ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

    Reforger

    Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger

    Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

    Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

    Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

    Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

    Miasma Chronicles je nová hra od tvůrců Mutant Year Zero

    Miasma Chronicles je nová hra od tvůrců Mutant Year Zero

    Vydání Deliver Us The Moon na nové konzole odloženo

    Vydání Deliver Us The Moon na nové konzole odloženo

  • Recenze
    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    motogp 22

    Recenze MotoGP 22 – zpátky do minulosti

    Recenze Polda 7

    Recenze Polda 7

  • Videa
    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #34: Únorové herní Vánoce

    Zing Podcast #34: Únorové herní Vánoce

  • Preview
    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

    Reforger

    Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger

    Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

    Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

    Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

    Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

    Miasma Chronicles je nová hra od tvůrců Mutant Year Zero

    Miasma Chronicles je nová hra od tvůrců Mutant Year Zero

    Vydání Deliver Us The Moon na nové konzole odloženo

    Vydání Deliver Us The Moon na nové konzole odloženo

  • Recenze
    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    motogp 22

    Recenze MotoGP 22 – zpátky do minulosti

    Recenze Polda 7

    Recenze Polda 7

  • Videa
    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #34: Únorové herní Vánoce

    Zing Podcast #34: Únorové herní Vánoce

  • Preview
    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King – dospělá hra v dětském hávu

Ivan Jeziorek autor: Ivan Jeziorek
11. 1. 2017
v sekci Recenze
7
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 1805 dragon quest 8
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Žila, byla jedna princezna, kterou měli všichni rádi, včetně jejího tatínka krále. Jmenovala se Medea a patřila mezi nejkouzelnější a nejkrásnější bytosti v království Trodain. Cestovala se svým otcem Trodem krajem a v doprovodu jednoho strážného hledala šaška Dhoulmaga. Moc toho ale nenamluvila, protože jsem vám zapomněl sdělit jeden veledůležitý detail. Princezna byla kobyla a král Trod vypadal jako něco, co snědl zástup vegetariánů na špenátových slavnostech. Jen ten strážný vypadal normálně a měl jméno hodně podobné tomu vašemu.

Posaďte se, příběh začíná! Možná…

Osmý díl série Dragon Quest s podtitulem Journey of the Cursed King není nijak novou hrou. Poprvé vyšlo toto RPG v Japonsku pro konzoli PS2 už v 27. listopadu 2004 a v dubnu následujícího roku na západě. Vzhledem k oblíbenosti série a možnostem chytrých telefonů se Square Enix rozhodl naportovat hru pro iOS a Android a tak v prosinci 2013 vyšla hra po několika letech znovu nejdříve v Japonsku a následně 28. května 2014 také na západě. I když to vypadalo, že půjde o poslední verzi hry, vytvořil o rok později Square Enix ještě jednu a ta byla po vzoru předchozího dílu určena pro konzoli 3DS. Ale nejprve pouze pro japonský trh. Nakonec jsme se ale i my dočkali lokalizace a tak se konečně můžeme podívat, jak to s králem a jeho dcerou dopadlo.

Pokud znáte aspoň trochu série Dragon Quest a máte ji aspoň trochu v oblibě, určitě vám rovnou doporučím recenzi přeskočit a jít si hru koupit. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King je klasickým Dragon Questem se vším, co jej už dlouho charakterizuje, co na něm máme rádi a co na něm nenávidíme.

„Začátek hry prostě nemusí být nutně začátkem příběhu.”

Omlouvám se za ten dlouhý úvod, ale chtěl jsem trochu nastínit, jak celá hra vlastně funguje. A nejen hra, dalo by říci, že celá série Dragon Quest. I v osmém díle dlouho netušíte, co se stalo a proč se některé postavy chovají tak, jak se chovají. I když máte dopředu načtenou kupu novinek o hře, znáte hlavní zápletku a postavy, tak jste vhozeni do rozjetého vlaku a možná vám bude chvíli trvat, než se pořádně zorientujete. Dragon Quest VIII totiž nikam nespěchá, a i když se vám to nelíbí, budete si na to muset zvyknout.

 

1 z 2
- +
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136165
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136164

1.

2.

Dohromady se to lépe táhne

Vzhledem k tomu, že je Dragon Quest VIII klasickým RPG, máte hned na začátku partičku, která ale za moc nestojí. Počkat, jak to že partičku, když příběh doposud mluvil pouze o hlavním hrdinovi, (dobře, je tu ještě kobyla a trol, tedy zakletá princezna a král, ale od nich žádné výkony čekat nemůžeme). No jak už jsem jednou poznamenal, Dragon Quest jde na všechno pomalu a třeba začátek hry prostě nemusí být nutně začátkem celého příběhu.

Jste vhozeni rovnýma nohama do lesa a ocitáte se ve skupině nesourodých stvoření, které se navzájem navíc ani moc nemusí. Jen ten “žabák” se chová ke svému koni trochu divně a ten tlouštík vedle naopak až moc milý na mne. Pak vás napadnou nepřátelé, kterým se spíše smějete, jak vypadají a… prostě vás zabíjí. Oživíte se v nedalekém chrámu ve městě za mrzký peníz, vylezete před hradby a jste zase tuzí.

Dragon Quest VIII se s vámi prostě nemazlí. Jste slabí, nepřátel jsou mračna a vy vlastně ani nevíte, co máte dělat. Zapomeňte na nějaké ukazatele, na jasnou nápovědu, tady vás nikdo za ruku nepovede a ještě vás každou chvilku něco ohrožuje. Co se kolem vlastně stalo, zjistíte až retrospektivně po několika hodinách hraní a to ještě pouze to, proč je s vámi ten divně vypadající, tlustý lapka.

 

1 z 2
- +
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136163
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136162

1.

2.

Ve skutečnosti jsem se k prvnímu opravdu příběhovému předělu dostal až po nějakých 18 hodinách hraní. V té době už sice tak nějak tušíte, nebo už i víte, co se děje, ale stále neznáte svou totožnost (krom jména, které si sami na začátku zvolíte) a jak ke všem těm divným událostem došlo. Celou dobu honíte nějakého šaška jménem Dhoulmagus, který postupně likviduje všechny důležité lidi a sbírá jejich schopnosti a vědění do magického žezla. Vždycky když se zdá, že už jej máte, něco se semele a Dhoulmagus uniká a nechává za sebou jen zkázu a smrt. Díky tomu sice získáte nějaké ty spojence, posílíte své postavy, naučíte se kupu kouzel a získáte skvělé schopnosti, ale stále zůstává na jazyku hořká pachuť a nesmaže ji ani vtipkování ostatních, vzájemné popichování nebo otevřené nesnášení se navzájem.

„Zapomeňte na nějaké ukazatele, na jasnou nápovědu, tady vás nikdo za ruku nepovede a ještě vás každou chvilku něco ohrožuje.”

Třeba lapka Yangus je krapet jednodušší silák a patrně nechápe, že je zelený trol skutečně bývalým králem a jeho kůň byla kdysi krásná dcera. Všechno mu ale docvakne (a vám taky), když musíte v rámci postupu znovu navštívit hrad Trodain a vidíte zkázu, kterou za sebou šašek zanechal. Zjistíte, že jeho řádění unikl pouze začarovaný král, princezna Medea a vy. Zbytek města leží v rozvalinách a lidé jsou přeměněni do podivných rostlinných soch, a kam se podíváte, vidíte zmar a odevšad na vás padá deprese.

Příběh Dragon Questu VIIl ale není přímočarý. Je spletitý, plný opravdu zajímavých zvratů a časem zjistíte, že třeba hlavní zloun může být jen nástrojem něčeho ještě horšího. Že ti co máte rád, mohou jednat dost nečekaně a že vy nejste tím, co jste si mysleli. Nechce se mi tady toho z příběhu moc prozrazovat, protože pokud jste ještě neměli s hrou tu čest, je lepší nic nevědět a nechat vás, abyste si pravdu zjistili pěkně krok za krokem sami.

 

1 z 2
- +
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136159
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136158

1.

2.

Pořád stejně a přesto jinak

Pokud nevíte, jak máte chápat název kapitoly, rád to vysvětlím. Série Dragon Quest má své zásady a ty neopouští ani v osmičce. Setkáte se prakticky s totožným bojovým systémem nebo stejným systémem pro levelování postav. Podobně nacházíte v krajině volně se pohybující monstra a také truhly s užitečnými předměty. Opět vám bude většina nepřátel připadat spíše vtipná, než že byste se jich měli bát, a jako vždy tento vzhled pouze klame.

Při svém putování narazíte na města, které mají jako vždy jedno společné. Liší se od sebe svým vzhledem, ale vždy tam najdete stejné lidi. Tento fakt mi celkem vadil už v předchozím díle a autoři jej neopustili ani v Journey of the Cursed King. Ať už vlezete do vesnice, přístavu nebo města, všude bude prodávat zbraně stejný týpek, lektvary stejná babka, flákat se tu bude stejný blonďák a stráže jenom nosí jiné barvy. Na jednu stranu je to fajn, že víte, co od koho dostanete, ale trochu to sráží pocit z cestování po rozměrném světě hry. Někomu to může vadit, jiný to přijme jako příjemný fakt.

Podobně rozporuplně jsem se cítil i při správě svého majetku. Řazení předmětů a výbavy se takřka nezměnilo a pořád máte pocit, že to jde tak nějak ztěžka, tak nějak přes hlavu a že by šlo všechno spravovat daleko jednodušeji. Opět jde ale spíše o zvyk, a když už máte tohle všechno zafixováno z předchozích her, jedete naprosto automaticky. Intuitivně víte, co kde je a jak to máte použít i bez tutorialu. Který v Dragon Questu VIII stejně není.

Soubojový systém je tahový na kola, kdy můžete svým svěřencům rozdávat příkazy aktuálně nebo si jejich chování připravit dopředu. Nebo je nechat jednat automaticky. Nic co bychom neznali třeba z Persony nebo Atelieru. Můžete tedy bojovat přímo fyzicky, používat schopnosti na sebe nebo na druhé nebo používat útočnou, obrannou nebo posilující magii. Jednotliví členové party se od sebe liší výdrží, silou, magickým potenciálem a tak nějak přirozeně najednou zjistíte, že jeden se chová spíše jako čaroděj, další jako bojový mág, druhý je klasický bijec atd.

 

1 z 2
- +
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136156
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136155

1.

2.

Dragon Quest ale není chůva

A platí to i v tomto osmém díle. Snad každý hráč RPG si už zvykl, že pokud se chceme hnout v příběhu dopředu, tak prostě někam dojdeme, dostaneme radu, případně s někým něco vybojujeme, najdeme nějaký dlouho ztracený předmět, vyléčíme/odčarujeme/zabijeme někoho/něco. V Dragon Questu víte, co máte dělat globálně. Ze začátku je třeba najít Dhoulmaga a zbavit princeznu Medeu a krále Troda prokletí. Ale jak se vám to povede, to je víceméně na vás.

„I přes to všechno budete občas dlouho běhat po lese, prohledávat kopce, ptát se všech lidí, vracet se do jednou objevených míst nebo si nadávat.”

Musíte si hodně všímat okolí, ptát se lidí a dávat si souvislosti dohromady. Opravdu můžete doslova zapomenout, že se vám dostane rady kam přesně jít, co tam udělat. Že se vám připíchne na mapě visačka s cílem, a když náhodou zapomenete, co děláte, najdete si aktuální úkol v menu. Tady se nanejvýš poradíte s kumpány, kteří vám ani nemusí dát přesnou odpověď na vaší otázku co dál a třeba se spolu jen pohádají. Přitom když se trochu zamyslíte, je řešení většinou jednoduché jako bulharská striptérka.

I přes to všechno budete občas dlouho běhat po lese, prohledávat kopce, ptát se všech lidí, vracet se do jednou objevených míst nebo si i nadávat, protože kolikrát třeba stačí počkat do večera a vidět vše z jiné perspektivy. Obávám se, že tenhle aspekt hry hodně dnešních hráčů odradí, ale odměnou za nalezení vodítka je právě onen velmi dobrý pocit, že jste na to přišli sami. No možná se u toho ještě budete bít do hlavy, že vás to nenapadlo už před půl hodinou.

 

1 z 2
- +
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136153
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu 136152

1.

2.

Stejně podobně na vás působí i levelování postav, které bych ze začátku přirovnal k Pokémonům. Prvních 10 úrovní totiž projdete jako nůž máslem a schopnosti se jen hrnou, ale najednou se všechno jako zpomalí a dostat se na další úroveň už něco stojí. Je potřeba více EXpů, na odemčení schopností dostanete míň dovednostních bodů, ale i tak je všechno dávkováno přímo úměrně. Když už máte pocit, že nikdo z postav dlouho nepostoupil na vyšší level, najedou se tak stane. Když už si myslíte, že by to chtělo získat další body pro vylepšení boje s bumerangem, tak se tak skutečně stane. Nevím, jak toho tvůrci docílili, ale na mne to fungovalo skvěle. Taková metoda biče a cukru v praxi.

Mimochodem, ve hře existuje i kouzlo Zing. Můžete si v komentářích tipnout, co dělá.

Lepší nebo horší?

Při samotném hraní se nevyhneme srovnání s předchozím dílem. Určitě vás na první pohled potěší kompletní nadabování hlavních postav. Většina nepodstatných NPC sice stále nemluví, ale to už tak nějak překousnete. Hlavní je, že hra působí daleko živěji. Taky hudební doprovod působí vyzráleji a hlavně nenudí a neleze na nervy, jako v Dragon Quest VII: Fragments of Forgotten Past, kde jsem si často zvuk vyloženě vypínal.

Celková rozloha světa mi přišla menší, ale díky komplexnosti a celistvosti příběhu to ani nevadí. Souostroví, po kterém se pohybujete je dostatečně velké, aby vám připravilo nejedno překvapení a v době, kdy získáte loď, se celková plocha pro cestování, i počet nepřátel, ještě rozšiřuje.

Musím ještě poděkovat distributorovi, že kopii hry poskytl s opravdu velkým časovým předstihem, protože při mém pracovním vytížení, by byl měsíc na testování tristně málo. Není totiž problém ve světě osmého Dragon Questu strávit stovky hodin a ani vám to nepřijde dlouho. Příběh si totiž opravdu stojí za to vychutnat.

Recenze

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu

7 Hodnocení

Na Dragon Questu VIII: Journey of the Cursed King se bohužel podepsalo stáří. Velmi kvalitní titul nepřiláká ani svou grafikou a ani tím, že v době současných RPG nevede hráče za ruku. Na škodu může být také její příliš dětský vzhled, který úplně nekoresponduje s vážností zápletky. Kdo se ale přenese přes tyto “nedostatky”, dostane na oplátku velmi kvalitní titul, rozšířený u 3DS verze o možnost několika rozdílných zakončení.

Líbí se nám

  • zajímavý příběh
  • soubojový systém
  • prostředí
  • hudba
  • pomalé tempo
  • absence nápovědy

Vadí nám

  • množství nepřátel
  • neohrabané ovládání inventáře
  • občasné zákysy
  • nevyužitá dotyková obrazovka 3DSka

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: dragon quest viiilevel-5square enix
Předchozí článek

Příběhový trailer prozrazuje více o zápletce Horizon: Zero Dawn

Další článek

Za devět dnů začne druhé testování Halo Wars 2

Související články

Outriders si na sebe nevydělali, budoucnost hry je ohrožena
Novinky

Outriders si na sebe nevydělali, budoucnost hry je ohrožena

před 2 týdny
Recenze PC verze Final Fantasy VII Remake Intergrade
Recenze

Recenze PC verze Final Fantasy VII Remake Intergrade

před 4 měsíci
forspoken
Novinky

Forspoken a Final Fantasy VII Remake budou stát 80 eur

před 5 měsíci
Další článek
Za devět dnů začne druhé testování Halo Wars 2 34950 halo wars 2

Za devět dnů začne druhé testování Halo Wars 2

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    7 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    5 Autoři komentářů
    L.H.capvikilljezorPragon23El_Scorpio Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      L.H.
      Komunita
      Level 28
      L.H.
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Dnes bych to už nehrál. I když potěší nenáhodný souboje. To je v originální hře celkem na….

      Dávám tomu osm, protože casino.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 1. 2017 9:39
      capvi
      Komunita
      Level 2
      capvi
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      3DS jsem "objevil" nedavno a bral to jako konzoli pro deti. Uvidim jake ohlasy prinese switch a pote se rozhodnu do ceho jit. Diky za ctivou recenzi.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 1. 2017 9:32
      Ivan Jeziorek
      Autor
      Level 52
      Ivan Jeziorek
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele El Scorpio

      Tak musím bohužel říct, že úplně detailně jsem hru neprolezl. Nebo spíše tak, jak bych chtěl. Pořád je určitě všude hodně neotevřených truhel a některé vedlejší úkoly jsem pak už taky neplnil, třeba focení potvor.

      Ale díky za uznání ;-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 1. 2017 8:24
      Ivan Jeziorek
      Autor
      Level 52
      Ivan Jeziorek
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele

      Dneska je výhoda, že existují různé gameplaye. Osobně jsem bohužel musel při hraní 2x kouknout na walkthrough, protože jsem byl fakt po pár hodinách marný.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2017 21:41
      Pragon23
      Komunita
      Level 30
      Pragon23
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Pamatuju si jeden silenej zakys kdy sem musel navstivit princeznu zavrenou ve vezi v presne danou hodinu nekdy v noci. V dobe kdy sem jeste neumel poradne anglicky to byl pomalu zazrak kdyz sem na to prisel.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2017 21:29
      Pragon23
      Komunita
      Level 30
      Pragon23
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ja sem ji paril jako malej parchant na ps2. Nikdy sem ji nedohral jelikoz bez navodu se to proste neda, 3ds jeste nekde vyhrabu takze vazne premyslim ze do toho pujdu znova. ☺

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2017 21:23
      El Scorpio
      Komunita
      Level 42
      El Scorpio
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Túto hru mám vo svojej celkom úzkej zbierke PS2 titulov. Ešte som ju nehral. Ale obdivujem autora, naozaj je malé umenie poctivo preliezť JRPG a ešte napísať recenziu. FF XII som hral 190 hodín a stále nebol na konci.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      11. 1. 2017 20:44

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává tři hry zdarma

      Epic rozdává tři hry zdarma

      12. 5. 2022
      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      15. 5. 2022
      Aktualizováno: Remake Gothicu bude mít pravděpodobně multiplayer

      Aktualizováno: Remake Gothicu bude mít pravděpodobně multiplayer

      16. 5. 2022
      Záznam hraní Stargate: Timekeepers

      Záznam hraní Stargate: Timekeepers

      16. 5. 2022
      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      22
      Hry Starfield a Redfall odloženy

      Hry Starfield a Redfall odloženy

      16
      Aktualizováno: Remake Gothicu bude mít pravděpodobně multiplayer

      Aktualizováno: Remake Gothicu bude mít pravděpodobně multiplayer

      15
      Patch pro Resident Evil Village opravil záseky i propady FPS

      Resident Evil Village je nejrychleji prodávaným dílem série

      12
      F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

      F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch vyjde na Switch

      17. 5. 2022
      Reforger

      Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger

      17. 5. 2022
      Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

      Hunt: Showdown dostává další důležitý patch

      17. 5. 2022
      Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

      Phasmophobia dostane příjemné změny a novinky

      17. 5. 2022

      Nejnovější komentáře

      • Anciabl: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      • Johny: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      • Paladin: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      • dfsdfsdfsdf: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      • Anciabl: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      • Johny: Studio Bohemia Interactive odhalilo novou Armu s podtitulem Reforger
      Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

      Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

      15. 5. 2022
      Záhada jménem Abandoned

      Ve vývoji mají být rovnou tři hry ze série Silent Hill

      15. 5. 2022
      Z monitoru ViewSonic XG320Q nebudete chtít spustit oči

      Z monitoru ViewSonic XG320Q nebudete chtít spustit oči

      12. 5. 2022
      Uniklo datum vydání hry Sherlock Holmes: Chapter One

      Ukrajinské studio Frogwares obdrželo grant od Epic Games

      17. 5. 2022
      Kerbal Space Program 2 znovu odložen

      Kerbal Space Program 2 znovu odložen

      16. 5. 2022
      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      Mafia 4 má sledovat příběh rodiny Dona Salieriho na přelomu 19. a 20. století

      15. 5. 2022
      Metalová partička Slipknot míří do hry SMITE

      Metalová partička Slipknot míří do hry SMITE

      11. 5. 2022

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář