ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Přehled HW novinek z 41. týdne

    Přehled HW novinek z 26. týdne

    Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

    Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

    Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

    Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

    Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

    Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

    Přehled novinek z Japonska 26. týdne

    Přehled novinek z Japonska 26. týdne

    Nintendo Switch Online rozšířeno o další hry

    Nintendo Switch Online rozšířeno o další hry

  • Recenze
    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Červencové hry: přehled & anketa

    Červencové hry: přehled & anketa

    Červnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Červnové ohlédnutí redakce

    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Přehled HW novinek z 41. týdne

    Přehled HW novinek z 26. týdne

    Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

    Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

    Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

    Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

    Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

    Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

    Přehled novinek z Japonska 26. týdne

    Přehled novinek z Japonska 26. týdne

    Nintendo Switch Online rozšířeno o další hry

    Nintendo Switch Online rozšířeno o další hry

  • Recenze
    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Červencové hry: přehled & anketa

    Červencové hry: přehled & anketa

    Červnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Červnové ohlédnutí redakce

    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Titanfall – svěží vítr v zatuchlém žánru

Martin Cvrček autor: Martin Cvrček
14. 3. 2014
v sekci Recenze
76
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 1120 tf
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenze z hraní PC verze

Titanfall od studia Respawn sliboval od začátku výrazné osvěžení řádně zatuchlého žánru válečných multiplayerových stříleček. To měl zaručit nejen zajímavý koncept, ale i zkušenost zakladatelů studia, kteří stáli za prvními a dodnes nezapomenutelnými díly série Call of Duty, a v neposlední řadě starý, ale stále spolehlivý Source engine. Splnil Titanfall všechna očekávání, nebo jde jen o další obyčejnou střílečku, která slibuje nesplnitelné? Zní to možná překvapivě, ale první možnost je správně. Pod na první pohled obyčejnou slupkou se totiž skrývá nesmírně chytlavý a řemeslně zpracovaný počin.

Zdání klame

Je mi jasné, že na první pohled vypadá Titanfall jen jako futuristické Call of Duty. Ale to je omyl, přátelé. To, že běháte s vojákem po relativně uzavřených mapách ještě neznamená, že hned musí jít o stejně zaměřenou hru, jakou je každý díl CoD. Právě naopak, Titanfall se celkem podstatně liší. Třeba jen možnostmi pohybu vaší postavy, které vám umožňují běhat po stěnách či provádět dvojité skoky. Přidání možností parkouru působí jako prvoplánové řešení, ale jde o velmi vítané osvěžení a zároveň způsob, jak dojít k pocitu, že jste ohledně pohybu alespoň částečně svobodní a nejste odkázaní jen na místa, kam vás kvůli omezené struktuře map vedou vývojáři. Po mapách, ke kterým se dostanu později, se zkrátka můžete pohybovat podle libosti a kromě různých uliček a tunelů lze využívat i střechy a další vyvýšené prostory, kam by vás v jiné FPS v čele s Call of Duty jen tak nepustili. Všechny pohyby se navíc skvěle ovládají.

Nemluvě o speciálních schopnostech typu dočasné neviditelnosti nebo delšího sprintu, které fungují jako taková jednodušší, ale mnohem praktičtější obdoba perků. Za zmínku stojí i specialita jménem Burn Cards. Jde o karty, jejichž možnost použití se vám odemkne na levelu 9 a jež vám poskytnou několik drobných, ale leckdy docela šikovných výhod po dobu jednoho života, spojených např. s větším přísunem zkušenostních bodů za určitých podmínek nebo rychlejším pohybem.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94618
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94622

1.

2.

Nejdůležitějším faktorem odlišnosti je ale možnost jednou za čas povolat z nebes Titána, tedy obrovského mecha, do něhož můžete nasednout a využívat všech jeho výhod, nebo ho použít jako hlídacího psa, který vás bude poslušně následovat všude, kam půjdete. Titán má vlastní arzenál, takže při jeho řízení můžete kromě primární palné zbraně využít např. salvu naváděných i nenaváděných raket, reaktorové jádro, které na chvíli zlepší damage, který s Titánem udílíte, jádro, které udělá z Titána po jeho eliminaci menší bombu, nebo mojí oblíbenou schopnost, štít. S ním můžete na chvíli zachytit kulky a rakety nepřítele (vlastního Titána si může povolat každý hráč) a vrátit mu je hezky s úroky. Jde zkrátka o vymoženost, díky níž jsem si často při hraní Titanfallu připadal jako Charlie Sheen ve filmu Žhavé výstřely 2.

Mnoho Pilotů, Titánova smrt

Nepočítejte ale s tím, že vám Titán nad ostatními zaručí nějakou velkou výhodu. Jak už bylo řečeno, Titána si může po chvíli povolat každý a jakmile proti vám půjde podobně vyzbrojený protivník, už se rozhodně nebudete cítit jako nepřekonatelný matador. Titanfall přitom nabízí tři druhy Titána. Jedním z nich je pomalejší Ogre, fungující jako klasický tank, co hodně vydrží, hodně zničí, ale je to poměrně pomalá mrcha. Po něm následuje Stryder, který je naopak slabší, ale o poznání rychlejší. Základem je potom Titán Atlas, který je takovým vyváženým mixem obou bratříčků. Každý Titán tak nabízí jiné výhody a nevýhody, ale rozhodně se nedá říct, že by měl nějaký z nich výrazně navrch. Boj s Titány je až překvapivě vyvážený.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94626
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94627

1.

2.

Nepřátelští Titáni navíc nejsou jediná velká hrozba vašeho robotického miláčka. I pěší hráči, v tomto případě nazvaní Piloti, můžou nadělat slušnou paseku. Už jenom proto, že mají k dispozici palné zbraně, které mohou s trochou trpělivosti každého Titána dost poškodit, zvlášť když není problém naskočit na Titánova záda, odhalit citlivou část a tu hezky zblízka zpacifikovat. A buďte si jistí, že majitel Titána, na jehož zádech se takhle se zbraní vyřádíte, vám za to nepoděkuje. I bez Titána tedy na bojišti bez problému obstojíte.

Zbraň proti Titánům, zpravidla fungující jako raketomet nebo kulomet, ale není jediná Pilotova výzbroj. Samozřejmostí jsou i klasické zbraně, ať už jde o pistole, samopaly, útočné pušky, brokovnice, ostřelovací pušky nebo granáty, přičemž si vše odemykáte postupem po úrovních. Zbraní nicméně moc není, na výběr máte 10 primárních zbraní a 3 sekundární, což je docela málo. Arzenál sice výrazně rozšiřují možnosti Titána, ale i tak bych čekal větší výběr. Z hlediska samotného pocitu ze střelby a vlastností těchto zbraní je pak Titanfall prakticky shodný s jinými arkádovými FPS, takže nemá cenu v tomto ohledu být nějak detailní. Je to zkrátka klasika pro účinnou eliminaci nepřátel, naštěstí opět dost vyvážená klasika.

Titanfall nabízí až překvapivě vyváženou hratelnost.

Za zmínku stojí snad jen speciální pistole jménem Smart Pistol MK5, která má… inu, něco jako aimbot. Beze srandy. Prostě stačí stát, pistole si sama zaměří cíle a vy pak jen stisknete spoušť. Zní to jako největší prasárna, jakou mohli vývojáři vymyslet, pravdou však je, že tahle pistole vám stejně moc nepomůže. Mě s ní někdo zabil jen výjimečně, ono totiž trvá docela dlouho, než pistole zaměří a vy tak máte dost času nějak zareagovat. Navíc nahrazuje klasickou primární zbraň. Jinak řečeno, ve výsledku má stejnou, někdy i nižší účinnost jako ostatní zbraně a určitě se jí nemusíte bát. Jedná se spíš o zbraň, která se svým zaměřením hodí k likvidaci protivníků ovládaných umělou inteligencí.

Variabilní bojiště

Správně, v Titanfallu nebojují jen živí hráči. Na každé mapě pravidelně narazíte i na velké množství botů, rozdělených na řadové Grunty a odolnější Spectre. Ti fungují na principu creepů z her typu Dota 2, jedná se tak vlastně jen o způsob, jak si zlepšit skóre nebo navýšit počet zkušenostních bodů během zápasu a pomoci jejich likvidací k vítězství, protože nejsou rozhodně žádnou hrozbou. Vás jako hráče jen tak nezabijí a sami se naopak nechají zabít velmi snadno. Dobrá zpráva je, že se jedná o zajímavé osvěžení. Občas mezi sebou boti vedou dialogy, čímž, stejně jako svou prostou přítomností, počtem a kontaktem s jinými boty, výrazně zlepšují atmosféru bojiště. Špatná zpráva je, že mají všichni boti inteligenci na úrovni bublajícího potůčku. Nekryjí se, střílí jen aby se neřeklo, otáčí se k vám zády, pobíhají po bojišti jako šílenci, jejich umělá inteligence je zkrátka na velmi špatné úrovni a občas jsem měl pocit, že Grunti a Spectre jsou jen cvičné terče a způsob, jakým mi hra zadarmo předhazuje zkušenostní body. V tomhle ohledu by to zkrátka chtělo lepší AI a větší výzvu.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94617
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94619

1.

2.

Přítomnost botů v Titanfallu je tak poměrně dvousečná zbraň, která mi občas vadila. Počet živých hráčů mi ale naopak vůbec nevadil. Fakt, že hra podporuje jen styl 6 vs 6 hráčů nepůsobí jako něco ideálního, ale opět to přispívá k vyváženosti hry. Narazit na cizího hráče není zase tak těžké, jak by se zprvu mohlo zdát, a vzhledem k možnosti povolávat Titány je i při tak zdánlivě malém počtu hráčů boj svižný a plynulý. Čemuž nahrává i struktura map.

Ty musím jednoznačně pochválit. Sice často převládá zasazení do futuristických městských ulic nebo základen, ale i tak je každá z 15 nabízených map jedinečná, nabízí jiné prostředí a často i jinou atmosféru. Hlavně ale nabízí dost prostoru pro boj Titánů a Pilotů, dost místa pro testování parkouru a občas dokonce okolní život. Na některých mapách lze vidět v pozadí obří dinosaury a někde se setkáte s létajícími monstry, s nimiž si s trochou snahy můžete i zabojovat. Někde zase narazíte na civilní roboty či střílny, jež lze hacknout a následně využít ve prospěch svého týmu. I to dodává hře a mapám skvělou atmosféru, stejně jako množství přilétajících a odlétajících vesmírných lodí. Mapy zkrátka nejsou jen prázdné plochy pro hráče, ale působí jako přirozené a mnohdy živé prostředí.

„Na některých mapách lze vidět v pozadí obří dinosaury a někde se setkáte i s létajícími monstry.“

Škoda jen, že si připojení na dané mapy nemůžete vybrat podle sebe. Titanfall má pro připojení k dispozici standardní matchmaking, jenž dá v lobby dohromady 12 hráčů a pak je pošle na vybraný dedikovaný server. Proti tomu bych v zásadě nic neměl, systém funguje, vždy mě připojil na server, kde jsem měl dostatečně nízký ping, ale znemožňuje volbu map. Matchmaking jí zkrátka vybere za vás. Přitom by bohatě stačila možnost odhlasovat, jakou mapu hráči v lobby chtějí nejvíc. To se ale neděje a připojení je tak vždy výstřel naslepo.

Chcete příběh? Máte ho mít

V Titanfallu samozřejmě nesmí chybět několik herních módů. Základem je Attrition, tedy něco jako Team Deathmatch, kde získáváte body za likvidaci nepřátelských Pilotů a botů a tým s největším počtem bodů zvítězí. Pak tu máme Hardpoint Domination, kde je klíčem zabrání a udržení tří kontrolních bodů na mapě, Capture the Flag, tedy klasický boj o vlajky, Last Titan Standing, kde všichni hráči začínají v útrobách svého Titána a neexistují zde respawny, a nakonec Pilot Hunter, kde získáváte body jen a pouze za likvidaci nepřátelských Pilotů. Nedá se říct, že by byl jakýkoliv režim zvlášť originální, rozhodně se ale dá říct, že jsou všechny módy opět dost vyvážené a zábavné.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94625
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94628

1.

2.

Kromě toho jsou tu i dvě speciality. Singleplayerový výcvik, kde vás hra naučí základy ovládání a boje, a kampaň. Jednoduše řečeno jde o na sebe navazující sérii multiplayerových klání opět stylem 6 vs 6 hráčů, kde se střídají módy Attrition a Hardpoint Domination a kde vše stmeluje jednoduchý příběh o konfliktu frakcí Militia a IMC, za něž bojujete i v běžném multiplayeru. Určitě nejde o nic zázračného, třeba proto, že s hlavními postavami, jež občas navštíví bojiště, nemáte moc času se sžít. Ale když nic jiného, máte v případě kampaně slušnou motivaci a hlavně si ujasníte, proč to všechno vlastně děláte a za co že vůbec bojujete. Proto beru kampaň jako vítané osvěžení.

Kampaň má však jeden nemalý problém, který souvisí s tvorbou tříd. Tifanfall nabízí klasický systém, kde si vybíráte všechny zbraně, příslušenství, výbušniny, speciálních schopnosti a pohlaví. Kromě své postavy můžete tímto systémem vybrat vybavení i Titánovi, a mezi to vybavení patří volba, zda jako základ pro vaši vlastní třídu zvolíte Atlase, Strydera, nebo Ogreho. Jenomže možnost zvolit Ogreho a Strydera je přístupná jen po dohrání kampaně. Výchozí Titáni jsou hned k dispozici, ale jakmile si je chcete nastavit podle sebe, musíte prostě dohrát kampaň. V případě Ogreho navíc za obě strany. Nevím jak vám, ale mě takové vnucování přijde poměrně zoufalé. Pokud chce člověk hrát jen klasický multiplayer od zápasu k zápasu, měl by k tomu mít možnost se vším všudy, ne že mu vývojáři něco zamknou, protože nechce hrát jednu konkrétní složku jejich díla.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94621
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94624

1.

2.

Soumrak Source enginu

Grafika možná ze screenshotů nepůsobí jako nějaký next-gen zázrak, ale rozhodně postačí a nelze si na ni stěžovat. Na rozdíl od bety jsem se nesetkal s nějak odbytými texturami, i kabina Titána už vypadá poměrně obstojně a ve zbytku hry vypadají textury také slušně a hlavně střízlivě. Až na pár výjimek se v Respawnu vyhnuli přemíře lens flares, které vás oslepí, a dalším berličkám dnešních rádoby krásných vizuálů. Na efekty nebo animace pak nemám nejmenší námitku, rozhodně vypadají přirozeně, a to včetně ohně a vody, což často bývá největší kámen úrazu. Víc než grafiku samotnou bych ale rád pochválil samotné nastavení, které PC verze nabízí. V tomto ohledu považuju Source engine stále za špičku mezi enginy a jsem rád, že ho v Respawnu řádně využili.

„Grafika rozhodně neurazí a nelze si na ni stěžovat.“

Nechybí nic, co by v takové hře mělo být, VSYNC a Field of View počínaje a Anti-aliasingem a kontrolou ragdollů konče. U každé volby v nastavení navíc vidíte detailní popis toho, co která možnost dělá a upozorní vás na obzvlášť náročné zákroky. I loadingy jsou oproti betě dostatečně krátké a nezažil jsem ani nějaké viditelné poklesy snímků za sekundu. Škoda že jinak precizně vytvořenou PC verzi ubíjí fakt, že Titanfall na disku zabírá 50 GB. Vysvětlení, že 35 GB zabírají nekomprimované zvuky, které pak nemusí zatěžovat procesor, je sice moc hezké, ale zároveň jde o pěkně nepraktické řešení, které by určitě mohla nahradit lepší alternativa. Nicméně, rád bych závěrem pochválil i ozvučení. Vše zní přesvědčivě a autenticky, hudba pěkně dokresluje atmosféru a i dabing je vytvořen dostatečně kvalitně.

 

1 z 2
- +
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94623
Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru 94620

1.

2.

Na frontu, lenoši

Titanfall mě ve výsledku rozhodně nezklamal. Čekal jsem střílečku, která pořádně zkombinuje klasické FPS prvky s řadou novinek, a přesně to jsem dostal. Když se nad tím tak zamyslím, s výjimkou zoufalé umělé inteligence a relativně nízkého počtu klasických zbraní vlastně na samotné hře není nic špatně. Mapy, herní módy, kampaň, vyvážená hratelnost, audiovizuální stránka, pocit ze střelby, vše se obešlo bez problémů a leckdy jde vážně o skvěle odvedenou práci, která sice nenabízí kdovíjak náročnou výzvu, ale nabízí relativně neotřelou a velmi pestrou zábavu.

Bohužel, tohle všechno obalila kopa většinou zbytečných chyb. Nemožnost alespoň částečně volit mapy, na které se připojíte, fakt, že hra zabírá šílených 50 GB a nutnost odemknout vlastní Titány Ogreho a Strydera prostřednictvím kampaně se sice přímo nedotýkají hratelnosti, ale i tak jde o chyby, které nemohu opomenout. Nemluvě o vysoké ceně. Titanfall je sice zábavný a obsahově nijak chudý počin, ale stejně mi přijde, že je trochu drzost chtít za hru o patnácti mapách 60 euro (oficiální cena od EA, obchody v ČR hru prodávají levněji, na Xzone.cz PC verze za 1078 Kč).

Vše bych závěrem shrnul následovně: Pokud jsou pro vás kompetitivní střílečky typu Counter-Strike středem vesmíru, na Titanfall zapomeňte. Pokud ale hledáte jen zábavnou a neotřelou FPS a ze všech těch opakujících se Battlefieldů a Call of Duty už jste unaveni, platí pravý opak. Byť to bude znít jako slogan z reklamy na kávu, jsem si jistý, že v takovém případě je pro vás Titanfall jasná volba.

Recenze

Titanfall - svěží vítr v zatuchlém žánru

8 Hodnocení

Titanfall až na výjimky postrádá jakékoliv problémy, bohužel ale doplácí na nešťastná rozhodnutí a chyby mimo hranice samotné hry. Pokud však prahnete po něčem novém v oblasti multiplayerových stříleček, Titanfall je sázka na jistotu.

Líbí se nám

  • svižná a překvapivě vyvážená hratelnost
  • parádní atmosféra
  • bohaté možnosti pohybu
  • tři verze Titána a jejich schopnosti
  • skvěle zpracované mapy
  • klasické, ale zábavné herní módy
  • velmi slušný audiovizuál
  • rozsáhlé nastavení PC verze

Vadí nám

  • mizerná umělá inteligence botů/creepů
  • málo klasických zbraní
  • nemožnost vybírat mapy v lobby
  • že hra zabírá 50 GB
  • že si některé vybavení lze odemknout jen hraním MP kampaně
  • neadekvátně vysoká cena

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: respawn entertainmenttitanfall
Předchozí článek

Sony chystá na PlayStation Store pronájem her

Další článek

NFS film měl rozpočet 66 milionů dolarů

Související články

Pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order zřejmě nevyjde dříve než v roce 2023
Novinky

Pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order zřejmě nevyjde dříve než v roce 2023

před 2 měsíci
Apex Legends
Novinky

Apex Legends dostalo očekávaný next-gen update

před 3 měsíci
Studio Respawn pracuje na třech hrách ze světa Star Wars
Novinky

Studio Respawn pracuje na třech hrách ze světa Star Wars

před 5 měsíci
Další článek
NFS film měl rozpočet 66 milionů dolarů 21359 nfs film

NFS film měl rozpočet 66 milionů dolarů

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    76 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    33 Autoři komentářů
    mongosadamounRileyMa4zu6shaak Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      mongos cz
      Komunita
      Level 43
      mongos cz
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      za málo

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      20. 6. 2014 13:33
      adamoun
      Komunita
      Level 34
      adamoun
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      mongos: No to si piš že by někdo měl a díky za informaci, netušil jsem o tom

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      20. 6. 2014 13:26
      mongos cz
      Komunita
      Level 43
      mongos cz
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      tento víkend bude Titanfall zdarma na originu k vyzkoušení kdyby náhodou měl někdo zájem

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      20. 6. 2014 13:16
      Vojtěch Zikán
      Komunita
      Level 39
      Vojtěch Zikán
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ale souhlasím s tím, co tady shrnul Mort. Hra je zábavná a když se opraví několik těch nedostatků, tak může být i dokonalá a bez chyby. Kromě nedostatku zbraní, které jsou někdy až moc, mě také hodně štve příliš málo challenges. Oproti CoD jich fakt málo a hodněkrát se opakují. Tohle by mohli přidat v těch nových patchích a bezplatných DLC.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 20:26
      Ma4zu6
      Komunita
      Level 40
      Ma4zu6
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      CAR mě taky štve víc než smart pistole, sám jsem ji zkoušel a nějak OP mi nepřišla, i když s enhanced targeting už je to horší

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 20:18
      Vojtěch Zikán
      Komunita
      Level 39
      Vojtěch Zikán
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Smart pistole je svinstvo, ale více mě trápí ta C. A. R. smg. Až příliš velký dmg a na to, jak je rychlá tak i sakra přesná.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 20:07
      shaak
      Komunita
      Level 48
      shaak
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Škoda, že tuhle hru nemá pod křídly lepší vydavatel. Byla by na steamu a tipuju, že by tam bylo víc obsahu.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 18:53
      MoRt8
      Komunita
      Level 48
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Zbraně budou, toho bych se nebál. Respektive už tam určitě byly, ale musely být "odkloněny" do DLC balíčků.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 15:54
      killer159357
      Komunita
      Level 29
      killer159357
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      MoRt8: G2A4 by potřeboval BUFF. A melee attack ja taky na hovno. A ten bug že nepříteli zůstane 1% života :D A hlavně by to chtělo více zbraní.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 15:39
      MoRt8
      Komunita
      Level 48
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Smart pistol je píčovina, o tom není pochyb. A matchmaking je podivnej. Občas stojí tým level 15 – 20 proti týmu 40 a vejš. I ten cloak bych koneckonců zrušil a škoda, že se pořád tyhle lidi držel toho stupidního insta kill melee attacku. Jinak svižná hratelnost a radost z pohybu.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 15:17
      killer159357
      Komunita
      Level 29
      killer159357
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      JÁ už jsem 16 level 1 generace a pořád se bavím jen tu Smartku by to chtělo nerfnout.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 12:35
      MoRt8
      Komunita
      Level 48
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak jsem dneska na levelu 38 konečně poznal, jak dobrá hra to může být. Capture the Flag, chytil jsem náhodou spolupracující tým ! ! ! ! Perfektní souhra. Pěšák krade vlajku nastupuje kolegovi na Titána a ten ho dopravuje zpátky na základnu. Jo, takhle by to šlo…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 3. 2014 11:10
      Dotard
      Komunita
      Level 40
      Dotard
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Viem, navrhujem ze by to tak nemalo byt. Polka tymu by mala Titanov a druha anti-Titan zbrane. Takto by to mohlo byt 12v12 pretoze v konecnom vysledku by kazdy tym mal 6 titanov.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 3. 2014 16:20
      Veenaa
      Komunita
      Level 32
      Veenaa
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Anti titan weapon má ve hře úplně každý

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 3. 2014 15:43
      Dotard
      Komunita
      Level 40
      Dotard
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mali spravit 12v12 ale len 6ti mozu mat titana a ti dalsi siesti by mali anti-titan weapon.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 3. 2014 15:15

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Unikla červencová nabídka PS Plus

      Unikla červencová nabídka PS Plus

      26. 6. 2022
      Tři hry zdarma na Epicu

      Tři hry zdarma na Epicu

      30. 6. 2022
      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      29. 6. 2022
      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      24. 6. 2022
      Kingdom Come: Deliverance prodalo 5 milionů kopií

      Kingdom Come: Deliverance prodalo 5 milionů kopií

      38
      Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

      Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

      27
      Dojmy z hraní Arma Reforger

      Dojmy z hraní Arma Reforger

      22
      Return to Monkey Island představil první gameplay

      Return to Monkey Island představil první gameplay

      11
      Přehled HW novinek z 41. týdne

      Přehled HW novinek z 26. týdne

      2. 7. 2022
      Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

      Crypt of the Necrodancer dostalo po 5 letech nový update

      2. 7. 2022
      Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

      Akční RPG Alaloth: Champions of the Four Kingdoms vstoupilo do předběžného přístupu

      2. 7. 2022
      Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

      Metalová tvorba mimozemských zvuků v Marvel’s Guardians of the Galaxy

      2. 7. 2022

      Nejnovější komentáře

      • Troglodyt: Příběhová upoutávka na horor The Chant
      • ROAN AJANS: Uncharted film v nové oficiální upoutávce
      • Hubert: Přehled novinek z Japonska 26. týdne
      • 23cicer: Sony oznamuje nové headsety a monitory
      • Stargat3: Přehled HW novinek z 26. týdne
      • CRYPT: Příběhová upoutávka na horor The Chant
      Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

      Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

      29. 6. 2022
      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 25. týdne

      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 25. týdne

      27. 6. 2022
      Return to Monkey Island představil první gameplay

      Return to Monkey Island představil první gameplay

      29. 6. 2022
      Sea of Thieves brzy obohatí Adventure The Forsaken Hunter

      Sea of Thieves brzy obohatí Adventure The Forsaken Hunter

      28. 6. 2022
      Persona 5 Royal nabídne na PC a Xboxu všechna DLC

      Persona 5 Royal nabídne na PC a Xboxu všechna DLC

      28. 6. 2022
      Nový Skate láká na možnost testování

      Nový Skate láká na možnost testování

      1. 7. 2022
      Uniklo datum vydání Mario + Rabbids Sparks of Hope

      Uniklo datum vydání Mario + Rabbids Sparks of Hope

      28. 6. 2022

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář