Nejen, že demo nepřineslo žádné šokující odhalení, ono má vlastně stejnou zápletku jako v případě E3. Opět tedy jde o to, že velitel Shepard musí za pomoci starého známého doktora Mordina Soluse zachránit skupinu kroganských žen z karantény, což s sebou samozřejmě přináší řadu potyček se sílami Cerberu. A právě při boji nejvíc vynikají novinky, které si právě teď rozpitváme.
1) Omniblade
Aneb když je na světelný meč potřeba licence, proč nevymyslet něco vlastního. Díky propagačním materiálům se už určitě každý fanoušek s omni-čepelí setkal, ale i tak připomeneme, o co vlastně jde. Omniblade je vlastně čepel na místě klasických omni-nástrojů, tedy na Shepardově předloktí. Ačkoliv jde pouze o hologram, dokáže omniblade bez problému vynahradit funkce klasického nože/meče.
Zkrátka jde o nejlepšího pomocníka při boji nablízko, nebo když si chcete vychutnat nepozorného protivníka, co se pořád zbaběle krčí za nedalekým sloupem. Samotný útok navíc vypadá dost přesvědčivě, Shepardovi stačí jeden plynulý pohyb a ještě se na celou scénu zaměří zúžená kamera. Takže ponaučení pro gaunery všech ras a vyznání po celé galaxii. Nepouštějte si Sheparda k tělu, pokud se nechcete na vlastní kůži seznámit s omniblade. Bylo by to totiž vaše poslední rande, a ještě dost bolestivé.
2) Upgrade schopností
V Mass Effectu 2 probíhalo vylepšování schopností vcelku jednoduše a účinně. Za prakticky každou zvláštní akci jste dostávali body, které jste následně rozdělovali do předem daných schopností, přičemž jste při maximálním vylepšení té určité schopnosti dostali na výběr mezi dvěma variantami. Třetí díl se vydá trochu jinou cestou, jež nabízí hráči mnohem více voleb. Pro příklad třeba Liařina možnost odhození nepřítele pomocí biotiky. Stále sice platí, že za prvotní upgrade utratíte jeden bod a každé další vylepšení stojí víc a víc, ale tím podobnost víceméně končí. Druhá úroveň vylepšení totiž zvýší výhradně dobu trvání schopnosti, třetí zase rozsah a při čtvrtém upgradu má hráč na výběr mezi zlepšením obou možností. Pátá úroveň vylepšení pak nabízí volbu mezi vyšším zraněním nepřítele a kratší dobou nabíjení. Šesté, poslední zlepšení pak disponuje buď o 50% větším rozsahem po prvních deset vteřin, nebo možností jakési červí díry při zakončení.
Vše se zkrátka opět točí okolo volby. Podobným způsobem se dá vylepšovat i druh munice či samotné zbraně, takže se připravte na řadu rozhodnutí. Třeba jestli dáte v případě mrazící munice přednost absolutnímu zmražení jednoho nepřítele nebo zpomalení víc protivníků v dosahu.
3) Zlepšení krycího systému
Něco takového možná na první pohled nevypadá nijak zvlášť lákavě a hlavně nově, ale zdání klame. Změnilo se toho dost. Shepard může plynule přeskakovat z jednoho krytu do druhého, obcházet rohy aniž by musel vstát a vystavit se nepřátelské palbě, stejně tak přeskakování nízkých překážek působí mnohem plynuleji a uvěřitelněji.
Vylepšený krycí systém má sloužit hlavně k tomu, aby si hráč lépe poradil s lehce pozměněnými souboji, které jsou tentokrát mnohem víc vyzývavé. Vzhledem k tomuto faktu je hladké a plynulé ovládání krytí naprostá povinnost, a zatím se to údajně hraje a vypadá skvěle.
4) Ovládání parťáků
Možná by bylo lepší říci navigování parťáků, ale vy určitě víte, co tím myslíme. Jak v prvním, tak druhém Mass Effectu nabízela navigace spolubojovníků celkem slušné možnosti. Stačilo si vyvolat přehledné menu, kde vyberete, co, jak a na koho má partner použít, přičemž jedna jediná klávesa sloužila k určení, kam se má parťák přesunout, jinak řečeno k určení waypointu. Mass Effect 3 zase tohle všechno posune někam dál, resp. vás donutí veškeré možnosti používat.
Tím nemyslíme jenom hlasové příkazy skrz Kinect, to je spíš takový bonus a ještě v rámci jedné jediné platformy, máme na mysli především waypointy, jež jsou tentokrát víceméně klíčové. Opět příklad. Když proti vám stojí protivník se silnějším štítem, na nějž nestačí jenom usilovná palba jako v případě předchozích dílů, tak prostě nezvítězíte s tím, že se na vás budou vaši spolubojovníci lepit jak slimák na žehličku. Musíte někoho určit jako odlákání pozornosti, klidně i sebe, zatímco někdo jiný se mezitím přesune za záda nepříteli, kde mu jeho štít nepomůže, a vysype do něj pár zásobníků. Zkrátka musíte myslet na určitou taktiku, čemuž nejvíc dopomáhají právě waypointy.
5) Obří mechanoidi
Mysleli jste si, že mechové z řad Gethů jsou nějak obtížní? Že je to nejhorší, co vás z hlediska řadových nepřátel může potkat? Možná to platilo v předešlých dvou dílech, ale tentokrát tu jsou mechanoidi Cerberu, sloužící jako takoví mini-bossové. V tomto případě by měla být nějaká taktika naprosto klíčová, jinak vás nebo parťáky rozšlápne jako obtížný hmyz, což lze koneckonců vidět v posledním traileru (chudák Liara).
Nejzajímavější informace však je, že když se vám podaří mechanoida vyřadit z provozu bez nějakých větších škod, Shepard do něj bude moci naskočit sám a užít si zajímavé rodeo s nebohými pěšáky. Jinak řečeno, dostanete možnost likvidovat Cerberus jeho vlastní zbraní. Už se nemůžeme dočkat, těšte se na nás, vy šmejdi teroristický.
Samozřejmě se nemůžeme dočkat víc věcí, ne jenom mechaniodů. Mass effect 3 zatím vypadá opravdu slibně. Podle všeho nás čeká mírně vyšší obtížnost a s tím spojená nutnost aspoň minimálního taktizování (obojí je určitě ku prospěchu věci), dále nové možnosti upgradu schopností, a nesmíme zapomenout ani na prvně zmíněnou omniblade, se kterou si minimálně náš Shepard užije víc než s normálními zbraněmi. O to se jako experti přes melee zbraně postaráme. Vydání je bohužel pořád ještě daleko, stále musíme čekat do 9. března příštího roku.
Zase ME, pecka.
Zní to super.
Ocelot: Článek byl myšlený jako souhrn hlavních změn oproti Mass Effectu 2, název se mi nijak zavádějící nezdá
Nadpis článku vypadá jako by bylo něco nového a pak se dozvim, že jste jen přepsali staré známé věci… : -/
Jsem vyhral vylet na GC s NVIDIÍ Takže jsem toho viděl dost a zahrál si Batmana, Diablo 3, BF3, ME3 a TOR
Vilda: To bych udělal to samé co ty. . na nějaké dvouhodinové fronty bych se mohl vys*at. Ty si ME3 hrál? tak to ti zavidím.
Bylo to velmi fajne, zvlast predbehnutí ty obří fronty pomocí fast passu Asi budu muset sepsat nějaké dojmy…
Hlavně si zahrát Arival, ten je hodně důležitý
logenk17: s tema dlc jsem na tom podobne a taky doporucuju je vsechny koupit hlavne Lair of the Shadow Broker protoze to je jedna z nej misi v univerziu ME.
P. S taky jsem si koupil zbrane a brneni
bioware verím že určite nesklamú a vydajú zo seba všetko aby to bolo dokonalé na me3 sa neuveriteľne teším a doporučujem vám aby ste si na me2 kúpili všetky DLC (nemyslím tie kde je oblečenie a hovadiny tie sú zbytočné aj keď zbrane a brnenie som so kúpil : P… ) a odohrali najme tie posledné dva lebo tie vám v savoch pre trojku budú asi strašne chýbať a aj vám to rozšíri hernú dobu a dozviete sa nové veci a už priamo neviažete na me3 kde budete pokračovať určite to nieje škoda peňazí a oplatí sa ich zakúpiť.
Sakra vždyť je to až za 3/4 roku tak mi to furt nepřipomínejte, nebo se zblázním
fja_: diky za odkaz inac moje sestava:
Procesor: AMD V120 Processor. 2. 2 GHz
Ram: 3GB
Grafika: ATI Mobility Radeon HD 4200 Series
Win 7 64bit
Nejvíce se těším na spoustu možností vylepšování všeho možného.
taky se na to tesim a na ta gta 5
Ten Omniblade vyzera zaujimavo. Mass effect univerzum sa cim viac podoba na star wars, ale nieje to len obycajna kopia, iba inspiracia.