Přestože je na Horizon Zero Dawn poznat její „stáří“ a řada vlastností tak odpovídá stavu open world titulů v roce 2017, je na hře dodnes patrný také špičkový tým tvůrců a obrovský rozpočet, díky čemuž lze nad ní a některými jejím vlastnostmi žasnout i v roce 2020. Vedle nápaditého a unikátního designu monster do značné míry stojí i na velmi sofistikovaném hardcore sci-fi příběhu, který za tu dobu nijak nezestárnul a stále patří k tomu nejlepšímu v žánru. Ať už HZD projedete „zrychleně“, tedy pouze hlavní příběhové mise na nižší obtížnost, nebo se do hraní ponoříte naplno, s hledáním všech vedlejších věcí v jejím obrovském světě a obtížností vyšroubovanou do „taktického pekla“, rozhodně se máte na co těšit.
- Platforma: PC (recenzovaná verze), PS4
- Datum vydání: 7. 8. 2020
- Výrobce: Guerrilla (Holandsko)
- Žánr: Open World RPG
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 100 GB
- Herní doba: 30 – 80 hodin
- Přístupnost: 16+
- Prodejní verze: digitální
- Cena: 1.300,- Kč / 50 EUR (Steam)
Odhalte minulost
Přestože jsem hru několikrát dohrál již roce 2017, i při tom letošním opakovaném hraní mě znovu ze všeho nejvíc bavil její příběh. Ačkoliv jsem už věděl, kam míří a co se stane, jednotlivé zvraty jsou natolik brilantní a tak kvalitně filmařsky i herecky podané, že mne znovu dostaly do kolen a naprosto přikovaly k monitoru. Velkou zásluhu na tom má představitelka hlavní role, Ashley Burch, kterou můžete znát z celé řady her (nebo z vynikající série komediálních herních sketchů „Hey Ash, Whatcha Playin‘?“). Těžko uvěřit, že představitelka Tiny Tiny z Borderlands má tak širokou hereckou paletu a zvládla zahrát Aloy se vším tím charisma, soucitem i nezlomnou vírou v lepší svět. Málokterá herní postava je tak sympatická.
Bohužel, příběhu nějakou chvíli trvá, než odhalí, do jakého žánru vlastně patří. Na začátku hry jste poměrně rychle uvedeni do světa 1000 let po pádu lidské civilizace, kterým se prohání celý „ekosystém“ robotických dinosaurů. Hra první hodiny působí dojmem, že tento očividný paradox nebude řešit a soustředí se prostě na primitivní kulturu a zvyky všemožných lidských kmenů, které žijí v souladu s přírodou, zcela bez pokročilých technologií. První hodiny tak mohou na někoho působit třeba jako Far Cry: Primal. Proto taky někteří na hru nadávají, že jde o klišé příběh „vyděděnce“ z kmene, který si musí vydobýt svoje místo na slunci. Kdyby tomu tak opravdu bylo, přiznám se, že by mne hra asi také po pár hodinách přestala bavit.
Nejlepší příběh války lidí se stroji od prvních dvou filmových Terminátorů.
Naštěstí hra „klame tělem“ a po pár hodinách naplno ukáže své hardcore sci-fi zuby: tajemná minulost hlavní hrdinky (kvůli které je odstrčená vlastním kmenem), stejně jako přítomnost robotických dinosaurů, zdemolované ruiny 1000 let staré lidské civilizace a všechny ostatní elementy tohoto fascinujícího světa zapadají jako díly sofistikované skládačky do sebe a než se nadějete, sestupujete do útrob starých vojenských bunkrů, abyste zjistili, co přesně ke zkáze lidské civilizace vedlo a jak konkrétně to souvisí s vámi. Zde se zároveň ukáže epičnost celé hry, protože tam, kde by každá podobná hra končila jedním velkým odhalením, zde pouze přeřadí na novou úroveň a pokračuje dál. Díky tomu na vás čeká několik obrovských zvratů a „falešných konců“. Pokaždé, když si budete myslet, že už víte co se stalo a proč, příběh vás zaskočí novým odhalením, stavějícím vše do nového světla a nastolujícím zcela nové otázky. Čím dál se dostanete, tím těžší bude přestat hrát a tím více budete obdivovat spisovatelské umění, které hře dodal kromě jiného třeba hlavní scénárista hry Fallout: New Vegas, John Gonzalez. Opravdu nevím, jak lépe ještě naznačit mimořádné kvality příběhu Horizon Zero Dawn. Dodám snad už jen tolik, že jde dle mého o nejlepší příběh války lidí se stroji od prvních dvou filmových Terminátorů.
Nastudujte dinosaury
Co je lepšího, než dinosauři? No přece kybernetičtí dinosauři! Dinosauři jsou prostě skvělé téma pro filmy i hry a vlastně tak docela nechápu, že děl s touto tématikou je tak málo (mezi filmy se mi na první pokus vybaví jen Jurský park a mezi hrami Turok). Horizon Zero Dawn je přitom hrou dostatečně drahou a výpravnou na to, aby vám zprostředkovala blízká setkání s těmito „monstry“ způsobem, za který by se ani filmový Jurský park nemusel stydět – když během úvodu hry vrcholí nádherná filmová hudba a před kameru poprvé se zaduněním došlápne obří dinosauří noha, autoři otevřeně přiznávají inspiraci slavnou scénou prvního setkání s dinosaury v prvním Spielbergově filmu. Když vás začnou lovit Watcheři (místní raptoři), je to podle nastavené obtížnosti pořádný adrenalin. Když se nad vámi vztyčí Thunderjaw (místní Tyranosaurus), je těžké necítit stejnou míru ohromení jako děsu.
Monstra v HZD jsou náležitě pestrá sebranka, ne náhodou si postupně vyplňujete v herním menu encyklopedii s jejich seznamem a informacemi o nich. Kromě toho ale také skvěle vypadají, což souvisí nejen s jejich vzhledem, ale také s tím, jak se hýbou nebo jaké vydávají zvuky. Kromě jiného mají na sobě tyto komplexní „biomechanické“ stroje celou řadu pohyblivých součástek, které je radost pozorovat v pohybu – a ještě větší radost může být jejich postupná likvidace. Obzvláště u větších monster se totiž budete muset naučit, co klíčové součástky nebo zbraně na jejich tělech představují a útočit na ně v odpovídajícím pořadí nebo odpovídající municí. Když k tomu přidáte pestrý arzenál pastí a možnost monstrum dynamicky přivázat „kotvou“ k zemi, stává se z bojů s nimi opravdu parádní podívaná i promyšlené akční puzzle.
„Biomechanické“ stroje mají na sobě celou řadu pohyblivých součástek.
Výsledkem propracovanosti a pestrosti monster i vašeho arzenálu je pohlcující zážitek z lovu a boje, který by hře mohly závidět i herní série, zaměřené jen na „lov“ (např. Monster Hunter). I tady jsou třeba monstra schopná bojovat mezi sebou, což můžete zpovzdálí sledovat – pokud tedy zrovna nenapadla všeho oře. Samotná Aloy je také během bojů velmi agilní a kromě jiného můžete třeba střílet z luku při jízdě na „koni“, sklouznout se dinosaurovi pod nohama a zaútočit zezadu, než se otočí, nechybí ani nástražné pasti nebo „instakill backstaby“. Vypjaté boje proti největším monstrům působí jako když se snažíte postupně rozstřílet kráčející budovu, ze které přitom odpadávají jednotlivé součásti a omezují tak její arzenál. Samozřejmě herní zážitek zde hodně závisí na zvolené obtížnosti – na tu nejnižší bude všechno tak nějak „padat samo“, ale na tu nejvyšší se budete prát o každou ránu a muset zapojit všechny vaše pasti, druhy munice a zákeřnosti. Trochu mi to připomnělo rozdíl mezi obtížnostmi ve hře Zaklínač 3, kde jste na tu vyšší také museli mnohem víc řešit vaše lektvary.
Otevřený svět s několika biomy
Pamatujete, jak jsem v odstavci o příběhu zmínil několik falešných konců? Svět, do kterého je hra zasazená, vás opakovaně překvapí po každém z nich. Je těžké nesdílet pocity s hlavní hrdinkou příběhu, která poprvé opustila svoje rodné údolí hluboko v lesích a postupně objevuje úplně nové země, od velkých kamenných měst až po rozlehlé písečné pouště nebo gigantické ruiny naší civilizace. Každý biom sebou přitom nese nějaké ty nové dinosaury nebo lidské nepřátele, takže se neustále máte co učit a čemu se přizpůsobovat.
Zatímco dinosauři neztratili nic ze své propracovanosti a působivosti, stejně jako Aloy a některé klíčové postavy, na herním prostředí je místy cítit zub času. Přeci jen hry v tomto směru během posledních let udělaly obrovský pokrok. Jistá šablonovitost a jednoduchost prostředí se nejvíce projevuje v určitou denní dobu nebo během určitého počasí (např. pravé poledne za mlhy nebo deště vypadá… nudně a šedivě). Ve své době ale byla HZD naprosto revoluční kromě jiného díky unikátnímu způsobu vykreslování krajiny (renderuje se v reálném čase jen tam, kam se díváte kamerou – za vašimi zády se okamžitě maže), což jí umožnilo na svou dobu naprosto nevídanou míru detailů (pověstné jsou věci jako mravenci, lezoucí po kůře stromu). A díky tomu po grafické stránce slušně obstojí i v dnešní době – obzvláště při západu/východu slunce nebo za jasné noci. Samozřejmě to ale není stejný kalibr, jako loňská Death Stranding na vylepšené verzi tohoto engine, kterou jsme na PC mohli hrát i s DLSS 2.0 (tato podpora zde chybí).
Od velkých kamenných měst až po rozlehlé písečné pouště.
Jiná kapitola jsou ale aktivity v tomto otevřeném světě. Z těch je přeci jen ten rok 2017 cítit trochu víc, než je v dnešní době příjemné. Ať už jde o potřebu neustále všechno lootovat (včetně roztroušených loot boxů s náhodným obsahem) nebo o způsob, jakým je z některých aktivit cítit určitá šablonovitost, nebo potřebu levelovat vaši postavu pro určité mise či regiony. Vedlejší mise ale nejsou všechny špatné, jejich příběh/zadání jsou často zajímavé a pomáhají budovat svět i osobnost vaší hrdinky (ve hře jsou dialogové volby, které jsou zábavně pestré, ale nijak zásadně nemění jinak lineární příběh). Nicméně hodně často jejich zadání probíhá se statickými kamerami na detail obličeje postavy, se kterou si tvůrci nedali tolik práce, jako s těmi hlavními. Pokud vám ale svět HZD učaruje, rozhodně si umím představit, že budete chtít najít každý střípek jeho obsahu a vedlejší mise si také užijete.
Jak to na PC běží?
Moje zkušenosti s hrou jsou ovlivněné tím, že nemám 4K monitor a 60 fps mi zatím „stačí“. Nejspíš i proto jsem během hry neměl vůbec žádné problémy, ačkoliv jsem nastavil všechna grafická nastavení úplně na doraz. Větráky v počítači (nedokáži říct, zda na procesoru nebo grafické kartě) se sice chvilkami ozývaly poněkud hlučněji, než jsem zvyklý, ale jinak hra bleskově nahrávala data z SSD disku a při rozlišení 2715 x 1527 jsem měl pocitově stabilní framerate okolo 60 fps (benchmark mi spočítal 56), ať už jsem byl v krajině, v zalidněném městě nebo v podzemí. Nezaznamenal jsem ani žádné jiné technické problémy, jako by byly třeba nějaké glitche nebo dokonce crashe. Jen při prvním spuštění trvá pár minut, než si hra náležitě osahá váš HW, aby se co nejlépe nastavila pro ty, kdo těmto věcem zas tak moc nerozumí (zkušenější mají v menu benchmark tool a podrobné nastavení grafiky i ovládání).
Když nad tím tak přemýšlím, vlastně mi přišlo docela „roztomilé“, s jakou zdánlivou lehkostí moje rok staré PC (i7-9700F, 16GB DDR4, RTX 2070 Super) tuhle tři roky starou konverzi z PS4 „sluplo“. Nezapomínejte ale prosím, že technické kvality grafiky jsou málokdy tak důležité, jako ty estetické. A Horizon je každopádně velmi krásná hra po té výtvarné stránce. Pokud jde o podrobnější technickou analýzu, nepochybuji, že nám experti z Digital Foundry nadělí tradičně nejlepší rozbor na internetu. Jako u většiny her z pohledu třetí osoby, kde je pohyb postavy klíčový během boje, si moc neumím představit hraní na klávesnici a myši – berte to jako doporučení hrát s ovladačem.

Recenze
Horizon: Zero Dawn
Velkolepá hra s mimořádnou výpravou, jejíž rozmáchlý příběh po pár hodinách drasticky změní žánr a následně vás provede jedním z nejchytřeji vystavěných světů v herní historii. Zub času občas vykoukne z grafiky i designu hry, ale pořád jde o nejzábavnější bitvy s dinosaury ve hrách, které obohacují jeden z nejpromyšlenějších hardcore sci-fi příběhů. Jsem velmi rád, že se tenhle kousek dostal i za hranice své původní platformy.
Líbí se nám
- Vynikající hardcore sci-fi příběh
- Charismatická hlavní hrdinka
- Zábavné a pestré boje s dinosaury
- Velký rozmach hry i příběhu
- Nádherná "filmová" hudba
- Schopnost opakovaně překvapovat
- Vše do sebe skvěle zapadá
- Bohaté nastavení hry (grafika, ovládání)
- Datadisk je součástí balení
Vadí nám
- Místy šablonovitý open world a aktivity
- Místy technicky zastaralá grafika
- Poněkud "pomalejší" úvod hry
Souhlasím z recenzí je to dobrá hra ale ,/znovuhratelnost / poravdě nemám chuť ji znova hrát neni žádná motivace, pokud ste dosáhli max levlu po prvním dohrání nebudete mít co vylepšovat ,můžete jen získat zbraně z jednim slotem na modifikace na víc toť vše.Otevřený svět je sice krásny ale nic víc vám nenabidne.Nemám důvod ho znovu celý prozkoumávat protože tam nic neni,žádne specialní zbraně nebo modifikace nic.Všechny tyto věci získáte plněním hlavních nebo vedlejších misí.Jeto hra o zabíjení moster.
Právě byla uvolněna slovenština do PC verze pro všechny:
http://www.lokalizacie.sk/preklady/76-horizon-zero-dawn/
Mně ta hra jede skvěle. Fakt dobrá hra, ale největší mínus vidím v tom, že musím hrát za nějakou holku. A pak ve hře jsou z 99% ty nejošklivější postavy (lidské), co jsem kdy ve hře viděl. Je to zplácaný multisvět
(aby se každý nažral), příšerný trend. Naštěstí jsou tam ty běhající stroje, na ně je radost se koukat. Prostě mi tam chybí možnost si nastavit typ lidí, které bych rád viděl a potkával.
nevim teda co hral autor za hru, ale je to zabugovany vic nez fallout 76. nefunguje deformace snehu v dlc, animace jsou locknuty na 30fps takze nefungujou vlasy a obleceni a vetsine lidi to pada. spousta to ani nespusti
pockam na slovencinu a pak koupim..
S recenzí souhlasím,ale s výsledným číslem bych počkal až po patchi ke zlepšení optimalizace.
To je dobrý extrém, hodnotit hru až ji doladí, to potom může vše vycházét s nálepkou early accessu.
Bohužel každý má PC s jinou konfigurací a proto je téměř nemožné hru optimalizovat pro všechny hned.Ale samozdřejmě jsou jedinci kteří jsou dokonalý a to stejné požadují i od ostatních.
Až na to, že tohle je jasně následkem toho, že to Sony outsorcovalo nějaké malé singapurské firmě (Virtuous), co nemá zrovna přesvědčivé portfolio. Death Stranding (stejný engine) dostalo na starosti 505 Games – obešlo se bez větších problémů a je dobře optimalizované. Je samozřejmě nemožné vydat hru bez jediné chyby, ale HZD je prostě zanedbaný port. Když tohle hráči přijmou s tím, že to vývojáři opraví později, tak poškozují jen sami sebe. Ukazejš ostatním vydavatelům, že můžou v klidu vydávat nedodělané hry a peníze za ně stejně dostanou, tak proč neušetřit na QA.
Na STEAM Diskuzích čtu jak je hra „příšerně“ optimalizovaná jak na 4k tak na FHD… a tech. specifikace jak minimálních tak doporučených požadavků jsou blbost… je to pravda nebo je to jen H4T3 od všelijakých blbců?
Na tři roky starou hru, z testů co jsem viděl a z toho co jsem tady slyšel o grafice, mi to přijde ne moc dobře optimalizované, ale uvidím v pátek nebo až vyjdou další testy.
https://www.pcgameshardware.de/Horizon-Zero-Dawn-Spiel-55719/Tests/Horizon-Zero-Dawn-PC-Test-Review-Benchmarks-1355296/2/
https://www.game-debate.com/news/29319/horizon-zero-dawn-pc-performance-report-graphics-card-benchmarks
Velká škoda, že to nemá to DLSS 2.0.
Díky za super odkazy, jako vždy máš zmapované nejlepší zdroje
Beru si je za vzor, ale popravdě to vypadá, že to testování vyžadovalo přístup k docela pestré sbírce HW apod.
Škoda, že DF pozdrželi svoji analýzu, zřejmě také čekají na ten patch.
Měl by vyjít patch, který opraví nějaké bugy a vylepší optimalizaci. Nejlepší je vždy čekat na testy finální verze, případně na výkon po prvních pár opravách.
Do hry určitě pudu, ale do gamepadu se mi opravdu nechce. To bych tím lukem trefil velký prd.
Já naopak uvažuju, že bych to s tím gamepadem odehrál, když už mám v té hře praxi z PS4.
No, je fakt, že bych potřeboval potrénovat do budoucna, až pořídím PS5. Když jsem u kamaráda hrál Uncharted, tak to míření byla taková hrůza, že bych netrefil ani vrata od stodoly.
Právě Uncharted míření mi přišlo strašně v pohodě.
Tak byla to moje první hra ze třetí osoby, kterou jsem hrál na gamepadu. Roky předtím jsem znal jen míření myší.
Zvykneš si rychle a nakonec budeš mít pocit, že je to lepší než na myši.
Na PSku jsem to nedohrál právě z důvodu, že jsem na ovladači úplně levej a bez asistence jako v RDR kdy každá střela je headshot to prostě nedávám
To znám. Jediný k čemu mám gamepad jsou souls hry a bojovky, jinak ostatní K+M.
ja hru prosel vicemene na melee protoze mi to prislo rychlejsi nez odstrelovani lukem, problem byli ptaci kteri se na muj vkus/aiming pohybovali moc rychle
Nic ve zlém, ale ta recenze je prakticky o ničem. Kdyby v titulku nebylo že je to PC verze a pak mizerná tomu věnovaná kapitola, tak ani nevím, že to je verze z počítače…. K čemu je zhodnocení o čem je hra, když to už tady bylo před 3 lety? Hru měl hrát někdo kdo měl dobře projetou PS verzi aby mohl objektivně zhodnotit jak si tato verze stojí. Za mě
Specifikace počítače použitého pro recenzi byly doplněny do článku.
„někdo kdo měl dobře projetou PS verzi“ – dohrál jsem ji několikrát.
Verze na PC je samozřejmě hezčí a plynulejší, což v článku zmiňuji, ale také je na grafice samotné již místy cítit zub času, což v článku píši také.
Protože to je v článku skryté jako odkaz na czc, tak to vypíšu sem.
Sestava:
Děkuji za vypíchnutí klíčových komponent, přidal jsem je i do textu recenze.
(mým cílem rozhodně nebylo je „skrýt“, naopak, chtěl jsem nabídnout zvýrazněný přímý odkaz na podrobný popis té sestavy)
no jo Martinovi recenze od doby TLOU2 stojí za …………….tečky
Já třeba beru jako velkou inspiraci Skill Upa, ale i on mě už několikrát velmi zklamal.
Holt různí lidé mají různý vkus, někdy se shodnou… a jindy ne.
Nejlepsi hra co jsem kdy hral !!!
Mě jako technofila mrzí to DLSS 2.0, mám RTX2070 a 1440 144Hz monitor a rád bych si to užil na plnou palbu, počkám, jestli to tam přidají, nebo počkám na slevu, za mě za 3 roky starou hru by bylo ideální 30€ max. Ale určitě si to jednou rád zahraju
Škoda toho DLSS 2.0, nechápu proč ho i sem nedali.
Jako PC hráče, kterého zajímají především technické informace o hře, jsem se z této recenze moc infa nedověděl. O obsahu, příběhu a hratelnosti vypráví už i ta starší, původní recenze, takže kdyby mě zajímalo to, přečetl bych si ji, ale kvůli toho tady nejsem.
Na jaké PC sestavě byla hra hrána? Je fajn vědět, že jde o Grunex, ale který? Vnitřnosti mě zajímají
Co rozlišení? Vím akorát, že to není 4K.
Ale hádám, že na takové informace bude asi nejlepší si počkat od nějakých odbornějších zdrojů, kteří rovnou nadělí i grafy.
už jsou první vlašťovky – https://www.youtube.com/watch?v=BFLcTCO50Lw – porovnání detailů na noťasový RTX2060
taky jsem se „těšil“ na DLSS 2.0, přecijenom Death Stranding s tím vypadá skvěle a mít stabilních 150FPS+ na 1440 rozlišení je pro mě pohlazení po duši
Yup, rozhodně se nebojím, že by zrovna u téhle hry nezaplavily internet detailní rozbory od vyloženě technicky/HW zaměřených zdrojů.
Specifikace PC použitého pro recenzi byly doplněny do článku.
Je fascinující, jak PC hráči koukají u hry mnohem více na tyto věci, než na hru samotnou.
Děkuji.
Tak pokud hru rozjedu, jak ji rozjedu, je pro mě přednější, než vědět, jak co ve hře funguje a o čem hra je. K čemu by mi taky takové informace byly, když bych měl problémy se samotným rozběhnutím hry.
Pokud jde o můj oblíbený žánr/mix žánrů, tak mi stačí vědět jestli to rozjedu a zbytek už se dovím při hraní.
A v jakém rozlišení byla tedy hra hrána?
To je super, ze se na konzolich takoveto kraviny resit nemusi. Tam proste clovek stiskne jedno tlacitko a hraje, beze strachu. Stale mi to PC hrani pripomina doby, kdy clovek trnul, ktera z disket bude pokazena.
Pro někoho kraviny a někoho to baví. Já si radši zase pohraju s nastavením, než si vybírat mezi 2 mody výkonem a grafikou a pak to stejně jede jak v roce 2013
lol kkt si .,..
Tak nenazval bych to kravinama. Mít svobodu volby z mnoha možností a upravit si zážitek přesně jak chci já mi přijde daleko lepší, než „hezky/plynule“, nebo co ti povolí páni z Xboxu nebo PlayStationu.
Ale asi jde o pohodlí a o „chtíč“ přemýšlet nad co nejméně věcmi. Mě tyto věci nevadí a vítám je, člověk se i něco naučí.
Trochu OT, ale shodou okolností jsem něco podobného četl v The World of Cyberpunk, který mi dnes dorazil.
Bezestrachu? Tam jde spíš o to, že nemáš možnost jakkoliv to ovlivnit. FPS dropy pod 30FPS maskované motion blurem jsou hnusný a hru, která může být dobrá jak chce, to prostě sráží. Proto hrajeme na PC, kde (sice za mnohem víc peněz) se tohohle bát nemusíme a MB a podobný kraviny jsou první věci, co se vypínají
Hrál jsem v rozlišení 2715 x 1527.
Spustil jsem i ten benchmark a ukazoval průměrné fps 56.
s 2070 Super? Tak to nezní tak špatně. Na tři roky starou hru by to mělo být sice lepší, ale co zmůžeme. Díky za dodané info.
Recenze se zaměřením na hru je v pohodě, určitě jsou lidi, které zajímá víc než jen ten výkon. Jen chybí ta propracovanější technická stránka, když se jedná o PC.
Testovaný hardware, rozlišení, FPS, co dropy FPS, třeba i foto z menu nastavení grafiky hry.
Asi člověká taky zajímá jak to jede , takže technická stránka je důležitá . Jako konzolista to asi nechápeš , ale když testuješ hru kterou známe 3 roky tak nás logicky zajímá jak to běží . A ten odkaz co si sem dal je k ničemu když tam je několik dalších počítačů a ne ty specifikace co máte přesně v redakci . Uričtě nás nezajímá jen HW ale u týdle hry když tu je 3 roky je nám recenze příběhu k ničemu
Tak příště trochu přemýšlej .
Schválně jsem si teď prošel recenze ze světa, abych se podíval, zda opravdu všichni píší jen HW statistiky, nebo se snaží hru zároveň představit novým hráčům a okomentovat, do jaké míry některé její aspekty za ty tři roky zestárly a jak působí v roce 2020.
Výsledkem je moje utvrzení, že řešit to celkově jako recenzi hry je na místě, nicméně určitě mohu příště ještě podrobněji rozepsat technické detaily – nebo můžeme samostatně věnovat článek jen tomuto tématu, navíc k recenzi.
P.S. Specifikace mého PC byly doplněny do článku.
Na PSku jsem to nedohral (nevim uz poradne ani proc), ale „trpim“ takovym postizenim.. ze neco hraju, bavi me to.. pak jsem okolnostma donucen dat par dnu / tydnu pauzu (dovolena, prace atp.) a pak uz se k tomu nevratim. To presne se stalo (u me uz nekolikrat). Kazdopadne dam tomu ted dalsi sanci na PC a uvidime.. hra je to paradni, pamatuju si, ze jsem z toho byl docela unesenej.
stejnym postizenim trpim i ja.. obcas si rikam proc teda vubec hraju, kdyz pomalu nic nedohraju .. ale presto me nektery ty hry bavi dost
Mam jedinečnou příležistost ostestovat jestli mě nebaví PS4 exklůuiv hry, nebo mě jenom nebaví hrát na PS4…
Akorát jsem dohrál DLC na ps4 ta hra je prostě super jako scifi žánr jenom ty vedlejší úkoly jsou nudné docela oproti jiným hrám ale to je problém všech open world her