Navzdory tomu, že prvotní davové šílenství okolo Battlefieldu rozpoutala singleplayerová část, už dlouho jsme se o ní nedozvěděli prakticky nic nového. Tomu je teď naštěstí konec, DICE totiž odhalilo novou misi.
Pod ostřím gilotiny
Nová mise nese velmi zajímavý název, a to Operace Gilotina (v českém překladu samozřejmě), přičemž je zasazena zhruba v polovině singleplayerové kampaně. Nemyslete si však, že se pod tímto prohlášením může skrývat odhadovaná hrací doba, zatím pořád zůstává záhadou, nicméně tvůrci tvrdí, že kvůli zachování akční a svižné hratelnosti nepřesáhne 10 hodin. No, pokud singleplayer nedohrajeme za 4 hodiny (netřeba říkat, na co narážíme), nevidíme v tom problém.
Ale zpět k samotné misi. Operace Gilotina má v první řadě předvést trochu jiný pohled na pouliční boje, už jenom proto, že se odehrává v noci. Hráč se ujme role jednoho z vojáků, kteří se krčí na kopci tyčícím se nad hlavním městem Iránu, Teheránem. Díky stovkám zářících světel vypadá město děsivě a impozantně zároveň, což koneckonců komentují i sami vojáci. Battlefield 3 však není o rozhovorech, nýbrž o akci, takže hurá do města. Ale proč vlastně?
Noc je ještě mladá
Úkol je prostý. Dosáhnout a zajistit bytový komplex na druhé straně města, což sice zní jednoduše, ale realizace plánu se jako vždy poněkud zkomplikuje. Už jen při počátečním sestupu z kopce jednotce vojáků několikrát hrozí Zubatá, protože nějaký hlavoun dostal báječný nápad, a to bombardování celé oblasti. To s sebou samozřejmě nese tunu monstrózních výbuchů, hlasité rány, pár zabitých bezvýznamných spolubojovníků a mimo jiné také řadu hořících stromů, úpatí kopce je totiž hustě zalesněné. Nebo spíš bylo. Greenpeace musí mít neskutečnou radost.
Jakmile se hráč konečně dostane do ulic Teheránu, jde prý o úchvatnou podívanou. Novináři, jež měli tu čest misi zkusit, viděli pouze konzolovou verzi, a i ta prý bere dech. Co teprve PC. Frostbite 2 engine zkrátka znovu exceluje, což se dá říct i o audio stránce. Zvuky města i okolí působí skutečně realisticky, očividně nejde o nic uměle vytvořeného nebo nahrávaného někde ve studiu, což moc rádi slyšíme. Kromě samotného audiovizuálu působí Teherán báječně i po stránce pocitu rozlehlosti a volnosti. A to i přes to, že musí být každému jasné, jak lineární hra ve skutečnosti je. I přes zjevný koridor byste zkrátka měli mít sto chutí se jenom tak rozeběhnout do ulic a kochat se krásami rušné metropole.
Cíl je blízko
Ale to jsme zase trochu odbočili od náplně mise, takže je nejvyšší čas pokračovat. Městem se táhne vodní kanál, který vojáci používají jako nejlepší vodítko a přehlednou cestu, což však zavání i slušnými možnostmi přepadení. A skutečně, pár menších přestřelek se vážně odehraje, a to takových, kdy vyniká cit pro spolupráci se spolubojovníky, a také prostředí plné odpadávajících kusů omítky, gejzíry vody a další věci typické pro boj ve vodním kanále.
Když se jednotka dostatečně vykoupala, konečně přichází na řadu zajištění cíle, tedy bytového komplexu. V takovém případě je skvělý spojenec brokovnice s laserovým zaměřovačem a pár granátů, to kdyby se náhodou nějací nájemníci odmítali vzdát svého brlohu. Překvapivě se pár takových chudáků skutečně najde. Při likvidaci jednoho z nich, jenž se po zásahu granátu vypotácí ven v plamenech, demonstrují vývojáři zajímavý prvek. Onen granát můžete hodit buď vy sami, nebo po chvíli někdo z NPC spolubojovníků. V DICE zkrátka nechtějí, aby byl hráč pouze divákem a otrokem celé řady nalajnovaných skriptů. Tomu říkáme rozumný přístup.
Samotný dům prý působí stylem budov City 17 v Half-Life 2. Rozmlácené a oprýskané stěny, louže na podlaze, skřípějící dveře nebo polorozpadlý nábytek a vybavení. A kromě toho také spousta možností jak otestovat možnosti a účinnost brokovnice v takových prostorách.
Úkol splněn
Budova je zajištěna, a tak nezbývá nic jiného, než se vrátit do ulic Teheránu, kde zatím vypukla velká bitva, kde je k vidění např. řada zraněných, jimž asistují zoufalí doktoři. Hráč však nemá moc šancí se bitevní vřavy zúčastnit, protože je pro zbytek celé jednotky přistaveno Humvee. Jestli jde o konec mise nebo ne, to bohužel nikdo neví, minimálně však DICE tuto misi dál nepředvádělo. Kromě toho ani nikdo nechtěl prozradit, proč se vůbec v Teheránu děje to co se děje. Aspoň nás čeká nějaké překvapení.
Třeba nás však čeká překvapení i v případě celého singleplayeru. Všechny dosavadní pokusy DICE o nějaký ten singleplayerový zážitek nikdy nedopadly zrovna nejlépe, ať už jde o Mirror’s Edge nebo oba díly Bad Company (single BC2 nás ještě pořád občas straší ve snu), takže je určitě důvod k obavám, ale zatím vypadá hra jednoho hráče v případě BF3 tak lákavě, že jsou ty obavy minimální. Ale stále tu prostě jsou, v tomto ohledu si tvůrci zatím nevysloužili důvěru. O to víc nás však můžou příjemně překvapit, a my už se vážně nemůžeme dočkat, až se 28. žíjna konečně ponoříme do finální hry. A pevně věříme, že se nemůžete dočkat ani vy.
Chtělo by to kampaň DLC třeba " 44 minut" (vyhledejte si 44 Minutes) … a další podobné krátké kampaně na SP Nebo jednotlivé bitvy z různých válek apod. bylo by to takové odreagování a rozhodně zajímavé
luxin221: Jsi můj člověk To si pak všechny filmy pěkně rychle přežánruji, protože se k nim pak už hodí jen Komedy a Fantasy Nejvíc nemůžu, když někomu prostřelí krk a ona se ta zombie (už to nemůže být nic jiného ) zvedne a porazí všechny nepřátele, jako Rambo a vůbec jí nevadí, že má šíp skrz na skrz v krku
Stixxy: S tou realističností jsem to nemyslel tak vážně, já to jenom porovnával s CoD. Protože když srovnáš uvěřitelnost obou her, tak…. to už si asi každý domyslí sám. A s těmi filmy máš pravdu. Já osobně mám radši takové ty reálné filmy podle skutečných událostí než filmy typu: " Svalnatý hlavní hrdina popadl kulomet a vyběhnul proti tisícinásobné přesile. A hádejte kdo vyhrál…. . no přece tisícinásobná přesila…. ale co to? Hlavní hrdina najednou ožil, popadl plamenomet a poslal tisíce nepřátel do věčných lovišť. "
luxin221: No, neřekl bych úplně realističnost, aby tu zas někdo netrollil Ale jinak je to celé fakt. Je vidět, že se inspirovali z filmů Černý Jestřáb sestřelen a Smrt čeká všude a ne z Ramba a Žhavých výstřelů 2
Stixxy: Musím souhlasit. Když jsem poprvé viděl gameplay z BF 3, byl jsem opravdu nadšený. Kdžy jsem pak o týden později viděl trailer na MW 3, nějak mě to ani neoslovilo, a to jsem se na to původně těšil. Zkrátka nesouhlasím, že jde jen o " přehypované Call of Duty v next gen grafice" . Jak psal Stixxy, úplně jiná atmosféra, uvěřitelnost a navíc celkový styl se od hraní CoD hodně liší. Mezitímco CoD je vlastně takový interaktivní Hollywoodský trhák, BF 3 se soustředí na realističnost boje a opravdu silný zážitek. Takže jednoduše to, co napsal M4S4CR, je podle mě blbost. Ale ona je to asi taky otázka vkusu.
Overpowered: No, Sp sebou zjevně nese úplně jinou atmosféru, než ty u konkurence. A vypadá to také o odts uvěřitelněji.
Over: I kvalitní
Po stránce singleplayeru, ano. Po stránce MP je BF od CoD velmi odlišné.
Není o co stát. Pouze přehypované Call of Duty v next gen grafice. Toť vše.
Over: Ano, mé vyjadřovací schopnosti jsou někde v pravěku, ale myslel jsem to, jak píšeš .
Pokud to je otevřená FPS, tak to bez skriptů jde, ale BF/CoD prostě otevřené být nemůžou.
Stixxy: Jak píše Over. U jiných druhů to jde, a celkem bez problému. Osobně mám největší zkušenost s BTA. A nejlepší asi u Just Couse 2. FPS ale opravdu nejdou neskriptovat. V tom máš pravdu, přemýšlím, že jsem asi nikdy FPS bez skriptů neviděl.
Já jsem taky nemluvil jenom o střílečkách, ale o hrách obecně…. .
No jo, otevřené hry táhne hlavně svoboda
Bez skriptů se dá udělat slušnej singl, ale to spíše u otevřených her. Pokud to má být lineární válečná střílečka, tak to bez skriptů (zatím) nejde.