Úvod
Minule jsme si představily samotný přistroj a 2 herní hříčky. Nyní nastal čas napsat recenzi pořádné hře. Hře, kvůli které jsem si 3DSko vlastně koupil. Je to hra ze série, která oslavila 25 let a podle některých je to nejlepší hra Nintenda, která předčí i Maria. Je to hra, která oslavila 13 let a nyní byla předělána do kapesní konzole Nintendo 3DS. Řeč je, jak už je z nátvu jasné, o hře The Legend of Zelda Ocarina of Time a tentokrát to bude i ve 3D.
Unesli princeznu Zeldu !!! …zase
Příběh je v této sérii o tom samém. Unesli princeznu Zeldu a náš hrdina Link ji musí zachránit. Ano, je to to samý jako v každé hře série The Legend of Zelda. Úvod a konec nejspíše všichni znáte, ale cesta je jiná u každé hry série. Kdybych to řekl krátce, tak jste vybraní velkým stromem jako zachránce světa, již jako malý, přidělí vám vaši světlušku (Navi), která částečně funguje ve hře jako vysvětlivka nebo nápověda např. Tyto dveře jsou zamklé. jako malý link poznáte Zeldu a postavy, které později budete osvobozovat. Zelda je však unesena Ganondorfem, ale předtím vám daruje Ocarinu času, vy jdete získat Master Sword a přenesete se o 7 let dopředu. link se stane dospělejším a vyráží za záchranou Zeldy, ale královské město je zpustošené. Vaším úkolem je získat 6 medailonu 6 Sagů, abyste se dostali do hradu Ganondorfa a princeznu osvobodily. To by byl krátce příběh. Je to však dlouhá cesta a mě trvala 40 hodin a stále se mi nechce uvěřit, že to skončilo.
Staré v novém kábátku
Hra má již třináct let a grafika původní hry by ani na 3DSku nevypadala pěkně: V Nintendu se proto rozhodli ji převést do novější grafiky. Hra vypadá pěkně oproti verzi z N64 je zde všechno více hladké a je to barevnější, což více připomíná pohádku a všechn o podtrhuje 3D efekt. Nintendo však nelenilo a není to jen nová grafika a 3D.
V Nintendu využily potenciál a ovládání 3Dska. Využili dolní dotykový displeuj jako inventář a ukazatel zdraví, atd. Tímpádem získali více místa na displeji a vydíte tak mnohem víc. Když se přidal Gyroskop, tak to taky využil můžete ním mířit lukem nebo prakem, čí hákem. Míříte však mnohem rychleji a možná i přesněji, záleží však na vás čemu dáte přednost. Gyroskop však obtěžuje, když jedete v autě mimo dálnice, proto je zde možnost gyroskop vypnout.
Ovládání je zde s využitím dolního displeje snadnější, můžete si rychle předefinovat talčítka X, Y. B složí k útoku mečem. Tlačítko se A ukazuje určitou akci v pravém dolním rohu. Zadním tlačítkem R ovládáme štít a Lkem zaměřujeme npc. Pohyb je přes nový Circle Pad.
A co samotná hra ?
Lokací je zde dostačně a využívá různých živlů. Je zde sopka, jezero, les, poušť a další. Měnou jsou ve hře Rupees (něco jako krystaly). Za ně kupujete šípy a další věci, které se vám hodí. Obchod je snad v každé lokaci, proto nemusíte cesto pořád sem a tam. Hlavním centrem je samozřejmě hrad, kde je všechno, ale po jeho zpustošení se to přestěhuje do vesničky a různých obhodů v lokacích. Cestování je ze začátku pomalé musíte se pohybovat pěšky, ale později už využíváte koně nebo se lze portovat k místu Ocarinou. Když už jsme u Ocariny, tak je to důležitý nástroj u puzzlů a naučit se některé melodie nazpamět, abyste nemuseli pořád lézt do ,,not“, dá zabrat. Puzzlů je zde dostatek, a když už si nebudete vědět rady stačí zajít k kamenu, který ukazuje vize a tam si pomůžete. Kámen vizí je zde novinkou pro méně zkušené hráče, ale i já jsem ho musel vyjímečně použít.
Někdo nás musí zastavit
Nepřátelé jsou různorodí a někteří dají zabrat, myslím tím kostlivce se štíty. Největším nepřítelem jsou však bossové. Každý boss je jiný a platí na ně jiná taktika. Navi vám napoví co je jeho slabé místo, ale u některých bossů vám nenapoví, protože to prostě neví a vy to budete muset zjistit, někdy to znamená i smrt. Pokud však nechcete čekat, můžete jít zase ke kamenu a ten vám to ukáže. Když ale použijete kámen, tak to není taková odměna, jako když ho porazíte sami. U Bossfightů jsem kámen nikdy nepoužil, ikdyž mě to stálo několik smrtí a vulgarismy lítali do vzduchu, ale přesto jsem rád, že jsem nápovědu nepoužil. Cítím se víc hrdý na to, že jsem na to přišel sám.
Všechna sranda jednou končí, ale …
Když už jste dohráli příběh, tak vás možná jako mě bude mrzet, že je ta jízda za vámi. Jednou to muselo skončit, ale nemusí. Dokončením základní hry se vám otevře mód Master Quest. teprve v Master Questu začíná výzva pro opravdové hráče. Je to těžší a navíc je to zrcadlově zobrazeno, takže jsou vaše předchozí znalosti v dungeonech na nic. prodloužíte si tím hratelnost o tu samou dávku a to je jen dobře.
Teď už ale vážně konec
Pokud jste dohráli i Master Quest, tak nesmíte divit, že se vám hra v Activity Logu přehoupla přes 100 hodin. Ocarina of Time 3D byl první pořádný titul pro Nintendo 3DS a výborný titul k oslavě 25-ti let této série. Nintendo tenhle titul zvládlo a s vydáním handheldu v motivu The Legend of Zelda dokázala přilákat dost lidí k 3DS, včetně mě.
Recenze
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
The Legend of Zelda není bezchybná hra, ale řekněte která je bezchybná. Není to hra pro lidi co chcou čistokrevnou akci. Je to hra pro ty, co chtějí hrát hru dlouho a používat při hře mozek a rozhodně je tenhle titul jedním z důvodů proč 3DSko koupit.
Líbí se nám
- Dobré vylepšení z grafiky Nintenda 64
- Kvalitní bossfighty
- Hra vás nevodí za ručičku
- Dungeony nejsou zrovna lehké, což je správné
- Využítí dotykového displeje
- Zajímavý příběh
- Dlouhá herní doba
- pěkný 3D
- využití gyroskopu
- Master Quest
- Mistrovské dílo
Vadí nám
- Strašný žrout času
- Lidem v okolí to připadá dětský
- Občas zlobí kamera