ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Hogwarts Legacy odhaluje systémové požadavky

    Nejvýdělečnější hry na Steamu z 5. týdne

    Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

    Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

    Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

    Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

    Vyzkoušejte si demo survivalu I Am Future

    Vyzkoušejte si demo survivalu I Am Future

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Hogwarts Legacy odhaluje systémové požadavky

    Nejvýdělečnější hry na Steamu z 5. týdne

    Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

    Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

    Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

    Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

    Vyzkoušejte si demo survivalu I Am Future

    Vyzkoušejte si demo survivalu I Am Future

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Recenze Mortal Shell

Jak se povedla očekávaná soulsovka?

Ondřej Partl autor: Ondřej Partl
17. 8. 2020
v sekci PC, PlayStation 4, Recenze, X1
5
Recenze Mortal Shell
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Souls-like her je od dob vydání prvního Dark Souls (ano, já vím, že Demon’s Souls bylo první, avšak tento titul si užili především videoherní gurmáni a do mainstreamu tato série pronikla až v roce 2011) opravdu dostatek, kdy se tímto subžánrem snaží kromě japonského původce prosadit i německá firma Deck13, která nám přinesla Lords of the Fallen či oba díly The Surge. S touto formulí následně začalo laškovat i mladé studio Cold Symmetry, založené v roce 2017 veterány z Coalition (Gears of War). Ti se rozhodli vytvořit jejich vlastní titul, jenž bude poctou tomuto subžánru, avšak přinese s sebou i některé zajímavé novinky a nápady, dříve v podobných hrách neviděné. Tento jejich kousek se jmenoval Dungeonhaven.

  • Platforma: PC (recenzovaná verze), PlayStation 4 a Xbox One
  • Datum vydání: 18. srpna
  • Výrobce: Cold Symmetry
  • Žánr: Souls-like RPG
  • Česká lokalizace: Ne
  • Multiplayer: Ne
  • Dat ke stažení: 11,18GB
  • Herní doba: 14 hodin (první průchod)
  • Přístupnost: 16+
  • Prodejní verze: Digitální (18. srpna) i fyzická (2.října)
  • Cena: 899,- Kč (Xzone)

Práce na něm odsýpaly poměrně dobře, kdy se původně dvěma vývojářům rozrůstal projekt pod rukama, takže byli donuceni svůj tým krapet rozšířit (aktuálně se jedná o nějakých 15 lidí), přičemž došlo i na podepsání vydavatelské smlouvy s firmou Playstack. Společně se získáním vydavatele taktéž došlo na přejmenování hry na Mortal Shell, a ta právě vychází. Zaslouží si ovšem tento již několikátý pokus o napodobení kouzla Souls série vaši pozornost? To se dozvíte v několika následujících odstavcích.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 1 3
Recenze Mortal Shell 2 2
Recenze Mortal Shell 3 3
Recenze Mortal Shell 7 2
Recenze Mortal Shell 5 2
Recenze Mortal Shell 8 2
Recenze Mortal Shell 33

Žlázy pro Temného otce

Mortal Shell začíná pro fanoušky žánru už poměrně familiárně. Probouzíte se v prazvláštním světě, který se zdá být kompletně prázdný a celá jeho zem je pokryta vodou. Tato úvodní lokace slouží jako výukové prostředí, kde je vám vysvětleno základní ovládání a mechaniky hry, abyste věděli, jakým tlačítkem útočíte a jakým uskakujete. Netrvá dlouho a narazíte na první souboj, který vám hned takto zkraje dá ochutnat nekompromisnost místního světa. Po tuhém boji (ať už je jeho výsledek jakýkoliv) jste přeneseni do zpustošeného lesa. O několik momentů a nějakého toho bloudění déle narazíte na rozbořené stavení (sloužící jako vaše svatyně, do které se budete neustále vracet), kde taktéž začnete postupně rozkrývat své poslání, kdy vás tajemný Dark Father vyzve k tomu, abyste našli žlázy nebezpečných následovníků a ty přinesli zpět jemu. Vypadá to, že nemáte na výběr, a tak se vydáte do průzkumu této nehostinné krajiny, ve které číhá smrt za každým rohem. A kdo ví, třeba se díky tomu z tohoto místa dostanete.

…úvodní lokace slouží jako výukové prostředí, kde je vám vysvětleno základní ovládání a mechaniky hry…

Příběhová kostra je tedy velice povědomá a nijak zvlášť nevybočuje z toho, co můžeme znát z podobných her, kdy se příliš neliší ani vyprávění, které je uskutečňováno skrze různé rozhovory s místními NPC (případně různé popisky), přičemž zde nejsou žádné explicitní příběhové filmečky a vše je zahaleno příjemně tajemnou atmosférou, která dá vzpomenout i na samotné Dark Souls. Ostatně na ty budete ze začátku vzpomínat velice často, jelikož z několika prvních momentů se nezbavíte dojmu, že se jedná o čistokrevnou kopii, kde podobnosti nekončí jen u inspirace v příběhu a soubojovém systému, ale i u podoby popisků jednotlivých předmětů. To se však naštěstí velice brzy začne měnit (a to nejen odbouráním online prvků).

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 10 1
Recenze Mortal Shell 9 2
Recenze Mortal Shell 11
Recenze Mortal Shell 12
Recenze Mortal Shell 13
Recenze Mortal Shell 14
Recenze Mortal Shell 61

Šaty dělaj člověka

Nejvýraznější rozdílnost spočívá v systému tzv. schránek, které jsou pozůstatky zatracených válečníků, jejichž cesty skončili nepřívětivým koncem. Jejich úmrtí je však pro vás darem, kdy můžete tyto jejich schránky využít, které zde fungují jako speciální brnění. Těch v celé hře naleznete celkově čtyři, kdy každá z nich se může i nadále vylepšovat u sestry Genessy (ve hře sloužící jako taková oživlá verze ohýnků z Dark Souls) za místní měnu v podobě dehtu a záblesků (první mizí po smrti, zatímco to druhé ne). Tímto vylepšováním následně odemykáte nové schopnosti, které vám dají více šancí na přežití. Každá z těchto „skořápek“ pak oplývá i vlastními statistikami, kdy jedna z vás udělá rychlého, ale křehkého bojovníka, zatímco díky další se stanete pomalým, ale silným obrněncem, čímž je vyhověno všem možným herním stylům. Ale pokud máte rádi velké výzvy, tak se můžete rozhodnout projít celou hru bez jejich používání (za což je i trofej).

Nejvýraznější rozdílnost spočívá v systému tzv. schránek, které jsou pozůstatky zatracených válečníků, jejichž cesty skončili nepřívětivým koncem.

Koncept skořápek je tedy rozhodně svěží a zajímavou obměnou, avšak se s ním pojí i jeden problém. Díky tomu, že zde chybí levely pro samotnou postavu a veškeré její vylepšování spočívá právě v kupování nových schopností pro obleky (čímž odtajňujete i historii onoho bojovníka, kterému tato schránka patřila), tak jsem se zhruba za polovinou hry ocitl v situaci, kdy mi bylo jedno, že jsem ztratil velké množství místní herní měny, jelikož jsem svůj oblíbený oblek měl již kompletně vylepšený, takže jsem jednoduše neměl příliš moc za co utrácet a jednotlivá úmrtí ztratila svou váhu, s čímž se ztratil i pocit progrese. Pokud nicméně rádi experimentuje s různými herními styly, a tedy si budete chtít vylepšit všechny čtyři typy, tak se pro vás tento problém pravděpodobně odbourá.

Za skvělou mechaniku ovšem považuji zdejší systém používání nalezených předmětů. U většiny z nich totiž před prvním použitím nevíte, jaké jsou jejich účinky. Ty se v popisu objeví až poté, co je vyzkoušíte. Každým použitím se pak zvyšuje i vaše znalost dané věci, přičemž po určitém počtu užití se zvýší jejich efektivita, případně se odhalí další část popisu. Skvělý způsob, jak podpořit chuť k experimentování.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 16
Recenze Mortal Shell 24
Recenze Mortal Shell 23
Recenze Mortal Shell 21
Recenze Mortal Shell 18
Recenze Mortal Shell 27
Recenze Mortal Shell 60

Udeř, uskoč, umři, opakuj

Některých zajímavostí se posléze dočkal i samotný soubojový systém. Ano, jeho kostra je velice podobná tomu, co velmi důvěrně známe, kdy je třeba ke střetům přistupovat s rozvahou a pečlivě časovat vaše úhyby, úskoky či odrazy (poslední jmenované jsem zde vůbec nepoužíval, jelikož jsem si na správné časování nemohl zvyknout), přičemž práce se zbraní je velice intuitivní a plynulá, kdy není problém vytvořit různá efektivní řetězení, u nichž si kolikrát budete připadat vyloženě „frajersky“. Nicméně aby to nebylo jen to staré pořád dokola (ačkoliv velice dobře zpracované), tak se vývojáři rozhodli do vínku přidat i tři další, poměrně zajímavé mechaniky.

…je třeba ke střetům přistupovat s rozvahou a pečlivě časovat vaše úhyby, úskoky či odrazy, přičemž práce se zbraní je velice intuitivní a plynulá, kdy není problém vytvořit různá efektivní řetězení…

První z nich je možnost zkamenění vaší postavy (při držení dané klávesy/tlačítka – avšak hra na klávesnici byla podobně jako většina konkurence pro mě skoro nehratelná), díky kterému jste na několik okamžiků imunní vůči veškerému poškození. Zpočátku vám dost možná tato schopnost bude připadat poměrně neintuitivní, avšak časem zcela bezpečně přejde do krve, a vy s ní budete tvořit roztodivné kreace, za které by se nestyděl ani žádný bojovník z filmu Highlander. Jen by tedy mohl být ukazatel nabití této schopnosti o něco málo výraznější.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 28
Recenze Mortal Shell 29
Recenze Mortal Shell 31
Recenze Mortal Shell 30
Recenze Mortal Shell 32
Recenze Mortal Shell 34
Recenze Mortal Shell 59

Každý má nárok na druhou šanci

Další ze speciálních mechanik je fakt, že po první smrti vaše snažení nekončí. Jakmile v rámci jednoho života totiž vaše zdraví klesne na nulovou hodnotu, tak jste pouze vykopnuti z vašeho aktuálního brnění, přičemž dostanete šanci se do něj opět vrátit. Když se vám to podaří, tak můžete i nadále pokračovat v boji, jako by se nechumelilo. Druhé klesnutí životů na nulu však již značí smrt a restart u naposledy navštívené sestry Genessy.

Poslední ozvláštnění pak nabralo podobu ukazatelu „odhodlání“, jenž se při bojích postupně nabíjí a vy ho můžete využít buď ke speciálnímu odražení, které naprosto zničí vašeho soupeře, případně k užití jedné ze speciálních schopností vaší zbraně (ve hře se nachází 4 chladné zbraně a jedna na dálku, přičemž většinu z nich si musíte poctivě vybojovat v souboji s bossem a přirozeně je lze i nadále vylepšovat), majících skutečně devastující účinky, jejichž správné využití hráče odmění efektním odpravením nepřítele.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 36
Recenze Mortal Shell 37
Recenze Mortal Shell 38
Recenze Mortal Shell 39
Recenze Mortal Shell 40
Recenze Mortal Shell 42
Recenze Mortal Shell 58

Temné „metalové“ fantasy

Jedním z nejvýraznějších prvků hry, jimž zcela jistě zaujala nemálo potenciálních zájemců, je bezpochyby vizuál, vypadající z jednotlivých ukázek opravdu dobře. V pohybu je hra skutečně pohledná (pokud ji teda nemáte nastavenou na střední a menší nastavení), kdy si sice při bližším zkoumání všimnete méně detailů, avšak všeobecný dojem je rozhodně pozitivní, a především správně atmosférický, což je podtrženo i ambientním hudebním doprovodem, neobsahujícím epické skladby plné chorálů, nýbrž jen nepříjemně příjemné hučení, vytvářející mrazení na zátylku.

V pohybu je hra skutečně velice pohledná (pokud ji teda nemáte nastavenou na střední a menší nastavení)…

Tato slova se posléze dají říci i o samotném designu místních lokací, které působí dojmem temné (skoro až „metalové“) fantasy, lehounce říznuté tvorbou H. R. Gigera. Trochu zanadávat si ovšem musím na přechody v podobě úzkých tunýlků, kterými jsou častokrát propojovány jednotlivé části mapy. Nevím, zda jejich prolézání má ještě více umocňovat onen strach z toho, že nevíte, co vás čeká na druhém konci, avšak když takovým tunelem prolézáte už po několikáté, začne to být otravné a působí to trochu líným dojmem, jenž je umocněn poměrně velkým množstvím backtrackingu (teleport odemknete až ke konci hry, takže ho využijete alespoň v New Game+), kdy se po každém poraženém bossovi musíte otrocky vydat celou stejnou štreku zpátky (po cestě tedy alespoň naleznete trochu jiné nepřátele). Ano, tento jev se objevuje i v jiných souls-like hrách, většinou je ale jeho zakomponování daleko více organičtější, nebo se dá teleportací naprosto odbourat.

Design jednotlivých nepřátel je následně trochu jak na houpačce. Některá monstra jsou navržena se zajímavými nápady (třeba Stalker či Tormented Aberration), avšak některá působí spíše generickým dojmem (především místní duchové či monstra v „Dehtovém městě“). Jejich různorodost pak sice není příliš velká, každopádně s přihlédnutím na délku hry (první průchod 14 hodin) to je rozhodně dostačující, jelikož se nestačí tak rychle okoukat. Přirozeně zde nechybí ani souboje s bossy, které jsou sice zábavné, ale pro veterány až na jednu výjimku zbytečně jednoduché.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 43
Recenze Mortal Shell 44
Recenze Mortal Shell 45
Recenze Mortal Shell 46
Recenze Mortal Shell 47
Recenze Mortal Shell 48
Recenze Mortal Shell 57

Drbe se to slušně

Samostatnou kapitolou hry je zcela jistě její optimalizace. Na sestavě Ryzen 3600, 16GB RAM a RX 580 8GB VRAM jsem hru ve FullHD a High nastavení rozjel víceméně na 60 FPS, avšak v některých lokacích počet snímků padl klidně až ke dvaceti, kdy jsem byl nucen nastavení snížit. Ovšem kolikrát ani to nepomohlo, takže si dovolím tvrdit, že to nebyl problém jen v mém hardwaru.

Setkáte se taktéž poměrně s velkým množstvím bugů, kdy se mi dokonce stalo, že boss při jednom útoku kompletně zmizel z arény, případně se přede mnou najednou objevila neviditelná stěna, kterou nešlo proběhnout, ačkoliv jsem touto cestou probíhal už po několikáté. Častokrát taktéž dojde k trochu podivným animacím, kdy se nepřátelé svým skokem skoro teleportují přímo k vám, což rozhodně není cool a príma. Kromě toho mi hra asi dvakrát při spuštění hned spadla, avšak věřím, že tento problém se týkal hlavně mnou testované verze.

 

1 z 7
- +
Recenze Mortal Shell 51
Recenze Mortal Shell 50
Recenze Mortal Shell 52
Recenze Mortal Shell 54
Recenze Mortal Shell 53
Recenze Mortal Shell 55
Recenze Mortal Shell 56

Podařený boj s nepřízní osudu

Autoři z Cold Symmetry nicméně vytvořili povedenou variaci na souls-like hry, která sice v některých ohledech silně kopíruje svůj vzor, avšak naštěstí nezapomíná ani na své vlastní nápady, jimiž jsou nové a zajímavé mechaniky v soubojích či skvělý systém poznávání účinků předmětů. Samotné potyčky jsou následně správně chytlavé a místní svět atmosférický. Jen je škoda, že se titulu nevyhnulo relativně velké množství nepříjemných bugů a během prvního průchodu i nucený backtracking, jenž ve hrách příliš v lásce nemám.

Recenze Mortal Shell lynx pc banner 2020 zing

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.

Hru si můžete objednat v Xzone.

Recenze

Mortal Shell

8 Hodnocení

Pokud právě trpíte nepříjemnou absencí po nové hře ze subžánru souls-like, tak je Mortal Shell rozhodně zajímavou volbou, která nabízí atmosférický svět a neskutečně zábavný soubojový systém, jenž klasickou šablonu ozvláštňuje hned o několik zajímavých mechanik. Nohy mu však trochu podráží technický stav, krapet otravné znovuprocházení lokací a pro zkušenější hráče subžánru možná až zbytečně jednoduché boje s bossy.

Líbí se nám

  • Atmosféra
  • Odladěný a zábavný soubojový systém
  • Vylepšovatelné bojové schránky místo klasické výzbroje
  • Speciální schopnosti zbraní a mechanika zkamenění
  • Systém seznamování se s účinky předmětů

Vadí nám

  • Nepříjemné bugy a výrazné propady FPS v některých lokacích
  • Velká porce znovuprocházení lokací (než odemknete možnost teleportace)
  • Příliš jednoduché souboje s bossy

Kritéria hodnocení

  • Osm 0
Štítky: mortal shell
Předchozí článek

Oznámen multiplayer Ghost of Tsushima: Legends

Další článek

Datamineři objevili dalších 15 hratelných postav v Marvel’s Avengers

Související články

Game Pass
Novinky

Podívejte se na lednovou nabídku her v Game Passu

před 4 týdny
Epic
Novinky

Vánoční rozdávání her zdarma na Epicu – den 14.

před 1 měsícem
Prosincové Playstation Plus hry byly údajně opět předčasně odhaleny
Novinky

Prosincové Playstation Plus hry byly údajně opět předčasně odhaleny

před 1 rokem
Další článek
Datamineři objevili dalších 15 hratelných postav v Marvel’s Avengers

Datamineři objevili dalších 15 hratelných postav v Marvel’s Avengers

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    4 Komentáře
    1 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    5 Autoři komentářů
    CorvusskylinesMarekVLincolnSherlock161 Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Corvus
      Komunita
      Level 51
      Corvus
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      No už aby byl říjen! Xzone už hru zařadil do svého katalogu ve fyzické edici včetně malého artbooku a plakátu. Nemůžu se dočkat. Další povedená soulsovka ve sbírce. A Bloodborne na cestě smile

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      19. 8. 2020 7:42
      Marek Vejborný
      Komunita
      Level 17
      Marek Vejborný
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Na tohle se dost těším, zkrátí čekání na Demon souls a hlavně na Elden ring. Překvapila mě ta krátká herní doba. :/
      Dohrál jsem nedávno Dark Sasi a nic nemůže být horší souls hra, takže se zklamání nebojím grin

      Osobně si počkám na fyzickou kopii, už mám objednáno u xzone smile

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      18. 8. 2020 8:08
      Lincoln
      Komunita
      Level 48
      Lincoln
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Pro mě super, že jsou jednodušší fighty s bossy. Nebo jsem se u toho nechtěl seknout kdo ví jak dlouho, takže tohle bude pro méně zkušenější naprosto ideální a já bych to viděl spíš jako + grin

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      18. 8. 2020 7:17
      Sherlock161
      Komunita
      Level 49
      Sherlock161
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Vypadá to ok, počkám, až skončí beta verze na Epicu a koupím na Steamu, nejspíš ve slevě i s nějakým dlc.

      Musíte být přihlášen3-2Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 8. 2020 18:07
      skylines
      Komunita
      Level 53
      skylines
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Taky koukám že to na PC vyjde až 2021.

      Musíte být přihlášen1-3Musíte být přihlášen Odpověď
      18. 8. 2020 17:13

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry zdarma

      Epic rozdává dvě hry zdarma

      2. 2. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      30. 1. 2023
      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      31. 1. 2023
      PlayStation ruší kolekci pro předplatitele s PS5, přidejte si hry do knihovny

      PlayStation ruší kolekci pro předplatitele s PS5, přidejte si hry do knihovny

      3. 2. 2023
      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      52
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      36
      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      28
      Bossové v Atomic Heart nebudou žádná ořezávátka

      Atomic Heart se ukazuje v souhrnném videu

      18
      Hogwarts Legacy odhaluje systémové požadavky

      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 5. týdne

      6. 2. 2023
      Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

      6. 2. 2023
      Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

      Westernová FPS ExeKiller vás vezme do ruin New Yorku

      5. 2. 2023
      Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

      Forma cestování světem Star Wars Jedi: Survivor má být na vás

      5. 2. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Nora Tenorio: Nintendo žaluje dvě velké stránky s emulátory a historickými hrami
      • David Bernard: Přehled esport novinek z 5. týdne
      • W3rewwolf: Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us
      • Libor: PlayStation ruší kolekci pro předplatitele s PS5, přidejte si hry do knihovny
      • Matkychtivej: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • DiDierro: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

      Lednový žebříček prodejů v Xzone ovládl Dead Space

      3. 2. 2023
      Resident Evil 4 Remake má být věrnější než předělávka druhého dílu

      Resident Evil 4 Remake má být věrnější než předělávka druhého dílu

      1. 2. 2023
      Představena únorová nabídka PlayStation Plus

      Představena únorová nabídka PlayStation Plus

      1. 2. 2023
      Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

      Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

      4. 2. 2023
      The Crew Motorfest

      The Crew Motorfest bude pravděpodobně představeno již dnes

      31. 1. 2023
      Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z čtvrté epizody seriálu The Last of Us

      6. 2. 2023
      Podívejte se na porcování nepřátel v Dead Island 2

      Podívejte se na porcování nepřátel v Dead Island 2

      1. 2. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář