Callisto Protocol není vyloženě špatná ani průměrná hra. Po stránce audiovizuálního zpracování bych se dokonce nebál ji označit za špičkovou, obzvláště pokud jde o obličeje postav nebo nasvícení, práci s mlhou a tak dále. Přesně jak jsem ale předvídal v podcastu z Gamescomu, vystavět hratelnost okolo „ručních“ soubojů na blízko se ukázalo byl krokem vedle, který se absurdně zvrhne v druhé polovině hry. Stejně tak se naplnily moje obavy z plytkého příběhu, který má velmi daleko do promyšlenosti „Markerů“ z Dead Space, což jen podtrhují nezajímaví hrdinové i zloduši, navzdory přítomnosti jinak dobrých herců. Přesto se ale pořád jedná o zajímavou hru pro fanoušky žánru, pokud si tedy včas rozumně snížíte očekávání.
- Platforma: PS5 (recenzováno) PS4, XSX|S, X1, PC
- Datum vydání: 2. 12. 2022
- Výrobce: Striking Distance Studios (USA)
- Žánr: Mlátička/střílečka
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 60 GB
- Herní doba: 8 hodin
- Cena: 1499 Kč (Steam)
Forma nad obsah
Jacob Lee je nájemným pilotem, který prostě vozil zásilky z jednoho místa na druhé, aniž by se příliš zajímal o to, co přesně obsahují. Bohužel krátce na to obě lokace podlehnou útoku ničivého viru, díky kterému lidé nejen umírají, ale mění se ve vražedné zombie. Jacob se tak hned v úvodu hry ocitne ve vězení Black Iron na měsíci Callisto. I tohle místo ale podlehne útoku mutantů a Jacob tak musí bojovat o holý život, aby z věznice i měsíce unikl. Po cestě se přitom setká s hrstkou dalších postav, ale stejně jako děj celé hry i tyto postavy a jejich role v příběhu jsem naprosto plytké a předvídatelné. Nejsem si jistý, kdy naposledy jsem hrál hru, ve které i audiology byly takhle bezobsažné a nudné – zamrzí to obzvláště ve srovnání s předchozí hrou tvůrců: Dead Space lore patřil k tomu nejzajímavějšímu na hře.
Úvodní hodina hry je bezesporu její nejlepší částí, autoři zde zkušeně provádí hráče výpravně zpracovanou sekvencí příběhových událostí, které mají dobré tempo, skvěle vypadají a velmi účinně vás zaháčkují. Bohužel se ale potom hra zvrhne v předvídatelnou směsicí herních klišé a to jak z hlediska příběhu, tak z hlediska designu jednotlivých chodeb a místností nebo zbraní a nepřátel. Jedna z věcí, které mne na hře nejvíc mrzí, je téměř úplná absence napětí nebo strašidelnosti. Tvůrci na vás budou absurdně často házet laciné „jumpscare“ lekačky, které jsou o to horší, že mají i herní důsledky: když na vás počtvrté vyskočí hlava s chapadlem zpoza rohu, aniž jste měli jakoukoliv šanci se jí ubránit, bude vás to štvát – obzvláště na vyšší obtížnost, kde i ten malý kousek zdraví pak chybí.
Úvodní hodina hry je bezesporu její nejlepší částí.
Atmosféru celkového zážitku tak zachraňuje pouze ono parádní audiovizuální zpracování, které je po estetické i technické stránce ještě na vyšší úrovni, než v případě Dead Space (jelikož má s touto sérií Callisto tolik společného, nemá smysl se těm srovnání vyhýbat). Vůbec nejpůsobivější částí celé hry je tak prostředí, ve kterém se budete pohybovat – hučící turbíny s mořskými řasami ve skleníku, rámusící soukolí drtiče odpadu, zamrzlé trosky původní základny – to vše jsou parádní lokace, které je radost si prohlížet. Nicméně pouze v jediném momentu za celou hru se tvůrcům povedlo parádní prostředí skloubit s příběhovým kontextem a herní mechanikou tak, že byla hra alespoň na minutu opravdu strašidelná: když se poprvé proplétáte zástupem zmrzlých postav a tušíte, že se některá z nich určitě pohne. Zbytek hry je ale víceméně nonstop divoká mlátička s nedomyšlenými mechanikami.
Mlátička nebo střílečka?
Rozhodnutí pojmout sci-fi horor, zasazený do budoucnosti na vesmírnou základnu, kde navíc hrdina bojuje proti vysoce nakažlivému viru, jako mlátičku jeden na jednoho, bylo podle mne od prvního okamžiku naprosto zcestné. To poslední, co by reálný kosmonaut v takové situaci udělal, by asi bylo žduchat se s protivníky tělo na tělo a mlátit do nich tupým předmětem, aby na něj stříkalo co nejvíce jejich tělesných tekutin. Přesto bych to nějak zkousnul, pokud by to fungovalo dobře z hlediska hratelnosti. Jenže místo toho zde tvůrci přišli s absurdně zastaralým systémem, kdy střídavě uhýbáte útokům protivníka mačkáním tlačítek nalevo a napravo, abyste jej v pauzách mezi jeho útoky praštili vy. Celé to naprosto bez legrace funguje úplně stejně, jako hra Punch-Out!! z roku 1983:
Samozřejmě je to obalené zmíněným nádherným audiovizuálním zpracováním, ale po mechanické stránce je to přesně to samé, co před 40 lety – uhněte nepříteli doleva, doprava a mezi jeho údery mu také jednu vrazte. Dokonce bych se hádal, že ani po té animační stránce to nevypadá příliš dobře, protože postavy musí velmi výrazně podléhat onomu velmi čitelnému pohybu zleva doprava a naopak – pokud to srovnáte třeba s tím, jak v praxi vypadají animace při soubojích nablízko v The Last of Us Part II, není to lichotivé srovnání. Co ale celou věc doopravdy zabíjí, to jsou mechanické důsledky způsobu, jakým je to celé implementováno. Aby hráč mohl řešit jen to uhýbání vlevo nebo vpravo, automaticky se jeho postava „zamkne“ na protivníka před ním. Což funguje pouze do té doby, než je těch protivníků několik zaráz – a samozřejmě přesně to je scénář většiny soubojů v druhé půlce hry. Jako určité řešení vám autoři dají na tuto část hry více munice, ale bohužel ani střelba zde není kdovíjaká zábava, kromě jiného díky chudému arzenálu a kostrbatému, zdlouhavému přepínání zbraní.
Aby hráč uhýbal vlevo/vpravo, postava se „zamkne“ na jednoho protivníka.
Mezi zápory je nutné zmínit také nízkou pestrost protivníků (prakticky všichni, s kým budete bojovat, jsou humanoidé), která vyvrcholí několika opakovanými střety s naprosto stejnými minobossy, kteří vás navíc dokáží zabít jedinou ranou. Když jsem vešel do místnosti a viděl tam tohoto minibosse obklopeného zástupem dalších potvor, bez legrace jsem hru vypnul a šel meditovat, abych se na ten zápas s hloupým designem mechanik i střetů duševně nachystal. S ohledem na výše napsané tedy budete nejspíš kroutit hlavou, jak je možné, že verdiktem není mnohem nižší známka? Inu, přiznám se bez mučení. Mám velkou slabost pro sci-fi horory, akční hry a působivé audiovizuální zpracování. Díky tomu jsem si těch osm hodin průchodu hrou docela užil, navzdory všem těm nedostatkům a občasnému hlasitému nadávání. Pokud mi nevěříte, možná byste také měli vědět, že jsem si hru dobrovolně koupil za vlastní peníze (stejně jako mnozí kolegové), protože vydavatel i distributor sabotovali recenzenty jak jen mohli. Popravdě se jim zpětně příliš nedivím, ale moc bych si přál, aby příště dali vývojářům více času na to jejich hru lépe propracovat.
Recenze
The Callisto Protocol
Parádní výprava je tím hlavním, díky čemu je průchod touto hrou ucházející zábava pro fanoušky žánru. Pod půvabným kabátkem se jinak skrývá nenápaditá akční hra s nevhodnou ústřední mechanikou. Největší tragédií každopádně je, že chvílemi lze rozeznat rukopis tvůrců vynikajícího Dead Space, který nadále zůstává nepřekonaný.
Líbí se nám
- Silná úvodní hodina
- Místy zábavná akce
- Vyloženě "filmové" ozvučení
- Zpracování obličejů postav
- Atmosférické efekty a nasvícení
Vadí nám
- Nevhodná ústřední mechanika
- Celková plytkost a předvídatelnost
Zatím jsem ve čtvrté kapitole a za mě ta hra nemá žádnou zásadní chybu. Originální a návykový soubojový systém, nutnost přemýšlet, jak se vypořádat s nepřáteli a jak si vypomoci díky prostředí, atd.. Hraju na PS5 v performance módu a je to nádhera co do audiovizuálu a co do animací postav, to je prostě špica! Absence hudu a jakýchkoli nápověd (viz směrové šipky v Dead Space) beru jako plus. Kdo má rád atmosférické survival horory, rozhodně něšlápne vedle! Verdikt napíšu ale až po celkovém dohrání. Už teď ale vím, že 7. února se rozhodně vrhnu na NG+
Za me 8/10, ale velmi hezkych. Audiovizualne je hra nadherna, pribeh je becko, asi tak jako 75% pribehu ve hrach, ale je podanej hezky a dobre nadavkovany, takze neni na obtiz a jista mira zajimavosti se mu uprit neda. Soubojovy system neni bez much, ale ramcove funguje, vypada a hraje se, az na vyjimky, dobre.
Co bych za me osobne zminil jako minus je prace s inventarem, kdy kazda zbran ma jine naboje, ktere zabiraji vlastni slot a navic se nestackuji do nekonecna, takze mate treba tri sloty jedne munice raz dva, pokud si je setrite. Takze kdyz si vycraftite vsechny zbrane a zaroven se soustredite nejvic na boj zblizka, tak mate za okamzik narvany inventar nabojema a nemuzete sbirat veci na prodej atd. Takze jsem se kolikrat od 3D tiskarny nekolikrat vracel tam, kde jsem neco nechal.
A taky mi prijde jako promarnena sance pohrat si vic s tema audiodenikama, ty jsou vylozene odflaknute, casto tri vety a konec. Tam se dala atmosfera jeste zahustit.
Vidím že komentující hráči hodnotí dobře. A to i na jiných webech. Určitě zahraji. Podle recenze se nedá hrát. Jak je to něco od PS tak to je hned 10/10 jak ne tak 7 a méně, ale spoustu lidí to baví.
Hraji od soboty a zatím jsem nadšen. Mám asi štěstí, ale na mé i5 s 980 při QHD na medium šlape parádně, až nechápu, jak je to možný. Grafika, zvuk, design prostě boží. Souboje mi zatím nevadí, ale jsem teprve v první půlce, dle recenze je druhá půlka horší, tak uvidím.
ja na tu horsi druhou pulku teda nenarazil
8 hodin to tak na easy a ještě rychle valit
Ani neee. Tak nesmíš být nooob no…..
Furt lepší než bejt retardovanej jak ty
To jako vazne jo? s obtiznosti jsem nemel problem, staci se to naucit tvle…pribeh a postavy spatny jo? lore vybudovanej kolem veznice s tajemstvim proc se tohle deje a je to vysvetleno skvele me prislo lepsi nez vysypani matky z pytliku na nejvyssi hore v gowku tvle..combat je repetivni a kde ne tvle..? Nejsou tam hadanky/puzzly – diky bohu po tom nekonecnym hazeni sekery do zvonecku a podobnych picovin aby se otevrela truhla uz mam dost…to ze ve hre je malo enemaku je tam vysvetleno pribehem ta nakaza je v zacatku, pote kdy se hrac dostane dal kde byla nakaza delsi dobu jsou jiny enemaci, ktery meli cas vice zmutovat.. kolik je nepratel v dead space – mimino,ten netopyr, obycejny mobky, typek na zdi, regeneracni hovado,chapadlo a bossove – takze taky nic moc..borec prileti na lod kde to kosi a vylepsuje si tam svarecskej oblek je cool mechanika, ale nezapada to do lore moc dobre..tady naopak vyroba veci je vysvetlena top a to ze oblek nejde vylepsit pridava na „realicnosti“ jacob si oblece proste vojenskej oblek a konec – kdyby chodil nekam do skrine a vylepsoval si oblek tak by me to spise sralo a prislo mi to divny proste ne tvle to neuznavam tohle, skvele jsem se bavil a dal bych tomu 9/10 jedinoe vytky mam k tomu, ze je tam malo bossu – ale chapu to je to vysvetleno pribehem a ten miniboss je proste tuzsi enemak kterej se da vklidu porazit..nestastne checkpointy, nemoznosti preskocit cutscenu – ale to je spis tema checkpointama, kdyz jsem umiral a opakovala se mi porad dokola..a absence ng+ ale to pribude..
„diky bohu po tom nekonecnym hazeni sekery do zvonecku a podobnych picovin aby se otevrela truhla uz mam dost…“ Chápu
hlavne jeste truhla jak krava plna pokladu a on vytahne pytlicek tvle
Jenom poznámečka k těm enemákům z Dead Space. Dále tam ještě je ten tlustoprd, ze kterého lezou ty malé potvůrky a ještě ty hrozně rychlý potvory z jedničky a trojky.
Ty zombie slepice nenávidím do dnes
Přesně tak, házení do zvonečku a atd. nevadí .
10/10 .
JJ recht. A troufám si říct, že kdyby to byla exkluzivita na hrací skřínku tak to má minimálně 9/10 viz recenze na Days Gone ps a pc
Určo by byl pro Zing lepší název PSing
Hold klučinům ze zingu nezacinkali peňážky .
Pan Zavřel to radši ani neměl zmiňovat, že si hru musel koupit za své. Teď tady ty konspirační teorie o podplacených recenzích budou ještě častější
za své asi ne – když už, tak za firemní
A komu skládáš hold? Jedna věta a 3 chyby… Bravo! Už píšeš jak pan 23Cecků.
Když kid není spokojený s recenzi, jak začne hned kňučet a vztekat se.To se vždycky posměju 😃😂
Pochopitelně se velmi těším na remake Dead Space, kde mám úplně jiná očekávání stran lore a příběhu a sleduji celý vývoj. A jsem si jist, že to bude když ne 9/10, tak velmi povedená a zasloužená osmička. Takovou péči nevěnovali snad ani v Blizzardu Diablu II: Resurrected. A že tomu se věnovali hodně.
Od pátečního rána, Callisto Protocol šlo hrát dokonce již po půlnoci ze čtvrtka na pátek, jsem se zanořil do jupiterova měsíce Callisto a vynořil se v neděli ráno. Úplně předně (ve zkratce, protože to bylo rozebíráno již snad úplně všude): Možná mám štěstí, možná údajně (cituji) NEHRATELNÝ technický stav na hulváta přebila výkonostně má PC sestava, nevím, ale nemám s během hry žádné problémy. Při 4K, na ultra všech parametrů, s přepnutím DX12 na DX11 a zastropování FPS mi jede TCP jako víno. 1x jsem narazil na glitchující dlaždici, 1x se mi samo od sebe přepnulo rozlišení ze 4K na fullHD a 1x se mi třepotala postava Jacoba ve fotomódu. Šlus. Ende. Punkt! Potom, co jsem se záměrně vyhýbal 4 dny webům, abych si nic nespoileroval, jsem byl neskutečně překvapený, jaký shit storm se děje na Steamu (i v diskuzích). Schválně jsem obětoval čas, našel si na youtube své oblíbené streamery hrající na PC a nikdo nikde žádný technický stav neřešil, vyjma ohně, plápolajícího v podivně nízkém frameratu a (obligátně) na soubojový systém – respektive konkrétně na uhýbání.
1. Vizuální stránka věci je neskutečná. Doslova každá blbá chodba, každá místnost, každý výjev je tak parádní, že snese označení nového wallpaperu na desktop. Ještě více je to překvapující, když člověk zjistí, že nejde o unreal engine 5, ale čtyřku. A teď si dejte vedle sebe 90% her na unreal engine 4 a Callisto Protocol. To, co vývojáři dokázali s UE4 je neskutečný. Na prvotinu studia naprosto úctyhodné. TAKHLE chci aby hry vypadali vždycky! Textury parádní. Špinavé, opotřebované sci-fi ze hry čiší přesně jako z Horizontu události či Vetřelce. Nemám ani jednu jedinou výhradu. Mnoho parádně a detailně navržených lokací jen tak nevypustím z hlavy.
2. Audio – Dabing a především SFX je na nejvyšší úrovni. Skvěle doplňuje tísnivou atmosféru a kdo není citově plochý a do hry se opravdu položí celou duší, rozhodně zažije strašidelné a velmi intenzivní chvíle. Audio tomu velmi pomáhá. Pochopitelně nejlépe na kvalitních sluchadlech.
3. Souboják – Na rozdíl od Martina (což je ale zcela v pořádku) jsem se na melee velmi těšil. A skutečně mě bavilo docela slušnou dobu a vlastně mě i baví doposud. nemám obecně se souboji v TCP problém. Co mě ale fakt nasralo bylo prozření, kdy jsem pochopil (v tutorialu jsem to nechtěně odmáčkl a nepřečetl si), že uhýbání má STÁLE stejný vzorec. Doleva/doprava/doleva/doprava atd. Proboha PROČ?! Jak tohle někdo v roce 2022 mohl považovat za dobrý nápad a co hůř, jak to mohlo projít přes další lidi až do finální verze hry? Jako jo, je to efektní, je to cool se v poslední půl vteřině vyhnout a navíc si tak humusáka prohlédnout hezky „zpomaleně“ a blízko kameře (a to je myslím i důvod, proč to schválili – ta intenzita a blízkost)… ale jako mechanika je to bohužel až groteskní, kdyby to nebylo k pláči. Na druhou stranu je zde řada dalších eliminačních technik, ale naprosto chápu, že souboják může někoho pěkně sr*t. Mě osobně vadí hlavně ten trapně se opakující vzorec uhýbaní. Ale (opět!) na druhou stranu je fajn vidět, že uděláte úhyb doleva MLASK levá ruka upajcnutá, uděláte úhyb doprava MLASK pravá ruka letí opodál. Je fajn vidět, že váš konkrétní výpad na konkrétní stranu monstra má efekt… Čili mě to zase tak netankovalo.
4. Lore a příběh – Zde vidím (nad vše ostatní) největší a zásadní problém. A je to problém, který si člověk bohužel vytvoří ve své hlavě sám. Schofield NIKDY nesliboval žádnou akční adventuru s úkoly, rébusy a hluboce rozsáhlým lore hry. Přesto a PRÁVĚ proto, že mě hra tolik baví, je mi líto, že v ní není větší „historie“ a hloubka. Velmi bych chtěl poznávat a začíst se do vesmíru TCP… Velmi! Bohužel ve hře najdeme jen audiology o pár řádcích. Je to obrovská škoda a řada lidí to bude cítit stejně. Protože ta hra je kulervoucně sexy a chtěl bych o světě TCP vědět co nejvíce a nejlépe pak vše doplnit parádním The Art of Callisto Protocol. Příběh je tuctový, klasické sci-fi s řádící nákazou. Tečka. Asi by to i stačilo, kdyby bylo co sbírat, hledat a po čem pátrat. Znovu ale upozorňuji, že to Schofield nikdy nesliboval.
Suma sumárum:
Dostal jsem od Callisto Protocol přesně to, co jsem očekával? Z 80% ano. Proto za mě 8/10. Dostal jsem v Callisto Protocol Horizont události (sci-fi gore), říznutý Věcí (mutace, proměny bytostí – biofágové), Alieny (chodby, koridory, mnoho prostředí evokující různé díly Alieního vesmíru), Riddick/Fortress (sci-fi věznice). To vše namixované do nejpokročilejčího gore, jaký jsem kdy ve hrách viděl. Návdavkem s vynikajícím dabingem, dokonalou zvukovou paletou a o grafice se nemá cenu ani rozepisovat, ta je 100%. Nedostal jsem to, co jsem si vysnil. Za mě tudíž 8/10 a ano, bavil jsem se výtečně. A ještě bych měl závěrem jednu poznámku:
Mnohdy si všichni v posledních 10 letech říkáme a zoufáme: „Co bychom dali za koridorovitější/přímočařejší jednohubku! A ne pořád ty megarozsáhlé open worldy na 200+ hodin! Ať s nimi už jdou do prde*le! Kde jsou ty časy malých titulů, kterými jsem se promlátil od začátku dokonce za 8 hodin a mohl se věnovat jiné hře. Kde jsou ty hry, které byly inteznzivním zážitkem do 10 hodin a bylo hotovo!“
Takže tu máme jednu naprosto intenzivní a přímočarou koridorovku, čerpající z odkazu Dead Space. Ve AAAA grafice (až na ten oheň s nízkým fps). A opět je to pro řadu lidí zklamání? Možná by to chtělo si srovnat priority a neočekávat, co nikdy hra neslibovala. Za mě vynikající titul, perfektní ukončení roku 2022.
PS: Kdo dočetl až sem, gratuluji a děkuji, je to dnes unikát, aby někdo přečetl více jak 140 znaků.
PPS: Sorry za případné chyby, píšu brzy ráno a ještě spím
Nevim jestli to vidis nebo ses schopnej vlastni reflexe, ale v obecnosti nejde o to jestli ma tvuj text 140 znaku nebo 1000 (nemluve o samotnym obsahu textu), ale o to, ze ho pise sam Corvus.
vždyť je to dobře napsaný, nehodnotím kdo píše, ale jak a co…
To uhýbání vypadá jak z boxerskýho ringu 😄, možná kdyby se místo animací smrti více soustředili na souboják, dopadlo by to lépe. Větší problém ale vidím v level designu, ten je snad nejhorší co jsem za poslední dobu viděl. Ale chápu, že to některý lidi baví, já čekal mnohem víc.
„Od pátečního rána, Callisto Protocol šlo hrát dokonce již po půlnoci ze čtvrtka na pátek, jsem se zanořil do jupiterova měsíce Callisto a vynořil se v neděli ráno.“
A manželku jste dal kam? Do úschovny?
Dead space 2 + Sonne – Rammstein
https://www.youtube.com/watch?v=jAPf2iawXxU
Alle warten auf das Licht
fürchtet euch fürchtet euch nicht
die Sonne scheint mir aus den Augen
sie wird heute Nacht nicht untergehen
und die Welt zählt laut bis zehn
Co nikdo nezmínil. Mne se velmi líbil v trilogii DS i systém upgrade obleků, a rpg systém zbraní obecně (který byl vynikající zejména ve třetím díle) Zde, až na asketický upgrade zbraní ve 3D tiskárně, nic podobného nenajdete. A ve hře schází i fantastická práce s kamerou, tak jak například v DS2 (pro srovnání: DS2 + Sonne). Zapomeňte i na dechberoucí závěrečný souboj s bossem, z dílu DS1, nebo DS3. V Callisto Protocol se setkáte s bratrem Lazaravicě z Uncharted 2…
https://youtu.be/8RkfABtNnjY?t=292 (lazarevič vs drake)
vs.
https://youtu.be/P_apJ0-9nKg?t=99 (jeho mentálně retardovaný bratr z protocolu)
Vytváření vlastních zbraní s univerzální municí bylo ve třetím díle to nejhorší, z celé trilogie Dead Space.
Dojem mám přesně Vopačnej. Dodnes vzpomínám na moji dvouhlavňovou bitevní-ostřelovací pušku, která vše dávala na jeden hit.
Tohle mi právě přišlo dost dobrý. Můžeš si vytvořit svoje vlastní zbraně, ale nemusíš, je to na tobě. „Nejhorší“ na trojce byl ten větší odklon od hororu a lidští nepřátelé.
AI lidských nepřátel byl tragický.
Ani tolik mi nejde o AI jako o to, že tam zkrátka byly. Celou sérii bojujeme s nechutnými emzáky a najednou nám tam dají vojáky… Ale pamatuju si moc dobře jak proti mě šli nekromorfové a vojáci zároveň a byly z nich největší kamarádi, kteří utočili jenon na mě. Fakt super.
Podle mě právě ta univerzální munice ubírala tomu survival-hororovému prvku a přidávala na akčnosti. Mě více právě v prvních dvou dílech bavila práce s různými druhy munice, kdy jsem si musel dávat pozor na to, do kterého kousku kolik mám, což zvyšovalo určité napětí.
Ale uznávám, že třetí díl jsem hrál z celé trilogie nejméně a v paměti mi příliš neutkvěl.
To je zase fakt, v předešlých dílech se to muselo více hlídat, ale za mě to nebyl ten největší kámen úrazu. Ona trojka vůbec nebyla špatná hra, za mě měla nejlepší příběhové tempo. Ale zbytek trošku pokulhával, no.
Hodnocení recenze: 09/10
A takto Zavřele piš všechny recenze, ne jak ty sladkobolné oslavné výjevy na úrovni projevu fanynek Titaniku.
Na hru jsem se opravdu těšila, ale jsem malinko zklamaná. Grafika a ozvučení je opravdu na velmi vysoké úrovni, hra mě baví,ale jen dokud nemám před sebou partu nepřátel, to už pak přichází mírná frustrace. Soubojový systém mi tu nesedí, asi mám pomalejší reakce, ale vyhnout se všemu nejde a vůbec když ještě zezadu přijde další potvora a přidá se. Moje nervy, když do mě začnou mlátit a já neudělám nic, většinou přijdu o hlavu, naštěstí teda o ní přijde jen Jacob a já pak trpím s ním 🙄
„Naštěstí o hlavu přijde jen Jacob a já pak trpím s ním“ mě nemálo rozesmálo
S ohledem na hype to je vcelku zklamání. Velká škoda
Vynikající recenze, sám bych dal asi 8 (dostal jsem, co jsem čekal, ale ty šílené boss fighty, technické problémy na PC a absence NewGame+ to pro mě srážejí). Já jsem se melee soubojům vyhýbal pro jistotu celou hru a používal nejvíci GRP, který je podle mě až přehnaně silný (podobně jako stasis v Dead Space). Nesouhlasím, že by příběh nějak pokulhával ve srování s Dead Spacem, když si člověk zahraje pouze jedničku DS, tak se taky téměř nic nedozví o světě DS a autoři Callisto očividně budou pokračovat (DLC, pokračování naznačené nakonci, podcast Helix Station).
Ke hře jsem se ještě nedostal, zejména kvůli technickým problémům, ale když tak čtu ty recenze, tak jsem poněkud „zklamán“. Nemyslím si, že hra bude obecně špatná, ale představoval jsem si větší hororový a tísnivý zážitek. Podle mnohých to atmosféry Dead Space nedosahuje.
Pokud bychom se bavili čistě o atmosféře, tak ta myslím ve hře je a doslova kape z některých záběrů i na pouhý pohled. Problém ale je, že jí podráží nohy design jednotlivých mechanik i celých pasáží. Tohle je něco, co přitom Dead Space zvládl naprosto bravurně – tam tvůrci zvládali skvěle dávkovat napětí, akci a vše mezi tím. Zde to sice velmi atmosféricky vypadá a zní, ale tempo i hratelnost jsou úplně někde jinde.
Ja jsem zatím spokojenej. Vyhovuje mi melee i gunplay a atmosféra. Doufám ale že příběh nebo nektery hororovy sceny intenzivnejc vygradujou ale jeste jsem nedohral. Boom ale jako Dead Space co byl tehdy se nekoná, možná je to až moc podobný hodně mechanikama, nepusobi next gen, navíc základní nepřátelé jsou vlastně regulerní zombici oproti originálním nekromorfům, ale aspon ty zmutovanejsi kreatury připomínají the Thing což je krasne odporny. Za mě kdo má slabost pro tyhle klasický scifi horory je velká šance že si hru užije.
Je to tak, vyhladovělí fanoušci žánru (včetně mě) to slupnou jak malinu.
Bohužel to ale nic nemění na to, že to mohlo být mnohem lepší