Kluci z IGN měli to štěstí si sednout k dalšímu komentovanému průchodu hrou, který se tentokrát odehrával o něco dále ve hře, v hustě osídleném futuristickém čínském městě, kde měl hlavní hrdina za úkol dostat se k informaci schované na serverech. Celé gameplay video navíc komentoval umělecký ředitel Jonathan Jacques-Belletete, kterého se IGN zeptalo na některé pikantní detaily o vytříbeném vizuálu a stylu.
IGN: Inspirovali herní styl někteří konkrétní umělci?
JJB: Osobně jsem obrovský fanda architektury a módy, líbí se mi styl Tadao Endo a Skandinávských architektů. Samotná myšlenka cyberpunku je v tom, že nikdy není dostatečně daleko v budoucnosti. Je to jen očekávání budoucnosti, spojení něčeho starého a nového.
Ve hře cestujete napříč světem, velkou porci hry ale odbydete v Detroitu. Velkou otázkou bylo, jak zaručíme, aby město vypadalo dostatečně futuristicky i s přidáním cyberpunkových detailů. Proto jsem se inspiroval právě výše vyřčenými umělci, jejichž budovy už v současnosti můžete nalézt v Japonsku, Londýně a dalších městech.
IGN: Myslíte, že je cyberpunkový styl Blade Runneru už příliš zastaralý?
JJB: Cyberpunk je něco, co je tu s námi už dlouho, takže nikdy nebude opravdu zastaralý. Já jsem do něj chtěl jen vdechnout nový život a přinést něco čerstvého. Rychle si uvědomíte spojitost s Renesancí. Obdobím nových objevů a pochopení lidské podstaty. Cyberpunk je pouze o propojení lidské a robotické podstaty, kterou začneme chápat v budoucnu.
IGN: Jak jste tedy zapojili takové estetické nadhledy do hry?
JJB: Vlastně jsem se zeptal sám sebe, nakolik skvělé by bylo spojit renesanční estetiku s barokními a cyberpunkovými prvky. Hra atmosférou velmi tlačí na dvoubarevné rozdělení. Renesance-Baroko, zlatá-černá, Rembrandt, noc a svíčky…tmavé reprezentuje dystopickou stránku hry, zatímco to světlé vám připomíná vaši lidskou podstatu z masa a kostí. A také trochu té naděje ve světě, který se bortí pod tíhou korupce a nových objevů.
IGN: Pokud bude svět budoucnosti přesně takový, jakým jste jej představili ve hře, jak se budete cítit?
JJB: Skvělá otázka. Asi bych se lekl. Možná je to i o tom, zda jsme to nepřestřelili. Měli bychom si s vedoucím projektu J. Dugasem sednout u večeře v roce 2027 a zahrát si naši hru. Občas si myslíme, že se dobře nasmějeme. Možná jsme to nedostřelili. Myslím, že v nejbližších třiceti letech se budou dít věci, už teď jsou velké pokroky v oblasti nanotechnologií a medicíny. Pokud se ale svět bude podobat tomu našemu, bude opravdu hodně žlutý (smích).
IGN: Jednou z věcí, na které většina sci-fi udělátek kašle je provázanost s minulostí. Jak jste to vyřešili vy?
JJB: Jednou z nejdůležitější oblastí pro nás bylo pravidlo „neříkej, ukaž“. Všechno musí umět odvyprávět příběh svého vývoje i beze slov. V současných hrách příliš často vidím posedlost realitou a realistickým ztvárněním. Řekněme, že musíte udělat halu banky…vyfotíme halu banky a uděláme ji stejně nudnou. Dřevo a mramor možná bude vypadat jako ve skutečnosti, ale stále to bude vypadat jako banka, to nejnudnější místo na světě.
Pokud se o něco v Human Revolution snažíme, je to snaha hráče neustále překvapovat. Kdy vejdete do banky a vidíte velmi divně vypadající umělecké dílo, co visí ze stropu. Proč to tam je? Protože to je zajímavé.
Deus Ex: Human Revolution si to k nám přišine už v srpnu letošního roku na PC, PS3 a Xbox360.
Deus Ex: Human Revolution 798 Kc predprodej juhuuu
Sakra ten chlapík se mi začíná líbit! Klaním se. Co se umělecké stránky týče, tuhle hru mi trefil přímo do vkusu.
like it
Na špici mezi mími nejočekávanějšími hrami je Deus Ex : Human Revolution, zaujmul něčím, čeho tu moc není
Konečně vysvětlili tu všudypřítomnou zlatou…
Těším se, už aby to tu bylo