ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

    Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

    Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

    Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

    Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

    Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

    Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

    Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

    Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

    Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

    Humankind dostává další betaverzi

    Humankind dostává další betaverzi

  • Recenze
    MotoGP 21

    Recenze MotoGP 21

    Recenze Loop Hero

    Recenze Loop Hero

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Recenze Outriders

    Recenze Outriders

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze Monster Hunter Rise

  • Videa
    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Stream plné verze Hobo: Tough Life dnes večer

    Stream plné verze Hobo: Tough Life dnes večer

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Streamujeme nejvtipnější misi z Outriders dema

    Streamujeme nejvtipnější misi z Outriders dema

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

  • Preview
    Dojmy z hraní Returnal

    Dojmy z hraní Returnal

    Dojmy z hraní Shin Megami Tensei III: Nocturne

    Dojmy z hraní Shin Megami Tensei III: Nocturne

    Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

    Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

    Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

    Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

  • Speciály
    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Kompletní příběh série Resident Evil, část druhá

    Kompletní příběh série Resident Evil, část druhá

    Evoluce Call of Duty – zvolte nejlepší kampaň

    Evoluce Call of Duty – zvolte nejlepší kampaň

    Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

    Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

    Krev, pot a kabely

    Krev, pot a kabely

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Herní fotografie: Control

    Herní fotografie: Control

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

    Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

    Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

    Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

    Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

    Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

    Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

    Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

    Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

    Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

    Humankind dostává další betaverzi

    Humankind dostává další betaverzi

  • Recenze
    MotoGP 21

    Recenze MotoGP 21

    Recenze Loop Hero

    Recenze Loop Hero

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    HW Test: WD_BLACK D10 Game Drive

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Recenze Oddworld: Soulstorm

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Srovnávací test Mortal Shell: Enhanced Edition

    Recenze Outriders

    Recenze Outriders

    Recenze Monster Hunter Rise

    Recenze Monster Hunter Rise

  • Videa
    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Stream plné verze Hobo: Tough Life dnes večer

    Stream plné verze Hobo: Tough Life dnes večer

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Steam ceny v korunách, film Uncharted na Netflixu

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Hitman 3 zdarma, Divoký hon v seriálu Zaklínač

    Streamujeme nejvtipnější misi z Outriders dema

    Streamujeme nejvtipnější misi z Outriders dema

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Nové Call of Duty, Ubisoft a česká lokalizace

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Zing Podcast #26: 20 let Xzone

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Horizon Zero Dawn zdarma, ovladač pro PS5 VR

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

    Hra Metro zdarma, ETS 2 v Rusku

  • Preview
    Dojmy z hraní Returnal

    Dojmy z hraní Returnal

    Dojmy z hraní Shin Megami Tensei III: Nocturne

    Dojmy z hraní Shin Megami Tensei III: Nocturne

    Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

    Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

    Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

    Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Returnal – shrnutí dosavadních informací

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Dojmy z hraní plné verze Hobo: Tough Life

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den čtvrtý: endgame dojmy

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

    Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy

  • Speciály
    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Zing Podcast #27: Očekávané novinky

    Kompletní příběh série Resident Evil, část druhá

    Kompletní příběh série Resident Evil, část druhá

    Evoluce Call of Duty – zvolte nejlepší kampaň

    Evoluce Call of Duty – zvolte nejlepší kampaň

    Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

    Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

    Krev, pot a kabely

    Krev, pot a kabely

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Hráli jste? Resident Evil Code: Veronica X

    Herní fotografie: Control

    Herní fotografie: Control

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti

Denis Rus autor: Denis Rus
11. 8. 2017
v sekci Recenze
35
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 2012 hellblade
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Lidé pohnutky a často ani chování jedinců s duševní poruchou nedokážou pochopit, protože se jim snaží dát řád, který znají z vlastních zkušeností, jinými slovy se je snaží zasadit do racionálního rámce chování zdravého člověka. Ale jak vám řeknou odborníci na podobné poruchy, ať už jde o psychózu, halucinace, posttraumatickou stresovou poruchu nebo třeba jen zdánlivě pomíjivé stavy úzkosti a deprese, racionální uvažování pacientů je to poslední, na co se dá v podobné situaci spolehnout. Například člověku, jenž má sebevražedné sklony, dokáže jeho vnitřní hlas údajně věcně argumentovat, proč by měl odejít z tohoto světa a že bez něj tady bude lidem líp, nehledě na závazky, které ho se světem živých pojí. Tím se v jeho mysli stává toto řešení logickým a správným, oproštěným od emocí. Že jedná taková osoba iracionálně? Z pohledu zdravého jedince ano, ale je třeba mít na paměti, že psychická porucha je nemoc jako každá jiná, nejedná se o něco, co můžete jen tak vypnout a zapnout, jak se vám zlíbí.

Žít a nechat zemřít

Asi vám už došlo, že o tak závažném tématu nemluvím u tak nicotné činnosti, jakou je recenzování her, jen tak náhodou. Pokud jste sledovali vývoj Hellblade: Senua’s Sacrifice, tak vám nemohlo uniknout, že nejnovější počin britských Ninja Theory (DmC: Devil May Cry, Heavenly Sword nebo Enslaved) pojednává právě o psychických poruchách. Sama titulní postava Senua totiž trpí psychózou, která u ní způsobuje narušené vnímání okolního světa, přeludy, halucinace, paranoiu a další nepěkné věci. Snahou tvůrců přitom není pouze upozornit na problematiku těchto závažných poruch, nýbrž hráčům podobné stavy nejistoty, paranoie a všeobjímajícího strachu díky odborné pomoci expertů i samotných pacientů během vývoje co možná nejvěrohodněji zprostředkovat. Naťukávají si vás přitom po malých krůčcích pěkně od začátku, ještě než samotná hra vůbec začne. Nejdřív vám váš vnitřní hlas (tedy sami autoři) našeptává, že byste pro maximální zážitek měli hrát se sluchátky, čímž se jednak odizolují okolní ruchy, ale především zintenzivní prostorové vnímání jednotlivých zvukových efektů a hlasů v Senuině hlavě, které přicházejí prakticky neustále ze všech stran a komentují dění, zpochybňují hrdinčino jednání či ji povzbuzují/odrazují od její cesty. Vy tedy s pocitem možnosti svobodného rozhodnutí uposlechnete. Později před vás hra postaví hádanku s desítkami potenciálních řešení, ale nakonec se ukáže, že k úspěšnému postupu stačí eliminovat falešná vodítka a řešení už pak na sebe nenechá dlouho čekat. Následně se po vás chce… Asi už chápete, čeho se tím hra snaží dosáhnout. Své nezaměnitelné místo tu má pohlcující atmosféra strachu, zmaru, zbytečnosti a nenaplněný pocit touhy po pomoci, která vám jako hráči neustále uniká těsně mezi prsty a Senue se s přibývajícími minutami a hodinami nenávratně vzdaluje z dohledu.

 

1 z 3
- +
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 147650
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 147653
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 147652

1.

2.

3.

Pokud znáte tvorbu Ninja Theory, asi vám na první pohled nebude styl Hellblade nijak cizí. Při důkladnějším pozorování ovšem zjistíte, že třebaže jde svým způsobem stále o akční adventuru s hack and slash prvky, daleko větší důraz se tentokrát klade na samotnou hlavní hrdinku, její komplikovanou osobnost a s tím spojený osobní příběh. Kdybych měl z uvedeného popisu žánrů vypíchnout jedno slůvko, které Hellblade nejlépe vystihuje, bylo by to adventura ve smyslu hra, v níž je stěžejní výprava jedince za určitým cílem, v tomto případě motivovaná snahou přivést zpět k životu Senuina milého. Přestože hlavní úlohu ztvárňuje válečnice, akční složka tentokrát po většinu času hraje druhé housle a klidně si dovedu představit, že by Hellblade s několika drobnými úpravami fungovala dost podobně i tehdy, kdyby se úplně zbavila soubojů. Titul je do značné míry založený na pocitech a asociacích, zvolená forma a žánr tady slouží jako pouhý prostředek k tomu, jak s ještě větší razancí vyprávět metaforický příběh o vnitřním boji s vlastními démony. Koneckonců těch soubojů během zhruba devíti hodin, které ve společnosti Senuy strávíte, zažijete zhruba tolik jako v jediném levelu nějaké té frenetičtější hack and slash akce. Sluší se však jedním dechem dodat, že ačkoli je v tomto ohledu hra proti dosavadnímu portfoliu autorů skutečně umírněná, stejně s přibývajícím časem nabízí víc potyček, než by se slušelo, respektive jsou delší, než by se slušelo. Hellblade v tomto směru bohužel nezná míru a pokud nemluvíme o té hrstce bossů, obtížnost soubojů nezvyšuje tak, že před vás staví stále silnější oponenty, ale naopak na vás posílá nekonečné zástupy těch pár druhů protivníků. Jejich udolání se přitom z hlediska obtížnosti příliš neliší, ať už jich proti vám stojí pět nebo padesát, jen je to v tom druhém případě mnohonásobně úmornější a k nesnesení dlouhé. Nepřátelé se totiž vždy objevují ve vlnách maximálně po pár kusech a není upřímně zas takový rozdíl, jestli jich zabijete pět v jedné várce nebo deset ve dvou várkách. Šarvátky tak po čase působí repetitivním dojmem a kvůli pomalému tempu i poněkud těžkopádně, třebaže je později získaná schopnost zpomalit čas překvapivě trochu rozpohybuje.

„Přestože hlavní úlohu ztvárňuje válečnice, akční složka tentokrát po většinu času hraje druhé housle a klidně si dovedu představit, že by Hellblade s několika drobnými úpravami fungovala dost podobně i tehdy, kdyby se úplně zbavila soubojů.“

I když vás tedy Hellblade čas od času vyzve k boji (v závěrečných fázích rozhodně víc, než by se mi líbilo), stejně je jasné, že někoho může výrazný odklon od neutuchajícího hack and slash masomlýnku zaskočit. Aby bylo jasno, navzdory mým předchozím nářkům tady existují i pasáže, kdy uplyne klidně i hodina, aniž byste tasili meč, svou jedinou zbraň. A když už k tomu přeci jen dojde, Hellblade je v tomto ohledu extrémně minimalistická. Nenajdete tu totiž žádné ukazatele, na něž jste zvyklí z podobných her. Nejenže nikde nevidíte indikátor svého nebo soupeřova zdraví (a to ani u bossů, kteří mají pochopitelně větší výdrž než řadové stvůry), ale neexistuje tu ani žádné počítadlo bodů, které by vás odměňovalo za počet zabitých oponentů nebo efektnost chvatů a řetězení komb, žádné vylepšování zbraně nebo postavy. Jde to ruku v ruce s tím, jaký důraz je zde kladen na akční složku. Body nepotřebujete, protože jednoduše nemáte co vylepšovat, a útoky se zase téměř nepropojují v obdivuhodné a obdivuhodně dlouhé zkázonosné sekvence, jako to dovede například Kratos se svými čepelemi chaosu, jelikož Senua disponuje pouze hrstkou útoků.

 

1 z 3
- +
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 109886
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 109885
Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti 109884

1.

2.

3.

Do pekla a zpět

Relativní krátkost umožňuje Hellblade, aby se, co se vývoje událostí týče, hnala intenzivně kupředu, přestože z herního pohledu ironicky nikam nespěchá a nijak na vás netlačí. Právě naopak, kromě několika pasáží, v nichž musíte vysloveně vzít nohy na ramena, vám většinou nechá prostor zvolit si své vlastní tempo, umožní vám procházet se krajinou a obdivovat její krásy na cestě do říše mrtvých zvané Helheim (zkráceně příznačně Hel, ano, psáno takhle) čerpající ze severské mytologie. Když ale následně znenadání zvážní, dokáže bez větších námah zprostředkovat hororový výjev jako z těch nejtemnějších útrob vaší – respektive Senuiny – mysli. Hellblade je vizuálně naprosto úchvatná a pohlcující, využívá širokého spektra barev a s tím spojených pocitů a nálad. Díky tomu, že vyprávění reflektuje duševní stavy hrdinky, si můžou tvůrci dovolit klidně v rámci jedné scény náhlé přechody mezi idylickou, sluncem zalitou krajinou a nehostinným, hrůzu nahánějícím světem, ve kterém není místo pro nic než temnotu a krev. Pokud navíc hrajete v noci a stejně jako já se neřadíte k nebojácným jedincům, dozajista oceníte momenty jako náhlý východ slunce a zemi bohatě lemovanou trsy zelené trávy v těch samých místech, kterými ještě před chvílí pronikal pouze slabý paprsek světla z okolních loučí.

Měnit se před očima ovšem nemusí pouze počasí, ale i samotná krajina. Toho využívají sice nápadité, ale zároveň poněkud málo variabilní vizuální hádanky. Svými principy jsou založené na Senuině vnímání okolního prostředí a následné interakci s ním, přičemž zalíbení nacházejí v pro samotný příběh stěžejních prvcích, jako jsou přeludy, hrátky s perspektivou nebo objevování spojitostí a vzorců v místech, která by většina lidí přešla bez povšimnutí. Tady zkrátka nemůžete věřit ničemu, co vidíte a slyšíte, nikdy nevíte, co skutečně existuje a co je pouhá iluze, a zároveň musíte počítat s tím, že cokoli, co se před vámi vyjeví, může za okamžik sehrát svou úlohu, ať už se jedná o zchátralou kamennou stavbu, polorozpadlý most nebo skalní útvar. Momenty, kdy přichází na řadu logické rébusy, což je v jiných hrách signál pro to, že hráč může na okamžik vydechnout a zaměřit se pouze a jen na kreativní řešení nastalých situací, však dokážou být v Hellblade i tak neuvěřitelně nervy drásající. To je zapříčiněno jednak mnohdy hrůzu nahánějícím prostředím a objekty v něm obsaženými (nakonec nejen noční krajina, ale i ta denní má v sobě něco zlověstného a postupně působí čím dál děsivěji), ale lví podíl na tom má zejména zvuková složka. Ta obsahuje spoustu hluků, ruchů a vokálních projevů, například jakousi sborovou recitaci, jakou si spojuju s druidy v kápích přes hlavu, když se chystají někoho obětovat nebo obřadně upálit. Brr.

„Tady zkrátka nemůžete věřit ničemu, co vidíte a slyšíte, nikdy nevíte, co skutečně existuje a co je pouhá iluze, a zároveň musíte počítat s tím, že cokoli, co se před vámi vyjeví, může za okamžik sehrát svou úlohu, ať už se jedná o zchátralou kamennou stavbu, polorozpadlý most nebo skalní útvar.“

Rozhodně je zajímavé, že si hra v hororových pasážích nepomáhá klasickým a zároveň tím nejméně nápaditým způsobem, kdy by za vás důmyslně vybraný hudební doprovod už dopředu volil emoce, jaké budete v daný okamžik cítit. Tady k vám i v těch nejvypjatějších momentech často „jen“ promlouvají ze všech stran hlasy ve vaší hlavě a mnohdy je to působivější a děsivější než všechny ty kradmé smyčce nebo dramatická crescenda, které si s podobnými situacemi obvykle asociujeme. Když nad tím teď tak přemýšlím, tak Hellblade se dá vlastně napoprvé dokončit klidně i za nějakých pět šest hodin, ale kombinace silných vizuálních výjevů a tísnivého zvukového doprovodu šponovala mou vrozenou připosranost na maximum. Kvůli tomu jsem následně ve velké spoustě pasáží jednoduše nedokázal držet tlačítko pro běh příliš dlouho najednou, protože jsem byl neustále paranoidně připravený na to, že by v téhle zdánlivě poklidné krajině mohlo číhat nebezpečí hned za dalším rohem.

A nebyla to nakonec jen paranoia, jež držela můj mozek neustále v maximální ostražitosti, nýbrž i skutečnost, že tady má každé neuvážené rozhodnutí a přešlap svou váhu. Každý intenzivnější okamžik přitom budou jednotliví hráči prožívat pokaždé trochu jinak a bude na ně mít jiný dopad díky chytrému rozhodnutí zakomponovat do hry prvek permanentní smrti, kdy vás po určitém počtu úmrtí nespasí ani poslední autosave a budete muset začít celou hru pěkně od začátku. Hellblade vás tak neustále drží v napětí a nutí postupovat s rozvahou, protože nikdy nevíte, jestli pro vás právě tahle chyba nebude mít fatální následky. Díky tomu se i tak striktně lineárnímu titulu daří, aby vyvolával v těch samých pasážích u různých hráčů odlišné pocity v závislosti na jejich šikovnosti (každému totiž poteče do bot v jiných situacích). Nemusíte se však bát, že by hra byla nesmyslně přísná a trestala vás jen proto, aby se prodloužila její herní doba. Sám jsem za celou dobu zemřel jen párkrát (navíc ani zdaleka ne hrdinskou smrtí v boji, ale trapně během přecházení úzkých pozůstatků mostu nad hlubokou propastí) a musím kvitovat odvážné rozhodnutí propojit tenhle herní prvek se samotným obsahem vyprávění. U lidí s duševní poruchou totiž taky hrozí, že budou čelit řadě vnitřních problémů a výzev s menší či větší vážnosti, jež se ale můžou postupně nakumulovat a v konečném důsledku vést až ke smrti. A ta je jak víme konečná, kdežto Hellblade vám podá pomocnou ruku a nabídne možnost zcela ojedinělou – další šanci.

Následuje zásadní spoiler, takže doporučuju pokračovat ve čtení pouze těm, kteří už Hellblade dohráli nebo se ji hrát nechystají:

Trest v podobě permanentní smrti ve hře ve skutečnosti není, ale vtip je v tom, že pokud to nevíte, přistupujete k ní s tím, jako by tato možnost byla reálná. Díky tomu se tvůrcům podaří u řady hráčů včetně mě vyvolat v nejedné situaci podobné návaly paniky a strachu z něčeho, co ve skutečnosti neexistuje, jakými si prochází sama hrdinka ve své hlavě. Pamatujte, že takhle si s vaší myslí hrají od samého začátku. Až když vy i Senua konečně pochopíte, že některé hrozby nejsou reálné a přestanete s nimi bojovat, můžete nad svými démony zvítězit.

Recenze

Hellblade: Senua’s Sacrifice – když je oběť jediným řešením bolesti

8 Hodnocení

Hellblade: Senua’s Sacrifice možná nezmění váš pohled na hry jako takové, ale třeba vám otevře nečekané obzory ohledně toho, o čem taky můžou hry od menších společností s výrazným rukopisem pojednávat. Poskytnout hráči větší variabilitu činností a ubrat v závěru na počtu nepřátel, mohlo to dopadnout ještě líp.

Líbí se nám

  • poutavý příběh zaměřený na ve hrách nepříliš probádané téma
  • vynikající atmosféra
  • vizuální stránka
  • zvukový podkres

Vadí nám

  • utahané souboje
  • chybí větší variabilita hádanek
  • spousta lokací si je dost podobných

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: hellbladeninja theory
Předchozí článek

HW požadavky South Park: The Fractured But Whole

Další článek

Talentovaný Lando Norris si zahrál F1 2017

Související články

Senua’s Saga: Hellblade II – TGA19 trailer
Novinky

Senua’s Saga: Hellblade II – TGA19 trailer

před 1 rokem
Ninja Theory představili Bleeding Edge pro Microsoft
Novinky

Ninja Theory představili Bleeding Edge pro Microsoft

před 2 roky
Hellblade: Senua’s Sacrifice vyjde v prosinci na discích
Novinky

Hellblade: Senua’s Sacrifice vyjde v prosinci na discích

před 3 roky
Další článek
Talentovaný Lando Norris si zahrál F1 2017 37520 f1 2017

Talentovaný Lando Norris si zahrál F1 2017

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    34 Komentáře
    1 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    19 Autoři komentářů
    SamFisherKarolínaMixamjacks1108Mr.Lolendo Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Karolína
      Host
      Karolína
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jak na tu bránu s tím divným M?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 12. 2020 16:35
      SamFisher
      Komunita
      Level 53
      SamFisher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Zkoušela jsi YT? určitě tam najdeš pár průchodů hrou

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 12. 2020 18:55
      Mixam
      Komunita
      Level 35
      Mixam
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele jacks1108

      Tak to nevím, já měl za to, že zůstala otevřená po prvním průchodu. Dohrál jsem hru 2x a neměl jsem s ní sebemenší problém. Každopádně bych se nebál a v tomhle případě bych bránou prošel pomocí glitche, pokud bude fungovat, sám jsem ho ještě nezkoušel. [ odkaz ] Možná, že zavřená brána je je textura a dá se jí projít i tak, nevím jestli jsi to zkoušel.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 8. 2017 6:19
      jacks1108
      Komunita
      Level 30
      jacks1108
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele Mixam

      [ odkaz ]

      mě se stalo tohle, je to nějaký glitch tá brána v čase 0: 16 se mi prostě neotevře a asi i dalším lidem

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      16. 8. 2017 2:30
      Mixam
      Komunita
      Level 35
      Mixam
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele jacks1108

      Za Valravenem je jen jedna brána co se má otevřít a to ta, co měla symbol, ostatní zpět jsou již otevřené. Když projdeš zpět to místnosti místnosti, kde jsi prvně bojoval, zamíříš k bráně druhého boha Surta, ta by se měla otevřít, jakmile k ní dojdeš, podobně jako ta první. Případně jsem o kousek níže přiložil odkaz na to, jak projít zavřenými dveřmi.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      15. 8. 2017 17:44
      Mr.Lolendo
      Komunita
      Level 49
      Mr.Lolendo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele ElementGamer

      V configu jde upravit FOV, citlivost myš a vypnout ptákoviny jako chromatická aberace, filmový filtr, motion blur apod.

      Já jim na to s3ru to upravovat není to moje práce. Chystal jsem si koupit hru za plnou palbu (což se často nestává) ale očividně vývojáři moje peníze nechtějí. Ani stahovat to nebudu. Akorát bych se ještě více dožral.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 8. 2017 17:05
      ElementGamer
      Komunita
      Level 49
      ElementGamer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo

      Popravdě, tahle věc mě samotného dost šokovala. Je tam cítit, že to je zaměřeno primárně na ovládání na gamepadu. Docela mi dělalo problém zvyknout si na tu citlivost.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 8. 2017 9:28
      jacks1108
      Komunita
      Level 30
      jacks1108
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      POOOOMOC prosím…. porazil jsem v té aréně toho bosse Valravena a poté když projdu tou bránou má se otevřít další brána, jenže mě se prostě ta brána Neotevřela :-( :-( :-( :-( nevíte co s tím? ? ? ?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      14. 8. 2017 1:31
      predator.cz
      Komunita
      Level 40
      predator.cz
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo

      Ještě že neděláš recenze :-D . Mě FOV nepřijde nějak špatné (nebyl to účel vývojářů aby to bylo víc do atmosféry ? ) . Lepší myši mají přepínání rychlosti přímo na myši ;-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 8. 2017 18:19
      roman2277
      Komunita
      Level 6
      roman2277
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lolendo kup si elite ovladač a máš pohodu. S myší hrajou jen pubescenti. Ale to asi jsi viď? Naštěstí Tvůj směšný názor skoro nikoho nezajímá.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 8. 2017 14:52
      Lazy
      Komunita
      Level 43
      Lazy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele witcherrr

      Nechapu proc bych mel tento hrozny soubojak vubec k necemu prirovnavat :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 8. 2017 9:48
      witcherrr
      Komunita
      Level 38
      witcherrr
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lazy: K jakým hrám lze tedy srovnávat bojový systém? Je to Indie hra, souboje ve hře hrají minimální roli, délka hry není bůh ví jak dlouhá, takže si myslím že ten bojový systém tomu odpovídá. Vypadá hezky a je jednoduchý. V DmC by mi takový soubojový systém vadil, jelikož je tam zkrátka obsahu více a je potřeba přizpůsobit boj x obsah.

      @Mr. Lolendo: 5 min času určitě ne, ale pravda že citlivost myši je tam docela špatná a nenastavitelná. FOV mi nevadí ke hře ladí, nemusím to mít oddálené jak náké mmorpg :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 8. 2017 9:36
      Ristan
      Komunita
      Level 27
      Ristan
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo

      Počkej si na patch.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 8. 2017 22:34
      Mr.Lolendo
      Komunita
      Level 49
      Mr.Lolendo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Hmm nevím proč… opravdu to nechápu… Proč musí být vývojáři dnes tak tupý? ! Proč musí své dílo podkopat na jednoduché věci která stojí max 5 min. času! ?

      Díky této arogantní ignoranci ode mě vývojáři nedostanou ani haléř! ! ! Vykašlat se na možnost změny FOV je běžná věc ale vykašlat se na možnost změny citlivosti myši na PC je kardinální prohřešek.

      Díky tomu nemohu hru hodnotit jinak než odpad.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 8. 2017 22:03
      Lazy
      Komunita
      Level 43
      Lazy
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Odpověď na komentář uživatele witcherrr

      Mluvit o tomhle bojovem systemu a zminovat Ac, W3 a hlavne Batmana to jsi me uplne rozsekal :-D :-D :-D ale nazor ti rozhodne neberu.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 8. 2017 22:00
      witcherrr
      Komunita
      Level 38
      witcherrr
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Zatím překvapení roku, příběh, zvuk, grafika, optimalizace je parádní a jiné AAA tituly si mohou brát příklad.

      Hádanky jsou na jedno brďo, takový pokročilý režim čmuchání s W3. Naštěstí hra není tak dlouhá a máme výborný příběh, takže se to dá překousnout.

      Souboje jsou parádní, výborné animace a někteří ememáci umí poškádlit, kor ve větším počtu. Bossové jsou zajímavý, ten ohnivý mi ale trošku trhal oči v kontrastu s arénou.

      Kdybych bral bojový systém jako špatný jak tady někteří mluví, musel by být špatný i v AC, Zaklínači, Batmanovi a jiných hrách. Hra nemá být rubačka ve stylu DmC, enemáků není mnoho, takže super-combat systém by tu byl ve své podstatě k ničemu.

      PS: A cena kolem 800kč přes steam a hra mi jede na 6 let starém PC ( why not ) .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      12. 8. 2017 21:27

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:

      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Stahujte zdarma Horizon Zero Dawn – Complete Edition

      Stahujte zdarma Horizon Zero Dawn – Complete Edition

      20. 4. 2021
      Dvě hry zdarma na Epic Games Store

      Dvě hry zdarma na Epic Games Store

      22. 4. 2021
      Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

      Recenze komiksu Batman/Fortnite – Bod Nula #1

      20. 4. 2021
      Desítky tisíc fanoušků podepsaly petici Days Gone 2

      Desítky tisíc fanoušků podepsaly petici Days Gone 2

      17. 4. 2021
      Dojmy z hraní Returnal

      Dojmy z hraní Returnal

      49
      Stahujte zdarma Horizon Zero Dawn – Complete Edition

      Stahujte zdarma Horizon Zero Dawn – Complete Edition

      39
      Desítky tisíc fanoušků podepsaly petici Days Gone 2

      Desítky tisíc fanoušků podepsaly petici Days Gone 2

      35
      Xbox přináší novou aktualizaci

      Xbox přináší novou aktualizaci

      33
      Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

      Kdo vyhrál letošní D.I.C.E. Awards?

      23. 4. 2021
      Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

      Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

      23. 4. 2021
      Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

      Assassin’s Creed se dočká série dětských knih

      23. 4. 2021
      Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

      Těžký život důchodce v Just Die Already má datum vydání

      23. 4. 2021

      Nejnovější komentáře

      • Lone1990: Assassin’s Creed se dočká série dětských knih
      • Nhassar: Souhrn recenzí Judgment Remastered
      • labigmek: Nové střípky informací o Battlefield 6
      • AsuraCzech: CD Projekt uveřejnil výsledky za fiskální rok 2020
      • AsuraCzech: CD Projekt uveřejnil výsledky za fiskální rok 2020
      • labigmek: Nové střípky informací o Battlefield 6
      Přehled novinek z Japonska 15. týdne

      Přehled novinek z Japonska 15. týdne

      17. 4. 2021
      Zing Podcast #27: Očekávané novinky

      Zing Podcast #27: Očekávané novinky

      22. 4. 2021
      Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

      Nová oficiální upoutávka na PlayStation 5

      23. 4. 2021
      Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

      Boj v ulicích ve hře Starship Troopers: Terran Command

      23. 4. 2021
      Přehled HW novinek z 15. týdne

      Přehled HW novinek z 15. týdne

      17. 4. 2021
      Humankind dostává další betaverzi

      Humankind dostává další betaverzi

      23. 4. 2021
      Čtvrhodinka záběrů z NieR Replicant ver.1.22474487139…

      Čtvrhodinka záběrů z NieR Replicant ver.1.22474487139…

      17. 4. 2021

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2021 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář