Recenzovaná verze: PC (na vyšší detaily)
V pondělí, kdy světlo světa spatří rozšíření Vive la France, to bude bez jednoho dne jeden rok a sedm měsíců od vydání poslední velké expanze do Euro Truck Simulatoru 2 – Skandinávie. Konkrétně šlo o 27 nových měst a přístavů ve Švédsku, Norsku a Dánsku. Po stejné dálnici jede dnes recenzovaná expanze Vive la France. Ta, jak název napovídá, přináší kompletní Francii. Do té doby totiž v Euro Truck Simulatoru 2 bylo jen pár důležitých měst Francie, včetně Paříže, Lyonu, Remeše, Lille a Calais.
15 nových měst
Po nainstalování balíčku Vive la France se Francie pořádně rozroste. Nechybí spousta větších i menších měst. Na jihu naleznete Nice, Marseille, Montpellier a Toulouse. O něco více na sever potom Bordeaux, Clermont-Ferrand, La Rochelle, Nantes, Le Mans, Le Havre, Brest a nechybí ani přístavní město Roscoff spojující Francii s Velkou Británií. Ano, do Británie už nemusíte pouze přes Calais, ale nově také přes Roscoff.
Oněch 15 nových měst je zpracováno podobným stylem jako ve Skandinávii. Jsou detailnější než města na staré mapě. Zároveň se mi zdá, že se v některých ohledech designéři v českém studiu SCS Software posunuli a svou práci ještě zdokonalili. To ocení zejména početná komunita Euro Truck Simulatoru 2, která každý den brázdí evropské silnice ve svých nablýskaných a všelijak vylepšených kamionech a zná každý kilometr na mapě. Já osobně bych ocenil ještě větší posun, stále mi přijde, že jsou města málo rozsáhlá a člověk nemá moc důvodů, aby si každé jen tak ze zvědavosti projel. I když o tom přece jen tahle hra není.
Malebný venkov
Pokud jste hráli Euro Truck Simulator 2, tak si jistě pamatujete, že na staré mapě často doručujete náklad po dálnici, což je po nějaké době stereotypní a někteří se mohou začít nudit. Já to měl podobné, několikrát jsem se v minulosti přistihl, že se o mě v noci pokoušela únava, raději jsem tak ETS 2 vypnul a šel na kutě, než abych naboural. V kompletní Francii na vás však čeká příjemné překvapení. Města nespojují jen široké dálnice, kde je maximální rychlost pro kamiony stanovena na 90 kilometrů v hodině, ale také menší silnice. Ty vedou přes opravdu malebný venkov protkaný krásnou přírodou a všelijakými vesničkami. Řízení kamionu v těchto částech je sice o něco náročnější a trvá déle, pokud dodržujete předpisy a nechcete podcenit jedinou zatáčku, ale za to ten výhled z kabiny trucku rozhodně stojí. Nejednou jsem musel zastavit a pokochat se dobře zpracovaným hustým lesem, rozšířenou vegetací a velkými loukami. Na své cestě budete poznávat i slavné pamětihodnosti a známá místa Francie, u kterých se možná pozastavíte a případně si je na památku vyfotíte.
S touhle příjemnou novinkou souvisí ještě jedna. Čas od času ze silnice sjedete na polní cestu a pojedete kupříkladu podél vinice. V těchto místech buďte obezřetní, po polňačkách se pohybují neohleduplní zemědělci, kteří vám se svým traktorem nebo kombajnem vjedou klidně do cesty, podobně jako bylo vidět na samém konci oficiálního traileru.
Království kruhových objezdů
V České republice nejsou kruhové objezdy zatím tak rozšířené a často se řeší, zda má vůbec cenu vyměnit na křižovatce semafory za kruhák. Ve Francii se nad tím ani nepřemýšlí. Tam narazíte na kruhový objezd téměř na každém rohu. V některých městech jich dokonce naleznete hned několik za sebou a není problém na ně narazit ani na dálničním přivaděči. Naštěstí jsou dostatečně široké, a tak není problém se na nich s návěsem vytočit. Možná se mnou po stovkách až tisících naježděných kilometrech budete souhlasit, neboť jsem měl zkrátka pocit, že na mnoha místech jsou ve Francii kruhové objezdy naprosto zbytečné.
„Zdržovat“ vás budou nejen všudypřítomné kruhové objezdy, ale také mýtné brány. SCS Software se pochopitelně drželi reálné předlohy a do Vive la France zabudovali francouzský systém mýta. Před každým vjezdem na dálnici je tak mýtná brána, to samé při sjezdu. Tak se připravte, že budete jak mourovatí platit desítky až stovky eur za každé využití dálnice. Alespoň že dálnice jsou kvalitní, to samé silnice. Nikde žádná díra a dálnice nepřipomíná tankodrom. Je zkrátka vidět, že Francouzům na jejich komunikacích záleží, což dokazuje také několik rozpracovaných úseků, kde musíte sundat nohu z plynu, protože je dálnice z obou směrů zúžena do dvou pruhů. Já takhle jednou dost škaredě naboural a zničil velkou část nákladu. Ve firmě neměli radost, dostal jsem tučné penále.
Náklady budete vozit i do jaderných elektráren
Ve Francii je spousta jaderných elektráren. Nezapomněli na ně ani čeští vývojáři, kteří do Francie zahrnuli pět z nich. Do nich budete vozit různé náklady, pro představu já jsem tam vezl generátory, zatímco na zpáteční cestu jsem si vybral nakladač, který ve střeženém areálu již nepotřebovali. Před vjezdem do tohoto komplexu ale neprocházíte žádnou prohlídkou, když se dostatečně přiblížíte k závoře, automaticky se zvedne. Na benzínky zase nově vozíte potřebné palivo. Zpět už ale nic nepovezete, proto počítejte s tím, že zpátky pojedete s prázdnou.
U nákladů se ještě zastavím. Postupně budete totiž objevovat nové věci, které můžete doručit do dalších místních společností. Pro Francii je typické hroznové víno a olivy. Dále třeba trávníkové role, vepřové v konzervě, mrkev nebo cibule. Nákladů je velké množství, vybírat ale budete zejména podle ceny, kterou za doručení návěsu na místo určení dostanete, aby se vaše dopravní firma mohla dále rozšiřovat, vy jste měli peníze na nákup lepšího tahače a mohli si najmout zaměstnance, kteří pro vás budou pracovat. Než se k tomu ale dopracujete, urazíte mnoho kilometrů. Pro rychlejší start je dobré si vzít půjčku od banky, kterou nemáte problém splácet. Se svým kamionem totiž vyděláte mnohem víc peněz, než když budete jezdit pro jiné dopravce.
Suma sumárum
Z přídavku Vive la France do Euro Truck Simulatoru 2 bude nadšena zejména komunita, která pochopí cenovku €17,99 a bude po více než roce ráda za další velké rozšíření do evropských kamionů. 15 nových měst působí svěžím dojmem, ale zároveň by jim neuškodila větší rozloha s menším koridorem cest. Na celé mapě ETS 2 jsou až moc viditelné zábrany, za které se hráč nedostane. Oproti tomu potěší krásně zpracovaná příroda s malebným venkovem se spoustou vesniček, dále polní cesty, kde často narazíte na neohleduplné zemědělce se svými traktory a kombajny, a v neposlední řadě nové druhy nákladů. Z mého pohledu si Euro Truck Simulator 2 zaslouží osm z deseti, už jen z toho důvodu, kam SCS Software svou hru od vydání Skandinávie posunuli. Těch změn, které jsou obsaženy v bezplatných aktualizacích, je nespočet.
Euro Truck Simulator 2: Vive la France koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.
Recenze
Euro Truck Simulator 2: Vive la France
Po roce a sedmi měsících se komunita Euro Truck Simulatoru 2 dočkala nového velkého přídavku, který hráče zabaví na dlouhé hodiny v kompletní Francii. Fanoušek evropských kamionů bude nadšen a za volantem vrnět blahem, ostatní si mohou všimnout menších nedostatků. Mínusy ale bohatě vynahrazuje pokrok, kterým si hra prošla od vydání poslední expanze se Skandinávií.
Líbí se nám
- 15 nových měst
- krásná příroda s malebným venkovem a spoustou vesniček
- polní cesty
- možnost doručit náklad do jaderné elektrárny nebo benzínky
- nové druhy nákladů
Vadí nám
- města jsou stále moc malá
- pouze koridor dálnic, silnic a polních cest s viditelnými zábranami
Tak tady je: [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
dik, dam sem dnes vecer jeste screen
Odpověď na komentář uživatele
Keeper
Optám se vývojářů, ale já nic takového ve hře neměl.
Po posledni aktualizaci + tomuto DLC mam ve hre na prave strane svisly prouzek ruznych znaku. V menu to nedela, jen primo ve hre. Nevi nekdo co s tim?
Odpověď na komentář uživatele
Hmm ja snad nekde brecim? Ne, pouze ti sdeluji svuj nazor a bez jakehokoliv napadani… Takze by jsi to mohl zkusit take a odpovedet mi argumenty co a proc se ti na jejich pristupu nelibi? Myslim ze kdyby takovy pristup jako SCS mela vetsina hernich studii, tak jim lide budou sakra vdecni.
Odpověď na komentář uživatele
Nechci nic říkat, ale pokud si koupíš DLC, otevřeš si cestu k instalaci map módů.
Jeden čas jsem v ETS měl o několik stovek měst rozšířenou základní mapu s DLC a k tomu celou jižní Evropu, Balkán, Turecko, Rusko až k Moskvě, Island a severní Afriku. S trochou technické zdatnosti to nainstaluje každý a výsledek pak stojí za to.
Odpověď na komentář uživatele
Raymy
snad jsi se dostatečně uspokojil tím svým příspěvkem kašpárku ubrečenej.
Odpověď na komentář uživatele
iNva
Pokutu dostaneš akorát za bouračku nebo porušení předpisů – rychlost, jízda na červenou.
Jak slyším od kamioňáků tak francouzí mají hrozné policisty kteří pokutujou každou kravinu. takže to bude simulátor pokut a dopravní policie?
Tak a mám předobjednáno.
Odpověď na komentář uživatele
Tak jako nezlob se na me ale ty vetsi DLC (Na vychod, Scandinavia a ted Francie) maji pro svou cenu opodstatneni. Pokud mas na mysli mensi DLC jako natery atp, tak to jsou smesne male castky ktere autory jen a jen podpori a nikdo te prece nenuti je kupovat. Nehlede na to ze jsou celkem casto formou nejake akce i zdarma. K tomu si pridej spousty vylepseni ktere do hry pridavaji v bezplatnych aktualizacich a ze jich je celkem dost. Suma sumarum brecis spatne…
Edit: Schvalne jsem to tedka spocital a cena za hru + velka DLC kupovana zvlast (ne v balicku) je na Steamu dohromady za 65, 96 euro coz je nejakych 1800, -Kc…
Je tam možnost jezdit i ve všech pruzích na dálnici směr Calais? Jestli ano, tak to bude moje nejoblíbenější část.
jakékoliv sebemenší dlc za další a další peníze. too much greedy
Odpověď na komentář uživatele
Mohu potvrdit, že i TGV ve hře je, stejně tak tramvaje a různé vlaky.
Odpověď na komentář uživatele
Ano, i TGV ve hře najdeš.