Již před více než dvěma lety vyšla působivá technická demoverze vytvořená jediným vývojářem s názvem Bright Memory, která si odnesla velmi pozitivní ohlasy od hráčů i kritiků zejména za své vizuální zpracování. Právě díky tomuto úspěchu se původnímu vývojáři podařilo rozšířit svůj vývojářský tým o několik dalších zaměstnanců a práce na pokračování mohla začít. Ono pokračování dostalo podtitul Infinite a cílem tvůrců bylo učinit z něj plnohodnotnou hru s herní dobou přibližně tři hodiny, s od základu přepsaným příběhem a zásadně vylepšenou hratelností. Podařilo se ale drobnému studiu dostát vysokým očekáváním? Na to se podíváme v dnešní recenzi.
- Platforma: PC, na Xbox Series X/S vyjde později
- Datum vydání: 12. 11. 2021
- Vývojář: FYQD-Studio
- Žánr: akční FPS střílečka
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Herní doba: 1.5-3 hod.
- Přístupnost: 18+
- Prodejní verze: digitální
- Cena: 16,79 € (Steam)
Podivná anomálie
Píše se rok 2036, je Nový rok a pohledná Shelia se právě probouzí z postele. Působivý pohled na ohňostroje nad futuristickou metropolí však nemá dlouhého trvání. Nad Zemí se objevila podivná anomálie a vaším úkolem je vše prozkoumat. Krátce na to jste tak přemístěni za hranice města a přemíra akce může začít.
Oproti původní Bright Memory došlo k citelné změně zasazení a čínské prostředí zde na vás opravdu dýchne z každého rohu. Podíváte se do vesnic v těsné blízkosti pobřeží, ale i do bambusových lesů a větších měst. Jen zamrzí, že v upoutávkách ještě nedávno prezentované hratelné úrovně v metropoli se vůbec nedostaly do finální hry, stejně jako některé modely nepřátel. Není to však působivě vypadající prostředí, kde hra kraluje nejvíce, neboť tím nejlepším je samotná hratelnost. Ta působí stejně svižně, jako kdykoliv předtím (s výjimkou velmi nezáživné stealth mise) a znovu se tak můžete za pomocí výrazných úskoků téměř bleskovou rychlostí klouzat po celých herních arénách. To vše doprovází zběsilá akce, kdy kombinujete speciální útoky pěstí a mečem (kterému se rozhodně nevyhnou ani vzdálení nepřátelé) s palnými zbraněmi, které zde nalezneme celkem čtyři. Pistoli, útočnou pušku, brokovnici a odstřelovací pušku, přičemž všechny jmenované zbraně nabízí ještě možnost střelby speciální municí, která nejen, že je doprovázena odlišnou animací, ale také je podstatně silnější. Za hratelnost se, zejména ve druhé polovině hry, kdy již máte dostupný veškerý arzenál, nemusí autoři vůbec stydět. Jen je škoda, že samotná kampaň skončí dříve, než se vůbec stihnete s hratelností naplno seznámit, čímž se dostáváme k příběhu.
Příběh Infinite byl od začátku přepracován, ovšem jeho kvalitám to bohužel nepřidalo vůbec nic. Zápletka je naprosto otřesná, postavy si nebudete pamatovat už několik minut po skončení hry a celkově se jedná o opravdu výrazný podprůměr. Velká část těchto problémů je zřejmě způsobena krátkostí kampaně, kdy přibližně jedna a půl až dvě hodiny dlouhý první průchod prostě nedává vývojářům dostatek prostoru a i Infinite tak opět působí jen jako krátké technické demo. Nejzajímavější částí hry, která však není nijak blíže vysvětlena, jsou tak anomálie počasí, při kterých dochází k prolínání dvou světů, díky čemuž narazíte kromě nepřátel humanoidních i na nepřátele, jejichž design čerpá mnohé z čínské mytologie.
Úchvatný vizuál a nevydařený technický stav
Už původní Bright Memory si odnášela velmi pozitivní ohlasy na vizuální zpracování a nejinak, tedy vlastně ještě lépe, je tomu i u Infinite. Už na začátku kampaně jsem si bez nadsázky připadal, jako bych hrál jakousi alternativu Crysis vytvořenou na Unreal Enginu 4 opravdu malým vývojářským týmem. Většina prostředí vypadá opravdu parádně, dobré péče se dočkali i postavy a drobný tým tak odhalují jen tristní animace obličejů, což však vzhledem k jejich nečastému výskytu na celkovém dobrém dojmu neubere. Za vyzdvihnutí jistě stojí i velmi zdařilá implementace RTX a DLSS.
Co se týče ozvučení, dabingu a hudby, tak zde bych vše označil za průměrné.
Na rozdíl od vizuálního zpracování již bohužel nelze kladně hodnotit technický stav hry. Během přibližně hodiny a půl dlouhé příběhové kampaně mi hra čtyřikrát spadla, přičemž jednou dokonce došlo k poškození uložené pozice a já tak musel restartovat celou kapitolu. Dalším problémem byla rozbitá úvodní cutscéna, kdy jsem se v letounu zjevil výše, než bylo zamýšleno, takže byl jasně patrný okraj mapy (vše je zachyceno na třetím snímku níže) a setkal jsem se i se zaseklými protivníky v prostředí a s prolínáním textur. Hra zkrátka nepůsobí zrovna vyladěně a drobný odklad by jistě vývojářům v tomto směru pomohl.
Zda se dočkáme dalšího pokračování či úplně jiné hry od těchto vývojářů je v tuto chvíli nejisté. Nejen díky prodejnímu úspěchu původní demoverze i Infinite však pevně věřím, že jsme o studiu FYQD neslyšeli naposledy. Potenciál v této značce, zejména díky vizuálnímu zpracování a hratelnosti, totiž rozhodně je.
Hru si můžete zakoupit ve službě Steam. Na konzole Xbox Series X/S vyjde brzy, přesné datum vydání zatím oznámeno nebylo.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.Recenze
Bright Memory: infinite
I plná verze hry bohužel působí jen jako další krátké technické demo, které stahuje problematický technický stav a špatně napsaný příběh. Po vizuální stránce hra působí velmi dobře, ovšem i tento dojem srážejí neuspokojivé animace a mimika postav. Tak jako tomu bylo u demoverze, i tentokrát zůstává zdaleka nejlepší částí hry rychlý a zábavný soubojový systém. Hra bohužel končí krátce poté, co se s ovládáním plně sžijete.
Líbí se nám
- Vizuální zpracování
- Poměrně zábavný soubojový systém
Vadí nám
- Velmi krátká herní doba
- Špatný příběh
- Technický stav hry
Jelikož jsem hrál původní Bright Memory, který mě celkem bavil a dostal jsem tudíž Bright Memory: infinite, těšil jsem se na lepší zážitek. Ale zklamání je to neskutečné, prolog byl daleko lepší, toto je nuda a nedoladěnost. A jen slušná grafika to nezachrání. 5/10 je ještě milosrdné, sám bych hodnotil i níž. A je mě celkem jedno, kolik to dělalo lidí, mě jako zákazníka zajímá, jestli se u toho budu bavit. To se u Bright Memory: infinite neděje a přiznám se, že i když vím, jak je hra šíleně krátká (přes původní sliby o daleko větší herní době), nevím jestli jí budu vůbec dohrávat.
Tak dohráno za 1h47m a můj finální verdikt 4/10, hlavně za grafiku a za skiny pro hrdinku. Nuda až do konce + příšerný finální boss ala houba na náboje. Nechápu, že nepokračovali ve stylu prologu, tohle je hodně špatné.
to je to fakt taky kratky ? ja se na to tesil jak na smilovani …. tak holt nic . mam za sebou pul hodku ale toto sem necekal …
strileni je hodne zabavny , pohyb je rychli a intuitivni . skilly na pohodu … grafika je chvilema super chvilema no … divna . ale tak nebo tak sem cekal aspon 4 hodky ne hodinu a pul :/
tenle rok je moc odkladu , moc nevydanych her . skoro na vse na co sem se tesil se vyprdli . takze musim vydrzet . ale timto kouskem bohuzel tu trhlinu nezaplnim
byt to delsi plus coop a pak i multak proc ne …
Počkat to jako ten Infinite má být už plnohodnotná hra ?
Ano, přesně tak.
Zajímavej tenhle rok
nezábavné, padající a kratké hry
Já letos hrál několik zbrusu nových, vynikajících RPG na 50+ hodin
Které třeba?
Já teda osobně letos žádné takové RPG nevidím.(Něco jako BG3,TES,DA nebo Witcher)
Třeba Monster Hunter Stories 2 nebo Shin Megami Tensei V
Aha no.
To opravdu není něco co by se podobalo tomu co píšu nahoře.
Už opravdu hodně dlouhou dobu nevyšlo pořádný RPG.
Vyšlo naprosto parádní RPG a zrovna nedávno, Pathfinder: Wrath of the Righteous:
https://store.steampowered.com/app/1184370/Pathfinder_Wrath_of_the_Righteous/
Sakra, vypsal si ty nejlepší RPG série a hned je mi líto, že fakt dlouho nic takového nevyšlo, čas si zkracuju hraním ESO a AC Valhally. U BG3 fakt doufám, že udělají možnost přepnout pohled do třetí osoby s ovládáním WSAD, protože ten izometrický pohled mě hrozně štve a nemůžu si na to zvyknout, moje chyba, vím.
PWotR, vynikající RPG, utopil jsem v tom 175 hodin, než jsem to prošel.
Není to můj šálek z důvodu toho,že je to tichá hra.Prostě minimální voice acting a mě prostě nebaví ve hře jen číst text.To si raši vemu nějakou fantasy knížku a čtu to.
Kdyby si aspoň dali práci jako DOS 2 hned by ta hra měla daleko větší hlubku.Takhle je to jen kupa textu v monitoru
Příběh vem čert ale čekal jsem aspon 6h herni dobu ale tohle je fakt zoufaly hlavně když předchozi Bright memory byl na 30minut
…že se někdo obtěžuje trávit roky vývojem, aby ve výsledku stvořil 1,5 hodinovou hru plnou problémů. 39 stran v diskuzi na steamu s nepřeberným množstvím kiksů, více či méně závažných. 271 příspěvků v jediném bug reportu (v tuto chvíli). No ale tak proti gustu… Každej má asi jinou představu o trávení času Mimochodem by mě zajímalo, kolik lidí odehraje hoďku a půl a zažádá o vrácení peněz.
„…že se někdo obtěžuje trávit roky vývojem, aby ve výsledku stvořil 1,5 hodinovou hru“ – třeba proto že ho to baví?
Přesně tak, dělá to jeden člověk, protože ho to baví. Pochybuji, že na tom chtěl nějak zbohatnout…
chápu, že se to nedá hodnotit jako plnohodnotná hra ale 5/10 ? na steamu 92% :O
zohlednil recenzent cenovku 16éček ?
zrovna to hraju a mám hodinku odehranou… za celou hodinu mi to nepadlo a žádný bug
od grafiky jsem čekal malinko více ale než prezentoval první gameplay…
když se objevil první gameplay tak z toho všichni byli unešení ale bohužel žádný zázrak se nekoná …
ta bouřka vypadá parádně ale hra je prostě taková jednohubka…
grafika 8.5/10 … hratelnost 8/10 … příběh 5/10 …
7/10 hodnotí jaryncip
Zdravím, cenovku hry jsem bral v potaz. Co se týče recenzí na Steamu, pak stojí za připomenutí, že hru lze hodnotit jen stylem doporučuji/nedoporučuji a v tomto případě do hodnocení hry vstupuje ještě skutečnost, že je hra pro všechny, kteří si zakoupili původní demoverzi dostupná zcela zdarma, což je hezké gesto, které se však na hodnocení značně podepisuje.
Ve výsledku jsem ale váhal mezi 5-6/10, přičemž právě kvůli technickému stavu (bugy v cutscénách, pády hry každých 20 min., corrupted save…), jsem se nakonec přiklonil k nižšímu hodnocení.
A bere se v potaz i to, kolik dostávají ostatní hry? Já jen, že pokud dnes hodnotím JAKOUKOLIV hru, tak automaticky musí dostat víc, než GTA: DE. Ale to by při recenzování her nesmělo existovat jen známkování 5+
a kde mas do hodnoceni zahrnut technicky stav hry a optimalizace? + zvukovou stranku hry