Žánr looter shooterů patří bezesporu k velmi oblíbeným. Hnacím motorem hráčů bývá zpravidla touha po lepším vybavení a celkové „piplání“ herního avataru. Krátce po vydání loňského propadáku v podobě Anthemu jsme se dočkali druhého dílu The Division. Titul byl zpočátku příjmán velmi kladně, brzy se ale dostavil stereotyp a neustálé patche, které toho mnohdy více rozbily, než opravily. Dodatečný obsah, který rozšiřoval tzv. endgame, působil spíše průměrně. Tak či tak se jednalo o kvalitní žánrovku, která si našla své publikum.
Po roce nám Ubisoft servíruje velké rozšíření s podtitulem Warlords Of New York. Z Washingtonu DC se tak po čtyřech letech vydáme opět do New Yorku, který si spousta hráčů oblíbila v prvním díle. Podíváme se do čtyř zbrusu nových lokací, situovaných do spodního Manhattanu. Vzhůru do Velkého jablka, vzhůru do Města, které nikdy nespí.
- Vychází na: PS4 (testovaná verze), PC, Xbox One
- Datum vydání: 3. března
- Žánr: Looter shooter/kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby
- Česká lokalizace: Ano
Hon začíná
V roli agentů Divize se hráči vydají po stopách Aarona Keenera, bývalého agenta, který zběhl na temnou stranu síly. V New Yorku došlo k biologickému útoku, který má na svědomí nespočet obětí z řad civilistů i agentů. Strůjcem útoku je právě Keener a úkolem hráčů je zastavit ho za každou cenu. Na to, abychom se Keenerovi dostali na kobylku, musíme nejdříve vystopovat jeho čtyři stoupence: Vivian Conley, Javiera Kajiku, Jamese Dragova a Thea Parnella. Každá z těchto postav se vyznačuje jinými schopnostmi a vlastní motivací ke svým činům. Nutno dodat, že pokud se rozhodnete pro cestu do New Yorku, nebudete se před dokončením kampaně moci vrátit do Washingtonu.
V New Yorku došlo k biologickému útoku, který má na svědomí nespočet obětí z řad civilistů i agentů.
Cesta k cíli je lemována zástupy členů tří frakcí. Čističi, známí z prvního dílu, hojně využívají plamenomety a celkově si velmi rádi hrají s ohněm. Rikersové, uprchlí trestanci z vězení na Rikersově ostrově, se vyznačují agresivním chováním a nepříliš malebnou mluvou. Třetí frakcí jsou takzvaní Peacekeepers, skupina civilistů, složená z bývalých členů JTF, která se nám snaží pomoci při našem pátrání. Místy se setkáme i s Černými kly, které dobře známe ze základní hry. Herní doba příběhové kampaně se pohybuje okolo osmi hodin, v závislosti na vašem umu. Příběh mne zaujal o něco více než děj původní hry, přesto se nejedná o nic světoborného. Prostředí je různorodé a některé mechaniky bosů jsou opravdu záživné. Průchod kampaní mi také přišel o poznání těžší, než jak tomu bylo zvykem. Kolem a kolem se kampaň vydařila a já byl spokojený.
Místy se setkáme i s Černými kly, které dobře známe ze základní hry.
Stará známá hratelnost
Pokud od rozšíření očekáváte novou hratelnost, musím vás zklamat. Stále se jedná o The Division, pouze s novým obsahem a zvýšením úrovně z levelu 30 na 40. Jádrem hry nadále zůstává sbírání lootu, průzkum,rozvoj vaší postavy a experimentování s buildy. Překvapila mne ale obtížnost a umělá inteligence nepřátel. Ti jsou místy znatelně prohnanější a nejednou mi pořádně zatopili. Díky novému systému globální obtížnosti si každý může zvolit míru výzvy, která mu vyhovuje, a uplatnit ji na veškeré herní aktivity.
Překvapila mne obtížnost a umělá inteligence nepřátel.
Normální obtížnost považuji za průměrně náročnou, ale těžká obtížnost, na které hru aktuálně hraji, to už je jiná písnička. Vše samozřejmě záleží na vašem vybavení, a pokud vytvoříte solidní build, rozdíl bude zcela jistě znát. Vyzývavou, heroickou, ani novou legendární obtížnost jsem v datadisku zatím nezkoušel, ale jsem si jistý, že bude potřeba pořádného equipu. Všechny zóny a nepřátelé se nově uzpůsobují vaší úrovni, nestane se vám tedy, že byste na levelu 35 bojovali s levelem 39, nebo byli omezováni v cestování po lokacích. Menší změnu hratelnosti nabízí také tzv. Fog of War, jakási mlha, která halí celou mapu a vy ji postupně odkrýváte průzkumem.
Inovace herních systémů
Jedním z lákadel je pro mne jednoznačně nový systém vybavení, nazývaný Gear 2.0. Pamatuji si nespočet hodin, strávených u rekalibrační stanice při tvorbě buildů. Byl to naprostý chaos a z herní doby si ukrajoval nepříjemně velkou část. Člověk mnohdy smazal část vybavení, která byla kvalitní, případně schraňoval desítky kusů s myšlenkou, že by se mohly někdy hodit. Tento problém naštěstí Gear 2.0 eliminuje. U předmětů lze lehce rozpoznat, jak kvalitní jsou, a to díky ukazatelům. Atributy i talenty navíc můžete extrahovat do knihovny a následně je nekonečně používat při rekalibraci. Za toto rozhodnutí patří tvůrcům palec vzhůru.
U předmětů lze lehce rozpoznat, jak kvalitní jsou, a to díky ukazatelům.
Talenty byly notně omezeny a nyní je najdeme pouze na zbraních, hrudních postrojích, batozích a na exotických předmětech. Talenty již také nevyžadují danou hodnotu útočných, obranných či dovednostních bodů. Tvorba buildů je tak notně ulehčena. Děkuji! V rozšíření nalezneme i nové dovednosti, jako například výbušnou či zapalující přísavnou bombu, elektrizující past nebo holografický maják, který slouží jako návnada pro nepřátele. V původní hře bylo na můj vkus až příliš lootu a člověk měl neustále plný inventář. Nyní padá předmětů méně, ale jsou užitečnější. Spolu s vyšší obtížností na předmětech také očekávejte lepší statistiky. Za mě je to skvělé rozhodnutí. Do tzv. „loot poolu“ (seznamu předmětů, které vám mohou padnout) samozřejmě přibyly nové exotiky, sety a pojmenované zbraně. Řekněme si na rovinu, co by to bylo za looter shooter, kdyby autoři nepřidali další hromadu vybavení.
Spolu s vyšší obtížností na předmětech také očekávejte lepší statistiky.
Změn se také konečně dočkala Dark zóna. U kontaminovaného vybavení již vidíme statistiky, a můžeme se tak rozhodnout, jestli jej stojí za to nechat vyzvednout vrtulníkem. Veškerý loot vypadený z nepřátel v Temné oblasti je nyní nutno extrahovat. Tento požadavek byl vyvážen přidáním dalšího extrakčního bodu do každé ze tří Temných oblastí. V New Yorku bohužel novou Temnou oblast nenajdeme. V zóně lze také získat zcela novou měnu, která je nutná pro nákup vybavení u specifických prodejců. Ze systému také mizí status „Grey Rogue“, díky kterému na vás hráči nemohli zaútočit. V Dark zóně již také není povoleno používat specifické zbraně specializací. Autoři se snaží přiblížit k zážitku z Temné oblasti v prvním díle a jen čas ukáže, nakolik se jim to podařilo.
Ubisofte, Massive…zamyslete se
Prozatím jsem o hře mluvil poměrně kladně. Řádky, které musím nyní napsat, mne vůbec netěší. Technická stránka hry je katastrofální. Člověk by si řekl, že po debaklu s Ghost Recon: Breakpoint se nad sebou společnost Ubisoft zamyslela. Evidentně se tak nestalo. Hra má tolik bugů, až se mi tomu nechce věřit. Nejedná se pouze o nevýznamné chyby, nýbrž o takové, které vám dokonce znemožní postup v samotném příběhu. Spousta hráčů nemohla při vydání promluvit s NPC postavou, která jim měla zadat další část mise. To je dle mého názoru ze strany vývojářů z Massive a vydavatele Ubisoftu naprostá nehoráznost. Na PlayStationu 4, kde hru hraji, docházelo také hojně k výpadkům zvuků. Pomalé načítání nepřátel, díky čemuž byli neviditelní, ale přesto na mne stříleli, na zážitku také příliš nepřidalo. Několikrát jsem zbytečně zemřel a musel absolvovat nehezky dlouhý loading.
Spousta hráčů nemohla při vydání promluvit s NPC postavou, která jim měla zadat další část mise.
Chápu, že se blíží konec životního cyklu konzole a na PC se tyto chyby tolik neobjevují, ale výsledný produkt takto nemůže vypadat. Navíc když jsem mnoho ze zmíněných bugů zažil již před rokem v základní hře. Toto si ani jedna ze společností za rámeček nedá. Za mne velké, významné mínus. Abych technickou stránku hry pouze nelynčoval, tak musím uznat, že grafický kabátek je velmi líbivý. Svět je plný překvapivých detailů a efekty počasí jsou mnohdy dechberoucí. Nicméně mi stále chybí zasněžený New York, ve kterém se dala atmosféra přímo krájet.
Slibný endgame
Po dosažení maximální úrovně hra nekončí, nýbrž, jak je tomu u tohoto typu titulů běžné, prakticky začíná. Díky novému systému vylepšování atributů, které hráči dostanou za každý level nad maximem, je možné postavě zvyšovat útočnou, obrannou a dovednostní sílu. Systém mi připomíná například paragon levely ze třetího Diabla či artefakt z Destiny 2. Aktuální endgame sestává ze sběru předmětů a sestavení funkčních buildů, což samo o sobě není mnoho. Vše se má ale změnit příští týden, kdy odstartuje první sezóna, podobná těm, které známe z jiných online her. V průběhu každé sezóny se setkáme s tzv. Manhuntem, tedy lovem na předem daného nepřítele, což připomíná samotnou kampaň datadisku.
Autoři přislíbili také návrat globálních událostí a apparel eventů (možnost získat unikátní kosmetické odměny). Novinkou jsou tzv. ligy, ve kterých spolu budou hráči moci soutěžit o umístění v žebříčcích. O tomto obsahu toho zatím příliš nevíme. Sezóny budou trvat přibližně tři měsíce a vždy nabídnou nové odměny v průběhu jejich levelovaní, které obsahuje sto úrovní. Sezóny jsou zdarma pro všechny majitele datadisku Warlords of New York. Dodatečně bude možné zakoupit rozšířený season pass, který nabídne více odměn (první pass je zahrnut v ceně rozšíření). Právě v sezónách vidím velký potenciál a doufám, že endgame the Division 2 pořádně rozproudí.
Nenadchne, naštve, ale baví
Hodnotit The Division 2: Warlords of New York je poněkud oříšek. Jakožto fanouška žánru a herního universa mne hra baví. To ale neznamená, že schvaluji stav, ve kterém se titul nachází. Dnešní doba přeje polotovarům a právě přítomné bugy jej z tohoto rozšíření dělají. V sezónách a událostech vidím i přesto velký potenciál a doufám, že se v Ubisoftu a Massive vzpamatují a situaci napraví. Pokud ne, uříznou si ještě větší kousek už tak velké ostudy.
The Division 2: Warlords of New York můžete zakoupit na Ubi Store, Microsoft Store, PlayStation Store a Epic Store.
Recenze
The Division 2: Warlords of New York
The Division 2: Warlords of New York má potenciál. Zážitek z hraní ale významně sráží technický stav. Pokud vás bavila základní hra a stejně jako já jste v ní utopili stovky hodin, bude vás bavit i rozšíření. Pokud vám jde pouze o příběhovou kampaň, doporučuji vyčkat na slevu. Kdybych nebyl fanouškem, hře bych udělil o bod méně. Pokud ale autoři dostojí svým slibům a sezóny se uchytí, Warlords of New York by mohli dosáhnout na solidní sedmičku.
Líbí se nám
- Slušný příběh
- Návrat do New Yorku
- Inovace herních systémů
- Sezónní potenciál
- Efekty počasí
Vadí nám
- Technický stav hry
- Bugy, bugy, bugy
- Příliš dlouhé načítání na konzolích
- Prozatím malý endgame
Neví někdo kde zpřístupním tu první sezónu? Aktivoval jsem to v obchodě, ale nikde nenašel, je nutné mít něco pro to splněné?
Nynejsi podoba lootu a gear 2.0 bude vyhovovat lidem co hraji tak jednou za tyden.
Pro me je zdejsi novy system hodne nezáživný a nudny, jelikoz zadny build uz nebude vyjimecny, kdyz prakticky jediny rozdil bude v talentu a taky diky prehnane obtiznosti se uz neda hrat skoro solo a vyzývavá a vys jsou nedatelny bez tymu kde jsou minimalne 3 dmg sety… takze nez aby variability zlepsily, ji spis zku*vily….
Ámen! Naprostý souhlas ve všech bodech 😉👍 už sem na to neměl nervy a smazal to 😀
Nemoznost mluvit s npc mela work around, nicmene hned druhy den vysel patch ktery to opravil a dnes vysel dalsi, ktery resi velkou porci chyb, takze klobouk dolu nad rychlosti fixu.
Máte tam chybu, asi: „Člověk by si řekl, že po debaklu s Ghost Recon: Wildlands se nad sebou společnost Ubisoft zamyslela. “ .. mysleli ste Breakpoint či ?
Chápem že to nie je populárny názor ale ja som osobne Breakpoint hral od dňa jeden, pričom so sa na tu hru vôbec netešil, nie je to môj typ hry. Hra ma prekvapila a ohromila a pre mňa hra roku. A to nevravím o RAIDoch a Terminator Evente. Čítal som všetky negatívne recenzie a názory a ani jeden z problémoch som nemal. Hru som si užil tak ako dlhé roky nič pred tým. Pre mňa 9/10 BREAKPOINT. Ubisoft je a bol #1. A špeciálne češi a slováci by si mali vážiť to že firma dáva skoro ku každej hre české titulky a má ako jediná firma v biznise český zákaznicky servis. Každá tak veľka firma ako je Ubisoft na mini slovensko a česko z vysoka sere a nečudujem sa im.
Ubisoft mám rád, baví mě jejich hry a češtiny si vážím, ale Breakpoint je katastrofálně špatná hra, která radši ani neměla nikdy vzniknout.
Díky za upozornění. Opraveno
V recenzi je chybná informace, všechny sezóny year 2 budou zdarma pro majitele WoNY, pouze prémiová verze pasu s extra skiny a random gearem bude za poplatek. První sezóna má premium track free.
Máte pravdu, při psaní jsem myslel právě na onu prémiovou možnost s dalšími odměnami. Díky za upozornění
Není vůbec zač
Gear 2.0 je teda o poznání horší jak to bylo dřív. Talenty osekané, některé oblíbené talenty smazány, modifikace uplně otresné. Rebuild setu what? Elektro je ted crit set. Crit sety jsou ted elektro nebo pistol set To je vtip. Za plus dávám předělání zelených setu, který jsou ted použitelné. – dávám za to že exotiky jsou ted ve hře na lvl 30 uplně k ničemu. V podstatě kdo nemá DLC má na výber jen ject DPS build, Armor tank build nebo skill build. Pokud se bude snažit mixovat, je to spíš ke škodě protože na těžších obtížností kdy ted nepřátelé sežerou doslova vsechnu Vaší munici(ANO 1.3 patch z 1)Si prostě musíte odpustit nějaké talenty. Takže lidi to stejně budou cpát do učinnosti zbraně apd. Protože to vychází jako nejlepší volba na zabití a přežití.. Zkoušel jsem full skill build na miny a drona, popř Stingery či chemlaunchery, solo na vyzývavou/Heroic a taková otrava to byla(na 30 jsou uplně zničené ty buildy). To samé HC CP 4 s plnou partou. Otrava, dřív zabavná activita, která představovala super farmu. Ted úplně o ničem, strávíte tam celý večer nad jedním kontrolákem, a ještě za to dostanete pěknou bídu. O bugách ani nemluvně ten launch byl tak otřesný u takové společnosti že to není ani možné. Npc přeboostované až to nechápu proč tohle někdo schválil. Nesmrtelní Heavy. Neboostovaní psy, drony. Zápalné granáty propalují zdi, takze se ani schovat nejde. Dřív než uklováte ty elity dojde Vám munice a vy se prostě nemůžete přesunout k munici, protože při vykouknutí jste automaticky dead, a sekvenci či celou misi začínáte znova. Podívej te se na reporty jak si hráči na to stěžují. Zatímce NPC Vám dá jednu dvě rány a milion armoru v čudu. Vy ho zobete jak kuličkovou. Nehledě na buglé heal bedny, které healuje i skrze stěny a patra. Boha Ubisofte. Takhle se nedělá obtížnost ve hře. Ze nerfnete gear a boostnete NPC. Podívej te se na patch 1.3 který pomalu zruinoval DV1 a nikdo to nehrál. A ted tohle hodíte pomalu sem. Opravdu smekám.
Pokud bych hodnotil DLC tak story super, lokace super. Ale po technické stránce o poznání horší než to bylo před updatem.
Takže +- průměr u kterého se vyplatí počkat na slevu :). U některýh věcí vidím + a u nekterých velké – .
Samotnému se mi nový systém gearu líbí více. Souhlasím, že omezení talentů relativně škatulkuje tvorbu buildů. Technická stránka je opravdu provar a určitě by chtělo vyvážit životy a poškození nepřátel. Co si naopak pochvaluji, je Dark zóna. Přijde mi mnohem zábavnější. Tedy nebýt těch propadů snímků na konzolích. Příběh mne také bavil
A to sem si paradoxně myslel a těšil, že naopak bude moct člověk víc experimentovat s buildama a budou víc unikátní, no jestli tomu tak opravdu není tak škoda 😀
Ne jen na konzolích na PC mám ze 140 asi 30 fps a dva dny zpátky nefungoval striker takže nejhorší update roku bohužel
Bohužel taky z toho nejsem nadšený (jedu furt bez DLC) … to že po 400 hodinách nebudu mít ani jednu použitelnou věc… nooo dobře okay je to změna, přežil sem to a rozebral sem to, ale ty elitky sou sílá no, dal sem si 185% HS dmg + sniperku a stejnak sem musel vystrilet zasobník
PS: ano exotiky jsou teď úplně k hov*u na 30lvl
Odstranění holster talentů u exotik je chyba…Fun police no :/
Já si počkám až s tím něco udělají, jelikož ten stav je ostudný, tohle trumfne i Kingdom Come na PS4.
Snad autoři eliminují bugy co nejdříve.
O tom pochybuji, tahle hra je měla a mít bude vždycky
Nezbývá než doufat. Hru mám hodně rád, ale čeho je moc, toho je příliš.
„První sezóna je zdarma pro všechny majitele datadisku Warlords of New York, další bude nutné zakoupit.“
Wait…what? Co mi uniklo? ono se bude za ty další sezony platit?! Takže ty jejich „slavný dlc“ co budou vycházet co tři měsíce bude vlastně „jen“ další sezona?
Každopádně jsem to dneska zapl (bez DLC) a jen mazal všechny věci, protože jsou samozřejmě úplně k hov** nyní, ach jo!
Ano, klasický season pass, jako například u Destiny, Fortnite, CoD:MW atd.
No vždyt to není tak dlouho co tvrdili, že season pass nebude a budou jen vydávat DLC po třech měsících za jednorázové platby (10 euro odhaduji). Takže je to teď opět jinak?
Ona ta platba cca 10 eur je právě za sezónní obsah, čili se o tom dá hovořit jako o season passu. Jestli bude možné zakoupit sezóny na celý rok, to bohužel netuším.
V recenzi je chybná informace, všechny sezóny year 2 budou zdarma pro majitele WoNY, pouze prémiová verze pasu s extra skiny a random gearem bude za poplatek. První sezóna má premium track free.
Díky za upozornění Záměr byl jasný, ale podání bylo špatně formulováno. Opraveno.
Division mě hrozně baví, ale tohle rozšíření mě mine. Už v prvním díle jsem měl hroznej memory leak (přepokládám že to je on) a ve dvojce je to úplně to stejný a nepřišel jsem na způsob jak to vyřešit a nejsem jedinej. Škoda
Dneska o těch crashích vývojáři z Massive mluvili na streamu a kromě jiného doporučovali „prozatím vypnout DX12 podporu v nastavení grafiky“
Crashování se mě naštěstí netýká ale skrz ty memory leaky se mi hra po pár minutách začne nehorázně sekat,bez ohledu na grafický nastevení,bez ohledu na cokoliv a je to nehratelný. Když hraju s někým ve skupině,tak to sekání začne ještě rychleji
Mně docela pomohlo vypnout DX12, pak vypnout vsync (se zapnutym hra vytěžuje všechny jádra procesoru na 100%) a místo toho zapnout omezení FPS na 60 a vše běží ok.
Díky za tip,určitě zkusím ale zkusil jsem už tolik různých kombinací toho nastavení,že už tomu moc nevěřím
Mně to crashuje i na konzoli…ale pořád lepší, než když mně Anthem kompletně vypnul PlayStation
To proč byl ale ten New York oblíbenej byla hlavně ta atmosféra díky sněhu a vánoční výzdobě a ten už tam není tak že se radši měli zaměřit na jinou lokaci.
Souhlasím, všichni jsme se shodli že New York beze sněhu už není to samé…
…ale stejně bylo super vidět třeba tu zeď do původní Dark Zóny v té parádní nové grafice, slyšet nový remix té klasické hudby a tak. Mělo to prostě svoje momenty.
Souhlasím, že atmosféra v prvním díle byla lepší. Někde jsem zaslechl, že by se časem sníh měl vrátit. Jsou to ale nepotvrzené dohady.
Vánoční výzdoba zůstala