Je to k nevíře, ale naposledy jsme se s pesimistickým, painkillery papajícím a neuvěřitelně cool poldou Maxem Paynem viděli v roce 2003, kdy se spojil se sličnou vražedkyní Monou Sax a obrátil New York vzhůru nohama. Od té doby uplynulo hodně vody, fanoušci ale nezapomínají. Max Payne dle mnohých patří do zlatého fondu akčních adventur a mezi zakladatele mnohých herních prvků, viděných v akcích doteď.
Můžeme tedy jedině jásat, že se Rockstar rozhodl převzít otěže od studia Remedy a nostalgicky vzpomenout na doby dávno minulé. Max možná změnil vizáž, ztratil vlasy a přestěhoval se do teplých krajů, jeho srdce ale zůstalo stejné a my vám přinášíme 10 důvodů, proč se pokračování jeho příběhu nemůžeme dočkat.
Nový rozhovor s tvůrci, kde nechybí hrstka nových záběrů z hraní.
1. Bullet-time je zpět
Není tajemstvím, že srdcem obou dílů série bylo zpomalování času. Je to jeden z prvků, který Maxe tak odlišoval od konkurence a je to právě bullet-time, který přinesl do hry hory zábavy a radovánek. Zpomalení se vrací i ve třetím dílu a naštěstí zůstává věrné předloze. Prozatím se bullet-time doplňuje v době, kdy je Max pod tlakem nepřátel, což mu jako vždy dává menší výhodu v odpravování dotěrných žoldáků. je ale dost možné, že se tento systém do vydání ještě změní. Jakmile se funkce naplní, Max může předvést svůj klasický zpomalený skok s vytasenou dvojicí pistolí (nebo jiných zbraní). Změny jsou tu spíše kosmetické a my jsme rádi, že Rockstar nechává vše při starém.
2. Max se nezměnil
No dobře, ne tak docela. Obličej má nyní Max modelován přesně podle herce, který mu propůjčil hlas i v předchozích dílech, Jamese McCaffreyho, jenž se vrací do své legendární role. Vlasy jdou také pryč, což se naštěstí děje až v pozdějších fázích hry a my si tedy užijeme starého dobrého Maxe měrou vrchovatou. V ostatních aspektech se náš pošramocený polda nezměnil. Stále jej deprimuje smrt jeho rodiny, stále chlastá a stále polyká prášky proti bolesti jako hašlerky. A proto jej tak milujeme.
3. Filmovější, než kdy dříve
Komiksový styl vyprávění měl rozhodně něco do sebe, pokrok je ale nevyhnutelný a i Max musí jít s dobou. Máme se tak těšit na spoustu filmových momentů a quick-time eventů, které by ale naštěstí neměly zbytečně překážet a samotný styl vyprávění prý zůstane velmi podobný originálu. A to je dobře.
4. Vítejte v Riu
Hra samozřejmě startuje v zasněženém noir New Yorku, kde se Max opět dostává do problémů. Neopatrností totiž zabíjí syna významného mafiána Anthonyho DeMarca, který chce pomstu. Max se tedy rozhodne utéct do brazilského Ria a vezme práci osobní ochranky jedné z velmi vlivných postav města. Je zcela jasné, že se Rockstar nechal bohatě inspirovat gangsterkami a stylem filmů Město Bohů či Elite Squad. Zasluněné Rio de Janeiro se tedy představuje v tom nejbrutálnějším, nejkrvavějším a nejhnusnějším možném světle. Krásy Jižní Ameriky zůstávají na pozadí, tady jde o život.
5. S požehnáním Remedy
Za původní dva díly můžeme děkovat klukům ze studia Remedy, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru a hratelnost. Pokud je ale studio, které by mohlo vzkřísit Maxe se ctí, je to jednoznačně Rockstar. Myslí si to i Remedy, jež pomohlo s produkční fází a zanechalo ve třetím dílu co nejvíce vlastní krve. Max Payne se zkrátka vrací a veškeré změny nedokáží zastínit kořeny série, které zůstaly.
6. Brutalita jen to lítá
Jak moc je hra brutální? Extrémně. Každá kulka je modelována v reálném čase, provrtává těla nepřátel a efektní Kill Cam u posledního žoldáka v okolí krásně ukáže, jak mu ulítla čelist, vyplesklo oko nebo vyletěl mozek. Přestřelky ještě nikdy nebyly tak luxusní a možnost nosit v každé ruce jinou zbraň tento fakt ještě umocňuje.
7. Brutální chvaty
Max Payne 3 je stále o čirém střílení. Občas se ale stane, že se k vám někdo dostane až příliš na tělo a Max naštěstí neseděl celou tu dobu doma na gauči. Nemá mu tedy dělat problém hodit pár loktů a kolen, vypůjčit si zbraň nepřítele a zahrát si na jeho páteři serenádu.
8. Nové schopnosti
Bullet-time a plavné skoky nedokážou člověka ochránit před celým brazilským podsvětím. Kromě klasické kostry Maxe Payna se vývojáři rozhodli přidat do vínku ještě interaktivní systém krytí, možnost zpomalit a přesněji zacílit, zničitelné prostředí a v neposlední řadě schopnost zůstat na zemi a střílet všude kolem. Praví fanoušci budou hrát Maxe tak, jak jsou zvyklí. Pokud ale náhodou budete chtít něco více, možnosti budou. A to je hlavní.
9. Animační orgie
Kompletní snímání pohybů se v současné době stává stále více populární. Rockstar ale tuto vychytávku posunul ještě o fous dál. Nový Max tedy bude snoubit pokročilou umělou inteligenci, hybridní animační systém a engine Euphoria, což je smrtící kombinace nejen v akční střílečce. Mnohé mise a mapy ve hře navíc byly zrekonstruovány v ateliéru, kde pobíhali herci a vše točili naživo. Díky tomu bude každá přestřelka unikátní a ani po desátém opakování hry nenastane stereotyp, což je v akční hře dost podstatné.
10. Stará škola nerezaví
Musíme přiznat, že jsme se před určitou dobou o Maxe báli. Po zhlédnutí několika videí a přečtení kupy článků ale musíme konstatovat, že je série v dobrých rukou. Max Payne je zkrátka oldschool akcí, kterou máme ještě stále v živé paměti a jediné, čím třetí díl vyčnívá z davu, jsou nejnovější technologie, jež pomáhají titulu udržet se v moderním herním průmyslu. V zásadě se tak jedná o kombinaci toho nejlepšího z obou světů. Nic lepšího jsme si už přát ani nemohli.
fí ha to už je 9 let : o
to ten čas letí každopádně z toho co čtu to aspon nebude takové sklamání jako nový duken nukem na kterého jsem se těšil a chtěl si za někiolik tisíc pořídit i spešl edici stačilo pár game play videii apsence lekarničekm a nadšení opadlo (sry trochu od )
každopádně to vypadá brilantně a věta :
Každá kulka je modelována v reálném čase, provrtává těla nepřátel a efektní Kill Cam u posledního žoldáka v okolí krásně ukáže, jak mu ulítla čelist, vyplesklo oko nebo vyletěl mozek.
Mi vykouzlila velký škodolibý usměv na tváři
Neznám hru od Rockstaru, co bych dohrál za 6 hodin! Kdo nevěří Rockstaru, které spolupracuje s Remedy, tak je hloupý. Protože na půdě těchto machrů se polotovary nevaří! A Max Payne 3 neni polotovar!
Hmm a nakonec to bude mít 6 hodinovou herní dobu a příběh bude jen akční slátanina…jsem cynickej, ale už mě tolik games zklamalo, že být musím…
Doporučuji všem rýpalům ohledně toho a onoho (Rio a podobné blbosti) , ať se podívají na tohle a zjistí, že to vše o RIU a temné atmosféře není ([ odkaz ]
Rejpal Overpower : dělají to tak dlouhé, aby příběh měl stále smysl …
No nejsem zrovna velký fanda do MAX PAYNE ale tenhle díl vypadá dost luxusně, opravdu se těším co z toho nakonec vyleze
Vždycky jsem se chtěl do Ria podívat, ale po Elite Squad, nebo Maxovi už nechci
brutalita a brutalni chvaty
Těším se…oba první díly jsem hrál . . takže paráda.
Who the hell is Hannah Montana
tak na tohle se těšim !
" V zásadě se tak jedná o kombinaci toho nejlepšího z obou světů. " – Nevím, jestli to redakce ví, ale " To nejlepší z obou světů" je motto seriálu Hannah Montana…
Kdo se těší ? ? ? ? LAJK! ! !
Mám si ji předobědnat asi to fakt bude dobrá hra no nic půjdu do toho.
Rockastar dělá hru podobného rozsahu vůbec poprvé, mimo to má většinou vlastní IP, nikoliv převzaté. Právě díky tomu, že to bude začínat v Riu, nikoliv v NY jako předchozí díly, tak to snese srovnání mnohem lépe ale to už jsem psal v tom předchozím komentu. Ukaž mi hru, která redefinuje akční prvky jako bulletime, každá jednotlivá vypálená kulka bude fyzicky modelovaná, takže to bude působit reálněji a dalších bambilion prvků, které oznámeny nebyly. Plus si k tomu přičti podobnou herní dobu jako v druhém díle a vyjde ti hra, která prostě nemá konkurenci a kterou jsme opravdu nikdo neměli možnost hrát. A konečně to bude hra, s pořádnou hratelností a grafikou zároveň. Už aby to tu bylo .
dex1o (^_^) o: souhlasím s tebou až na jeden bod a to že jsem nic takového v životě nehrály. Zas tak velký to nebude (rozhodně to nezačne herní revoluci jako první Max Payne) . Mě bude stačit když to bude starý dobrý Max v nový grafice s novým příběhem a ze zachovanou hratelností.