ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

    Epic

    Epic nabízí hru zdarma

    MindsEye

    Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    The Lord of the Rings: Gollum

    The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

    Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

    Elden Ring dostal Ray Tracing

    Sherlock Holmes The Awakened

    Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

    Epic

    Epic nabízí hru zdarma

    MindsEye

    Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

    Do Jurassic World Evolution 2 míří opeření dinosauři

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Stellaris – Paradox míří ke hvězdám

Ondřej Zeman autor: Ondřej Zeman
13. 5. 2016
v sekci Recenze
28
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 1634 stellaris
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Již šestnáct let dobývá Paradox Interactive se svými strategiemi pozemská bojiště minulosti. Jeho projekty se vyznačují perfektními soundtracky, vysokou mírou komplexnosti a kvalitní hratelností.  Zacílení na evropská bojiště, intriky a politiku mu prozatím šlo na jedničku. Nyní se však se svým novým titulem chystá vyletět ke hvězdám, které dosud nechával ležet ladem. Podaří se mu se Stellaris prorazit mezi podobně laděnou konkurencí?

Nezadržitelný růst

Děj herní kampaně se odehrává na počátku dvaadvacátého století. Lidstvo je v této etapě svých dějin rozděleno na dva na sobě nezávislé národy. Každý z nich má už pár dekád svůj vlastní domovský svět, kulturu a technologii. Prakticky je k sobě už nic neváže. První uskupení zůstalo na své rodné planetě. Sjednotilo všechny soupeřící frakce pod vlajkou United Nations of Earth. Spojené národy Země tu fungují na stejné bázi jako západní státy současnosti. Jejich obyvatelé jsou dobře vzdělaní a otevření vůči novým myšlenkám. Vůdce tohoto společenství je zástupci držitelů volebního práva volen vždy jednou za pět let. Armáda UNE je vybavena nukleárními hlavicemi a warpovými pohony.

Druhá odnož lidské civilizace, jež v jednadvacátém století opustila Zemi, tíhne svým smýšlením spíše k východním státům či diktátorským režimům. Commonwealth of Man je frakce xenofobních militantních fanatiků oslavujících válku a otroctví nelidských ras. Panovník po svém zvolení vládne až do konce svého života. Vesmírné bárky tohoto uskupení disponují laserovými děly a generátory červích děr.

Na podobné bázi jako Commonwealth of Man funguje i Impérium Tzynnů. Říše ještěrům blízkých humanoidů nemá na rozdíl od svých lidských protějšků žádné předsudky, otroky bere ze všech dostupných zdrojů. Zástupci této rasy jsou silní a talentovaní. Imperátoři vedou svůj lid od svého zvolení až do momentu skonu. Jedinou nevýhodou tohoto druhu je špatná schopnost adaptace. Osídlování nepřístupných světů je pro ně hodně náročné. K rychlému cestování mezi světy užívají lodě Tzynnů podobnou technologii jako obyvatelé Země. Efektivní ofenzivu jim zajišťují v prvních etapách vývoje elektromagnetickými kanóny.

 

1 z 2
- +
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123822
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123821

1.

2.

Opakem na válku zacíleného Commonwealth of Man a Impéria Tzynnů je pacifistické království Yondarim. Rasa Yondarů je jedním z nejstarších druhů ve vesmíru. Její zástupci se v mnoha směrech podobají našim ptákům. K válkám se tato frakce staví velmi negativisticky. Obyvatelé planety Yondarim jsou náboženští fanatici. Systém vlády je tu podobný jako ve starověkém Egyptě. Vládce byl podle lokální víry vybrán bohy, tím pádem kontroluje svůj národ až do své smrti. Po ní se role panovníka ujímá následovník určený nadpozemskou silou, již za vlády svého předchůdce. Konstrukční plavidla a útočné křižníky jsou obdařeny hyper-prostorovým pohonem a energetickými děly.

Království Yondarim si je ve směru ideálů hodně blízké s pacifistickou byrokracií Jehetma Dominia. Houbovití obyvatelé Jehet Prime mají extrémní odpor k jakémukoliv druhu násilí, konflikty se snaží řešit za pomoci diplomacie. Vůdčí jedinec je zde volen jednou za čtyřicet až padesát let. Pokud chcete volby vyvolat dříve, bude vás to něco stát. Defenzivně laděné koráby cestují do jiných soustav skrz červí díry. V případě nutnosti se brání elektromagnetickými děly.

Takřka totožný volební systém jako Jehetma Dominia má i uskupení vědců  Chinnor Stellar Union. Rasa Stellar se zaměřuje na těžbu, inženýrství a shromažďování majetku. Její přístupnost k ostatním vesmír obývajícím druhům není moc velká. Vojenská síla této frakce má v počátečních fázích hry po ruce laserové věže a hyper-prostorové motory.

Jednou z nejpokrokovějších frakcí Stellaris je rozhodně Scyldarská konfederace. Její zástupci jsou proti válce, akceptují nové názory a rychle se učí. Diplomacie je pro ně zásadní. Držitelé volebního práva si své vůdce vybírají jednou za pět let. Armáda tohoto uskupení operuje se stejnou výbavou jako Impérium Tzynnů.

„Planetární kolonizace je tu díky různým klimatickým a geologickým prostředím vcelku náročná. Každá rasa totiž vyžaduje pro své efektivní fungování trošku jiné podmínky.”

Protipólem pokrokové Scyldarská konfederace je rasa broukům podobných Ix'Idaru. Život jednotlivce má pro členy Ix'Idar Star Collective prakticky nulovou hodnotu. Primární je prosperita a expanze celku. Přístupnost k ostatní formám života je nízká. Vládnoucí člen kolektivu si moc drží až do své smrti. Po jeho skonu jí přebírá jeho pravoplatný nástupce. Pokud ho panovník nemá, může dojít k boji o uvolněný trůn. Frakční lodě jsou vybaveny hyper-prostorovými generátory a elektromagnetickými střílnami.

 

1 z 2
- +
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123820
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123819

1.

2.

Jestli vám ani jedna z primárních frakcí nesedla, můžete si vytvořit své vlastní společenství, v němž je možné kombinovat elementární prvky různých herních uskupení. Při tvorbě a následném výběru specifických vlastností národa je nutné mít vždy na paměti vliv určitých rysů na chod celku. Když si například vybere přístupnost vůči mimozemšťanům, nebudete při válečných taženích brát mimozemské zajatce a otroky. Každý perk má své výhody a nevýhody, tím pádem je zásadní definovat charakteristické rysy svého druhu velmi pečlivě.

Po navolení herní frakce musíte nastavit velikost mapy a počet protihráčů. Nejmenší varianta vesmíru před vás postaví sto padesát hvězdných systémů, největší jich k dobývání naopak nabídne celkem tisíc. Počet počítačem řízených oponentů může dosáhnout maximálně číslovky devětatřicet. Definované hodnoty určují hlavně délku kampaně a četnost konfliktů.

Startovní čára

Na začátku vašeho tažení vesmírem budete mít za každou rasu po ruce jen jednu planetu, orbitální přístav a pár lodí. V prvních minutách hraní věnujete veškerou svou pozornost rozšiřování planetární infrastruktury, výzkumu nových technologií, průzkumu okolních planet a zakreslování dosud nezmapovaných systémů. Do vynálezů kolonizačních lodí je vaše planetární expanze omezená jen na první soustavu. Po jejím objevení se můžete vydat do nekonečna a ještě dál.

Planetární kolonizace je díky různým klimatickým a geologickým prostředím vcelku náročná. Každá rasa totiž vyžaduje pro své efektivní fungování trošku jiné podmínky. Pokud chcete, aby na dané planetě žila, musíte jí zajistit nákladnou úpravou jejího povrchu. Terraformovat je možné zamrzlé obry, pouštní trpaslíky a vodou zalité světy.

„Vůdce potřebují prakticky všechna primární odvětví. Správa armády, výzkumu a kolonií je bez přiděleného specialisty neefektivní.”

Při rozšiřování vlivu vaší rasy se setkáte i s jinými podobně rozvinutými druhy. Jejich říše si k vám při prvním kontaktu většinou vytvoří neutrální vztah, který je následně možné rozvinout buď ve vřelé přátelství, nebo v otevřenou nenávist. Diplomaticky smýšlející jedinci mohou u nově objevených frakcí vybudovat ambasády, zlepšují vzájemné vztahy. Váleční štváči si z nich naopak mohou udělat nesmiřitelné rivaly, s nimiž bude lehké rozpoutat konflikt. Všechny herní uskupení spolu vedou diplomatické rozhovory, uzavírají obchodní smlouvy, sdílí informace a tvoří vojenské aliance. Kontakt s okolními impérii je pro váš úspěch zásadní.

 

1 z 2
- +
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123818
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123817

1.

2.

Na výpravách vesmírem nenarazíte ale jen na úspěšná společenství. Čas od času objevíte i zbytky padlých říší, jež svůj boj o celistvost prohrály. Jejich síla je přesto stále vysoká, tím pádem je dobré vyhnout se jim obloukem. Krom rozpadlých impérií jsou tu také dosud nerozvinuté světy, které je možné podrobit či technologicky podpořit. Co s jejich obyvateli uděláte, bude jen na vás. Volby hráče tu mají velký vliv na vnitrostátní i mezinárodní politiku. Špatný čin je vždy po zásluze potrestán.

Rebelská špína

Jak již bylo řečeno v předchozích řádcích, každá rasa má svůj systém vlády, který prosazuje ve svých světech. Při kolonizaci nových planet může občas kvůli tomuto aspektu dojít ke spiknutí, která jsou vedena za účelem získání samostatnosti či převzetí moci v určitém sektoru. Rebelanty je možné umlčet nebo podplatit. Pokud je situace neudržitelná a nemáte dostatek sil na efektivní ofenzivu, je dobré nechat je jít svou cestou. Když máte dostatek sil, můžete jejich požadavky ihned po vznesení smést ze stolu. Válka je ve Stellaris vedena jak na povrchu planet, tak i ve vesmíru. Výsledek bitev se dá ovlivnit jen v minimálním měřítku, jednotky totiž řídí AI. Průběh konfliktu je tu mapován podobně jako v Crusader Kings II. Vítězem se v kostce stává ten, který vyhraje největší procento zásadních střetů.

Lodě užívané v konfliktech je možné různě upravovat. Každé plavidlo vám dá k dispozici určitý počet slotů k vylepšování. Čím větší křižník máte, tím víc prvků do něj namontujete. Vesmírné kocábky můžete obohatit o nové zbraně, štíty, motory a naváděcí systémy. Design korábů se ale moc nevydařil. Tvůrci prakticky kopírují flotily z Sword of the Stars, což není zrovna ideální.

„Švédské studio svým novým projektem jasně ukazuje, že expanze do nového prostředí mu nedělá žádný problém.”

Nové vybavení do svých korábů získáváte za pomoci vědy. Výzkumná centra se zaměřují na fyziku, techniku a společnost. Každé odvětví od vás vyžaduje jiný typ experimentálních materiálů. Když jich poskytnete dostatek, nabídne vám na oplátku rychlý vývoj dosud nepoznaných technologických zázraků. K práci v laboratoři potřebujete, krom specifických surovin, také odborníka, který celý projekt povede po řadu měsíců. Vedoucí vědecký pracovník se nevěnuje jen laboratorní práci, občas musí zkoumat i taje vesmíru.

 

1 z 4
- +
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123816
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123815
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123814
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123813

1.

2.

3.

4.

Vůdce potřebují prakticky všechna primární odvětví. Správa armády, výzkumu a kolonií je bez přiděleného specialisty neefektivní. Na vaši smůlu nejsou zkušení odborníci nesmrtelní, tím pádem musíte čas od času naverbovat nezkušeného profíka, který se časem vypracuje. Povolání vyvolených jedinců do služby stojí vaši říši vliv, který získáváte buď rivalitou s ostatními frakcemi, nebo vylepšováním městských center. Stellaris má jen tři typy elementárních surovin, společnost jako celek potřebuje pro chod energetické kredity, minerály a vliv. Ostatní materiály jsou zde jen pro výstavbu specifických budov.

Spoluvláda AI

Hráč je při hraní schopen ovládat účinně jen pět planet. Když si pod svou kontrolu vezme víc světů, je postižen penalizací. Po určité době ho Stellaris tímto způsobem přinutí rozdělit svou říši na sektory, které jsou pod správou AI. Umělá inteligence tu má hodně vysokou úroveň. Její reakce jsou hodně rychlé a úderné. Osobně jsem byl velmi příjemně překvapen.

Krom kvalitní AI, dostal Stellaris po svém spuštění také řadu zajímavých modifikací redefinujících vzhled, statistiky a základní mechanizmy celku. Paradox byl vůči moderské komunitě velmi vstřícný, hru dal vybraným kreativním jedincům k dispozici již před jejím vydáním. V současnosti je jejich dílo možné přizpůsobit vašim představám za pomoci tří set různých modifikací. Osobně jsem si nejvíce zamiloval režim, který do tohoto díla přidal rasy z kultovního Warhammeru 40K. Snad k nám v budoucnu dorazí i plnohodnotná konverze univerza Star Wars či Star Treku.

Technická stránka tohoto titulu je hodně vyladěná. Celek jede stabilně za všech okolností, pády fps jsem v průběhu hraní nezaznamenal ani při střetu dvaatřiceti hráčů na jedné galaktické mapě. Audio vizuál Stellaris je oproti jiným 4X strategiím na velmi vysoké úrovni. Některé záběry ze hry bych se nebál vložit na plochu jako pozadí.

 

1 z 2
- +
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123811
Stellaris – Paradox míří ke hvězdám 123810

1.

2.

Paradox míří ke hvězdám

Švédské studio svým novým projektem jasně ukazuje, že expanze do nového prostředí mu nedělá žádný problém. Stellaris v sobě šikovně kombinuje většinu prvků z jeho předchozí tvorby. Celek je komplexní, zábavný a náročný. Kritizovat se na něm dá snad jen nedostatek výrazných inovací a nevydařený design lodí, který si tvůrci pravděpodobně vypůjčili v sousedství. Přes tyto nešvary je toto dílo jednou z nejvýraznějších vesmírných strategií dnešních dní. Současná i budoucí konkurence to vedle něj při srovnáních nikdy nebudete mít lehké.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Recenze

Stellaris – Paradox míří ke hvězdám

9 Hodnocení

Skok z historie do sci-fi se Paradoxu povedl málem na jedničku. Pokud hledáte komplexní vesmírnou strategii na desítky či stovky hodin, neměl by Stellaris na vašem listu možných kandidátů chybět.

Líbí se nám

  • vysoká znovuhratelnost
  • primární paleta frakcí
  • systém diplomacie
  • chytrá AI
  • komplexnost celku
  • zkoumání tajů vesmíru

Vadí nám

  • nevydařený design lodí
  • malý počet inovativních prvků

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: paradox interactivestellaris
Předchozí článek

Obrazem: Darkwater Island z Call of Cthulhu

Další článek

Přehlídka hrdinů z TMNT: Mutants in Manhattan

Související články

Steam
Novinky

Nejvýdělečnější hry na Steamu z 11. týdne

před 2 dny
Cities: Skylines II
Novinky

Cities: Skylines II oficiálně představeno

před 2 týdny
Age of Wonders 4
Novinky

Age of Wonders 4 ukázalo příběhový trailer a spustilo předobjednávky

před 3 týdny
Další článek
Přehlídka hrdinů z TMNT: Mutants in Manhattan 31780 tmnt

Přehlídka hrdinů z TMNT: Mutants in Manhattan

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    28 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    15 Autoři komentářů
    honckaXapekThainDeguczmajklEzekiel Santhan Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      honcka
      Komunita
      Level 3
      honcka
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Xapek: nejde o jeden klim misto dvema, jde o to, ze mohli pridelat ikonku upgrade all, stejne jako ikonku na oddtraneni vsech anomalii na planete

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 5. 2016 8:11
      Xapek
      Komunita
      Level 27
      Xapek
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      czmajkl: Dobrý soupis, vcelku se s ním mohu ztotožnit (snad až na zbytečné hnidopišství "vylepšení budovy zabere dva kliky místo jednoho")

      Osobně bych také rád viděl trochu větší možnost ovlivnit boj. Vím, že tohle je hra od Paradoxu, ale úplně by mi stačilo něco jako naprosto primitivní stanovení taktiky pro blížící se boj, aby flotila například agresivně zaútočila a snažila se protivníka rozdrtit co nejdříve (třeba za cenu větších ztrát) , nebo naopak bojovat defenzivně, vydržet co nejdéle a doufat, že posily dorazí včas, či třeba vším zaútočit na bitevní lodě (poněvadž mají nainstalované rušičky FTL) a pak se pokusit zmizet.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 5. 2016 11:50
      Ondřej Zeman
      Autor
      Level 53
      Ondřej Zeman
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele czmajkl

      Co si budeme povídat u každé hry je stále co zlepšovat. Za hodnocením si přes jisté výtky stojím. Hry od Paradoxu jsou prostě díla na dlouhou trat a Stellaris je nyní prakticky na jejím začátku. Již na startu se o ní dá říct, že disponuje řadou nesporných kvalit, kterými značně převyšuje konkurenci. :)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 5. 2016 11:46
      czmajkl
      Komunita
      Level 30
      czmajkl
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Ondřej Zeman

      To rozhodně není omluva, jestli diplomacie má tvořit čtvrtinu hry a je strašně černobílá a nezáživná, tak je jedno s čím to srovnáváš. Každopádně tohle je pěkně sepsaný post na redditu, jenom kvůli tomu si myslím, že 9/10 je přemrštěné: [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 5. 2016 11:22
      honcka
      Komunita
      Level 3
      honcka
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      AI chytrá. V případě alianční války spočívá AI spojenců, že veškeré své síly navážou na mé nejsilnější loďstvo, takže v pozdějších fázích prostě válka vyhrát nejde, když mám víceméně na celou alianci, která je přes 1/4 galaxie 4 flotily 4 své o sile zhruba 12000 a na jednu z nich se navážou flotily AI spojenců o celkové síle cca 60000, zatímco oponent útočí nezávisle na 10-20 místech flotilami o síle 5-10k najednou, takže vítězné body dobývá 2x rychleji. Další věc, ale to je problém všech strategii od Paradoxu je interface, zrovna v případě grand strategii nechápu, proč jde mít otevřené jenom jedno okno, Zrovna u Stellarisu by byl ideálni multimonitor setup, na jednom monitoru galaxii, na druhém systém, na třetím informační okna, které potřebuju.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      15. 5. 2016 19:15
      Ezekiel Santhan
      Komunita
      Level 28
      Ezekiel Santhan
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Mythix

      Hmmm první chceš být nechutně bohatá, aby si mohla pak v klidu expandovat takže budeš posílat science shipu, aby skenovala celé sektory pořád všude dokola. Jako u strategie můžeš shift+klik řetězit rozkazy. Následně na všechno kolem budeš posílat konstrukční lodě, které budou stavět pointy nad planety, které si objevila a mají nějaké suroviny. Během toho můžeš posílat svojí letku, aby lítala po sektorech. To je asi takový ten začátek. Pak už to všechno přijde budeš kolonizovat stavět další letky a o všechno se starat. Tutoriál tě toto donutí dělat. Donutí tě stabilizovat a ukáže ti takový ten začátek.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 17:12
      Mythix
      Komunita
      Level 39
      Mythix
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To mi moc nepomohlo :D já prostě nevím jak začít hrát :D chtěla bych to vidět u někoho kdo mluví česky a řekne třeba pustit si hru a začneš takhle a takhle atd

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 13:12
      Ondřej Zeman
      Autor
      Level 53
      Ondřej Zeman
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Mythix

      No na začátku budeš expandovat do okolí, vylepšovat své kolonie a zkoumat technologie. Po první etapě hry přijdou války a diplomatické rozhovory. Hra má k Civilizaci hodně blízko tím pádem si můžeš některé herní mechanizmy osvojit celkem rychle :) , pokud budeš následovat hrou nabízený tutoriál bez problému bys časem měla vybudovat menší fungující říši.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 12:54
      Ondřej Zeman
      Autor
      Level 53
      Ondřej Zeman
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      Řadě DLC se tahle hra asi nevyhne. snad budou stejně kvalitní jako u CK II.

      Osobně se mi na poli válečném osvědčila taktika menších flotil, s kterými jsem byl schopen vylákat síly protivníka a následně je napadnout z jiného úhlu. Strategie menších letek bylo možné praktikovat jak na AI tak i na hráče. Prakticky by se dalo říct že čím větší impérium (území) máte tím hůř je kontrolovatelné.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 12:50
      Ezekiel Santhan
      Komunita
      Level 28
      Ezekiel Santhan
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak jsem to vyzkoušel, protože CK II miluji. No a je to naprostá paráda :) U CK II mi trvalo dlouho než jsem se do toho dokázal pustit pořádně. Tady jsem hned všechno pochopil a bylo to jednoduché :) Po pár hodinách za sebou jsme nadmíru spokojený

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 12:29
      Xapek
      Komunita
      Level 27
      Xapek
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Hra je zábavná, pěkná, dobře se hraje, přístupná nováčkům. Je to vlastně první vesmírná strategie, která mě nějak více oslovila. Přijde mi ale, že těch možností, co ve hře dělat, není zas tolik a lze očekávat, že nejrůznější DLC začne Paradox brzy sypat z rukávu, prostor pro nejrůznější rozšíření je zde obrovský.

      Problém je zatím zejména v umělé inteligenci. Ekonomiku zvládá na jedničku, ale na poli válečném má velké rezervy – příklad: když mi vyhlásila válku jedna "padlá říše", kterou jsem naštval svou rozmáchlou kolonizací, tak měla k dispozici celkově mnohem silnější loďstvo, které by mě mohlo vypráskat z galaxie, jenomže když já své flotily spojil do jednoho velkého svazu, tak AI na to nebyla schopna zareagovat a já si mohl hrát na kočku a na myš a chytat jejich menší flotily dokud jsem to na ten mír neuhrál.

      Určitě to zkusím znovu, možná v nějaké menší a nacpanější galaxii a schválně, co o udělá :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 12:28
      jetti
      Komunita
      Level 29
      jetti
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Vypadá to do dost dobře, jenom škoda, že mě sci-fi až tak moc neláká

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 11:23
      Mythix
      Komunita
      Level 39
      Mythix
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele zorgSVK

      Prostě jsem nepochopila, jak to hrát :D :D :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 9:52
      zorgSVK
      Komunita
      Level 34
      zorgSVK
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mythix – ja to hrám so zapnutým plným Tutoriálm a dá sa to, neviem prečo je to pre teba také ťažké, ale skôr čo je pre teba ťažké nejaké dané kroky alebo celkovo začať budovať a objavovať ? :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 9:36
      Mythix
      Komunita
      Level 39
      Mythix
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele zorgSVK

      Já jsem velká fanynka vesmírných her. Hraji už skoro rok Elite Dangerous a na tohle jsem se moc těšila, jenže ten tutoriál mi moc nepomohl a nevím, jak si poradit s tímhle, jak se to naučit hrát. Asi jsem moc blbá, o proti tomu je Civ 5 procházka zahradou :) Tu jsem hrála taky

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 5. 2016 2:27

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Anno 1800 představuje expanzi New World Rising

      Anno 1800 je dostupné zdarma

      18. 3. 2023
      Epic

      Epic rozdává hru zdarma

      16. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      19. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      92
      Dojmy z hraní Resident Evil 4

      Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

      49
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      43
      Herní obchod Xzone mění své logo

      Herní obchod Xzone mění své logo

      24
      The Lord of the Rings: Gollum

      The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání

      23. 3. 2023
      Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně

      Elden Ring dostal Ray Tracing

      23. 3. 2023
      Sherlock Holmes The Awakened

      Sherlock Holmes The Awakened v nové ukázce láká na ústřední dvojici

      23. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • ShelbyGT500: The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání
      • Mustafa: Elden Ring dostal Ray Tracing
      • Jmeno: Redfall původně vznikal i na PS5, Microsoft vývoj zastavil
      • El Scorpio: Po více než dvou dekádách Deus Ex stále ohromuje hráče
      • madPav3L: The Lord of the Rings: Gollum obdržel přesné datum vydání
      • FlashCV: Epic nabízí hru zdarma
      Dr. Fetus‘ Mean Meat Machine vám nabídne krvavou variaci na Tetris

      Dr. Fetus‘ Mean Meat Machine vám nabídne krvavou variaci na Tetris

      19. 3. 2023
      MindsEye

      Bývalý producent sérií GTA a Red Dead Redemption představil AAA hru MindsEye

      23. 3. 2023
      Horizon Forbidden West: Burning Shores

      Horizon Forbidden West: Burning Shores ukázalo nový trailer

      22. 3. 2023
      Shroud

      Streameři Shroud a Sacriel pracují se studiem Splash Damage na AAA hře

      20. 3. 2023
      Rebel Moon

      Zack Snyder pracuje na RPG hře ze světa Rebel Moon

      20. 3. 2023
      Returnal

      Returnal se dočká české lokalizace

      17. 3. 2023
      Remnant 2

      Remnant 2 láká v nové ukázce na psího společníka

      17. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář