Mojí největší obavou před hraním druhého Hellblade bylo, aby nešlo o klasický příklad více téhož. Aby vývojáři nezkazili silný konec prvního dílu, který přinesl pro titulní Senuu kýžené rozřešení. Přestože se pokračování zásadněji neodlišuje v hratelnosti, pouze ji jemně posouvá a ohýbá, vyprávění doznalo značné proměny a protagonistka tentokrát více než svoje démony poznává temnotu a světlo druhých.
- Platforma: Xbox Series X (recenzovaná verze) a S, PC
- Datum vydání: 21. 5. 2024
- Vývojář: Ninja Theory
- Vydavatel: Xbox Game Studios
- Žánr: akční adventura
- Česká lokalizace: ano
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 70 GB
- Herní doba: 8 hodin
- Cena: 1300 korun (Xbox), dostupná ve službě Game Pass
Krásy Islandu
Přes všechno, co jsem zmiňoval v úvodu, se sluší začít vizuální stránkou nové hry od Ninja Theory. Autoři totiž nadělili něco neuvěřitelného. Samozřejmě jsem viděl trailery, screenshoty a další ukázky, vývojáři se ambicemi netajili a koneckonců už první díl, ač ještě od nezávislého týmu, byl grafický skvost. Ale když jsem si pak virtuální Island zažil na vlastní kůži, stejně se mi nevyhnulo obrovské překvapení z toho, jak překrásný zdejší svět je.
Hra se jednak přibližuje fotorealismu jako žádná jiná, jednak nespoléhá jen na technickou kvalitu a přináší řadu nápaditých scenérií a výjevů. Nejsilnější jsou výhledy do dáli a pohledy na oblohu, které vyvolávají známý dojem malosti v obrovském světě, který na člověka téměř padá. Něco, co jsem v žádné jiné hře nezažil. Úžasné jsou ale i obličeje postav nebo odrazy světla a stíny v uzoučkých jeskyních.
![Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním Senua už není sama. 82 Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním hellblade2 6](https://www.zing.cz/wp-content/uploads/2024/05/hellblade2-6.jpg)
Pro co nejfilmovější zážitek zvolili vývojáři širokoúhlý obraz bez možnosti přepnutí, takže na obrazovkách se standardním poměrem stran vás bude doprovázet dvojice černých pruhů. Chápu, že jde o osobní preference a někomu mohou vadit, ale mě neobtěžovaly, naopak dobře podtrhují zmiňované pohledy do krajiny.
Společně se vším výše popsaným jde ruku v ruce i skutečnost, že hra je na Xboxu Series X perfektně optimalizovaná a běží – byť v avizovaných 30 snímcích za sekundu – zcela stabilně a bez jakýchkoli problémů nebo loadingů. Navíc jsem nikdy neměl pocit, že bych vyšší snímkovou frekvenci vyloženě potřeboval.
![Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním Senua už není sama. 83 Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním hellblade2 3](https://www.zing.cz/wp-content/uploads/2024/05/hellblade2-3.jpg)
S vizuálem se neodlučně pojí i zvuk. Neohromil mě tolik jako grafika, ale to jenom proto, že z úrovně prvního dílu se jenom těžko dělá významnější pokrok. Hlasy v Senuině hlavě nikam nezmizely a perfektní je taky ambient. Hudba ustupuje poněkud do pozadí ve prospěch přirozených zvuků prostředí a dialogů, ale když už zazní, nemá chybu. Zvuk několikrát pomůže i v samotném hraní, třeba díky svému rytmu.
Filmová hra, herní film
Hellblade II dělá všechno pro to, aby vypadal jako film, ale zároveň se nepřestal úplně hrát. V cutscénách budete často ovládat Senuin pohyb, v hratelných pasážích se zase bude kamera hýbat jako v cutscéně. Rozdíly mezi částmi, na které hry standardně dělíme, se zde nezřídka stírají.
Souboj si prošel výrazným zjednodušením.
Filmovosti je podřízená i hratelnost. Jednak jí bude míň než v prvním díle – soubojů i hádanek. Jednak právě souboj si prošel výrazným zjednodušením. Navzdory tomu, že patřil mezi kritizované prvky předchůdce, nedoznal zásadních změn. Jeho principy jsou v podstatě totožné. Největší změnou je absence potřeby hlídat si záda. Vždy budete bojovat jenom s jedním nepřítelem.
Nevypadá to hloupě, nikdo nikde nečeká, vše je plynulé a přirozené díky popisované filmovosti. Byť výchozí dynamická obtížnost funguje dobře, kvůli absenci hromadných bitek (nepřátel je víc, ale útočí postupně) mi přišel souboj až příliš snadný a relativně jednotvárný. Alespoň zapracovali vývojáři na různorodosti protivníků a je pravdou, že neplatí na všechny stejný přístup.
![Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním Senua už není sama. 84 Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním hellblade2 5](https://www.zing.cz/wp-content/uploads/2024/05/hellblade2-5.jpg)
Nad rámec bojů, které jsou spíš občasné a delší, budete chodit prostředím a prozkoumávat ho. Struktura je podobná jako v Hellblade: Senua’s Sacrifice. Cesta je velmi lineární, ale sem tam nabídne odbočku s nějakým tajemstvím. Secrety jsou pěkně schované a nabídnou bájný příběh i Senuiny vzpomínky.
Jednou za čas se před vámi otevře o něco rozlehlejší místo, opět na úrovni prvního dílu, spíše jakási aréna, ve které se na vás vrhne puzzle. Když mě hra uvítala hledáním run schovaných v prostředí a perspektivě, trochu jsem se zděsil. Snad nebudou autoři opakovat jen už vyzkoušené mechaniky… Nebudou. Runy se vrací jako jediné. Ostatní hádanky jsou čerstvé, byť myšlenkou navazují na způsoby první hry. Enviromentální puzzly vás donutí manipulovat s prostředím a stejně jako zbytek hry přináší i zajímavé vizuální hrátky. Z hlediska obtížnosti mi přišly spíše snazší, ale možná se víc hodí slovo intuitivní. Hráč určitě není za hlupáka.
![Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním Senua už není sama. 85 Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním hellblade2 4](https://www.zing.cz/wp-content/uploads/2024/05/hellblade2-4.jpg)
Ve své hlavě, v hlavě přátel i nepřátel
Z dosavadních slov byste si mohli vytvořit dojem, že Hellblade II skutečně nabízí jenom více téhož. Jak už jsem ale naznačil, největší proměny se dočkaly příběh a vyprávění. Hlavní postavou je stále Senua, stále se vyrovnává se svojí psychózou a stále nachází její pravou podstatu. Na Island přijíždí za pomstou a ujištěním, že už se nebudou opakovat osudy, které stihly její rodnou vesnici. Cíle mladé válečnice se ale velmi brzo změní a její osoba ustupuje do pozadí.
Atmosféra hry je diametrálně odlišná od prvního dílu. Dvojka je relativně pevně ukotvená v realitě, potkáváme méně bohů a více skutečných lidí. Nejsme v Helheimu, ale na Islandu. A už nejde ani tolik o příběh Senuy jako o příběh jejích přátel, ale možná ještě o něco více nepřátel a těch, kteří se postaví na obě strany barikády.
![Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním Senua už není sama. 86 Recenze Senua’s Saga: Hellblade II – překrásný výlet za porozuměním hellblade2 2](https://www.zing.cz/wp-content/uploads/2024/05/hellblade2-2.jpg)
Postavy nejen skvěle vypadají, ale jsou i výborně napsané a zahrané. Jejich vývoj dává smysl a jejich dialogy mají váhu. Senua – a tím pádem i hráč – má příležitost většinu z nich poznat a pozná i své protivníky. Nejde tak jen o anonymní zlo, ale o charaktery, které mají ke svému zlu důvody, více či méně obhajitelné. Všechno drží pohromadě až do uspokojivého konce.
Těžiště je v místech s několika postavami s hmatatelnými problémy.
Zatímco první Hellblade je nejsilnější, když je Senua uzavřená v sobě samé, v temném místě jen s hlasem, který o ní permanentně pochybuje a strhává ji do stavů beznaděje a šílenství, těžiště pokračování je v místech s několika postavami s hmatatelnými problémy. Člověku, který třeba nemá zkušenosti s psychickými problémy podobnými těm ze hry, může novinka připadat o něco lidštější a srozumitelnější. Původní příběh zase dokáže ještě víc zatlačit na emoce, koneckonců jednou z těch ústředních je láska, pro kterou se jde až do podsvětí.
Stejně a přece jinak
Senua’s Saga: Hellblade II je hra, která je svému předchůdci opravdu v mnohém podobná. Mechaniky doznaly lehké obměny, ale základní principy zůstávají stejné. Výrazněji se neliší ani struktura nebo délka. Více téhož to ale není. Navzdory podobnostem je výsledný dojem z aktuálního titulu zcela odlišný. Je tomu tak proto, že jsou jiné myšlenky a ponaučení, jde tu o porozumění, empatii a sounáležitost.
K tomu se přidává prezentace, která nemá v herním světě obdoby. Jedno z letošních želízek v ohni Xboxu vychází z náročného testu ohromit skeptického fanouška prvního dílu (mě) v nadmíru pozitivním světle. Hellblade II má splněno a mnohem víc.
Recenze
Senua's Saga: Hellblade II
Druhý díl Hellblade přichází s radikálně odlišnou atmosférou, vyprávěním a myšlenkami. Více postav dělá ze Senuina putování lidštější zážitek, ale nepřišli jsme ani o epické momenty a výlety do mysli protagonistky. Hra navíc oplývá nepřebernou krásou doplněnou o perfektní zvuk. Přináší skutečně filmovou prezentaci, aniž by nepřiměřeně ochudila hratelnost. Hádanky si drží vysoký standard, pouze souboje si neprošly vyhlíženým zlepšením.
Líbí se nám
- Grafika, vizuální nápaditost
- Filmovost
- Zvuk, hudba
- Příběh a jeho odlišnost od prvního dílu
- Zajímavé postavy a jejich příběhy
- Herecké výkony, režie
- Hádanky
- Dobře schované secrety, level design
- Optimalizace
- Česká lokalizace
Vadí nám
- Prosté souboje
To je neskutečný hype až je mi z toho zle.. Černé pruhy, co zabíraji přes 1/3 obrazovky, Motionblur apd nesmysly věci, co v každé hře i v těch stupidnách lze vypnout tady ne. Místní honiči budou argumentovat, že o to tvůrcům šlo. Jasně zkazit hru pro ostatní, kdo nemá na to dělaný monitor…
A zase musí tohle řešit komunita. První hra, co mi sotva běží 45 FPS.
Optimalizace, jako plus ? … Ok..Škoda, že sem nedáte realné porovnání.
„Hádanky
Dobře schované secrety, level design“
Ta hra se prostě nehraje dobře a nějaké hádanky a secrety budou utrpení…
Zlatej GoW. Proč udělat geniální hru, když můžu udělat tohle za 50 euro 6 hodin hraní…. To je fak pomer cena výkon :D…Filmovost, co přesně ten hnus, který se díky bohu vypne přes mody. Ty titulky nalevo napravo taky nic moc….Zklamání roku a na steamu máte řádné argumenty, proč ta hra není dokonalá, jak na české scéně tvrdíte, že je.
I ten Alan Wake, který považovali všichni za extázi, tak nebyl nikterak extra… Příjde mi, že lidé jen opakují, co ostatní opakují… A hry, co vypadají dobře o těch se mlčí…
„Hellblade: Senua’s Sacrifice je jedna z mých nejoblíbenějších her za posledních 10 let a i kvůli tomu jsem se na toto pokračování velmi dlouho těšil. Bohužel mám pocit, že pokračování nedokázalo znovu zachytit to, co bylo na první hře tak poutavé.
Osobní vkus je samozřejmě faktorem, ale tato hra má některá designová rozhodnutí, která musím zpochybnit. Proto nechávám tuto recenzi, abych poskytl nějakou zpětnou vazbu vývojářskému týmu, který, doufám, shledá konstruktivním a bude brát ohled na své budoucí projekty (z nichž jsou dva ve vývoji a těším se na oba ).
Začněme vizuální prezentací, která je hlavní složkou této hry. Není pochyb o tom, že vizuální a zvukový design je naprosto brilantní, ale vývojáři udělali několik rozhodnutí ve službách ‚filmového‘ cíle, které podle mě měly opačný efekt.
Prvním bylo rozhodnutí, aby hra běžela ve standardu 30 snímků za sekundu – s 60 snímků za sekundu jako volitelný doplněk pro PC verzi – protože tvrdili, že to dělá hru filmovější a pohlcující. Tak jsem tuto teorii otestoval. Hru jsem začal v 60 snímcích za sekundu (což bylo možné dosáhnout pouze prostřednictvím režimu DLSS Ultra-Performance) a vše vypadalo úžasně, s realistickými animacemi a pohlcujícími prostředími. Pak jsem přepnul na 30 snímků za sekundu, abych viděl, jak je hra ‚myšlena ke hraní‘, a všechno to zhoršilo. Viděl jsem chybějící snímky v animaci chůze Senuy a viděl jsem zpoždění při přepínání mezi nabídkami pozastavení. Jak mají chybějící snímky animace a zpoždění nabídky udělat hru filmovější a pohlcující? Věřím, že to má opačný efekt.
Ale aspoň PC verze dává možnost výběru, ne? No jo, ale je tu ještě jedna věc, kde nemáte na výběr – ultraširoké rozlišení. Pokud nemáte ultraširoký monitor, musíte hrát tuto hru s velkými černými pruhy v horní a dolní části obrazovky. Toto byla další volba navržená tak, aby byla hra „filmová“ a „pohlcující“, ale opět mám pocit, že to má opačný efekt. Nic to nepřidává k vizuální prezentaci a stává se to spíše rušivým prvkem a omezením (protože vaše zorné pole je menší) než cokoli jiného. Hrál jsem i jiné takzvané ‚filmové hry‘ (například God Of War 2018) a nevěřím, že by v tomto ohledu nic ztratily tím, že měly rozlišení na celou obrazovku.
Nyní pojďme mluvit o hře, protože je to koneckonců hra. LÍBIL se mi boj v první hře, který vám poskytl malý výběr pohybů a umožnil vám je používat ve volném stylu, který byl hluboký, zábavný a vizuálně uspokojivý. Ve hře Hellblade 2, pokud se boj později ve hře nezmění, byl oproti prvnímu zásadně oslaben. Zdá se, že útoky na blízko (což byly blokády), úskokové útoky a sprintové útoky z první hry byly všechny odstraněny, díky čemuž je hra více závislá na odrážení a uhýbání a zároveň jsou okna odrážení a uhýbání mnohem menší než dříve (což dělá boj méně zábavným a méně uspokojujícím). Tato hra vám nabízí arénové bitvy, ve kterých jste nuceni bojovat s řadou nepřátel v určitém pořadí, na rozdíl od předchozí hry, kde můžete čelit dvěma nebo třem nepřátelům najednou a musíte si vybrat, v jakém pořadí s nimi budete bojovat a jak si poradit. všechny najednou. Bojový design v H2 se opět zaměřuje na to, aby byl filmovější a vnitřnější než v první hře, ale na oplátku ztrácí veškerou svou herní hloubku (a dokonce zčásti působí méně viscerálně).
Tato snaha být filmový a pohlcující se vztahuje i na hádanky. Líbily se mi hádanky v první hře, kde jste museli hledat tvary a zaměřovat se na ně, abyste odemkli dveře, a skutečnost, že každý tvar měl na obrazovce vodoznak, usnadňovala zjistit, co hledáte. V H2 jsou vodoznaky odstraněny (pravděpodobně proto, že nejsou filmové nebo pohlcující), takže je opravdu snadné zapomenout, co vlastně hledáte, což znamená, že klopýtate, dokud náhodou nenarazíte na oblast, kde tvar může být (který je označen hromadou minitvarů ve vzduchu jako v první hře). Vývojáři se pokusili vyrovnat tento zmatek barevným kódováním objektů, které tvoří tvar (hledejte červené věci), ale to jednoduše otupí aspekt řešení hádanek, aniž by dokonce vyrovnalo frustraci způsobenou odstraněním vodoznaků.
První hra byla opravdu odvážným pokusem vytvořit špičkovou produkci s relativně malým množstvím (o penězích a zdrojích) a byla postavena na chytrých nápadech a silném herním designu, který doplňoval vynikající vyprávění. S tímto velkorozpočtovým pokračováním mám pocit, že hra svým způsobem ztratila svou duši. Boje a řešení hádanek byly zmírněny ve službách „filmového ponoření“ a díky volbám vizuálního designu je hra méně filmová a méně pohlcující, než čeho dosáhla první hra, když běžela v rozlišení celé obrazovky při 60 snímcích za sekundu.
Toto není kritika filmových her jako konceptu, protože mohou být úžasné, když se dělají správně. Přál bych si ale, aby si více vývojářů uvědomilo, že pro mnoho lidí (většinu lidí?) bude hra působit filmověji, pohlcující a realističtější s rozlišením na celou obrazovku a 60 snímků za sekundu než s letterboxingem a 30 snímky za sekundu. Přál bych si, aby vývojáři akceptovali, že 30 snímků za sekundu ve hrách a 24 snímků za sekundu v kině není podobné srovnání z hlediska vizuálního, pohlcení nebo realismu. A přál bych si, aby více vývojářů zvážilo, jak mohou mít jejich „filmové“ ambice přímý vliv na hratelnost, a nenechali jednoho převálcovat druhého (a Hellblade 1 má IMO správnou rovnováhu).
Mám pocit, že mnoho her se snaží být filmové, aniž by chápaly, co tento koncept vlastně znamená. Ano, Hellblade 2 rozumí tomu, jak být filmový díky tempu, vizuálnímu designu, úhlům kamery, osvětlení, mizanscéně a vynikajícím hereckým výkonům/režii všech zúčastněných. Nevěřím ale, že zbavení hry určitých technických vlastností a/nebo oslabení hratelnosti kvůli vizuálnímu designu je nezbytnou součástí tohoto cíle. Řekl bych, že Hellblade 1 je v některých ohledech filmovější a působivější než tato hra a zároveň je celkově lepší hrou. Takže čeho bylo vlastně dosaženo pomocí letterboxingu, boje na železnici a tak dále?
Jak jsem již řekl, Ninja Theory mají ve vývoji dvě hry a na obě se budu i nadále těšit. Ale osobně doufám, že se přikloní blíže k Hellblade 1 než Hellblade 2, pokud jde o jejich základní herní design a vizuální optimalizaci. Hellblade 1 byl mistrovský kousek, ale Hellblade 2 není pro mě.
„
Ta hra na hru je velmi špatná. Císařovi nové šaty v praxi.
optimalizaci bych dal do záporu mam rtx 3060Ti jako jo s DLSS kvalita jeto hratelne 60fps 1080p HIGH ale bez DLSS mam 30-40fps lepši optimazaci ma prvni díl ten mi jede na HIGH s ray tracingem ve fullhd 60fps
Jen jestli tvoje karta už není šrot, když porovnáváš to jak ti to jede na hře z roku 2017 vs 2024.Zvykl jsem si že rád trollíš ale tohle už je fakt moc
Nemluvilo se před lety o open-worldu a větších ambicích? Něco s v průběhu stalo a přehodnotilo?
Ale nakonec je fajn, že je to prostě intenzívní walking-simulator. Příjemné víkendové odreagování. Možná by se to dalo bundlovat s jedničkou a ani by se nepoznalo, že už se hraje jiná hra.
mám rozehranou jedničku a je to strašný, nevidím pořádně ty změny když projdu kruhem.
Rozmazaný filmový hnus
Musíš si koupit lepší monitor, nebo silnější brýle.
![steam](https://www.zing.cz/img/icons/icon_steam.png)
Mindráček? 😂
To byly první dojmy, co jsem to viděl.. Říkal jsem si a tohle má být to epické ?
Tohle se Microsoftu opravdu povedlo 💚
Na soubojovém systému, speciálně po zkušenosti dílu prvním, měli opravdu zapracovat, u původní hry jsem tento neduh toleroval, zde jde již o zarážející chybu.
Herní doba je opravdu jen 8 hodin?
Ano, dá se projít i o něco rychleji.
Díky Bohu za tyhle kratší hry. Někdy je to sice škoda, když hra, která vám skvěle sedne skončí za takovou chvíli, ale pořád lepší než nesmyslně velký open-world s miliony otazníčků, které skrývají jen donekonečna opakující se vatu rozmělňující hlavní příběh.
přesně tak, mafia 2 toho byla příkladem… teď hraju ghost of tsushima, velká mapa a kde nic tu nic, jen občas otazníky, a trochu odlišné mapy kde máte vybít vojsko a zabrat vlajky. Jde to i bez openworldu, když nemá co nabídnout…. a plague tale byl dobrý příklad že nepotřebujeme žádný open world a kcd je dobrý příkald openworldu… seru na to abych chodil posvětě pořád dokola a hledal nějaký pitomí šátky a amulety, já si chci zahrát příběh a na takovýhle kraviny nemám čas ani náladu.
Naprosto mě rozstřelil komentář čtenáře Michala na našem FB
(k naší tagline „Senua už není sama“ odepsal „ta nikdy sama nebyla“)
Ahoj, má smysl hrát dvojku, když jsem nehrál jedničku?
Technicky ano, ale byla by to velká škoda (z hlediska příběhu).
Pro porozumění příběhu to potřeba není, ve hře je dokonce krátké shrnutí prvního dílu, ale pro lepší vztah k hlavní hrdince to výrazně doporučuju.
Po práci jdu na to, už mam předinstalováno. Ale fakt se divim, že tomu nedali větší PR. Nemít gamepass, tak si toho člověk pomalu ani nevšimne. Přitom je to technologicky špica. Tam se bude krájet atmosféra. Těším se .)
Určitě to myslíte s tou 9 vážně, nebo je to nějaký předlacený marketing distributora ? Hra jistě vypadá a je graficky zpracována na jedničku, ale jde tu o hru , což je dokonalá hratelnost, soubojový systém, dokonale zpracované hádanky , možnost pohybu v prostředí. Opravdu tahle hra je na úrovni např. k přirovnání vámi recenzovaného God of War PC ??? Mě spíše připadá (a jedničku jsem hrál) jako dokonale graficky a příběhově zpracovaná adventura/interaktivní film , se špatně zvládnutým nudným a jednoduchym sobojovým systémem , jednoduchým puzzle systémem a nulovou znovuhratelností. Za mě tak více jak 7/10 ani náhodou.
Nezapomeň že takový Last of US má 10/10 a přitom to je hodně generická third person Adventura/střílečka
To ano , ale předci jenom , srovnaní soubojoveho systemu at už stealth nebo akční možnosti různych zbraní a postupů boje, tak třeba , hlavně ta zabavnost, ale i tema příběhu a jeho zpracování je myslím na úplně jiné úrovni třeba vámi zmiňované The last of Us tak God of war apod. tady v Hellblade hraje souboj takove nucené druhé housle, to samé puzzle minihry a příběhově taky zrovna nevyčnívá jak jednička tak i myslím bude ve 2ce.
Co to blábolíš, hry co s tím srovnáváš, jsou úplně něco jiného. Navíc vytýkat Hellblade soubojový systém a dát ho do záporu je mimo mísu, tyto hry jsou absolutně o něčem jiném.
Na Zingu si od hodnocení musíte odečíst 1-2 body, stejně tak jako na ostatních, komerčně založených webech.
A nekomerční weby hodnotí spravedlivě? Muzes jich par napsat abych se tam podíval jak hodnotí?
Nemůžu, žádné neznám a ani nevyhledávám. Sem defakto chodím jen pro pobavení.
Na youtube se najdou lidi, co nedostává hry zadarmo a hodnotí podle toho jaké hry jsou.
A není to úplně jedno kdo tu hru hodnotí?Jakej v tom je rozdíl jestli dostanu hru zadarmo nebo si jí musím koupit?Každý hodnocení čehokoli je čistě subjektivní a prostě sto lidí sto chutí,ba naopak recenzent profesionál se musí od subjektivity pokud možno odprostit co nejvíce a hledat na hře i věci,který nějakej Franta Vomáčka na youtube nevidí,protože přeci když už ty prachy za to dal,tak nebude brečet jak to jsou vyhozený peníze.A vzhledem k tomu,že většina webů dostává velký hry zdarma téměř vždy,nezaznamenal jsem nikde na komerčních webech,že by každá AAA hra dostala 9/10 nebo 10/10,takže tvůj koment je uplně mimo.
Věřím, že třeba Journey, která má opencritic score 93, pro někoho nebude ani těch 7/10… a je to prostě jen o vkusu / žánrové preferenci. A Hellblade je trochu něco podobnýho. Pokud chce někdo propracovanej soubojovej systém nebo náročný puzzly, je určitě spousta mnohem lepších voleb. Kvůli tomu bych to určitě nehrála, ale o tom ani Hellblade není, nebo aspoň jednička nebyla. Celá hratelnost byla uzpůsobená tomu, aby zprostředkovala pro většinu z nás hodně odlišnou perspektivu vidění světa (např. jednoduchost a repetitivnost puzzlů byl rozhodně záměr). A někomu to sedí, někomu ne.
Spíš jsem se bála, jak dvojka dokáže navázat, protože jednička už řekla vše. Ale zdá se (podle recenzí), že tohle se povedlo a nebude to jen nastavovaná kaše, takže se těším.
btw. Znovuhratelnost je tam myslím docela vysoká, co jsem četla…minimálně druhej průchod bude nejspíš zajímavej.
Za druhý průchod hra stojí. Nabídne trošku jiný pohled na příběh. (A málokdo napoprvé najde všechny schované věci.)
tak hlavně Hellblade nekazí tak severskou mytologii jako God of War
Je to můj subjektivní pohled, každý ve hrách vyhledáváme něco trochu jiného, to je jasné.
Neexistuje jeden metr, podle kterého by se daly hodnotit všechny hry. Každá hra si zakládá na něčem jiném a je unikátní svým vlastním způsobem. Porovnávat to tedy s God of War je absolutní nesmysl, protože se jedná o diametrálně rozdílné hry. Tobě se může hra, která se tváří jako interaktivní film, zdát jako nudný nesmysl, ale pro ostatní je to jediný žánr, který hrají. Čili jde tu o vkus, který je subjetivní pro každého člověka.
já nechápu jak někdo má zapotřebí pořád řešit hodnocení, když je to tak subjektivní věc. Prosté vyzkoušim a buďto mě to baví nebo ne. To opravdu máte zapotřebí zaměstnávat mozek tím jestli je jablko kulatější než hruška a jestli si to zaslouží ???
váš mozek nepozná vnitřní mír a klid nikdy.
Proč se asi dělají recenze?
Recenze slouží jako celek, né jenom jako číslo na konci článku.
přesně proto by se neměli žádné debilní čísla uvádět, třeba indian už nějakou dobu číselné hodnocení neuvádí a funguje to
Myslím, že to tu jednou zkusili a bylo zle. Některým se asi holt nechtělo číst. Já si třeba po přečtení představil takovou osmičku. Mám raději, když je příběh více osobní pro postavu, za kterou hraju než za ty ostatní. Cením, že jsou dobře napsané, ale přesto.
Ale udává jen číselné hodnocení přidá k recenzi třeba po 14 dnech. Schválně se koukni. Za mě je to akorát známka slabosti a ukázka toho, že si recenzent nedokáže stát za svým nebo svoje hodnocení obhájit. Podobně jako tenkrát Fiola u Cyberpunku.
Pecka recenze, tak to si aktivujem gamepass a dneska asi nepracujem. diky moc![smile](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/smile.png?v=1)
Přeju příjemné hraní;)