, co jsem něco uložil. Dále je tu je např. problém, kdy vám sice hra oznámí, že jste úspěšně analyzovali horninu, ale tváří se, jako byste nic neudělali a chce to po vás dál. Tomu se naštěstí vyhnete tak, že na horninu najedete z jiného úhlu.

Setkal jsem se i s problematickým přistáním landeru, kdy se pět a víc minut kolébal ve vzduchu (přistání totiž probíhá automaticky), stejně tak se mi jednou při přistání roveru nenafoukly airbagy a tak spadl na povrch Marsu plnou rychlostí, což mělo fatální následky. A pokud nejdřív pustíte Space Program a pak se dostanete do editoru, nebude vám fungovat. Jak už jsem řekl, nikdy nejde o vážné věci a stávají se jenom ojediněle, ale zatím tu jsou a můžou hraní trochu otrávit.

 

1 z 2
- +
Take On Mars - u rudého souseda 85546
Take On Mars - u rudého souseda 85547

1.

2.

Mars už čeká

Ve výsledku jsem každopádně z Take On Mars neskutečně nadšený, stále mě dokáže lecčím zabavit. Objevování Marsu, ovládání, stavba vlastního stroje, možnost volby mezi reálným a simulovaným časem, mocný editor a v neposlední řadě i solidní ozvučení, slušná grafická stránka a velmi detailní zpracování povrchu Rudé planety, to všechno tvoří dohromady skvělý simulátor, ze kterého by každý příznivec objevování vesmíru měl být nadšený. Jenom škoda prozatímní absence většiny tutoriálových videí, drobnějších bugů, nastupujícího stereotypu a pádů hry při práci s editorem. Jinak bych s radostí hodnotil hru ještě lépe.

Ale naštěstí by první dva problémy měli vývojáři brzy odstranit a stereotyp zase určitě odbourá moderská komunita, která má k dispozici úžasné hřiště. Už se nemůžu dočkat, až uvidím první pořádné výtvory, a kdo ví, možná bude díky modům hra přístupná i hráčům, které běžně taková tématika neláká. To ale ukáže čas, už teď je ale z Take On Mars báječný simulátor, který není bez chyb, ale má všechny dispozice k tomu, aby si našel věrnou komunitu příznivců, k níž se s radostí připojím i já sám.

Přečtěte si také rozhovor s Martinem Melichárkem, vedoucím vývoje Take On Mars.

Recenze

Take On Mars - u rudého souseda

8 Hodnocení

Jestli vás objevování Marsu neláká, ruce pryč. Tohle není hra pro vás. Jestli vás ale láká a máte vesmír v oblibě, i přes několik chyb nelze než Take On Mars doporučit. Dost svérázná a originální zábava na řadu hodin je prakticky zaručená, zvlášť když za ní zaplatíte pakatel a do budoucna slibuje nálož oficiálního i fanouškovského obsahu a opravu všech zmíněných problémů.

Líbí se nám

  • stylové objevování Marsu
  • možnost stavby vlastního stroje
  • komplexní, ale bezproblémové ovládání
  • ztvárnění Marsu
  • fyzikální engine
  • slušná grafika a ozvučení
  • editor a obří podpora modování
  • nízká cena

Vadí nám

  • několik drobnějších bugů
  • časté pády hry při práci s editorem
  • zatím absence většiny tutoriálových videí
  • postupem času lehký nástup stereotypu

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: Bohemia Interactivetake on mars
Předchozí článek

Sony bude mít tiskovku i na Tokyo Game Show

Další článek

Call of Duty: Ghosts škádlí Squads módem

Související články

Arma 3
Novinky

Arma 3 se dočkala vydání očekávaného rozšíření z období druhé světové války

před 2 měsíci
Arma 3
Novinky

Arma 3 již brzy zamíří do období druhé světové války

před 2 měsíci
Arma 3
Novinky

Arma 3 vás v novém DLC vezme do období druhé světové války

před 3 měsíci
Další článek
Call of Duty: Ghosts škádlí Squads módem 18365 ghosts

Call of Duty: Ghosts škádlí Squads módem

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    9 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    8 Autoři komentářů
    CvrndaCartmanblade1991RascalKET312 Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Cartman: Early Access nic nemění na faktu že naprostá většina hry už je hotová. Něco jiného je třeba Arma 3, které předchází Alpha a Beta ve které toho spousta chybí, něco jiného je Take On Mars, u nějž je s výjimkou tutoriálových videí a automatu se simulátorem Gravon přístupné úplně všechno. Jak bylo řečeno v úvodu textu, hra je v Early Access hlavně kvůli budoucímu začlenění nápadů hráčů. Já chápu že Early Access působí jako něco nedotknutelného, ale jakmile je to něco, za co už člověk může zaplatit a není vyloženě řečené že jde o Alphu nebo Betu kde významná část hry chybí, recenzi nic nebrání. Je to placený produkt a recenze stejně jako u normálně vydaných her slouží k tomu, aby se případní zájemci přesvědčili o tom, co dostanou za své peníze nebo jestli to za ty peníze stojí. A třeba u TKOM to určitě za ty peníze už teď stojí

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      8. 8. 2013 8:36
      Cartman
      Komunita
      Level 20
      Cartman
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Je vám doufám jasný, že ta hra ještě není hotová? Recenzi z early access je možný najít jenom tady.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      7. 8. 2013 21:54
      blade1991
      Komunita
      Level 20
      blade1991
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      je to celkem zajimave ale je to nuda :nah:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      7. 8. 2013 17:37
      Rascal
      Komunita
      Level 45
      Rascal
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Zlatý kerbalové :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 16:47
      KET312
      Komunita
      Level 28
      KET312
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Nejspíš počkám až bude nějaké demo…nechci totiž vyhazovat prachy, za něco co, nevím jestli mě bude bavit :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 15:45
      Skallagrim
      Komunita
      Level 38
      Skallagrim
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak u toho bych se asi ukousal nudou.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 15:32
      HonzysKISS
      Komunita
      Level 34
      HonzysKISS
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Hru jsem si nakonec koupil a tak jsem rád, že to dopadlo dobře :D Díky za recenzi :thumbup:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 15:04
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ice Golem: Něco je na Zemi, něco na Marsu. Víc bych k tomu nerad říkal abych se vyhnul případným spoilerům. Sluší se říct, že nic z toho, co je nějak schované není nic z čeho by se měl člověk posadit na zadek, ale stačí to

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 14:54
      Martin Patkoš
      Komunita
      Level 38
      Martin Patkoš
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jsou tam i nějaké mimozemské easter eggy ? :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 8. 2013 14:47

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      PlayStation Plus

      Unikla říjnová nabídka her v PlayStation Plus

      26. 9. 2023
      českou lokalizaci

      Dvě letos vydané AAA hry obdržely českou lokalizaci

      22. 9. 2023
      FIFA

      Všechny díly série FIFA byly staženy z prodeje

      27. 9. 2023
      Hráči jsou nadšení z updatu 2.0 pro Cyberpunk 2077

      Hráči jsou nadšení z updatu 2.0 pro Cyberpunk 2077

      24. 9. 2023
      Hráči jsou nadšení z updatu 2.0 pro Cyberpunk 2077

      Hráči jsou nadšení z updatu 2.0 pro Cyberpunk 2077

      30
      Podrobný rozbor traileru na hru Alan Wake 2

      Alan Wake 2 na konzolích nabídne i výkonnostní režim

      23
      Far Cry 7

      Známe podrobnosti o Far Cry 7

      20
      Horizon Forbidden West

      Horizon Forbidden West se dočkalo oznámení PC verze i kompletní edice

      19
      Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

      Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění

      29. 9. 2023
      Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

      Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů

      29. 9. 2023
      Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

      Hráčům Mortal Kombat 1 se nelíbí postavy spojené s celebritami

      29. 9. 2023
      The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

      The Crackpet Show: Happy Tree Friends Edition vás nechá zavzpomínat na vaše mládí

      29. 9. 2023

      Nejnovější komentáře

      • skylines: Fall Guys zůstávají pro Epic prioritou i přes výrazné propouštění
      • skylines: Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů
      • fatush1: Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů
      • skylines: Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů
      • akcni adventury: Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů
      • 23cicer: Hráči ve Starfieldu testují možnosti fyziky za pomoci sendvičů
      PlayStation

      Sony zavádí na PlayStationu systém uživatelského hodnocení

      27. 9. 2023
      Sea of Thieves dostane režim pro jednoho hráče

      Sea of Thieves dostane režim pro jednoho hráče

      24. 9. 2023
      Ponurá akční fantasy Soulstice otevírá své brány odvážlivcům

      Epic rozdává dvě hry zdarma

      29. 9. 2023
      The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

      The Dark Pictures Anthology: Man of Medan je na Steamu k dispozici zdarma

      26. 9. 2023
      Banishers: Ghosts of New Eden vyjde až příští rok

      Banishers: Ghosts of New Eden vyjde až příští rok

      26. 9. 2023
      Oficiální trailer na remake Star Wars: Knights of the Old Republic už na YouTube nenajdete

      Oficiální trailer na remake Star Wars: Knights of the Old Republic už na YouTube nenajdete

      29. 9. 2023
      Super Mario Bros. Wonder se prezentuje v souhrnném traileru

      Super Mario Bros. Wonder se prezentuje v souhrnném traileru

      23. 9. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Heureka
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář