Navnadily vás naše dojmy z hraní Marvel’s Spider-Man Remastered? Tak to tu pro vás máme další porci obsahu v podobě plnohodnotné recenze, ve které se podíváme na zoubek jednotlivým mechanikám tohoto díla, příběhu a také technické stránce.
- Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5,
- Datum vydání: 12. srpna 2022
- Vývojář: Insomniac Games, Nixxes Software
- Vydavatel: PlayStation PC LLC
- Žánr: Akční adventura
- Česká lokalizace: Ano
- Multiplayer: Ne
- Herní doba: 17 – 25 hodin (Hlavní dějová linka)
- Cena: okolo 1500 kč (Steam)
Hrdina s obyčejnými starostmi
Většina z nás zná Spider-Mana především jako postavu, která stále někde létá a potírá zločin. Tenhle šampion spravedlnosti však má své vlastní problémy, což krásně ukazuje popkornový příběh Marvel’s Spider-Man Remastered. Peter Parker je v tomto vyprávění člověkem z lidu, který se snaží před většinou skrývat to, co dělá v momentech, kdy je město v nebezpečí. A abych řekl pravdu, příliš to jeho normálnímu životu neprospívá, jelikož se v ulicích stabilně něco děje.
Na oslavách se kvůli tomu nikdy příliš nezdrží. Jeho posezení s bývalou přítelkyní bývají opravdu blesková. Práce mu stále utíká a placení účtu včas taktéž nepředstavuje vlastnost, v níž by exceloval. Sledovat běh času s tímto hrdinou trpícím obyčejnými problémy je potěšením, protože se jedná o intenzivní zážitek plný vypjatých momentů a zajímavých postav, jejichž osudy se v průběhu hraní rozvíjí. A ne jen ony. Akční je v tomto ohledu také svět zločinu, jehož evoluce je v Marvel’s Spider-Man Remastered díky propracovanému scénáři doslova nevyhnutelná.
Jedinou skvrnkou na tváři prezentace děje je v mých očích fakt, že dialogy občas končí dříve, než se postavičkám přestanou pohybovat ústa, což vypadá trošku divně. Zatímco prvek synchronizace pohybu rtů je něčím, z čeho jsem moc velkou radost neměl, tak samotný soundtrack je na PC zcela strhujícím zážitkem. Minimálně tedy na mých sluchátkách byla každá akce něčím vyloženě nezapomenutelným.
Město vás zcela pohltí
Výborný soundtrack se mnou byl v Marvel’s Spider-Man Remastered doslova na každém kroku. Jeho přítomnost navyšovala intenzitu všech momentů, jež jsem měl možnost v tomto gigantickém herním světě prožít. A že jich nebylo málo. Aktivitami tato hra vyloženě přetéká, takže když náhodou nebudete plnit hlavní dějovou linku, klidně se můžete pustit do synchronizování komunikačních věží, mírně stereotypního mlácení zločinců na desítku způsobů a řady dalších malých práciček.
Těm, jimž úplně nevyhovuje zastavovat zločin, fotit památky, nebo hledat zapomenuté batůžky, nabízí hra také možnost zapojit se do záchrany města skrze ekologii. Ano, čtete správně. Po metropoli se můžete prohánět i za účelem toho, abyste pátrali po zdrojích toxického odpadu, smogu a jiných lahůdek, jež obyčejný lid trpí více, než by bylo zdrávo.
Občas se mi při hraní stalo i to, že jsem nic vyloženě nedělal, ale prostě se jen tak toulal ulicemi metropole. Snažil se vnímat jeho provoz a obyvatelstvo, které na hlavního hrdinu stabilně reaguje. Někdy se jednalo o slova díky, jindy zase kritiku. Celkově však Marvel’s Spider-Man Remastered touto cestou značně navýšil uvěřitelnost metropole, jež by bez aktivních lidí prožívajících své každodenní životy možná až tak realisticky nepůsobila. Super mi díky tomu nepřišlo pouze prohánění se ve výškách, ale i prosté obrážení ulic a zkoumání obyčejných smrtelníků.
Připravte se na boj
I když je průzkum města zábava sama o sobě, je dobré ho vždy spojit s plněním už dříve prezentovaných úkolů a aktivit. Ty vám totiž dávají zkušenostní bodíky a také výrobní žetony, které lze v Marvel’s Spider-Man Remastered následně použít pro vylepšení vaší výstroje. Touto cestou si lze zpřístupnit různé typy pavučin a zdokonalení navyšující jejich efektivitu, či počet dostupných pavučinových projektilů. Vyrobit si tu jde dokonce i obleky s unikátními schopnostmi a dostupnými sloty pro navýšení jejich bojové užitečnosti. Tato forma postupu je velmi pěkně promyšlená, stejně tak tři vývojové stromy hlavního hrdiny, mezi něž není rozdělování obdržených zkušeností vůbec snadné.
Víceméně vše, co v rámci vývoje sebe nebo své výstroje získáte, následně půjde použít proti nepřátelům. Soubojový systém představuje i přes absenci nastavení jednotlivých hraček na specifické klávesy jeden z opěrných bodů Marvel’s Spider-Man Remastered. Tempo šarvátek je zběsilé. Často skáčete od jednoho nepřítele k druhému a pokoušíte se na ně aplikovat různá komba, zatímco se jejich společníci snaží vás eliminovat. Nejednou jsem si při nich vzpomněl na Batman: Arkham Knight, který se nesl na podobné vlně. Bohužel tu však byla o něco zlobivější kamera než u konkurence, což vedlo občas při bitkách ke zbytečným úmrtím.
Vedle obyčejných protivníků, kteří vám časem začnou splývat, se na scéně Marvel’s Spider-Man Remastered občas objeví i nějaký ten boss. Ať už je to King Pin, Scorpion, Shocker, nebo Mr. Negative vždy se jedná o slušnou výzvu. Někdy je střet náročnější, jindy zase jednodušší. Každý je ale opravdu záživný a tím pádem i dobře zapamatovatelný.
Na PC vám při hraní Marvel’s Spider-Man Remastered spadne čelist
Grafická stránka her je něco, co většinou u mnou recenzovaných titulů příliš neřeším, protože buď nestojí za řeč, nebo je vyloženě ošklivá. V případě Marvel’s Spider-Man Remastered však udělám výjimku, jelikož se jedná o titul, který si to vzhledem ke svým kvalitám v tomto ohledu opravdu zaslouží. Stejně jako většina věcí od Sony vypadá na PC brilantně a to i na vysoké nastavení, jež rozhodně není hraniční možností. Jak už to ale u počítačů bývá, jejich hlavním trumfem je oproti konzolím příležitost si svůj zážitek komplexně upravit.
Do nastavení se můžete podívat buď před spuštěním hry, nebo následně v klasickém menu, jež se nachází v jejich útrobách. Možností úprav je tu opravdu hodně. Neschází tu tradiční možnost definovat kvalitu stínů, zapnutí odrazů, nebo navýšení hloubky skrze ambientní okluzi. Pokud hráči více než na hrátkách se světlem záleží na tom, jak efektivně je vykresleno město, ani on v Marvel’s Spider-Man Remastered nepřijde díky přítomnosti úpravy kvality počasí a úrovně detailů zkrátka. Na navýšení hutnosti samotné metropole lze zapracovat skrze navýšení hustoty davů a provozů. Jak už to ale tak bývá, každé posunutí metru na pravou stranu automaticky navýší dopad hry na chod přístroje.
U většiny položek se však jedná pouze o nízká procenta výkonu, která se ale mohou nasčítat. Když kupříkladu nastavíte hustotu na maximum a s ní i velmi vysoké detaily, můžete počítat s tím, že snímky půjdou klidně i pod 60 fps. Jakmile ale rapidně uberete ze svých nároků a ulice trošku vyprázdníte skrze stáhnutí nastavení, plynulost celku půjde pěkně nahoru. Je třeba si vždy ujasnit priority.
Za sebe jsem byl nejspokojenější na vysokém nastavení, kdy mi Marvel’s Spider-Man Remastered na stroji s procesorem Intel Core i7-4790K, GTX 1080 Ti a 16 GB při zapnutém vsyncu šlapalo jako švýcarské hodinky. Musím však říci, že vzhledem k tomu, že mé GPU nepodporovalo v případě tohoto titulu funkci ray-tracing, pravděpodobně jsem nevyužil jeho plný potenciál. Jsem ovšem velkým fanouškem stabilních fps, takže bych jej s vysokou pravděpodobností dříve či později stejně vypnul ve jménu zachování plynulosti, která je pro mě na prvním místě.
Ovladač, nebo klávesnice?
Jedním ze symbolických prvků hraní na PC je klávesnice a myš. Zpočátku jsem Marvel’s Spider-Man Remastered v této kombinaci hrál. Zatímco v jiných titulech jsem si vždy dokázal poradit, tady je na celku patrné, že se jedná o konzolovou hru, což dělá z hraní bez gamepadu značně topornou záležitost, ať už se pohybujete městem, řešíte některý z řady otravných QTE nebo prostě jen čistíte zapadlé uličky od gangsterů. Vždy je to lepší se zapojeným ovladačem. Ten je, přestože to nerad říkám, pro většinu situací, kdy je třeba držet si tempo mačkáním různých kombinací, lepším nástrojem než klasická výstroj počítačového hráče. Tedy až na výjimky.
Pokud přemýšlíte nad tím, co se v Marvel’s Spider-Man Remastered dělá klávesnicí a myší lépe než za pomoci ovladače, je to rozhodně hraní některých miniher. Kupříkladu taková Analýza látek je s myškou mnohem zábavnější než s gamepadem, protože si tu rychle můžete definovat jednotlivé položky a rovnou se vrhnout na další výzkum. Stejně tak se s ní lépe rozlouskávají hádanky všeho druhu, takže rozhodně to nakonec nebylo tak, že bych používal pouze konzolový ovladač, i když jak říkám, většinu času jsem měl v rukou primárně něj.
Tahle jízda za pozornost stojí
Marvel’s Spider-Man Remastered představuje jedno ze zásadních děl herního průmyslu. Nejedná se sice o nic hlubokého, ale popkornovka je to úctyhodná. Za sebe jsem ho při hraní stále porovnával s posledním Batmanem a musím říct, že tvůrcům Spider-Mana se povedlo snad vše zmáknout lépe než jejich konkurentům. Jediné, co mi tu snad jako fanoušku temnějších titulů schází, je právě jistá míra špíny a srabu, která se však k této značce již z principu příliš nehodí. Velmi silnou stránkou tohoto díla je bezesporu zpracování města stavícího před hráče stále něco, nad čím může jistým způsobem žasnout.
Dalším ze základních kamenů je bez debat soubojový systém, který je navržen mistrně. Postava navíc prochází vývojem, jenž na ní jde vidět, takže tam, kde zpočátku horkotěžko seřezala partu kriminálníků, v pozdějších fázích pouze skočí, vyčistí a jde během pár sekund zase dál. Souboje prostě fungují dobře. Mohla by v nich ovšem být více vyladěná kamera a quick time eventy bych si též dokázal představit v menší intenzitě, protože pro PC hráče jsou celkem rušivým prvkem, navíc je za sebe je zrovna nemiluji.
Zmíněné nešvary jsou minimálně za mě jedinými slabinami Marvel’s Spider-Man Remastered. Žádné další výrazné nedostatky celek v mých očích nemá. Spíše naopak. Ve všem ostatním vyniká, disponuje českou lokalizací, hromadou obsahu a navíc má kvalitně zpracovanou optimalizaci, což je aspekt, který řada tvůrců není schopna adekvátně zpracovat. Jednoduše řečeno jízda, kterou si nesmíte nechat ujít. A nyní mě omluvte, Manhattan opět volá.
Hra byla recenzována na:
- Procesor: Intel Core i7-4790K
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
- RAM: 16 GB
- Rozlišení: 2560 x 1440
- Nastavení: Vysoké
Recenze
Marvel’s Spider-Man Remastered
Marvel’s Spider-Man Remastered je výbornou akční adventurou, která se na PC pohybuje stejně ladně, jako Peter Parker v ulicích Manhattanu. Děj má excelentní tempo a samotné město nenudí, takže i přes horší chování kamery a nevyužití plného potenciálu klávesnice s myší, je tu celkově hodně důvodů, proč si navléci oblek a dát se do boje proti zločinu.
Líbí se nám
- Výrazný příběh plný napínavých momentů prezentující Spider-Mana z trošku jiného úhlu
- Silné postavy
- Dynamický soubojový systém
- Životem kypící město
- Řada možností jak hlavního hrdinu rozvíjet
- Velmi dobrá optimalizace
- Trojice příběhových kapitol z DLC Město, které nikdy nespí
Vadí nám
- Kamera se občas ráda toulá
- Quick time eventy nemusí vyhovovat každému
- V tento moment nemožnost přiřadit vychytávkám jasné klávesy
Tak mám v PC verzi zatím nahrány asi 4 hodiny a snažím se přijít na to, co je na této hře tak mimořádného. Není úplně špatná, ale jaký je rozdíl mezi tímto a Ubisoftím Open Worldem? Teda kromě toho, že Spiderman dostává devítky a desítky a Ubisoft šestky, sedmičky. Mraky nudných sběratelských blbin, obligátní věže a potěmkinovský svět je tu taky. Jo vlastně Ubisoftu chybí ty spíďovy „vtipné“ hlášky. Zatím jsem tedy po těch pár hodinách hodně zklamaný. A hlavně kromě Horizonu pořád pátrám po těch „nedostižných“ Sony exkluzivitách. Ale jakkýkoliv díl Batmana ze série Akham je pro mě mnohem lepší než Spiderman od Insomniac Games.
ta optimalizace se hodne povedla . klobouk dolu …
Hra mě hodně zajimá a nemužu se rozhodnout jestli do toho jit. Zajimalo by mě jestli se to dá hrát v pohodě i na klavesnici protože co jsem viděl videa tak každej to hraje na ovladači. Pak mě zajimá jestli musim dělat ty Quick time eventy? Na čas ukoly nemám rád.
Tuším, že quick time eventy se myslí takové to mačkání tlačítka ve správný čas, nejčastěji používané v cutscénách. Je ale pravda, že jsem za 3 hodiny hraní měl asi 2 úkoly, které odpočítávaly čas, ale vždycky jsem je splnil s docela slušnou rezervou.
Dik za odpověd. To by mohlo být v pohodě.
Mam odehrano neco pod 2h na klavesnici a mysi a uplne v pohode, hraje se to stejne jako Batmani. Jestli se nepletu, tak na QTE jsem v nastaveni zahlidl nejaky usnadneni, ze ti je to dovoli preskocit, kdyz se ti nedari.
Už mám skoro 3 hodky odehráno a musim uznat že jsem neudělal chybu. Je to super. Z nastavenim kláves nic nedělám je to dobrý ovládání a uvidime dál.
Jsem to ohulil a vypadá to špatně, buď vůbec nefunguje HBAO nebo kazí obraz HDR…
Takže s horším nastavením ambientní okluze na SSAO vypadá hra mnohem lépe, při HBAO je jakoby bez stínů 😲
Máš na mysli toto https://youtu.be/qJnmWy83xIA?t=8 ?
U aut ve stínu budov naprosto schází pod auty větší stín… jo to vypadá plříšerně.
Ono to celkově vypadá jako lehce namodované GTA V – takže to graficky neohromí ale třeba to opraví nebo to časem pořeší komunita.
Teď jsem se od toho nemohl 3 hodiny odtrhnout .. na RTX 2080 vysoké + RTX a je to velmi hratelné … neustála akce, nejde to vypnout prostě … celkově tahle hra je prostě fakt hodně dobrá
a mínus mi dal týpek co to nerozjede ani na low a brečí tad co ? khundo
Když si to tak bereš tak ti taky jeden přidám pro tu srandu. To na tom lidem vážně záleží?
nejak moc chytry prispevek od tebe , vetsinou to je negativni nesmysl ….
ikdyz todle je taky negativni , rejpnuti si proste neodpustis vid …
Potvrzuju: funguje to skvěle, vypadá to skvěle, na klávesnici je to trochu o zvyku, ale jde to. Audiovizuál paráda. Žádných bugů, glitchů nebo chyb jsem si za těch několik hodin vůbec nevšiml, podle mě to je dobrý.
Dobře utracené peníze
Těším se na Spider-Mana na PC, kvůli němu jsem kupoval před čtyřmi lety PS4 Pro a nelituju.
Takže hra jde do knihovny, už jen abych podpořil Sony s rozhodnutím expanze na počítače. Ale až ke konci roku s novým PC, protože stejně jako autor mám ještě Pascala, tak ať to má trochu grády, případně najednou s Milesem Moralesem.
Jů to vypadá krásně naposledy jsem hrála Spideyho z roku 2000 s hranatýma polygonama, těším se! Snad si na to letos udělám čas.
Autorovi hra běží plynule na starších čipech a já z toho dostanu na RTX 3080 – 9900K – 3600MHz CL 15 max 112FPS a ještě to dropuje. Opět parádně odfláknuté.
Tak to si vůbec nezahraješ ☹️ Doporučuji refund
V 1440p? Jaké máš fps s ray tracing? Já se nemůžu přehoupnout přes 60fps, a pořád se pohybuju okolo 50% využití GPU ať to nastavím na co chci.
Mám to samé.
Ray tracing 1440P dlss kvalita ultra 55-60FPS gpu 60-70%
Vysoké rtx off dlss kvalita 104% 50-55%
Tady mám test https://www.youtube.com/watch?v=3NMIB_nzhMI
Ech… kdyz deti jedete na vymaxovany rtx efekty tak vzdy se zapnutym dlss = 3080 neni top a na dnesni pomery prumer… co cekate, mimina
Hele, FPS nic moc o plynulosti neříká, to jen takový průměr za 1 sekundu, důležitější jsou frametimes takže jestli jsou kostrbaté, tak může hra působit neplynule i při vyšších FPS, nevím třeba to může způsobovat zapnutý RTX, máš hru na pomalém disku (open world) či máš starší ovladače.
NVME ssd, 3080-9900 1440P vysoké detaily, střední stíny, rtx off, dlss kvalita.nejnovější ovladače.
Nechápu jak může někdo hrát se zapnutým dlss. Vždyť ty hry pak vypadaji jak hovinko
Tak si pořiď brýle. Ty hry s tím vypadají kolikrát lépe, než v nativním rozlišení. Žijete furt v roce 2019
Ked si niekto nastaví DLSS na Performance, kde sa to renderuje v 720p, tak áno, ale na Quality je to fajn