Tak jsem se vrhl na svoji první recenzi,protože jste chtěli abych je začal dělat.Tak ji tady máte.
Prosím berte to jako můj osobní názor na hru,takže nechci slyšet,že sem blbec a horší věci,že jsem hru podhodnotil či nadhodnotil.Předem Děkuju!!!Samozřejmě můžete do komentářu dát svůj názor na hru a budu rád když se podělíte o nápady jak popřípadě mé recenze zlepšít.
Splinter Cell Blacklist jsem spustil pod dojmem,že se bude jednat prakticky o akčnější pokračování Convictionu.Ale chyba!!Ikdyž by se dalo na první pohled říct,že se od svého zhruba 3 roky starého bratříčka moc neliší,tak po prvních asi 2 hodinách poznáte velký rozdíl.
Zaprvé nevím proč ale v Convictionu se mi moc nedařil tichý postup (vím sem lama :D),ale v Blacklistu se mi tichý postup dařil naprosto jednoduše a za druhé akčnější není vůbec.Ano můžete hrát několika možnými způsoby,ale ten tichý je vždy ten nejlepší (ostatně na konci každé mise dostáváte bodové ohodnocení podle stylu jakým hrajete a za stealth postup dostáváte bodů nejvíce).Když jsem se omylem prozradil,tak jsem měl kolikrát co dělat,abych to ještě nějak ustřílel.Ikdyž šikovným Rambičům nebude akční postup hrou asi dělat problém.
Úvodní mise,která slouží taktéž jako tutoriál,vás uvede do příběhu,který není nějak moc úžasný,ale určitě se nejedná o typický céčkový brak.Příběh mě do konce hry,na který jsem se dostal zhruba za poměrně krátkých 8 hodin,bez problému udržel,ikdyž jsem prakticky věděl jak vše skončí již od začátku.Prakticky to začíná stejně jak nějaký americký thriller.Na Ameriku proběhne několik destruktivních útoků,které mohou vyvolat válku mezi ní a několika dalšími zeměmi.Tyto útoky má na svědomí skupina s příhodným jménem „The Engineers“.Díky těmto útokům americká prezidentka dá opět dohromady „Čtvrtý Echelon“ a s ním opět povolá do služby starého (doslova) známého Sama Fishera a další staré známé,ale i několik nových tváří.Váš tým se skládá ze hráčům dobře známe Anny „Grim“ Grímsdottir,nováčka v týmu Isaaca Briggse,za kterého hraje váš parťák hrajete-li v co-opu a Charlie Cole,počítačové experta.Charlieho jsem si oblíbil nejvíce,protože se staral prakticky o všechnu srandu co v Blacklistu zažijete a jeho narážky jsou naprosto super.Dále na druhý straně ze starých známých narázíte například na Victora Coste či Andriyo Kobina,z předchozího dílu.
Po úvodní misi se dostanete poprvé do obrovského letadla jménem Paladin.Toto letadlo slouží jako vaše stanoviště mezi misemi a můžete se po něm volně procházet a mluvit s posádkou.Ostatně to se velmi vyplatí,protože ta je klíčem k vylepšování věcí,ať už vaší výbavy či rovnou Paladina.Úpravy postavy tu nejsou nějak obsáhlé,ale vyhrát se s tím dá od všemožných nových zbraní až po barvu osvětlení vaší výstroje.Celkově toto funguje prakticky jak Normandy v Mass Effect serii (vím že teď vypadám jako kdybych vykrádal Eurogamer :D,ale je to pravda).Paladin určitě nabízí takové zpestření hratelnosti,a je to dobrý nápad,ale jak už jsem řekl,přijde mi to jako vykrádání Mass Effectu.Z Paladina také zpouštíte mise ať už kampaňové,kooperační či multiplayerové zápasy.K tomu všemu slouží SMI,zařízení ke kterému máte prakticky vše připojené.
Nebyl by to Splinter Cell bez všemožných Hi-Tech udělátek,kromě dobře známých jako například přílepné kamerky,která je teď skvěle použitelná díky možnosti vypouštění uspávacího plynu,oslepovacích granátů,slzných granátů a ikonických brýlí na noční vidění,které doprovázejí Sama už od úplných začátků a stály se takovým znakem série,jsou zde k nalezení úplně nové jako například tichý letající vrtulníček,který bohužel použijete pouze v předem naskriptovaných situacích.I zde je přítomné kontrolované zabití,které do série bylo přidáno od minulého dílu a i tady je sakra efektní a efektivní.Díky němu není problém vyřadit až čtyři vojáky naráz.Ovšem pokud nechcete zabíjet tak je tu místo i pro vás.Z trochou usílí se hrá dá dohrát bez zabití jedinného nepřítele (kromě daných sekvencí).Další věc co jsem poměrně dost často využíval tak bylo lezení po různých zíďkách a zdí aláá Assassin´s Creed.Ano jsem si vědom,že to bylo prakticky v každém dílu ale to lezení mi tady toho Assassina hodně evokovalo.Náplń misí je poměrně různorodá a občas se vyskytne v misi úkol jako třeba zajmout nějakou důležitou osobu či volba jestli klíčovou osobu necháme žít či ne.Ale i přes tohle všechno se u mě po určité době dostavil stereotyp,kvůli kterému jsem konec hry prakticky jen proběhl.
Grafika je na velmi slušné úrovni a ždímá z trochu už postaršího Unreal Enginu co se dá.Sice už v dnešní době Metra:Last Light nebo Crysis 3 úplně neoslní ale kouká se na to pěkně.Ještě k tomu se zapnutým DX11 je to pastva pro oči.Jedinný co bych vytknul tak nedetailní detaily oblečení a výbavy,což je problém asi každé hry na Unreal Enginu.
Bohužel i v této hře jsem narazil na poměrně velké množství bugů. A tím nepočítam procházení objektu skrz zdi a střílení lidí skrz zdi,ale například náhlé odhalení,i přes to že jste perfektně ukryti a vojáci jsou relativně daleko.Dvakrát za hru se mi také smazal save hry tak jsem musel začít od začátku ale myslím si,že takový problém postihl pouze mě.
Takže podtrženo a sečteno nový Splinter Cell:Blacklist je určitě povedená hra ale bohužel podle mého se uhýbá tam kam se mi to moc nelíbí.První tři díly holt asi zůstanou nepřekonány.Nevím jak by můj pocit ovlivnil Co-op či Multiplayer,které jsem nezkoušel a ani zkoušet nechci.
Recenze
Recenze:Splinter Cell:Blacklist-Singleplayer
Splinter Cell:Blacklist určitě není špatnou hrou.Příznivce předchozího dílu určitě potěší a bude je bavit,ikdyž je trochu více zaměřený na stealth.Má líbivou grafiku a poměrně dobrý příběh.Bohužel už je to moc velký odklon od původních dílů a ten kdo čekal návrat ke kořenům tak ruce pryč.Všichni ostatní směle do toho!
Líbí se nám
- Grafické zpracování
- Příběh
- Různorodost průchodu misí
Vadí nám
- Délka
- Poměrně dost bugů
- Odklon od starých dílů