Recenzovaná verze: PC
Minulý měsíc vyšla bojovka Injustice 2, která se ukázala ve skvělém světle. Všem hráčům využívající pro virtuální zábavu počítač však zel disk prázdnotou, protože se jednalo o exkluzivitu na konzole. Nyní však můžete utřít poslední slzy zklamání a vzteku, protože se prolomily ledy a ze světa PlayStationu a Xboxu se prodrala poslední řežba muže proti muži, kterou bylo možno závidět. Povedla se počítačová premiéra oslavované série Tekken?
Aby se v tom čert vyznal
Příběh hraje v bojovkách druhé housle, ale kolem světa Tekken vznikl malý kult. Počítačový hráč neznalý reálií z dřívějších konzolových dílů však úplně nepochopí vývoj jednotlivých zápletek, a proto je pro něj děj mírně zmatečný. Bez většího vysvětlování jste vrženi doprostřed válečného střetnutí mezi organizací G Corps a společností Mishima Zaibatsu, kterou po svém démonickém vnukovi Jinovi přebírá (už po několikáté) jeho děd Heihachi Mishima, jeden z nejdůležitějších charakterů série Tekken.
„Mezi 36 bijci narazíte na postavy a roztodivné tvory známé z dřívějších dílů a samozřejmě na pár nováčků.“
Ve změti následujících událostí sledujeme rozplétání rodinných problémů, v němž prim hraje především vztah mezi Heihachim a jeho synem Kazuyou. Příběhová linka, v níž se posouvá děj pomocí kombinace statických obrazů a animovaných sekvencí před bojem, dává malý prostor pro seznámení s postavami, protože začátečník v sérii mnoho nepochytí, když se odkazuje na události předešlých dílů. Navíc jste z větší části příběhové linky spíše divákem a vyzkoušíte si minimum postav z panteonu bojovníků. Přesto máte šanci se do událostí plných klišé velmi dobře vcítit, protože za herní měnu získanou během bojů, si můžete otevřít příběhové sekvence všech dřívějších dílů série a naplno si tak vychutnat epický závěr sedmého dílu, který uzavře kapitolu nad jednou z mnoha životních peripetií klanu Mishima. Záleží jen na vás, jestli budete scénáristickým kotrmelcům věnovat pozornost. Pokud jste schopni akceptovat vyprávění, v němž každá postava mluví jiným jazykem, a přesto si rozumí, kde ani výbuch celého patra budovy nezastaví naštvaného hrdinu a kde lze odkopnout raketu jako kopačák, dveře jsou vám otevřeny.
Absence většiny postav, s nimiž podstoupíte řadu napínavých bitev, v příběhu mají vyvážit krátké osobní epizody, které nachystali tvůrci ze studia Bandai Namco. Snaha o zařazení charakterů do děje sedmého dílu je poněkud kostrbatá. Pro fanoušky světa Tekken se jedná o lákavé doplnění v podobě několika krátkých textů, jednoho souboje s rivalem a závěrečné videosekvence, ale z pohledu ostatních hráčů jde jen o kosmetickou vložku, které si možná ani nevšimnou.
Get ready for the next battle
Právě tento nápis rozproudí každému správnému zápasníkovi krev v žilách. První kroky se kryjí s postupem v ostatních bojovkách. Nejdříve si musíte vybrat svůj oblíbený charakter a musí se nechat, že paleta zápasníků je docela široká. Mezi 36 bijci narazíte na postavy a roztodivné tvory známé z dřívějších dílů a samozřejmě na pár nováčků, např. záhadnou Kazumi Mishimu, italského exorcistu Claudia Serafina, popovou hvězdu Lucky Chloe nebo arabského válečníka Shaheena. Byl jsem mile potěšen, když jsem si také mohl zvolit jednoho hosta ze série Street Fighter, démonického válečníka Akumu, který dostal part také v dějové lince.
„Jednotlivé údery na sebe pěkně navazují a hráč má milisekundu pro rozmyšlení dalšího úderu.“
Každý zápasník disponuje unikátními pohyby, které jsou inspirovány světovými bojovými uměními. U rychlých a hbitých zápasníků najdete údery z kung fu, aikida, muay thai, karate či capoeiry, zatímco mohutnější charaktery založené na hrubé síle upoutají aplikací wrestlerských chytů a chvatů z hospodských bitek. Volba vhodného bojového stylu je zásadní. Pokud vydržíte čekat na jeden silný a dokonale načasovaný úder, nemůžete si vybrat bojovníka muší váhy, který musí svého soka soustavě okopávat a podobně.
Až si vyberete svého oblíbence, přichází čas tréninku chvatů a pohybů. Podle mě není Tekken ani tak o rychlosti, jako spíše o preciznosti vrstvení jednotlivých úderů do smrtících komb a pečlivém provádění úhybů. Na rozdíl od jiných bojovek na PC se tlačítka nevážou k typu úderů (horní, střední dolní), ale k samotné končetině bojovníka (zadní/přední ruka/noha v základním postoji). Jednotlivé údery na sebe pěkně navazují a hráč má milisekundu pro rozmyšlení dalšího úderu.
Vítězství však nevede přes agresivní pojetí, zásadní je precizně zvládnutá defenzivní složka boje. K charakteristickým prvkům všech dílů Tekkena patří 3D arény, v nichž můžete uhýbat před chvaty soupeře nejen směrem od něj, ale také v prostoru. Údery můžete samozřejmě také blokovat, ale podobně jako v Injustice pouze šipkou směrem od nepřítele, místo samotného tlačítka, což mírně komplikuje přecházení do útoku. Přesto jsou výsledkem souboje až s taneční choreografií, kdy vy i soupeř hledáte skulinu v obraně nepřítele, kterou bez rozpaků využijete destrukci protivníka.
Na záda pizzu a na hlavu žábu
Pokud jste připraveni na tvrdou zkoušku bojem, je načase se vydat do arén proti umělé inteligenci nebo živým soupeřům. V každém případě napětí roste až do poslední vteřiny zápasu, protože těsně před porážkou se bojovníkovi nabije speciální síla označovaná jako zuřivost, která může spustit ultimátní sérii zásahů, jež v mžiku otočí vývoj zápasu.
V offline módu máte na výběr z klasického měření sil proti počítači nebo boj s kamarádem u jedné obrazovky. Zajímavá je také možnost podstoupit střety o poklady v rámci náhodně generovaných soubojů. V tzv. Treasure módu čelíte stále silnějším nepřátelům, po jejichž skolení získáte truhlu s odměnou.
Díky obsahu boxů a nahromaděným penězům se budou rozšiřovat vaše možnosti při úpravě vizáže hrdiny, která jde až do nejmenších detailů. Nezapomeňte, že se jedná o japonskou hru, proto se nemůžete divit, že se roztomilá humanoidní slečna, která má v rukou implementované motorové pily, objeví v rytířském brnění, se sněhulákem na zádech a s kyticí v ruce. Svého avatara budete upravovat velmi rádi a v honbě za kýženým kimonem či kloboukem strávíte nekonečné hodiny. Zároveň se bude zlepšovat vaše úroveň boje, a proto byste se měli předvést se svým výtvorem mezi lidmi na síti.
„Modely postav zaslouží pochvalu, i když jejich jednotlivé úpravy se mohou podílet na podivnostech během jednotlivých chvatů.“
Pro bojovky je hlavním kořením porovnávání sil v online zápasech, které dodají to správné adrenalinové napětí. Ač se umělá inteligence povedla, teprve souboje proti živým protihráčům odhalí, jak na tom vaše schopnosti doopravdy jsou. Popasovat se můžete v přátelském nebo hodnoceném zápase, ale největším lákadlem jsou turnaje, které mají klasický průběh jako velké profesionální akce, tzn. jedna prohra ještě neznamená konec.
Během čekání na vhodného soupeře se nudit nebudete. U turnajů budete moci sledovat pohyby rivalů ve videích přímo z arény, zatímco u hodnocených zápasů nemusíte plýtvat drahocenným časem v lobby, ale místo toho potrénovat jednotlivé série úderů na figuríně v tréninkovém módu.
Technická stránka bez problémů
Hladký průběh jednotlivých střetnutí musí být podpořen kvalitním technickým zázemím, což se tvůrcům Tekkena povedlo. Nejen že souboje jsou dynamické a jedou bez jediného zaškobrtnutí v offline i online režimu, ale zároveň skvěle vypadají. Nic nepotěší více než efektní animace po zvládnutí těžkého komba. Napínavosti přidává také vhodné zařazení zpomalených záběrů v rozhodujících chvílích bitvy.
Modely postav zaslouží také pochvalu, i když jejich jednotlivé úpravy se mohou podílet na podivnostech během jednotlivých chvatů. Co se dá dělat, s fyzikou nástěnných hodin na zádech během soubojů se nepočítalo. Místo toho se vývojáři zaměřili na typický prvek série – zničitelné arény. V podstatě vše, co v prostředí spatříte, jde nějak poškodit nebo rozbít. Navíc v některých arénách se propadají podlahy nebo lze rozbít zábradlí, čímž se dostanete do dříve nedosažitelných koutů.
Stěžovat si nemůžeme ani na hudební podkres. Melodie jsou vázány na prostředí a do ušních bubínků se vám mohou vloudit melodie od orchestrálně pojatých eposů po brutálně živelný trance. K tomu ještě připočtěme kvalitní nazvučení úderů, destrukce prostředí a dabingu postav. Suma sumárum, z pohledu technického zpracování se Tekken jasně řadí mezi špičku všech bojovek.
Nač ještě čekáte?
Z pohledu letošního roku je pro počítačové hráče Tekken 7 první velká bojovka a musíme zkonstatovat, že se velmi povedla. Po zklamání z absence Injustice 2, mají PC hráči prvotřídní náhradu na delší čas. Musíte sice oželet nějaký hlubší příběh (omluva všem zarytým fanouškům série), ale v mlátičkách hrají spíše vedlejší roli.
Tekken 7 nabízí plynulé a dynamické souboje, v nichž se snoubí precizní řazení úderů do komb a skvělý systém úderů. Všechny hračičky určitě potěší, že si svého hrdinu mohou přizpůsobit dle vlastních představ do posledního detailu a vydat se mezi online komunitu rozsévat zkázu.
Hru Tekken 7 koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Recenze
Tekken 7 - jde se bojovat o čest, slávu, peníze a nový klobouk
Tekken 7 je jasnou volbou pro všechny fanoušky bojových mlátiček jeden na jednoho. Napínavé souboje v plně zničitelném prostředí už dlouhou dobu nebyly tak zábavné. Vezměte do ruky gamepad a ukažte světu, co ve vás vězí.
Líbí se nám
- zážitek z boje
- úprava charakterů
- technické zpracování
- řešení online soubojů
Vadí nám
- nelehko pochopitelný příběh pro nováčky v sérii
Tekkena hraju od 2. dílu, jedničku jsem nehrál (myslím
) . Po bezkonkurenční trojce mě žádnej tolik nebavil, ale 7 je supr. Vždycky mě bavilo dohrat hru za nějakou postavu s tím, že když jste hru dohráli tak jste se dozvěděli něco o té postavě a zároveň to odemklo postavu novou. To bohužel v Tekkenovi chybí už asi od 5. dílu. Každopádně 7 občas zahraju kampan docela chudá, ale final boss v podobě Akumi byl docela uchylnej
Bavil mě i systém online turnajů, kde když prohrajete můžete sledovat do konce jak turnaj dopadne atd. Pro mě taková pěkná 8. Hwoarang rules!
Pro mě docela zklámání , chybí oblíbenej Team Battle mod, a o ikonických postávách ani nemluvně. Možnosti úprav kostýmu celkem malá. Jejich slavná vychytávka RAGE ART, po chvilce začne nudit, ba naopak pěkně štvát.
Na PS4 to hraju a online režim se šíleně seká, prostě pomalý jak šnek. FIFA jede normálně a tohleto vůbec. Máte někdo podobný problém?
tak já bych byl určitě rád, Tekken je skvělá hra.
Odpověď na komentář uživatele
largo
Tak po úspěchu PC verze tekkena 7 si myslím že jo
myslíte že bude další Tekken na PC? nejlépe bych chtěl Tekken Tag Tournament 3? jestli vůbec bude
Odpověď na komentář uživatele
Draper
Je tam Eddie Gordo a spoustu jiných zajímavých charakterů
Nenašel jsem tak Christie Monteiro, tu jsem hral nejrači : /
Odpověď na komentář uživatele
KillzoneLord
ne
Pribeh je to posledni, co me tady zajima. Toho jsem se nabazil u filmu az az
. Nevite nekdo jestli do bitvy muzete dva charaktery jako v tag tournamentu? . Doufam, ze ne 
Tekken má náhodou hodně promyšlený příběh na bojovku. Mishima sága je hodně temná a smutná a vypadá to že se konečně blíží velké finále. Hra je super co se týče gameplaye tam není co vytknout. Příběh mohl bejt delší když o něm říkali jak na tom dlouho pracovali. Sice tam jsou epické scény a velké finále ale mohlo to bejt o pár hodin delší. Story mode u ostatních postav je hodně velkej výsměch oproti starším dílům tam se absolutně vývojáři nesnažili.
Odpověď na komentář uživatele
lolin666
Tohle jedine s volantem a pedálama, jinak to nemá cenu ani zapínat.
Na klávesnici se to asi moc dobře hrát nebude.
Jsem dokoupil season pass na ps4 ale nvm kde je ta eliza upirka…
Já si myslím, že Tekken je lepší jak Mortal Kombat. Na plechu jsme před x lety uspořádali turnaj v Tekkenu s kamarády a Tekken je takový víc vstřícnější hráči. Mortal Kombat je na a plav.