Recenzovaná verze: PC
Minulý díl této série nás naprosto ohromil a zaujal svými přednostmi a inovacemi. Jak si ale povede nový Batman 3: Beyond Gotham? Podaří se mu překonat svého předchůdce anebo zůstane v zajetých kolejích?
Je třeba zachránit svět
Příběh tentokrát není zaměřen na Gotham, ale přesouvá se na daleko větší pískoviště. Batman a jeho přátelé z Justice League budou čelit zlému Brainiacovi, který zneužívá sílu Laterns k tomu, aby zmenšil Zem. Sami to ale nezvládnou, proto bude nutné, aby táhli za jeden provaz s největšími zločinci světa. Spolupráce jako taková přinese řadu zábavných situací, které dokáží vykouzlit skutečně široký úsměv.
Batman se vrací do uzavřených prostor, které známe z přechozích LEGO her. Pro některé z nás je absence otevřeného světa celkem neradostnou novinkou. Autoři se pokouší tento nedostatek vynahradit rozmanitostí lokací, které v průběhu příběhu navštívíte. Cizí planety na mě působily utěšujícím dojmem.
Čas změnit oblek
Po stránce hratelnosti je to stále Lego hra, takže výrazné změny zde opravdu čekat nemůžeme. Na začátku úrovně vždy dostanete minimálně dva charaktery, s kterými je potřeba projít danou lokaci. Krom AI se může znovu role druhého superhrdiny ujmout váš kamarád. Škoda jen, že titul stále není přístupný jiné, než lokální spolupráci. Když tedy nebudete mít daného spoluhráče vedle sebe, máte smůlu.
Základní prvek zůstal zachován, takže si hráči znovu mohou užít likvidaci předmětů, mlácení nepřátel, hledání kanystrů, sběr penízků, stavbu zařízení z kostiček a řešení menších hádanek. Toto schéma se asi nikdy výrazně nezmění. Proč by se ale také mělo vyvíjet, když většině hráčů současná situace vyhovuje na 100%.
Pro ty, co zatím neměli příležitost střetnout se s předešlými díly LEGO Batman, je tu jedna výrazná novinka. Oproti jiným Lego titulům zde převleky totiž zastávají zásadní roli. Hlavní hrdina si spolu se svým společníkem Robinem má možnost nahodit speciální obleky, které jim dávají unikátní dovedností a dostávají příležitost vyrovnat se ostatním superhrdinům.
Na začátku vaší cesty máte na výběr pár základních postav. Dobro je zastoupeno Batmanem, Robinem, Supermanem a řadou dalších kladných hrdinů. Zlá parta obsahuje Lexe Luthora, Jokera a mnoho dalších padouchů. Tak je to ale jen na startovní čáře, u konce nám hra jako taková nabídne 150 postav. Každá z nich je jedinečná svým vzhledem, dovednostmi, kurzorem a animací útoku. Jejich počet sice není tak pestrý jako v ostatních vesmírech, ale je vidět, že autoři svou práci dělali s láskou, kterou si LEGO Batman 3: Beyond Gotham dozajista zaslouží.
Krom toho se jim dabing skutečně povedl. Všechny postavy mají něco do sebe. Jejich hlasy perfektně podtrhují atmosféru a občas dokáží vykouzlit úsměv na tváři.
Popravdě jsem se hodně těšil na výborný dabing Conana O'Briena. Ten sice byl na hodně dobré úrovni, ale neustálé opakování některých hlášek mi časem začalo skutečně lézt krkem. To je celkem škoda, v menší intenzitě bych si jeho hlas užil určitě víc.
Poučí se?
Nový Batman se znovu nevyhnul chybám, s kterými se setkávám snad u každého dílu LEGA. Mezi největší problémy opět patří hlavně špatná kamera, toporné ovládání, bugy a tupá AI.
Nepoučitelnost vývojářů z TT Games se ukazuje hned po zapnutí první mise. Již v základní lokaci totiž začíná kamera ukazovat, že se vývojáři z minulých her vůbec nebyli schopni poučit. Díky jejich neschopnosti se i z malých překážek stávají výzvy epických rozměrů. V praxi to znamená, že přeskok z jednoho sloupu na jiný vám zabere klidně i pár minut, protože díky super zobrazení se nebudete schopni trefit a spadnete do hlubin propasti. Jednoduše řečeno, když se spojí špatná kamera s toporným ovládáním, vznikne z toho masový vrah vašich postaviček.
Znovu jsem se setkal s bugy, díky kterým jsem byl nucen restartovat třeba i celý level. Jelikož průchod úrovně trvá asi 30-60 minut, tak jsem z toho nebyl zrovna moc nadšený. Krom toho AI znovu působí dost retardovaným dojmem. Postavičky opět nelogicky umírají, a tím pádem ztrácejí těžce vydřené penízky v hlubinách propastí či jedových jezírek. Ve výsledku je tedy lepší vzít si k sobě živého parťáka.
Celkem mě zaráží nulová snaha vážné problémy této série určitým způsobem řešit. Je to celkem velká škoda, protože jinak by tato série mohla dosahovat vyšších hodnocení.
Mírný krok zpět
LEGO Batman 3 by se dal považovat za celkem povedený titul. Škoda jen, že oproti předešlému dílu této série prošla hra řadou menších změn, které jí moc neprospěly. Výlet do vesmíru je sice pěkný, ale rozsáhlému Gothamu, jenž byl plný života, se to nemůže rovnat. Nejsmutnější je, že autoři stále nechtějí řešit problémy, s kterými se tato série už delší dobu potýká, takže se s nimi setkáte zde a pravděpodobně i u následujících dílů. Naštěstí kladné body negativa značně převažují, tím pádem se dá nové LEGO považovat za hodně kvalitní hru, u které si můžete odpočinout a zažit k tomu ještě spoustu povedené zábavy. Rozhodně by neměla chybět v knihovně žádného z fanoušků této kostičkové série.
Menším mínus na závěr udělujeme absenci české lokalizace. LEGO Batman 3 je cílen zejména na mladší hráče, překlad textu by jistě spousta z nich uvítala.
Recenze
LEGO Batman 3: Beyond Gotham – netopýr znovu zasahuje
Nové Lego se skutečně povedlo, prakticky jde až na menší odchylky ve stopách minulých dílů. Bohužel je tomu tak i ve směru chyb.
Líbí se nám
- dabing na jedničku
- individualita jednotlivých postav
- zábavná kooperace
- skutečně velké množství obsahu
- speciální výstroj
- LEGO humor
- výborný příběh
Vadí nám
- stále stejně špatná kamera
- chybějící lokalizace (hlavně pro mladší hráče)
- občas mírně toporné ovládání
- absence otevřeného světa
- bugy, které občas vedou k restartu lokace
ComTK: Mám podobný problém
Tak tak, vypadá to dobře a her na Steamu mam pořád málo (ironie, nevim kterou hrát dřív a času je nějak málo )
ComTK: Ano druhý díl obsahoval otevřený svět Tak proč to nekoupit když to člověka skutečně baví.
ThainDegu: Děkuji. Jo s tím otevřeným světem jsem v recenzi vlastně četl a co jsem z toho pochopil, tak ten by měl mít druhý díl? Já právě poměrně uvažuji, že koupím všechny 3 díly, proč mít jen jeden, když je celá série A alespoň bude co hrát Lepší než LEGO Marvel Super Heroes a LEGO Star Wars I to asi nebude, to jsou dva moje nejoblíbenější díly, tak nějak už z podstaty, ale DC Univers mi cizí také není a Batmen už vůbec ne, takže se na to docela těším
ComTK: Co si tak pamatuji tak LEGO Marvel Super Heroes mají otevřený svět. Ten zde nenajdete. Jde o uzavřené lokace Ale jestli jste fanouškem LEGO her tak vás to dozajista bude bavit
Asi vím co si na Vánoce koupím Mám LEGO Marvel Super Heroes a je to perfektní (Marvel vesmír prostě zbožňuju) a nad tímhle už nějakou dobu také přemýšlím, ale jen pro zajímavost bych se chtěl zeptat. Není tohle vlastně něco jako právě LEGO Marvel Super Heroes, jen s hrdiny od DC Univers?
Norbi001: Já problémy u her s normální kamerou také nemám. Problém je že série LEGO má v tomto směru problém snad v každém z dílů. Trable s kamerou se pak částečně promítají do ovládání jako celku. Rozhodně by to šlo udělat o něco lépe. Ale jak už sem řekl, když ti to jako fanouškovi této série sedí, nic proti tomu nemám. Děkuji za objasnění píp a tímto bych asi ukončil naší debatu.
ThainDegu: pod slovem píp, si lze představit mnoho pojmů a já nenarážel na nikoho konkrétního. Pod slovem píp si každý představí co chce, jelikož každý má myšlení jiné. Mne při psaní slova píp vytanulo na mysl slovo blázen v tom slova smyslu, že snad u tak triviální hry nemůže být problém ovládání. Mám prostě dojem, že pokud je to LEGO hra, tak by s ní neměl mít nikdo problém ať už jde o skoky na sloupech či jiné věci. Já je neměl.
Ta kamera se mi popravdě také nelíbila. Už tímto problémem trpí od Star Wars LEGO her, kde se kamera pohybovala jak se jí zachtělo.
Norbi001: Souhlasím s tebou taky to nechápu jak někomu múže vadit kamera. U ostatních lego hrách jsem neměl žádné problémy.
Norbi001: Každému ta kamera přeci jen sedne jinak. Rozhodně nejsem jediný kdo si na tento prvek stěžuje. Ale jak už sem řekl každému může sednout jinak. A toho Píp si bych si příště odpustil.
K tomu přeskakování na sloupy apod. Pokud je ten, co to hraje *píp*, co nemá prostorové vnímání apod. tak nemůže očekávat že mu to půjde. Já jsem problémy, které jsou zde vypisovány nezažil a nevím co je tak strašně těžkého přeskočit na sloup. Pokud bych to hrál silně nevyspalej, tak bych s tím problém SNAD měl, ale v normálním stavu? Promiňtě, ale to je trochu moc, když se v LEGO hře někdo nedokáže trefit na sloup. Na nikoho tím neútočím, ale je to pro mě zvláštní vytýkát této hře kameru, které je tak akorát.