ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Únik nastiňuje možné monetizační plány Blizzardu s Diablo 4

    Diablo 4 mělo usmrtit několik RTX 3080 Ti

    Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

    Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

    Far Cry 5

    Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Únik nastiňuje možné monetizační plány Blizzardu s Diablo 4

    Diablo 4 mělo usmrtit několik RTX 3080 Ti

    Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

    Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

    Far Cry 5

    Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Fallout 4 – Pustina volá

Ondřej Zeman autor: Ondřej Zeman
13. 11. 2015
v sekci Recenze
252
Fallout 4 – Pustina volá 1505 fallout 4
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenzovaná verze: PC

O téma „Pustiny“ se vývojářská studia zajímají již odnepaměti. Jedním z průkopníků v tomto žánru byl Brian Fargo. Jeho první dílo Wasteland si našlo pestrou škálu fanoušků. Většina z nich prakticky nepočítala s tím, že by dokázal překročit svůj stín. Ve spolupráci s Timem Cainem se mu to ale povedlo. Jejich studio Interplay Entertainment dalo život jedné z nejvýraznějších RPG sérií.

První a druhý Fallout patří mezi jedny z nejzářivějších klenotů RPG žánru. Tituly jdoucí v jejich stopách to nikdy neměly lehké. Některé z nich byly dokonce díky slabší kvalitě úplně zapomenuty. Čerstvý vítr do plachet této série přinesl až třetí díl, který obsahoval řadu nových aspektů. Výrazný příběh ale chyběl. Postrádaný element přinesl až samostatný přírůstek New Vegas, na kterém je jasně vidět podpis tvůrců původních her. Ti přidali celku humorný náboj. Konceptu ale scházely zásadní inovace. Ty by mohl přinést právě vycházející Fallout 4. Nyní se podíváme na to, jestli tomu tak skutečně je.

Nepříjemné probuzení

Asi každý správný fanoušek série Fallout se jednou chtěl podívat na to, jak toto univerzum vypadalo před zánikem civilizace. Čtvrtý díl vám tuto zkušenost nabídne. Váš příběh totiž začíná v roce 2077. Svět stojí na pokraji totální války, která je nevyhnutelná. Čeká se už jen na to, kdy dopadnou první bomby. Velká část lidstva je odsouzena k záhubě! Někteří ale mají štěstí, díky svým schopnostem byli vybráni do programu „Zachování Společnosti“. Ten pošle vyvolené jedince do podzemních atomových krytů. Vaše malá rodinka má díky službě vlasti též zajištěné místo mezi touto společenskou elitou.

Vault 111 se měl stát vašim domovem na řadu let. Spolu s rodinou jste se po svém příchodu navlékli do pyžámek a uložil k poklidnému spánku v kryogenických komorách. Odpočinek neměl trvat dlouho, ne vše šlo podle plánu. K probuzení totiž došlo až po dvou staletích. Uvítání á la Futurama se ale nekoná. Na místo toho vám někdo rozvrátí rodinu a nechá vás v již prakticky mrtvém bunkru. Bezpečný úkryt je již minulostí. Pokud chcete přežít, tak vám nezbývá nic jiného, než se vydat po stopách narušitele do nebezpečné Pustiny.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116325
Fallout 4 – Pustina volá 116324

1.

2.

Ta tentokrát vzbuzuje trošku přívětivější dojem, než v minulých hrách. Putování po tomto otevřeném světě je záživné. Poušť vystřídaly polámané lesy, zamořená jezera a rozbitá města. Boston a jeho okolí mají skutečně hutnou atmosféru, která vás dokáže naprosto pohltit. Jednotlivé lokace vypadají zprvu pustě, když je ale začnete zkoumat, zjistíte, že jsou plné života. Rozsáhlý postapokalyptický svět je ztvárněn na jedničku. Díky pěkné grafické stránce je jeho objevování příjemným zážitkem, který jen tak neomrzí.

Škoda jen, že se to samé nedá říct o hlavní příběhové linii, která se za opěrný bod rozhodně považovat nedá. Její zápletka je spíše průměrného rázu. Volby jako takové sice mají dopad, ale oproti jiným RPG se jedná o velmi slabý šálek čaje. Postavy, které na své výpravě potkáte, též neohromí. Není to ale nic překvapivého. Do jisté míry můžeme být rádi, že před sebou nemáme podobnou katastrofu, jako byl kupříkladu třetí díl, jehož příběh byl k pláči. Od sandboxu se v této oblasti ale asi nemůže čekat mnoho.

Mírně nadprůměrná primární linie je efektivně podepřena řadou vedlejších aktivit a úkolů. Jejich náplň je překvapivě pestrá. Možná by se dokonce dalo říct, že některé z nich by dokázaly konkurovat hlavní dějové lince, jen by se jim musel dát větší prostor. Pustina je totiž místem, kde se stále něco děje, díky tomu se často dostanete ke skutečně zapeklitým situacím, které je nutné rozlousknout. Občas vám dobrodružství zprostředkuje i váš pip-boy, který dokáže naladit kterékoliv dostupné rádio či signál. Ke štěstí mi schází snad jen systém karmy a propracovanější rozhovory. Karma jako taková zastupovala reputaci. Mohli jste být hodní anebo zlí, bylo to jen na vás. Tady je to jedno, můžete krást, zabíjet a vůbec vás to dlouhodobě nepoznamená. Dialogy nejsou zrovna nejkošatější, spíše jsou extrémně zjednodušené. Tento nešvar dává prostor neangličtinářům, pro které bude odpovídání na otázky výrazně snadnější, stačí si jen přeložit jedno či dvě slovíčka.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116323
Fallout 4 – Pustina volá 116320

1.

2.

Něco tu schází

Před vaší velkou výpravou si nejprve vytvoříte svého hrdinu. Na začátku mu nastavíte pohlaví, jméno, barvu pleti a řadu dalších serepetiček. Následně přejdete na volbu primárných statistik. Ty jsou stejné jako v minulých dílech. Síla, vnímání, odolnost, charisma, inteligence, hbitost a štěstí ovlivňují cestu vaší postavy v maximální míře. Jejich základní stav naštěstí není pevně daný. V průběhu hraní je možné jednotlivé atributy navyšovat za pomoci nových úrovní a speciálních figurek, jež jsou různě poschovávané po celé mapě. Figurky nevylepšují jen vaše statistky, ovlivnit mohou také jiné schopnosti.

Body za nové úrovně je možné investovat dvěma způsoby. Buď si můžete vylepšit primární statistiky, anebo otevřít jeden z mnoha charakterových perků. Ty jsou těsně provázány s elementárními atributy vašeho hrdiny. Pro jejich zpřístupnění je vždy nutné mít určitý počet bodíků v jedné ze sedmi větví. Vysoké charisma či inteligence vám zpřístupní perky zaměřené na výrobu technických zázraků, rozhovory a zbraně budoucnosti. Hbitost spolu s vnímáním jsou jasnou volbou každého zloděje a vraha. Dovednosti, které sdružují, jsou totiž hodně zacílené na kradmý pohyb a nekalé úmysly. Milovníky brutální síly jistě nadchne spojení síly a odolnosti, jenž z vašeho hrdiny vytvoří ultimátní zabíjecí mašinu, kterou nic nezastaví. Na závěr tu máme ještě štěstí, které se jednou za čas hodí každému.

„Absenci výraznějších RPG prvků se tvůrci snaží vynahradit propracovaným systémem výroby.“

Nejvíce mě asi zaujal perk, díky kterému je možné dostat pod kontrolu vaše nepřátele. První úrovně zmíněné schopnosti protivníky odradí od útoku. Musíte mít však vytaženou zbraň, jinak je jejich krotkost rychle přejde.  Částečně zpacifikované ozbrojence je dobré okrást o munici, bez které si do vás už nezastřílí. Když se pak náhodou utrhnou ze řetězu, je jejich likvidace o něco jednodušší, než kdyby měli po ruce nabitou bouchačku. Pokud do této schopnosti zainvestujete víc bodů, tak můžete ze svých nepřátel udělat dočasné spojence, kteří pro vás rádi padnou v boji.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116319
Fallout 4 – Pustina volá 116318

1.

2.

Tvorba postavy ve Fallout 4 není vůbec špatná, něco jí ale chybí. Na rozdíl od minulých dílů tu jaksi schází systém dovedností, který byl jedním z hlavních pilířů původní série. Jeho místo nahradily perky, ty jsou hodně zjednodušenou a hlavně omezenou variantou schopností. Mimo to vás ještě limituje výběr základních statistik. Ty jasně určují dovednosti, tím pádem se nemůže stát, že by si protagonista s velkou silou mohl otevřít dveře za pomoci paklíče. Páčení zámků je totiž výsadou vnímavých hrdinů, ostatní mají smůlu. Z elementárního aspektu RPG žánru tu v podstatě zbyl jen stín, což je špatně.

Stavíme ve velkém

Absenci výraznějších RPG prvků se tvůrci snaží vynahradit propracovaným systémem výroby. Díky němu jste schopni upravovat zbraně, vytvářet zbroje nebo dokonce budovat celé osady. Modifikace zbraní a zbrojí je jedním z prvních craftovacích aspektů, na které při hraní narazíte. Vylepšení mění základní statistiky a vzhled opracovávaných předmětů. Produkce věcí vyžaduje, krom surovin, také inteligenci a sílu, bez nich se dostanete jen k základním výtvorům, které za moc nestojí.

Stavba městečka je na tom podobně. Již na začátku musíte počítat s tím, že pro budování a následné fungování osady budete potřebovat inteligenci. Ta vám otevře vyspělé a hlavně efektivní budovy, které zajistí lepší funkčnost celku. Vybudování útulného domu je jen začátek. Jeho obyvatelé musí totiž něco jíst a pít, bez naplnění základních potřeb dlouho nepřežijí. A tak je nutné vykopat studnu, zasadit rostliny a zavést elektrický proud. Díky tvrdě odvedené práci začne sídliště pomalu prosperovat.

„Systém craftingu je hodně propracovaný. Osobně jej považují za jeden z nejvýraznějších aspektů tohoto titulu.“

Fungující systém sociálních jistot není v Pustině častým jevem, a tak se do vaší osady začnou stahovat různé typy lidí. Většina z nich bude hledat jen nové místo pro život. Najdou se ale i tací, kteří budou chtít vaší idylku zničit. Na takové ptáčky čeká váš obranný systém. Kulometné věže, elektronicky ovládané dveře a pasti se spolu s obyvatelstvem dokáží postarat o každého nezvaného návštěvníka.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116317
Fallout 4 – Pustina volá 116316

1.

2.

Vaším prvním bezpečným útočištěm je váš bývalý domov. Po mapě je ale ještě řada dalších míst, která čekají na vaši pomoc. Pokud rolníkům a statkářům podáte pomocnou ruku, tak se přidají k vaší frakci. Růst a prosperita jednotlivých osad je značně závislá na tom, jak jsou její obyvatele spokojeni. Flegmatickým řešením problémů v oblasti nespokojenosti docílíte jen toho, že se obyvatelé daného místa chopí moci. Tím pádem nad komplexem ztratíte kontrolu.

Jak jsem již řekl. Systém craftingu je hodně propracovaný. Osobně jej považují za jeden z nejvýraznějších aspektů tohoto titulu. Jediná věc, kterou bych v tomto směru vytknul je, že nemohu likvidovat či rekonstruovat některé stavby. Přeci jen, když chci budovat, tak pořádně.

Rytíři budoucnosti

Když se ohlédnu za původními díly série, vždy mi ukápne slza při vzpomínce na získávání energetické zbroje. Ta v sérii Fallout představovala něco unikátního, většinou jste se k ní dostali až po řadě nahraných hodin. Bratrstvo Oceli si svůj klenot vždy pečlivě střežilo. Zde je tomu ale jinak. K energetickému brnění dostanete přístup prakticky na začátku vaší cesty. Jeho fungování je též trošku jiné než v minulosti. Díky jeho velikosti už ho rozhodně neschováte do kapsy. Pro správný chod potřebuje tahle plechovka fúzní jádro. Bez něj není zrovna efektivní. Pokud budete hrát na vyšší obtížnosti, bude pro vás nošení železného pancíře zcela nezbytné. Tato odolná skořápka je jeden z mála předmětů, který má určitý počet životů. U ostatních věcí se opotřebení neprojevuje.

Přes značné množství oprav se nošení monstrózní energetické zbroje v Pustině vyplatí. Obyvatelstvo tohoto světa s vámi nemá většinou žádné slitování, takže je naprosto nezbytné se bránit. Lidé, supermutanti, ghúlové, párači a roboti vás nebudou šetřit. Chování a schopnosti nepřátel prošli řadou změn, v jejich liniích jsou nyní dokonce i legendární protivníci, z kterých padají specifické předměty.

„AI všech humanoidních nepřátel je na vysoké úrovni. Dá se říct, že se celkově posunula značně kupředu.“

Změnou prošel snad každý tvor. Ghúlové jsou kupříkladu pohyblivější než minule, jejich končetiny často opouští tělo ještě před smrtí. Supermutanti ale takové štěstí nemají, možná právě proto byly řady zelených monster rozšířeny o sebevražedné atentátníky, kteří jsou vybaveni hodně silnou trhavinou. Ta je naštěstí smrtící pro všechny. Takže když se vám podaří fanatika odpálit v řadách jeho spojenců, mají po legraci. Zaslouženou evolucí prošla i zmutovaná zvěř. Krysokrtci a radškorpioni se nyní umí zahrabat do země a útočit ze zálohy. Díky nových schopnostem vám tak připraví nejednu horkou chvilku.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116314
Fallout 4 – Pustina volá 116312

1.

2.

Zcela novým typem nepřátel jsou syntetikové. Umělá inteligence v lidsky vypadajících skořápkách v mnoha ohledech připomíná Terminátora. AI všech humanoidních nepřátel je na vysoké úrovni. Dá se říct, že se celkově posunula značně kupředu. V 90 % soubojů se snaží taktizovat a vyčkávat. Tupých kroků jsem se u ní prozatím nedočkal, což mě potěšilo.

Vaši spojenci na tom v oblasti AI nejsou dobře. Jejích umělá inteligence není zrovna z nejchytřejších, takže se často může stát, že padnou v boji, anebo nalákají nepřítele, kterému jste se chtěli vyhnout. Z neznámých důvodů jsou postavy následovníků nesmrtelné, když je náhodou někdo srazí k zemi, je možné je znovu zvednout za pomoci lékárničky. Osobně jsem sebou doprovod v 99 % případů nebral, za to trápení nervů mi jejich pomoc nestála. Jediný důvod proč s nimi spolupracovat jsou vedlejší úkoly, které vám tyto postavy mohou nabídnout.

Střelba jak má být

Nepřátelská AI prošla výrazným vylepšením, tento aspekt ale není tím nejzásadnějším, co nám Fallout 4 přináší. Jelikož byla střelba v minulých dílech hodně slabým prvkem, rozhodli se jí vývojáři značně zdokonalit. Nový Fallout nám přináší reálnější, propracovanější a hlavně zábavnější souboje. Dá se říct, že v tomto směru může čtvrtý díl slavné série konkurovat prakticky jakémukoliv dostupnému FPS. Souboje jsou dynamické a chytlavé. Nuda a stereotyp se tentokrát tomuto titulu vyhnuly obloukem.

„Fallout 4 oplývá řadou výrazných prvků, jež dokážou poměrně oslnit. Jeho největší problém tkví v tom, že se ve velké míře odvrátil od kořenů série.“

Ne všechny změny v soubojovém systému jsou však pozitivní. Zaměřovací systém V.A.T.S.  byl značně omezen. Ten v minulosti fungoval tak že zastavil čas a vy jste mohli rozdělit akční body do zásahů různých končetin. Nyní máme jen určité zpomalení časového toku. To není zrovna ideální, protože procenta na navoleném cíli se můžou díky pohybu náhle změnit. Využívání V.A.T.S. je tím pádem zbytečné, protože šance na jistý zásah jsou minimální. Vývojáři se tímto krokem odpoutávají od původních dílů, pro které byl tento prvek nepostradatelným znakem.

 

1 z 2
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116311
Fallout 4 – Pustina volá 116309

1.

2.

Je to stále Fallout?

Fallout 4 oplývá řadou výrazných prvků, jež dokážou poměrně oslnit. Jeho největší problém tkví v tom, že se ve velké míře odvrátil od kořenů série. Místo kvalitního RPG s menším množstvím vmísených FPS prvků, tu máme spíše pravý opak. Většina aspektů zastupujících žánr RPG byla z tohoto titulu vymazána, případně extrémně osekána. Na primární pozici je nahradila vyladěná střelba. Lehce nadprůměrný příběh a bugy tomu též moc nepomáhají.

Přesto má ale hra řadu nepopiratelných kvalit. Hutná atmosféra spolu s dynamickou hratelností a craftingem drží celek pěkně po hromadě. Titul jako takový je možné doporučit převážně hráčům, kteří nemají zkušenosti s předchozí sérií. Veteráni musí u této hry hodně slevit ze svých nároků, jinak je čeká zklamání.

Fallout 4 koupíte v našem obchodě Xzone.cz.

 

1 z 1
- +
Fallout 4 – Pustina volá 116307

1.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Recenze

Fallout 4 – Pustina volá

8 Hodnocení

Nový Fallout je jednou z nejvýraznějších her tohoto roku. Pokud se vám podaří překousnout odklon od kořenů, může vám nabídnout desítky hodin kvalitní zábavy. Za sebe mohu tento titul doporučit, ani na chvíli jsem se v něm nenudil.

Líbí se nám

  • vydařená střelba
  • dynamická hratelnost
  • propracovaný crafting
  • rozlehlost světa
  • hutná atmosféra
  • přerod energetické zbroje
  • obrovská svoboda

Vadí nám

  • absence výrazných RPG prvků
  • bugy
  • upravený V.A.T. S. systém
  • zjednodušené dialogy

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: BethesdaFallout 4
Předchozí článek

Otevřený svět Xenoblade Chronicles X láká k průzkumu

Další článek

Evropa dostane sběratelku Bravely Second

Související články

Fallout: London
Novinky

Ambiciózní Fallout: London na nových záběrech z hraní

před 3 dny
Starfield
Novinky

Starfield oficiálně oznamuje nové datum vydání

před 2 týdny
V Redfall budete muset být online i v singleplayeru
Novinky

V Redfall budete muset být online i v singleplayeru

před 2 měsíci
Další článek
Evropa dostane sběratelku Bravely Second 29430 bravely second eu

Evropa dostane sběratelku Bravely Second

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    252 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    69 Autoři komentářů
    MORTHSIRThainDeguhRDLA23cicerLootmaster Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      MORTHSIR
      Komunita
      Level 1
      MORTHSIR
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Ondřej Zeman

      Me zmatlo to datum. :gun: :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 19:28
      Ondřej Zeman
      Autor
      Level 53
      Ondřej Zeman
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      No vzhledem k tomu že začínáš v období před válkou tak na ty bomby teprve čekáš :D :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 18:57
      MORTHSIR
      Komunita
      Level 1
      MORTHSIR
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      hRDLA: Aha to sem nevedel. :) Thx za info.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 18:32
      hRDLA
      Komunita
      Level 48
      hRDLA
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      ne [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 18:28
      23cicer
      Komunita
      Level 49
      23cicer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Morth – nebud puntickarsky polopatickej. . heh

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 18:27
      MORTHSIR
      Komunita
      Level 1
      MORTHSIR
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Nechci byt stoural, ale nevypukla ona jaderna valka behem Studene valky? Nejak mi tam nesedi to… ‚Váš příběh totiž začíná v roce 2077. Svět stojí na pokraji totální války, která je nevyhnutelná. Čeká se už jen na to, kdy dopadnou první bomby‘ :)

      Rekl bych, ze v te dobe bylo uz davno po vsem. :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      5. 5. 2016 18:11
      Lootmaster
      Komunita
      Level 50
      Lootmaster
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Dám sem screen aď to vidíte ….

      edit: aha nejde to :D …jen černá obrazovka nic prdím na to…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 20:24
      23cicer
      Komunita
      Level 49
      23cicer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Loote, mozna jde o easter egg. . he

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 17:16
      Lootmaster
      Komunita
      Level 50
      Lootmaster
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lazy: měl jsem tu zrovna IT specialistu a tensi myslí , že spíše to druhé :D…. , ale proč jen Falout ? …

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 16:17
      Lazy
      Komunita
      Level 43
      Lazy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lootmaster: pokud mas ve hre artefakty tak je vetsinou na vine ovladac grafiky a nebo ti odchazi grafika.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:58
      Lootmaster
      Komunita
      Level 50
      Lootmaster
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ještě jedna věc mě napadla :D …. instaloval jsem nedávno direct x8 kvůli mafii 1 …. . nemůže tam být něco jako kolize? (nesmějte se já nejsem odborník)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:42
      Lazy
      Komunita
      Level 43
      Lazy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Strec: :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:32
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lazy: JJ vím. Však jsme se o tom kdysi bavili, když ses ptal, co mi to tam ječí za alarm :D. Docela nepříjemnej kravál.

      Jinak jen pro zajímavost… obrazovka "se rozbila", když se zaseklo tlačítko a řvalo mi to tu už několik minut :D a já chytil nerva :D.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:30
      Lazy
      Komunita
      Level 43
      Lazy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Strec: tak to pak jo. Inak 80+ stupnu je u grafiky v loadu naprosto normalni.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:27
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lazy: Měl jsem tam senzory a rozbil jsem obrazovku (na skříni) , takže jsem neviděl, co přepínám = nemohl jsem přenastavit. U 75*C mi hlásič ve skříni řval a nemohl jsem hodnotu navýšit. Časem mě napadlo, při každoroční očistě PC, najít dráty u grafiky a teplotní čidlo odstranit. Do té doby, když grafika šla přes 75*C, tak mi tu PC pištělo.

      Takovou teplotu mi grafika dosáhla jen vyjimečně u nějakých her a po delší době. Přesto po odpálení předešlé grafiky jsem si raději dával oraz.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2016 15:23

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Anno 1800 představuje expanzi New World Rising

      Anno 1800 je dostupné zdarma

      18. 3. 2023
      Epic

      Epic rozdává hru zdarma

      16. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      19. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      92
      Dojmy z hraní Resident Evil 4

      Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

      49
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      43
      Herní obchod Xzone mění své logo

      Herní obchod Xzone mění své logo

      24
      Únik nastiňuje možné monetizační plány Blizzardu s Diablo 4

      Diablo 4 mělo usmrtit několik RTX 3080 Ti

      24. 3. 2023
      Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

      Nejvyšší tržby měl i loni Tencent, PlayStation se přibližuje

      24. 3. 2023
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      The Lord of the Rings: Gollum

      The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

      23. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • KRoman47: Redfall původně vznikal i na PS5, Microsoft vývoj zastavil
      • 23cicer: Po více než dvou dekádách Deus Ex stále ohromuje hráče
      • Medysen: Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma
      • Donny: Elden Ring dostal Ray Tracing
      • ShelbyGT500: The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání
      • Mustafa: Elden Ring dostal Ray Tracing
      Zemřel herec Lance Reddick, Sylens z Horizonu nebo Zavala z Destiny

      Zemřel herec Lance Reddick, Sylens z Horizonu nebo Zavala z Destiny

      17. 3. 2023
      Bojovkami inspirovaný roguelite Spiritfall vyjde příští měsíc

      Bojovkami inspirovaný roguelite Spiritfall vyjde příští měsíc

      21. 3. 2023
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      19. 3. 2023
      Redfall původně vznikal i na PS5, Microsoft vývoj zastavil

      Redfall původně vznikal i na PS5, Microsoft vývoj zastavil

      23. 3. 2023
      Impozantní mosty v Poly Bridge 3 začnete budovat v květnu

      Impozantní mosty v Poly Bridge 3 začnete budovat v květnu

      17. 3. 2023
      ID@Xbox

      Microsoft nabízí v rámci programu ID@Xbox několik bezplatných demoverzí

      23. 3. 2023
      Assassin’s Creed Red

      V Assassin’s Creed Red si máme zahrát za ženu a uprchlíka z Afriky

      17. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář