ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    The Last of Us Part I

    The Last of Us Part I dnes vychází na PC

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na premiérových záběrech z hraní

  • Recenze
    Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

    Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

    The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

    The Last of Us Part I

    The Last of Us Part I dnes vychází na PC

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Steam končí s podporou části systémů Windows

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    Souhrn recenzí hry Crime Boss: Rockay City

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na premiérových záběrech z hraní

  • Recenze
    Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

    Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Recenze Crime Boss: Rockay City – boj o polstrovaný trůn

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Uncharted 4: A Thief’s End – rozloučení ve velkém stylu

Filip Němec autor: Filip Němec
16. 5. 2016
v sekci Recenze
201
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 1637 uncharted 4
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Určitě to znáte – jste něčeho velký fanda, sledujete každou novinku, a když to konečně přijde, výsledek vás nakonec možná i trošku zklame. Jenže tohle není případ Uncharted 4. Nedokážu si představit, pod jakým tlakem muselo studio pracovat, když má za sebou takto věhlasnou sérii, jejíž druhý díl kompletně redefinoval žánr akčních adventur. Dají se vůbec splnit tak vysoká očekávání? Lze po čtvrté v řadě ještě vůbec něčím překvapit? Jestli to nějaké studio dokáže, pak je to jednoznačně Naughty Dog, kteří opět vymáčkli maximum nejen ze samotné konzole, ale především ze sebe samých. S klidem bych mohl tuto recenzi začít a zároveň zakončit konstatováním, že jde o nejlepší akční adventuru, jakou si můžete zahrát, že vás totálně odrovná ve všech směrech a stejně jako v kině při pohledu na hodinky kdy očima oddalujete závěr filmu, se budete modlit, aby tahle neskutečná jízda neskončila.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123416

1.

Sic Parvis Magna

Je to ale poměrně nedávno, kdy to se hrou zase tak dobře nevypadalo a fanouškům se začalo rosit čelo. V době, kdy měl být čtvrtý díl oznámen, odešla ze studia kreativní ředitelka Amy Hennig a nakonec i vedoucí vývoje Justin Richmond. Vše se ale nakonec v dobré obrátilo, prázdná místa totiž zaplnila dvojice Bruce Stanley a Neil Druckmann. Druhého zmiňovaného pána fanoušci série jistě znají, protože se podepsal pod úspěchem druhého dílu s podtitulem Among Thieves, přičemž se poté přesunul do týmu, který pracoval na survival thrilleru The Last of Us.

Z rozhovorů s herci a dabéry nakonec vyplynulo, že díky přesunům na vedoucích pozicích se značná část příběhu vyškrtla. Rozdíl mezi stylem vyprávění třetího a čtvrtého dílu je markantní, a přestože původní směřování příběhu neznáme, po dohrání hry si jsem jistý, že právě tato změna v týmu byla rozhodující v tom, že Uncharted 4 nebylo pouze skvělou hrou, ale rovnou uměleckým dílem, podobně jako ty nelepší knihy nebo filmy. Poznáte to z jemných nuancí, které znáte z druhého dílu a ve trojce chyběly a občas ucítíte i rukopis z The Last of Us. Jde především o jakousi lidskost, která se projevuje především při hře s emocemi a pro mě i například důležitým faktem, že autoři nezapomněli na Elenu, jejíž vztah s Drakem dodával druhému dílu patřičný šmrnc, přičemž ve trojce se na Elenu trochu zapomnělo.

 

1 z 2
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123429
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123428

1.

2.

Čtvrtý díl stojí na příběhu daleko více než ty předchozí, přesto se z něj nestala nudná adventura. Nejde ani tak o poměr mezi jednotlivými prvky, ale jejich dokonalý mix a načasování. Podobně jako dvojka i čtvrtý díl si drobně pohrává s přeskakováním časové linie, nejde však o nic extrémního, tvůrci tím dokázali hráčům skvěle podat příběh Drakeova bratra Sama a především jejich společnou minulost. Minulostí jsou však i předchozí dobrodružství, Nathan totiž žije poklidným životem se sličnou Elenou Fisher po svém boku. Emotivní podání příběhu jasně dává najevo, že Drake je spokojený – ví, že na něj doma čeká žena a vychlazená jedenáctka v ledničce. Přesto ho ale stále láká nějaké to dobrodružství, což ho na jednu stranu poměrně tíží. Vnitřní spor pak dosáhne crescenda, jakmile se objeví na scéně Nathanův bratr Sam, který měl být už 15 let mrtvý. Šťastné shledání ale okamžitě vydere na povrch jeho vnitřní boj – dodržet slib, který dal manželce, anebo pomoci bratrovi v nouzi a vrhnout se do dalšího (teď už vážně posledního) dobrodružství? Znáte Nathana, takže jistě víte, jak jeho Sofiina volba dopadla.

Do nekonečna a ještě dál

Kampaň Uncharted 4 neustále překvapuje. Neustále. Příběhem, zvraty, skvěle zvládnutým prostředím a jeho rozlohou, ukázkovou prací s postavami, novinkami v soubojích a skvěle dávkovanou zábavou. Vývojářům by stačilo vylepšit již použité prvky z předchozích her, přesto se nebáli popustit uzdy své tvořivosti a přispěchali hned s několika novinkami. To je vždy odvážný krok, přidávat do zajeté a fungující hratelnosti nové prvky se ne vždy vyplácí, nicméně vizionářství autorů očividně nechybí. Vzpomeňme si na začátky The Las of Us, kdy si v Naughty Dogu vůbec nebyli jistí, jak jejich hra bude přijata a báli se o dobré jméno svého studia.

„Vaše pomyslná cestička není autory předem nalajnovaná tak, jako jsme byli zvyklí.”

Patrně nejmarkantnější novinkou je otevřenější prostředí. Srovnání s moderní Larou Croft je na místě, nicméně Uncharted 4 je stále nalajnovaným dobrodružstvím, pouze okolní hranice už nejsou tak viditelné a omezující. Co do level designu se podařilo vytvořit otevřené prostředí přesně takové, aby vytvářelo iluzi opravdu obrovského a otevřeného světa. Přestože jsme ze série zvyklí spíše na koridorovitější přístup, do hry o objevování a prozkoumávání světa se otevřenější prostředí naprosto skvěle hodí. Nabobtnáním prostoru však tato novinka nekončí – nově totiž k vašemu cíli vede hned několik cest. Dalo by se tedy říci, že je pouze na vás, kterou se vydáte. Pravda je však taková, že je pouze na vás, kterou z nich objevíte. Často se totiž stane, že se proskáčete přes neuvěřitelné překážky až ke kýženému cíli, abyste vzápětí zjistili, že sem vedla vlastně úplně jednoduchá a daleko kratší cesta. Ruku v ruce s tím jde také fakt, že vaše pomyslná cestička není autory předem nalajnovaná tak, jako jsme byli zvyklí. Úchopy tolik nebijí do očí a římsy pro skoky více splývají s okolím. Svět působí více uceleněji a reálněji, přesto se nemusíte bát, že byste museli dlouze tápat. Genialita level designu Uncharted tkví v tom, že se můžete často vydat – opravdu – kudy chcete a dostanete se k cíli.

 

1 z 2
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123433
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123432

1.

2.

S tím souvisí i nové vybavení. Lano s hákem vám dovolí překonávat nejrůznější průrvy, vylézat na výše položená místa nebo naopak slaňovat tam, kde byste si po doskoku zlámali všechny končetiny. Pokud jste měli strach, že tento prvek, který je nakonec ve hře velmi hojně používaný, naruší charakteristickou hratelnost, báli jste se zbytečně. Po hodince hraní už budete mít pocit, že jde o nedílnou součást celé série, ostatně houpat se na lanech umí Drake už od prvního dílu. Lehce za polovinou si přivlastní i horolezecký cepín, díky kterému se může zabodnout do zvětralých hornin. Avšak právě tento nástroj je prakticky ihned zapomenut a Drake ho vytahuje jen zřídka kdy, trošku tak nedává smysl jeho přítomnost ve hře. S otevřeným prostředím přicházejí také dopravní prostředky, kterých si vyzkoušíte hned několik a poslouží právě k překonání delších vzdálenosti, například z džípu je možné kdykoli vystoupit a prozkoumat okolí. Nechybí ani oblíbené puzzly a prostorové hádanky, jejichž dávkování bych popsal frází “tak akorát”. Je jich poměrně dost, ale ne zase tolik, aby vás každá další nudila ještě víc. Jejich provedení je již tradičně lišácky fikané, někdy jde pouze o hrátky s prostorem a perspektivou, jindy bude třeba zapojit logické uvažování, stále však platí, že rychle pochopíte, oč běží a pokud ne, Nathan vám to pomocí klasických hlášek po chvíli osvětlí.

„Stealth není bůhví jak propracovaný, přesto funguje dobře.”

Drobné inovace se dočkal i samotný boj. I jakožto fanoušek série musím přiznat, že přestřelky občas působily trošku tuctovým dojmem a rozhodně to není něco, na čem by série stavěla svůj úspěch. Kvituji tedy drobný upgrade v podobě funkčního stealth přístupu. Po vzoru dalších TPS a FPS stříleček si můžete označovat nepřátele a díky tomu sledovat jejich pohyb, přičemž určitý stealth už přinesl druhý a třetí díl, díky otevřenějšímu prostředí je však konečně tento model dotažen. Můžete se potají houpat na římsách a útočit ze zálohy nebo se přesouvat ve vysoké trávě a jako divoká šelma čekat na svoje okno příležitosti. Stealth není bůhví jak propracovaný, přesto funguje dobře a nelze se při odhalení vymlouvat na špatné herní mechaniky. Nepřátelé jsou celkově poměrně krátkozrací a i když vás zahlédnou, dá se jim rychlým úskokem ztratit z očí. Pochválit je třeba také totální volnost co se týče stylu boje. Level design umožňuje jak akční přístup, tak i pomalý a kradmý styl útoků ze zálohy, což je rozhodně dobře.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123426

1.

Vše výše popsané je kvalitně odvedená práce, která staví na principech předchozí tří dílů. Co je ale ještě o úroveň výše, je práce s postavami. V rámci herní produkce bych se nebál mluvit o genialitě či brilantnosti. Vlastnosti příběhu a jeho podání jsem nakousnul už v úvodu, tady se naprostá většina ostatních titulů absolutně nechytá. Esem v rukávu je samotná práce s postavami v kontextu technického zpracování. Předchozí díly připomínaly spíše kvalitní béčkový film, plný skvělých efektů a dobře načasovaných hlášek. Čtyřka jde však v tomhle ještě dál a pracuje s postavami jako s živými bytostmi. Tomu pomáhá jejich vizuální zpracování a upřímně řečeno, nechápu, jak autoři dosáhli takového výsledku. Zatímco doposud se pocity postav a jejich vnitřní myšlenky musely dávkovat hráči pomocí dialogů, postavy Uncharted mohou mluvit daleké méně a přesto vám sdělí vše podstatné. Samozřejmě za to může precizní využití motion capture technologie, kde především zpracování mimiky je obdivuhodné. K tomu přispívá i skvělý dabing postav, kterému vévodí výkon Nathanova alter ega, kterým je opět Nolan North. V recenzích si často stěžuji na zdlouhavé filmečky, v Uncharted 4 jsem však hltal každou sekundu. Přestože Naughty Dog pracují s virtuálními postavami, mnoho hollywoodských filmařů by se zde mohlo učit.

„Malinkou kaňkou na jinak mistrovském díle je možná trošku natahovaný konec.”

Samotné postavy ve hře působí přirozeně a organicky. Samovolně reagují na události a samozřejmě jen tak nezavřou ústa. Po vzoru předchozích dílů si většinu hry projedete minimálně ve dvou. Těšit se můžete na rozhovory plné sarkastických narážek, skvělých vtípků ale čas od času i srdcervoucí konverzace. Uncharted 4 totiž hraje na strunu emocí podstatně více, než díly předchozí. Ostatně, je to také poslední díl série a po skončení hry vám bude jasné, že minimálně pro postavu Nathana Drakea to rozhodně platí. Nemusíte se však bát, zakončení hry a tím i série je dalším majestátním kouskem. Ostatně cela hra působí jako jedno velkolepé představení, kdy vývojáři tasí jeden trumf za druhým, jako by se celé ty roky připravovali na okamžik, kdy budou mít k dispozici dostatečný výkon a tvůrčí prostor. Malinkou kaňkou na jinak mistrovském díle je možná trošku natahovaný konec, čímž trošku utrpí výsledná gradace, kterou začnete od určité chvíle cítit. Ve výsledku jde však asi o takovou chybu, jako když dostanete k narozeninám Ferrari bez vyhřívaných sedaček. V danou chvíli to zamrzí, přesto v kontrastu celku jde o zanedbatelný nedostatek.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123425

1.

Časová dotace je na žánr akčních adventur více než nadprůměrná. Na ploše dvaadvaceti kapitol, každá zabere zhruba 50 minut, dostáváte minimálně 14 až 15 hodin čisté herní zábavy. Nicméně, vzhledem k otevřenějšímu prostředí a nespočtu skrytých informaci a pokladů je dost možné, že se při troše prozkoumávání dostanete až na rovnou dvacítku. Tady ale rozhodně nekončíme. Zatímco online část byla v Uncharted 2 pouze doplňkem, ve třetím díle se již stala plnohodnotnou součásti hry a s hrou více hráčů ve čtvrtém díle mají v Naughty Dogu velké plány.

Víc hlav, víc headshotů

O hře více hráčů jsme toho na Zingu napsali a napovídali už hodně. Online zápolení jsem si vyzkoušel už vloni na Paris Games Week a v uzavřené a posléze i otevřené betě. Už tehdy nabízel multiplayer skvělý zážitek, který se od toho co nabízí hra ve finále, nikterak výrazně neliší. Je vidět, že autoři si jsou vědomi důležitosti hry více hráčů, zatímco v druhém díle šlo spíše o experiment, který překvapil svou oblíbeností, ve třetím díle už šlo o plnohodnotného bratříčka příběhového režimu. Přesto, jak sami autoři přiznávají, multiplayer Uncharted 3 nebyl dokonalý a se čtvrtým dílem se ho snaží k dokonalosti dovést.

I jakožto fanoušek série uznávám, že multiplayer druhého potažmo třetího dílu byl sice zábavný, přesto v porovnání s dalšími hrami z žánru third-person akčních her nenabízel nic navíc. Naughty Dog se tak rozhodli pro dva celkem odvážné kroky – jednak hru více personifikovat (nejen vůči jednotlivým postavám, ale sérii vůbec) a notně přidat na dynamice celého online zápolení. Na pařížské prezentaci se ostatně nechali slyšet, že: „bylo třeba přidat do hry hned několik nových prvků, abychom dokázali vytvořit tak dynamickou hratelnost, jakou jsme si představovali.“

Uměla inteligence a multiplayer?

Zmíněnými prvky jsou samozřejmě pomocníci (v originále sidekicks) a magické artefakty. Vaši AI parťáci jsou řízeni čistě prostřednictvím umělé inteligence, což může pro neznalého hráče působit jako pěst na oko. AI v online hře? Nestačilo by jen navýšit počet hráčů? Tihle parťáci však nejsou jen do počtu a svůj účel rozhodně plní. Nejen že s vámi organicky spolupracují, především ale spolu s živými hráči vytváří mix, který prostě a jednoduše funguje a především baví.  Autoři zde zúročují nejen znalosti získané při vývoji The Last of Us, ale také nástroje, které pro hru vyvinuli. Parťáci jsou totiž řízeni AI právě z TLoU a hra převzala od svého postapo brášky i finanční model. Za zabíjení nepřátel získáváte herní měnu a právě za ni si můžete přivolávat pomocníky.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123421

1.

Do svého zbraňového repertoáru můžete vybírat z pěti sidekicků a je třeba volit na základě vašeho stylu boje a připravované taktiky, pomocníci jsou totiž diametrálně odlišní. Sniper si vyleze na vyvýšené místo a kryje vás zpovzdálí, Savior naopak jako asasín kmitá po mapě a je připraven vás kdykoli oživit. Oblíbený byl v betě především Brute, což je obrovský pancéřovaný kolos s drtící silou rotačního kulometu. Velmi zákeřně pak působí Hunter, který se pohybuje extrémně rychle a jeho hlavním úkolem je chytnout vás zezadu a nechat ostatní, ať se postarají o vaši kapitulaci. Zatímco sniper je jistou smrtí při pohybu v otevřených prostorech, Brute je vynikající díky své palebné síle a výdrži, přesto jeho rychlost pohybu je extrémně malá. Potrpíte-li si na teatrálnost a jste vyznavačem Rambo stylu, tohle je kamarád do nepohody. Savior a Hunter jsou skvělí pomocníci pro takticky smýšlející hráče a přestože neoplivají velkou palebnou silou, několikrát jsem zažil, že právě oni často byli jazýčkem na vahách.

Umělá inteligence v multiplayeru na první pohled budí dojem obětních beránků vyslaných na porážku, parťáci však nejsou loutky vyslané proti vám, jen abyste získaly pár chechtáků navíc. Nejen že se jim časem dobíjí zdraví stejně jako vám ale mají ho i stejné množství. V mnoha směrech jsou tak rovnocenným soupeřem, který dokáže nepěkně zavařit. Především jsou ale skvělým doplňkem pro vaši bojovou strategii. Možnost do jisté míry ovládat jejich pohyb, kdy jim můžete určit, kam mají jít, nebo kde mají stát.

Magie a Uncharted?

I druhá novinka online hry budí na první pohled dojem něčeho nepatřičného. Uncharted působí jako akční hra založená na realističnosti, přesto pokud se podíváte pozorně na první tři díly, vždy v určité míře koketuje s magií či okultismem. A jelikož se multipalyer rozhodně nesnaží tvářit nějak vážně, magické artefakty do něj padnou naprosto dokonale. Podobně jako AI parťáky si je můžete kupovat za nasbírané peníze a vybírat lze rovněž z pěti možností. Povědomý vám bude obrovský zlatý monument El Dorado, který po seslání ničí nepřátele v okolí. Z Uncharted 2 se připomene Chintamaniho kámen, který oživuje padlé nepřátele, a nakonec z třetího dílu poznáte džina, který je tou nejlepší volbou, pokud vyznáváte boj nablízko. Vaše rány uštědří nepříteli daleko větší poškození a navíc získáte nadlidskou rychlost. Pokud jste v takovou chvíli v pozici nepřítele, hodí se Indrova věčnost, což je artefakt, který po vhození do prostoru zpomalí nepřátele v blízkém okolí. Na první pohled neškodný, ale za to pro takticky smýšlející hráče velmi šikovným předmětem je Hůl Ayara Manca, který vysílá pulzy po celé mapě, které na tři vteřiny odhalí na radaru všechny nepřátele.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123418

1.

Na Uncharted 4 je vidět, že hlavní fokus vývojáři směřovali na příběh, co se týče obsahu je multiplayer o něco chudší, autoři tak plánují jeho bezplatnou podporu po celý následující rok a rozhodně toho nebude málo. Nové mapy, herní režimy, zbraně, doplňky. V současnou chvíli nabízí hra trojici herních režimů, které patří k léty prověřené klasice. Team Deathmatch asi není třeba představovat, stačí jen doplnit, že se hraje 5 proti 5, přičemž počet postav na mapě se zvětšuje s rostoucí přítomností pomocníků. Druhým v seznamu režimů je Velení, což je pouze variace na oblíbený režim Control, kde zabíráte na mapě vyznačené body, a konečně Rabování, kdy musíte sebrat a donést na svou základnu poklad, není tedy třeba dlouho přemýšlet, aby každému došlo, že jde o variaci na Capture the Flag. Rabování jako jediný režim probíhá ve čtyřech proti čtyřem a je tak jasné, že pokud toužíte po taktizování a týmové sehranosti, toto je režim právě pro vás. Do seznamu režimů by se daly zahrnout i list tréninkových soubojů proti AI protivníkům, ve kterých máte za úkol sbírat body za používání sidekicků a magických artefaktů, jde tak především o tréninkový režim určený pro seznámení se hrou, vyšší obtížnosti však dají pořádně zabrat.

„Multiplayer na rozdíl od kampaně neběží v 1080p.”

Více potěšení přináší až seznam map, kterých je celkem osm a jsou logicky inspirovány lokacemi, které navštívíte v kampani. Vyzdvihovat promyšlený level design asi není třeba, jednotlivé mapy jsou dobře rozvrhnuté a především členité, takže využijete všechny přednosti série Uncharted. Vizuálně jim rozhodně není co vytknout, nicméně lze poznat, že multiplayer na rozdíl od kampaně neběží v 1080p. Autoři se v rámci nejlepšího možného online zážitku uchýlili ke snížení rozlišení, aby mohlo být dosaženo 60 snímků za sekundu, což je samozřejmě základ prvotřídního multiplayeru. Technicky je tak na tom hra více hráčů velmi dobře. Při hraní nejsme svědky žádných poklesů či záseků a stejně tak hledání her a připojování do nich probíhá hladce a rychle. Trochu kontroverze způsobila přítomnost mikrotransakcí. Ty však slouží pouze pro některé kosmetické bonusy a odemčení dalších postav, nejde tak o nic, za co by se bylo třeba na tvůrce zlobit, naopak jde o minimální úlitbu za to, že po následující rok bude všechen dodatečný obsah do multiplayeru zdarma.

Konkurence pláče, Naughty Dog opět přepisuje historii

Věnovat se vizuálnímu zpracování snad ani není třeba – stačí se podívat na screenshoty. Naughty Dog mají ve svém vlastnictví patrně tajný algoritmus, který z jakékoli konzole dokáže vymáčknout maximum. Dokázali to už s dvěma generacemi PlayStationu a povedlo se jim to opět. HW za méně než deset tisíc korun předvádí vizuální orgie, které mnohdy poráží i počítačové sestavy za několikanásobek. Především kvalita textur je neuvěřitelná, i při bližším pohledu působí všechny předměty a povrchy neuvěřitelně. Co je snad ještě více obdivuhodné, jsou modely postav, v bonusech se můžete podívat z blízka na každý charakter a lze se přiblížit až na takovou vzdálenost, že si všimnete jednotlivých pórů na kůži. Když začne foukat vítr, nepřiléhavé části oblečení se vlní ve větru a především svalstvo se chová velmi reálně. Při pohybu paží jde vidět napínání a povolování ramenních či zádových svalů, což je detailnost opravdu nevídaná. Kapitolou samou pro sebe je potom mimika i posturika, která je svým vlastním vizuálním jazykem, který autoři hojně využívají. Neverbální komunikaci a přesun emocí by mohl závidět i Joel a Ellie. Na úrovni je jako vždy i hudební doprovod, jenž tentokrát exceluje, protože se o něj postaral harcovník akčních a dobrodružných filmů Henry Jackman. Soundtrack přidává nové, ale především využívá staré známé melodie, které fanoušci série dobře znají. Protože jsem hrál se sluchátky pro PS4, všímal sem si i skvělého ozvučení prostředí. Drolení se zvětralé skály pod rukami nebo dopad na dřevěnou podlahu. Vše znělo tak říkajíc neuvěřitelně uvěřitelně.

 

1 z 1
- +
Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu 123427

1.

Pro našince je třeba pochválit i kompletní české titulky, a to včetně zápisků v deníku a všech poznámek. Mnoho hráčů si neuvědomuje, jak složité je připravit českou lokalizaci do konzolové hry, když jde o tak malý trh, jako je ten náš. Bohužel český překlad často skřípe a rozhodně není bezchybný. Dialogy mnohdy nenavazují tak jak by měly a mnoho frází je přeloženo vyloženě chybně, přesto jde o skvělou příležitost, jak si hru užít i v případě, že nevládnete angličtinou, přeloženo je totiž opravdu vše a to je to hlavní.

„Uncharted 4 je nejenom mistrovským dílem přesahující hranice běžné videoherní produkce, ale také velmi důstojným koncem jedné z nejslavnějších herních sérií.”

Naughty Dog pomyslná zadní vrátka pro potenciální další díl zapečetila neproniknutelnou závorou. Dalšího dobrodružství s Nathanem Drakem se už asi nedočkáme. Tedy, ne že by to nebylo možné, udělat nějaký ten prequel není nikdy problém, Drake toho zažil jistě mnoho dalšího, co předchozí díly nestihly popsat. Nicméně tvůrci se dušují, že tohle byl díl opravdu poslední a rádi by se posunuli někam dál. Je však jisté, že Sony se bude snažit protlačit alespoň nějaký další titul, který by nesl název Uncharted. Můžeme tak pouze doufat, že studiu brzy dojdou peníze a budou nuceni se k jejich značce vrátit. Uncharted 4 je nejenom mistrovským dílem přesahující hranice běžné videoherní produkce, ale také velmi důstojným koncem jedné z nejslavnějších herních sérií. Udělit maximální hodnocení chce neprůstřelné argumenty a stoprocentní přesvědčení. V tomto případě otázkou ale není, jestli si hra zaslouží devět nebo deset bodů z deseti. Tou pravou otázkou je, jestli tohle náhodou není rovnou na jedenáct z deseti.

Recenze

Uncharted 4: A Thief's End – rozloučení ve velkém stylu

Oblíbenou anglickou frází pro konzolové exkluzivní hry je “must have” titul. Že jím je Uncharted 4 rozhodně není pochyb, otázkou do pranice však je, jestli nejde o ten největší must have v historii PlayStationu. Pokud přemýšlíte nad nákupem čtvrtého PlayStationu, právě nastal čas si ho koupit. A pokud jej máte doma, rozmýšlet se nad koupí Uncharted 4 je čiré šílenství.

Líbí se nám

  • skvěle napsaný příběh a jeho vyprávění
  • práce s postavami
  • proměnlivé prostředí
  • animace postav a AI parťáků
  • bezchybné technické zpracování
  • dechberoucí audiovizuál
  • design otevřených lokací
  • kompletní české titulky

Vadí nám

  • možná až příliš natahovaný konec
Štítky: Naughty DogSonyuncharted 4
Předchozí článek

Project Spark to má sečtený

Další článek

Sony připomíná Remote Play na PS4

Související články

The Last of Us Part I
Novinky

The Last of Us Part I dnes vychází na PC

před 5 hodinami
seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022
Novinky

Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

před 3 dny
The Last of Us Part I
Novinky

PC verze The Last of Us Part I v další ukázce

před 3 dny
Další článek
Sony připomíná Remote Play na PS4 31792 ps4

Sony připomíná Remote Play na PS4

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    201 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    51 Autoři komentářů
    MORTHSIRAlangorjelen.robAlcatrasGoOdTiMe Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      MORTHSIR
      Komunita
      Level 1
      MORTHSIR
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak U4 je takova "dospelejsi" varianta ze serie, co si budem povidat. :)

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 12. 2016 11:34
      Alangor
      Komunita
      Level 38
      Alangor
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele @jelen.rob

      sice jsem nezačínal 4kou ale pěkně od začátku, ale muj pohled je takovej, že až na grafiku jsou starší díly o chlup lepší než čtyřka respektive takhle na 4ce je strašně znát že to dělali lidi co dělali Last of Us, protože ty starší díly jsou mnohem vtipnější a odlehčenější než 4 a jsou mnohme blíž Indianu Jonesovi jestli ti to bude vyhovovat je jen na tobě záleží co preferuješ. Každopádně se to vyplatí stoprocentně vzhledem k poměru cena výkon. Jediný co by snad mohlo trochu člověku vadit jsou takový ty menší spoilery co ve 4 k předchozím dílům byly a už pak nejsou pro nováčka některé věci takové překvapení ( třeba eldorádo ) . Jop a ještě bych dodal, že mě přijde že to co hledal v předchozích dílech bylo povětšinou zajímavější než jen poklad jako ve 4ce.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 12. 2016 8:20
      jelen.rob
      Komunita
      Level 16
      jelen.rob
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Měl bych dotaz na hráče, kteří si po dohrání Uncharted 4 zakoupili i tu edici se zbývajícími, staršími díly. A Thief’s End byl neuvěřitelný a byl bych za blázna, kdybych to samé očekával i od těch předešlých dílů, nicméně, vyplatí se podlá vás tato koupě? Zajímá mě názor hráčů, kteří byli do značky Uncharted vtrženi až posledním dílem, stejně jako já.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 12. 2016 2:14
      Alcatras
      Komunita
      Level 44
      Alcatras
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      spoiler
      Včera jsem to dohrál a musím říct že naprostá bomba. Z prvního místa musím vykopnout třetí díl a dát místo něj díl 4. Ale co mě sklamalo bylo to, že jsem se nedočkal žádných monster nebo duchu : / na to jsem se hodně těšil a vždy tu hru to krásné oživilo.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 8. 2016 14:32
      GoOdTiMe
      Komunita
      Level 48
      GoOdTiMe
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Desmondcze: Je to tam pro spetření a podrthnutí atmosféry. . Od rozsáhlejch dialogů tu jsou jiný hry.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 20:50
      DesmondCZE
      Komunita
      Level 27
      DesmondCZE
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Miles

      spoiler
      Ano tyhle momenty si pamatuju, ale kromě těchto cca tří pasáží to snad nikde není. Vím, že to je jen jako doplněk, ale během začátku hry se to objevuje a potom už jen v Libertalii. Za mě škoda. .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 20:47
      Desmond Miles
      Komunita
      Level 42
      Desmond Miles
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele DesmondCZE

      spoiler
      Tak tohle bylo ještě při bitce s Nadine, a pak když Nate a Sam objevili Libertalii :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 20:02
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele DesmondCZE

      Párkrát v těch vedlejších dialozích to bylo :thumbup: .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 19:56
      DesmondCZE
      Komunita
      Level 27
      DesmondCZE
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele GoOdTiMe

      Myslel jsem to jako rozšíření původního dialogu, né klasické větvení jako u Witchera. Ale narazil jsem na to pouze na začátku potom už ne…

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 14:25
      GoOdTiMe
      Komunita
      Level 48
      GoOdTiMe
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Desmond: Je to tam víckrát, ale teda nevím o tom, že by se větvily :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 14:23
      DesmondCZE
      Komunita
      Level 27
      DesmondCZE
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Trochu mě mrzí, že větvení dialogů bylo pouze do 3. kapitoly. Poté už jsem na ně nikde nenarazil :-(

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 6. 2016 13:43
      Wolverine
      Komunita
      Level 30
      Wolverine
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Nejlepší hra na ps4!

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 6. 2016 16:00
      Ardis
      Komunita
      Level 43
      Ardis
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak jsem konečně Uncharted 4 dohrál, a mile mě překvapilo, že jedním z hlavních programátorů hry byl Čech, holt kvalitní české ručičky se neztratí :lala:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2016 19:39
      dopitapetr
      Komunita
      Level 51
      dopitapetr
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak tohle je pecka [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      27. 5. 2016 23:26
      dopitapetr
      Komunita
      Level 51
      dopitapetr
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      Neříkám, že to bylo špatné, jen podle mého názoru přehnané. Jak jsem psal níže. Celou hru jsem jel stealth, samozřejmě byly místa kde to nešlo, ale těch bylo minimum. Asi jsem v té střelbě vypadl ze cviku. :-D

      Ale jinak bomba hra.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      26. 5. 2016 0:30

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      25. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023
      Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      71
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      64
      The Last of Us Part I

      The Last of Us Part I dnes vychází na PC

      29
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav

      28. 3. 2023
      Recenze Tchia - poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání tchia uvodni foto

      Recenze Tchia – poznávací výlet plný písku, delfínů a sbírání

      28. 3. 2023
      YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

      YouTube streamy přes AV1 už jsou za dveřmi

      28. 3. 2023
      The Last of Us Part I

      The Last of Us Part I dnes vychází na PC

      28. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Hubert: Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games
      • Hubert: Mluví se o odkladu Assassin’s Creed Mirage a The Crew Motorfest
      • Andrion: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • Hubert: Dan Vávra a Jan Valta popisují nahrávání soundtracku pro Kingdom Come: Deliverance
      • Dubik: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      • 23cicer: The Last of Us Part I na PC trápí špatný technický stav
      Česká božská strategie Gods Against Machines vás vyšle proti strojům

      Česká božská strategie Gods Against Machines vás vyšle proti strojům

      23. 3. 2023
      Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

      Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

      22. 3. 2023
      Hororová kooperace Eresys dostala datum vydání

      Hororová kooperace Eresys dostala datum vydání

      23. 3. 2023
      FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

      FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

      26. 3. 2023
      Vietcong

      Legendární Vietcong slaví 20 let, fanoušci dostali zajímavý dárek

      27. 3. 2023
      GOG

      GOG rozdává hru zdarma

      24. 3. 2023
      Diablo IV

      Diablo IV spustilo preload otevřené bety

      23. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář