Ačkoliv multiplayer letošního dílu Call of Duty bude spuštěn až za týden s oficiálním vydáním „plné“ verze hry, singleplayer neboli příběhová kampaň pro jednoho hráče byla uvolněna pro všechny předobjednávky již včera. Pakliže se vydavatel rozhodl nadělit hru takto ve dvou oddělených fázích, rozhodli jsme se ji také ve dvou fázích recenzovat. Následující článek se tedy týká pouze příběhové kampaně, včetně hodnocení. Jelikož délka zde přítomných šestnácti misí se nijak zásadně neliší od standardu této série (počítejte 5 – 10 hodin podle nastavené obtížnosti), zvládnul jsem ji „sfouknout“ během včerejší noci a nyní nabízím zhodnocení. Povedlo se tedy studiu Infinity Ward překročit vlastní stín z roku 2009?
- Platforma: PS5 (recenzováno), PS4, PC, X1, XSX/S
- Datum vydání: 20. 10. 2022
- Výrobce: Infinity Ward (USA)
- Žánr: FPS
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne (platí pouze pro kampaň)
- Dat ke stažení: 50 GB
- Herní doba: 7 hodin
- Cena: 2099 Kč (PS Store), 1700 Kč (Steam)
Reboot série pokračuje
Nejen dlouhodobí fanoušci série jsou poněkud zmateni víceméně stejným názvem nové hry, jaký nesl šestý díl Call of Duty série z roku 2009. Ačkoliv hra obsahuje postavy se stejnými jmény i mnoho podobných témat nebo událostí, nejedná se o remake ani pokračování. V praxi tak můžeme „novou“ Modern Warfare označit za reboot neboli restart. Bohužel mi ale připadne, že příběh této nové série není zdaleka tak silný, jako původní předloha. Ať už jde o celkový vývoj (geopolitické) zápletky nebo osobnosti a osudy jednotlivých postav, jako jsou kapitán Price, Soap nebo Ghost. Zatímco před třinácti lety jsme byli vtaženi do války mezi USA a Ruskem, tentokrát čelíme spiknutí íránských teroristů s mexickým drogovým kartelem.
V praxi to vypadá, jako kdyby tvůrci poslepovali scény z několika úspěšných akčních filmů posledních let, od Sicaria po Amerického zabijáka. Jednotlivé mise nebo příběhové sekvence tak obsahují působivé momenty, nicméně jako celek to působí poněkud nesouvisle a přeplácaně. Rozhodně bych zde tedy nehledal kvalitní příběh, ačkoliv jeho prezentace je místy naprosto špičková: renderované filmové sekvence opět patří k tomu nejlepšímu, co lze v současné době dokázat na poli počítačové animace lidských obličejů nebo fotorealistického prostředí. O to víc ale tyhle filmové sekvence kontrastují s herní grafikou během samotných misí, které sice občas také vypadají velmi dobře, ale jinde přeci jen sklouzávají k žánrovému průměru. Nicméně potlesk zaslouží možnost nastavit až 120 fps při hraní na PS5.
Příběh nové série není zdaleka tak silný, jako původní předloha.
Podobně jako v minulém dílu (Modern Warfare z roku 2019) je hra nejsilnější (a nejděsivější), když vás místo anonymních bojišť někde v horách vezme do ulic západních velkoměst. Zatímco minule jsme zažili teroristický útok na Londýn, tentokrát nás čeká malebný Amsterdam. Nejen zde vás ale hra bude tlačit do plíživého postupu, díky kterému možná nabírá na napínavosti, ale poněkud ztrácí z té bezprostřední zábavnosti, na kterou jsme u Call of Duty série zvyklí. Jinými slovy, čekal jsem a chtěl další strhující střílečku, ale místo toho je velká část hry věnována všelijak přísným plížícím pasážím. Alespoň, že vás příliš netrestá za prozrazení se… nicméně vám ale k následnému boji většinou nedá pořádný arzenál.
Dobré mise, špatné mise
Mezi prvky, kterými se nová hra snaží odkázat na původní Modern Warfare sérii, najdete také dvojici ikonických misí: plížení v sehrané dvojici maskované do „hejkal“ kamufláže a střelbu z paluby moderního letadlového bombardéru. Naštěstí se nejedná o doslovné předělávky původních misí, takže vás v obou misích čeká nové prostředí a cíle. Obě tyto mise měly skvělou atmosféru i hratelnost, ale přesto ani jedna z nich nedosáhla na kvalitu jejich předlohy. Přinejmenším u té sniperské je nicméně potřeba smeknout před rozlohou mapy, kde se plynule můžete přesunout do opravdu hodně vzdálených koutů krajiny, abyste našli lepší střelecké úhly. V případě leteckého bombardování zase potěší, jak velkolepou destrukci dokáží rozpoutat vaše větší rakety (bez problému srovnáte celé budovy se zemí) nebo jak realisticky je zde zpracovaný zvuk, včetně časové prodlevy mezi výstřelem a dopadem.
Autoři se nicméně snažili přijít i se zbrusu novými misemi, které se citelně odlišují od klasické COD šablony nebo do ní přidávají výrazné nové prvky. Vrcholem tohoto snažení je mise, která funguje jako takový malý „survival simulátor“, ve kterém musíte hledat suroviny a spojovat je dohromady do užitečných předmětů. Zařadil bych sem i pasáž s automobilovou honičkou, která je sice místy skvělá (moment pádu z vrtulníku) ale jindy strašlivě frustrující (když vám dojde munice v pokročilém checkpointu mise a musíte ji kvůli tomu celou restartovat). Samotný nápad nebo daná situace by nemusely být zas tak špatné, ale místy mi připadlo, že designéři udělali ta nejhorší dílčí rozhodnutí a výsledkem byla na poměry téhle „velmi konzumní střílečkové série“ kaskáda nečekaně frustrujících momentů.
Kaskáda nečekaně frustrujících momentů.
Po technické stránce hra na PS5 běží hladce, kromě občas podezřelého chování AI na bojišti jsem nepozoroval výraznější problémy. Škoda jen relativně častých zatmívaček, původní Modern Warfare je již před deseti lety uměla lépe maskovat, i bez využití SSD. Takhle přispívají k pocitu, že hra je slepenec filmečků a misí od několika různých týmů vývojářů a filmařů. Každopádně mě letošní Call of Duty zaskočila: těšil jsem se, jak se odreaguji u tradičně výpravné příběhové kampaně a přímočaré čistokrevné střílečky. Místo toho jsem ale dostal podivně experimentální slepenec žánrů a nápadů, z nichž některé byly samy o sobě zajímavé, ale jako celek mi kazily tu snahu užít si tradiční akční jízdu. Vím, že se již dlouho hovoří o potřebě nějakého toho obrození této série, ale opravdu si nemyslím, že je zapotřebí z ní udělat vyloženě akční adventuru nebo něco ještě složitějšího. Přímočará výpravná střílečka byla to, co u této značky hráči dlouhé roky hledali. Byla by podle mého názoru škoda, kdyby se tohoto jasného konceptu série měla vzdát.
Recenze
Call of Duty: Modern Warfare II (singleplayer)
Podobně jako loni v případě Vanguardu, i zde je důležité, zda jste hráli starší díly série nebo ne. Pokud ano, neubráníte se srovnávání, které pro letošní hru nedopadne dobře. Leckterého fanouška může také zaskočit citelný odklon od žánru tradiční přímočaré střílečky. Přesto se pořád jedná o nadprůměrně výpravnou hru s pár silnými momenty.
Líbí se nám
- Místy strhující a výpravná zábava
- Mise s "hejkal" kamufláží
- Zpracování filmových sekvencí
- Tradičně výborné ovládání
Vadí nám
- Odklon od žánru stříleček
- Místy frustrující checkpointy
- Celkově nesourodý dojem
Zdravím nejde me multiplayer local …….PS5 pise instaling a nic
Kampaň dohraná na Veterána a vlastně se mi to líbilo. Ta kvalita misí trochu lítá z extrému do extrému, ale obecně to bylo kreativnější než jsem od CoD čekal. Co mě vyloženě sralo jsou obrnění nepřátelé – to beru jako umělé a příšerně neférové navýšení obtížnosti. Zároveň mě mrzelo, že hra (kromě mise ALONE) postrádá takové „wow, oni jdou tímto směrem“ momenty jako z původního MW2.
Pravé teď mám dohráno 13 misi a nemyslím, ze ty zbývající to zachrání takže přidám i svůj názor. Za ty prachy to opravdu nestojí (singleplayer). Kdybych mohl tak to s chuti refunduju. Hrozně me to nebaví. Par misi je celkem fajn, ale ve většině případu je to tak strašně stupidní. Viz. mise v hejkalu. Vlastne nevím, proč to pan redaktor zařadil do kladu, protože z této mise ta stupidita a nelogicnost doslova srsi. Plazite se po zemi (ne v trávě, ale doslova po zemi) a nepřátele kteří procházejí jen par centimetrů kolem vás vás nevidí. Potom vystřelite ze sniperky s tlumičem jejíž výstřel by byl slyšet několik kilometru dal, ale nepřátele před vámi na to opět nijak nereaguji. Samozřejmě těch hloupých situaci tam je hromada, ale tohle byl bod kdy to bylo do oči bijící. Opravdu lituji peněz, které jsem za to dal a žádné další CoD si už nekoupim. Pokud vám jde čisté o singleplayer tak za tu cenu se na to vážně vykaslete. Za tohle bych dal maximálně tak 3, 4, no možná 5 stovek, ale víc ne. Co se mi ale naopak líbilo je krásná grafika, pocit ze střelby a naprosté absence jakýchkoliv bugů.
///EDIT
Jo a jeste jsem si vzpomněl, ze po celou dobu hraní me rozčiluje to, ze enemy, který je trosku jakoze “obrněný” – vesta + přilba… tak mu musíte napálit aspoň 10 ran z AK-47 ze vzdálenosti par metru přímo do obličeje aby zemřel zatímco on vás zabije na 2-3 zásahy. (Asi proto, ze hlavní hrdina nemá přilbu haha).
Je to trochu iné Call of Duty. Je to pochopiteľné keďže je to reštart Modern Warfare. Rovnaká situácia ako s reštartom Tomb Raidera. Ale s hrou som spokojný. Aj to s konvojom. Len si treba zvyknúť. Teším sa až to zajtra zapnem a dohram. S hodnotením ale určite súhlasiť nebudem. Ale chápem to.
Přímočará výpravná střílečka byla to, co u této značky hráči dlouhé roky hledali – problém je, že tento žáner v podaní CoD je už prevarený na kosť, tak vývojári skúšajú nové prvky. Hráčov už nebaví každý rok to isté len v iných farbách.
Ideálne by bolo keby kampaň vychádzala tak raz za 2-3 roky a medzitým by živili iba MP a Warzone
Tak misto strilecky udelali walking – talking – waiting – stealh – cleaining building simulator. Strileni tam zabira nejmin prostoru
Frustrace z hrani pitome videohry hmm lituju vas vsechny co jste na tomhle zavisli
Ještě nemám úplně dohrané , ale za mě zatím určitě lepší než předchozí díly. Hlavně to zvolnění tempa mi vyhovuje . Takže s recenzí moc nesouhlasím. Koho pane bože může pořád bavit ty přestřelené mise typu ta mise s kolonou ( ano i tady jsou ultra debilní přeakčněný mise)
Přesně tak konečně.
Opravdu te bavi pul hodiny cumet z nejakyho letadla a koukat na npc, jak utoci? Nebo jen lezet na miste v trave a cekat, az nepratele projdou? Fakt zabava. Zlaty stary dily. Nemluve o tom, ze snad v kazdy misi se „cisti budova“, hrozna nuda. Jit za npc do schodu a koukat, jak na nej vyleti nascriptovanej nepritel. Brr. Ze radsi nedali mp o tejden driv, nez tuhle brecku.
Mise s AC-130 v úplně prvním Modern Warfare byla excelentní (když už tedy nostalgicky vyzdvihuješ staré díly). Nevím jestli tím termínem „letadlový bombardér“ autor myslí návrat na palubu Spookyho ale hned to ve mě probudilo mnohem větší zájem o tuhle stále unylejší sérii…
Jenze ve ctyrce ta mise trvala 10 minut, tady to jsou dve mise hned za sebou, ktery dohromady trvaj snad pul hodiny. Pak ta mise jak jedes v aute, natahovana, bez hudby a uplne bez naboje. Nebo cela mise, kde te vyslycha nejaka hnusna mexikanka. To je snad 15 minut, kde jen sedis a odpovidas na otazky
Skvela zabava. Postavy prehravany a nesympaticky. Strileni v kazdy misi zabira nejmin prostoru
Tyhle brecky se nedaj s tema staryma cod ani porovnavat. Uz aby vysel ten mp, ten je nastesti porad o strileni a ne o „cisteni budov“.
Hm, máš pravdu. Zkouknul jsem chvilku oné mise blízké vzdušné podpory a je to fakt nezáživné.
Kriste, fanoušek Rambo stylu, který si myslí, že jediné řešení je, když dva vojáci sami vystřílí tábor s 200 nepřáteli. Ještě že nejsou v Acti/Blizz tak zaostalý.
Rambo styl, stealth mise, sniper mise, klasické taktické mise. Je tam od každého něco, což je lepší než jeden tupej rambo styl celou hru.
Ja od cod cekam vic nez celou misi sedet na zidli a odpovidat na otazky nebo z letadla sledovat npcka. Cela tahle hra je jen nudna cutscena s obcasnym strilenim. Kdyby aspon ten pribeh stal za neco.
Však jo, jen Rambo styl. Dneska to ale ve válkách a speciálních operacích tak nefunguje.
„Nebo jen lezet na miste v trave a cekat, az nepratele projdou?“ To bylo i ve starých dílech. Vypadá to spíš jako takové neopodstatněné brečení, kdy argumentuješ něčím, co vlastně pravda není. Nakonec se ještě dozvíme, že jsi tu hru ani nekoupil a nehrál, ale jen jsi sjížděl Youtube.
Ja zapomnel, ze cod je realita
Pokud si pamatuju spravne, tak nejaky cekani v trave bylo snad jen v prvnim modern warfare. Nebo v tech novych srackach po black ops 2, ale ty si vubec nepamatuju, protoze staly za hovno.
Nepochopil jsi, nevadí rád vysvětlím. Ano, konflikty a různé speciální operace jsou dnes řešeny i jinak než tupým Rambo stylem. Například i přes UAV. Hra využívá aktuální vymoženosti dnešního světa.
Bylo, takže to není žádná novinka, tak nevím, proč se tak divíš. Sniperské a plížící se mise k COD tak nějak patří.
První půlka kampaně velice dobrá (Hlavně Border mise), ale čekal jsem, že ten buildup k něčemu povede. Bohužel se ale nestalo a dost mi chyběly klasické Wow michael bay momenty, že by tam byla nějaká memorable mise, se říct nedá. Souhlasím s autorem, že té kampaně chybí jednotný, koherentní nádech. Za mě předchozí 2019 MW mnohokrát lepší.
Vôbec neľutujem kúpi kampaň ma prekvapila a trvalo mi to na Veteránovi 11,5 hodin podľa steamu. Teraz sa teším na obťažnosť Realistik nakoľko už pri Veteránovi som mal pri určitých misiách dosť nervy. Celkom ma aj prekvapilo že to nebolo iba strieľať ako zmyslu zbavený ale musel si človek aj rozmyslieť či na seba upozorní. Ja som spokojný a aj po grafickej stránke to konečne vyzerá zaujímavejšie. Ale ako sa hovorí 100 ľudí 100 chuti každému sa to nemusí páčiť.
Viděl jsem průchod hrou, grafika je místy úžasná, napříkald již v úvodu textury skal, které jsou velmí blízko fotorealismu. Je vidět, že se snažili hru po gameplay stránce zklidnít, ovšem s rozporuplným výsledkem: myšlenka dobrá, provedení diskutabilní.
Počkám si tedy na dojmy a „plný“ gameplay s MP a uvidím – zatím, ale spíše tento díl vynechám. Jako jednoznačné mínus vidím, že i v roce 2022 je prostředi bez destrukce, to by měl být přitom již standart: nejde jen o efekt, ale i pozitivní vliv na gameplay (BF3).
P.s:
Pořád skrytě doufám, že se někdy dočkám(e) IW2. Infinity 2016 je (minimálně pro mne) i dnes jeden z nejlepších singl CoD vůbec, s obrovským potenciálem jak hru rozšířit např.: opustil bych lineární kampaně, kdy každá mise by byla středně velká mapa (kompromis mezi standartnim CoD a FarCry – ostatně takto vypadala poslední mise z „advancet warfare“ – pamatujete?) kde by si hráč sám volil jak hrát – stealth, nebo přímočaře, kdy by nebyl ani za jedno trestán, ale naopak byl by odměňován rpg prvky podporující jeho herní styl. A nebránil bych se brutality a efektivity zbraní ala TLOU II.
Viděl jsem tu konvoj misi a musel jsem se zasmát. Snad nejhorší mise v historii CoD
Jedná se o typickou „train“ misi. Takové mise jsem nikdy nesnášel, podobně jako „turret“ sekvence (aneb čekání na místě mezitím co na tebe neustále nabíhají enemáci).
A přesně těchto misí by se CoDko podle mě mělo kompletně zbavit, už není rok 2003 (pamatuji, že už tehdy jsem tyhle typy misí v prvním díle neměl rád). Nejlepší jsou pro mě mise, kde prostě postupuješ mapou k cíli a do toho střílíš bez šílených skript. eventů.
Ale třeba ta sniper mise se mi dost líbila.
Hraji na PS5.
Příběh je plný nesmyslů, skáčete po celém světě od postavy k postavě a děj se omezuje na stálo se tohle dojdi tam a vyřeš to.Padouch tam není,ale určitě je na druhé straně světa.Ale kde a jak se tam vzal a proč by to vůbec dělal,zde chybí.
Grafika to jsou orgie a některé scény jsou jak realita. Jsou zde pasáže plné detailů,až si říkáte wauuuuu.
V ostrém kontrastu s tím jsou pak propady a lagy v začátku některých cut scén a zdeformované určité obličeje.
AI není moc inteligentní,ale přibylo zde pár momentů typu nepřítel leží za stolem a střílí pod ním či skrz díru ve zdi.Tempo se mi zdá víc přiblížené realitě.Voják asi nevlitne do domu alá Rambo, ale spíš se bude plížit tmou.
Ovládání vás vtáhne do děje a cítíte každý výstřel.
Největší mínus je dle mého destrukční systém ,který zde citelně chybí.Když vám bouchne nad hlavou raketa a krom efektu zabití a úžasné grafické orgie nic jiného …i ten dům vedle, pořád stojí. To ubírá hodně na pocitech.
Dal bych
8/10 hlavně za Grafiku,Efekty a některé wauu momenty.
3/10 za příběh a destrukční systém.
koukam jak chci ale graficky orgie tam tedy nevidim .. co si hral posledne za hru ? half life 2 ?
..
uncharted je o dost hezci a detailu tam je tez o dost vic .
Dle mě slušná kampaň 7/10 a pro fanoušky či milovníky plížení i 8/10. Jde tam hodně vidět inspirace/pokusy jít cestou ala Sicario: Soldado a podobné věci s kartely akorát v CoD světě.
„Takhle přispívají k pocitu, že hra je slepenec filmečků a misí od několika různých týmů vývojářů a filmařů.“ Bohužel to není jen pocit, ale smutná realita
Sice jsem nehrál, ale příjde mi že odklon od čísté střílečky je něco co může tyhle single player kampaně zachránit. Přece jen lineární FPS old school typu v takové hře už moc nenabídne, spíš unudí. Takže zahrnovat pomalu prvky z jiných žánrů zní spíš jako plus, tedy pokud se dobře provede. Něco jako změna vybavení v průběhu kampaně ve stylu Stalkera, možná zlepšování dovedností ala Tarkov kdo ví.
Občasné zpestření dejme tomu, ale tady mi přišlo, že se ten odklon od střílečky děl příliš často a příliš neuměle. Přeci jen kdybych si chtěl zahrát stealth hru, je jich na trhu dost. Od COD bych mnohem raději kvalitní akci (a když ne kvalitní, tak alespoň svižný „blockbuster“ příběh).