Recenzovaná verze: PC
Kvalitních adaptací deskových her je jako šafránu. Krásným příkladem tohoto smutného faktu je stolní tahovka Space Hulk, která je považována za nejvýraznější dílko z univerza Warhammeru 40K. Její přenesení do videoherního světa většinou za moc nestálo. Nyní k nám míří nový nositel kultovního jména. Co myslíte, povede se taktickému FPS Space Hulk: Deathwing lépe než jeho předchůdcům?
Akční knihovník
V srdci monstrózního vesmírného vraku byla skupinkou průzkumných sond nalezena starodávná loď legie Temných Andělů, která po celá staletí efektivně bojovala proti všem nepřátelům Impéria. Překvapivý objev se ihned vydal prozkoumat malý oddíl současných členů kapituly. Průzkum časem zapomenutého plavidla probíhal zpočátku bez větších problémů. Na palubě bylo dle hlášení první výpravy objeveno mnoho nových informací ohledně planety Caliban, která je považována za dávno ztracený domovský svět frakce Temných Andělů. Návrat z této mise se moc nepovedl, při průchodu skrz temné paluby byl výzkumný tým napaden neznámým nepřítelem. Na pomoc mu byla vyslána elitní jednotka Deathwing, kterou vede shodou okolností váš protagonista.
Hru pro jednoho hráče absolvujete za do zbroje zakutého knihovníka, který se stará o průběh celé akce. V oddílu je krom této postavy také zdravotník a podpora. Přímo budete kontrolovat jen vašeho hlavního protagonistu. Ostatní členy čety ovládáte za pomoci jednoduchých rozkazů, které ne vždy zdárně splní. Prakticky je musíte po většinu času hlídat. Pokud se jim nebudete dostatečně věnovat, může se vám to časem pěkně vymstít.
„Váš hrdina krom střelných a kontaktních zbraní užívá také kouzla, s kterými podporuje své spojence v momentech, kdy není schopen útočit za pomoci nástrojů smrti. K eliminaci slabších nepřátel může využít blesky, oheň či tlakovou vlnu.”
Základní dějová linie je vystavěna na velmi dobrém základu, který je cílen hlavně na fanoušky univerza Warhammeru 40K. Prezentovaný příběh je podložen řadou informačních zpráv, které nastiňují předešlé události hráčům, kteří neměli s tímto vesmírem prozatím tu čest. Příběh Space Hulk: Deathwing se dá označit za jeden z primárních pilířů tohoto díla. Tvůrci v jeho rámci efektivně prezentují nemilosrdný svět Warhammer 40,000.
Děsivá spleť chodeb
Všechny příběhové mise se odehrávají v útrobách polorozpadlých Imperiálních lodí. Vnitřní prostor gigantických vesmírných vraků tvoří spleť různě propletených chodeb. Mezi vámi a vašim cílem bude vždy stát špatně průchodné bludiště, ve kterém se budete schopni orientovat jen za pomoci vestavěného radaru a zanesených map. V rozsáhlém ocelovém labyrintu na vás budou čekat porouchané automatické věže, zablokovaná vrata a krvelační hmyzu podobní genestealeři.
S porouchanou technikou se můžete vypořádat za pomoci elektronického nástroje, který je zabudován ve vaší zbroji. Hackovaní vám umožní zdolat během chvíle většinu bezpečnostních systémů. Zablokované dveře a porouchané věže budou ve finále vaší nejmenší starostí. Větším problémem pro vás a vaše hochy bude pestrá paleta monster, která se skrývá v potemnělých chodbách. Ze stínů na vás mohou vyskočit různé variace zrůdných genestealerů a pokřivených hybridů.
Nejlépe vás před kusadly a drápy monster uchrání těžká zbroj a neustále nabitá puška. Futuristická zbrojnice kapituly Temných Andělů dá vaší elitní jednotce přístup k slušné škále zbraní. Do rukou můžete vašim válečníkům vložit pistolím podobné boltery, energetické pěsti, rotační kulomety, meče, sekery, palcáty a poruchové plazmové kanóny, které se často zasekávají. Každá zbraň vám nabídne odlišné chování a statistiky. Osobně jsem si nejvíce zamiloval plamenomet, se kterým jsem byl schopen kosit nepřátele po tuctech.
Vyvolení císaře
Váš hrdina krom střelných a kontaktních zbraní užívá také kouzla, s kterými podporuje své spojence v momentech, kdy není schopen útočit za pomoci nástrojů smrti. K eliminaci slabších nepřátel může využít blesky, oheň či tlakovou vlnu. V případě nouze má možnost z bojiště několikrát za misi uniknout za pomoci teleportu (psygate), který jej odnese do svatyně, ve které může nabrat nové síly, zregenerovat těžce zraněné spolubojovníky a vyměnit nevyhovující výstroj.
„Primárním problémem Space Hulk: Deathwing je nepovedená technická stránka. Její polovičatost se promítá snad ve všech směrech.”
Příběhová kampaň vám dá možnost otestovat všechny dostupné zbraně a dovednosti, které tento titul nabízí. Ve hře pro více hráčů má každá postava odlišné vlohy a vybavení. Vybrat si na startu mise můžete vždy jednu z pěti tříd. K dispozici máte specialistu na těžké zbraně, odborníka na taktickou podporu, léčitele, magií vládnoucího knihovníka a přeborníka v kontaktním boji. Každý hrdina vám nabídne mírně odlišnou škálu schopností a výstroje. Odborník na taktickou podporu vaší skupinu například podpoří oživovacím balíčkem, který mu umožňuje ihned zvednout padlého bratra.
Komunita, která se okolo Space Hulk: Deathwing pohybuje, je vcelku rozumná. Při hraní jsem s ní neměl výraznější problémy. Všichni ve skupině většinou dělali, co měli. Největším problémem hry pro více hráčů jsou nestabilní servery, které vám nejednou slušně naruší celkový zážitek z hraní. U titulu zacíleného na síťovou hru, bych rozhodně uvítal lépe vyladěné online funkce.
Společníci na zabití
Primárním problémem Space Hulk: Deathwing je nepovedená technická stránka. Její polovičatost se promítá snad ve všech směrech. Při hraní jsme měli v určitých momentech problémy s citelnými propady fps (60–35), zasekáváním nepřátel v texturách, bugy, topornou AI a ovládáním, které nebylo možné nastavit dle našich představ. Osobně považuji za nejvýraznější nešvar umělou inteligenci, kterou disponují společníci ve hře pro jednoho hráče. AI se často zasekává, nedělá co má nebo plně ignoruje příkazy, které jí ve velitelském menu zadáte. Ignorace udělených rozkazů nejednou vede k restartování celé mise. Snad autoři tento problematický aspekt co nejdříve dají do pořádku, značně totiž kazí úroveň příběhové kampaně.
„Space Hulk: Deathwing je nadprůměrná FPS, která vám nabídne neotřele působící hratelnost, hutnou atmosféru, kvalitně navržené úrovně a slušně vystavěný příběh, který se opírá o silné základy univerza Warhammeru 40K. Vydařený titul táhne do bažin průměru především technická stránka, která má k dokonalosti ještě hodně daleko.”
Audiovizuální stránka kompletu je na relativně slušné úrovni. Jednotlivé lokace vám nabídnou zajímavě nadefinované prostory, z kterých atmosféra přímo čiší. Atmosférický prvek krásně podtrhuje temně laděný herní soundtrack, z něhož je v určitých momentech jasně cítit napětí a beznaděj. Dobře zpracovaný grafický kabátec je spolu s hudebním doprovodem jedním z nejvýraznějších tahounů Space Hulk: Deathwing. Bez těchto aspektů by se hra propadla mezi žánrový průměr.
Polovičaté vítězství
Francouzskému studiu Streum On se podařilo vytvořit osobité dílo, které určitě udělá radost řadě fanoušků kultovní série Space Hulk. Milovníci klasických stříleček by se mu ale měli pro své dobro vyhnout, značně se totiž od ostatních žánrových titulů liší. Space Hulk: Deathwing je taktická FPS, která vám nabídne neotřele působící hratelnost, hutnou atmosféru, kvalitně navržené úrovně a slušně vystavěný příběh, který se opírá o silné základy univerza Warhammeru 40K. Vydařený titul táhne do bažin průměru především technická stránka, která má k dokonalosti ještě hodně daleko. Po jejím vyladění by se tento projekt mohl stát velmi výrazným hráčem na poli kooperačních FPS. Prozatím bych jej označil za mírně nadprůměrné dílo, které je cílené hlavně na ty, jenž jsou schopni citelnější nedostatky ignorovat.
Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.
Recenze
Space Hulk: Deathwing – návrat hvězdných rytířů
Neotřelá taktická FPS Space Hulk: Deathwing potěší svou osobitou hratelností většinu milovníků temného futuristického univerza Warhammeru 40,000. Komplet naneštěstí trápí nedotažená technická stránka, která značně narušuje celkový herní zážitek. Koupi doporučujeme až po jejím doladění.
Líbí se nám
- kvalitně navržené úrovně
- neotřele působící hratelnost
- hutná atmosféra
- slušně vystavěný příběh
Vadí nám
- problematická AI
- bugy
- propady fps
- zasekávání nepřátel v texturách
- nestabilní servery
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Šikýř
Pecka!
vyšel trailer na Enhanced Edition [ odkaz ] tak snad se povede zvednout hodnocení
Další z her, která by mohla být dobrá, kdyby dobře šlapala. Stálo by za to juknout se na tu hru za pár týdnů, zda se něco nezlepšilo a popřípadě aktualizovat článek jak je na tom hra. Jinak pěkný článek, škoda hry. Sice 6/10 je furt dobrá známka, ale když to kazí optimalizace, tak se do toho moc nepohrnu.
Takže pecka jenom to prostě zase odsrali na Pc… Jako vždy… Na ps4 to bude nádhera;)
A já se tak těšil. No asi počkám, co budou lidi říkat po prvních patchích, protože mne multiplayer neláká. Ale když pokulhává singl, tak mám strach do toho jít.